Taksilla kouluun kulkevien vanhemmat - Viettekö lapsenne iltajuhlaan, jos taksi ei vie?
Meillä kunta maksaa vain yhden edestakaisen kuljetuksen / päivä eli joulujuhlailtana olisi vietävä lapsi itse juhlaan. Mielestäni se on väärin. Meidän pitää mennä yleisillä kulkuneuvoilla ja juhla päättyy vasta kahdeksalta, olisimme kotona vasta yhdeksän maissa. Lapsella on esiintymisvuoro ja ope on sitä mieltä, että juhlaan on tultava. Mielestäni koulu ei voi velvoittaa tulemaan, jos kerran kyytikään ei järjesty.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, miten olette toimineet?
Kommentit (44)
Se on lapsellekin tärkeää päästä esintymaan ja vanhempien Pitää olla katsomassa. menette sitten vaikka taksilla. Oletko aivan pösilö kun edes kyselet moista täällä !
Mielestäni tämä on niin törkeää, etten periaatteesta haluaisi lastani sinne kouluun raahata.
ap
miksi olet lapsia tehnyt jos et noin pientä uhrausta ole valmis tekemään?? Ei yhteiskunnan pidä kaikkea maksaa.
kyllä kerran vuodessa voi vähän nähdä vaivaa ja tinkiä nukkumaanmenoajasta. Lapselle jäis varmaan kivat muistot.
Mun lapsi kulkee taksilla kouluun, mutta ei kyllä tullu mieleenkään vaatia että juhlaankin pitäisi kuljettaa...
Haloo, niinhän me muutkin viedään lapset sinne olipa terveitä tai vajaita.
Taitaa olla perinyt sun geenit se erityislapsi, olitko itsekin tarkkiksella.
Mä en mistään hinnasta jäisi pois yhdenkään lapseni juhlatilaisuudesta!
Et kai ole vaan jo lapsesi mieltä pahoittanut moisilla idiooteilla ajatuksillasi?
Tämän takia olen sitä mieltä, etteivät erityisoppilaat lainkaan tarvitse taksikyytejä, penskat ja vanhemmat hemmotellaan piloille!
Muut lapset tulee koulun lähistöltä, meillä on koululle yleisillä n. puolen tunnin matka. Mua ärsyttää nyt ihan periaatteesta tämä, että vaaditaan, mutta ei voida tulla yhtään vastaan kuljetuksissa.
ap
PERIAATTEESTA et halua lähteä menemään lapsen ainutkertaiseen joulujuhlaan (vaikka hänellä on oikein harjoiteltu roolikin juhlassa), koska pitää mennä julkisilla (ilman yhteiskunnan apua) ja kestää puoli tuntia?
Ethän ole tosissasi? Onhan tämä vitsi?
Jos tämä on tosi juttu, niin kyllä minulla on aidosti paha mieli lapsesi puolesta. Toisella juhlat tulossa, roolit ja kaikki ja äiti ei jaksaisi vaivaantua edes paikalle.
Voi ei :(
ei erityislapsi tarkoita vain tarkkislaisia jne. vaan myös kehitysvammaisia, sairaita jne.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että ei yhteiskunta nyt sentään kaikkea maksa. Jos lapsi on teidän pihiytenne takia poissa joulujuhlasta, niin sitten on. Tuskin sitä sisään tarvitsee tehdä, sanotte vaikka että lapsi tuli kipeäksi.
Mutta todellakin tuntuu joskus siltä, että jotkut on opetettu liian hyvälle.
Missään kouluissa, joissa lapset kulkevat taksilla, ei taksi tuo lapsia esim. joulu-/kevät juhlaan. Juhlat eivät ole varsinaista kouluaikaa, vaan nimensä mukaisesti JUHLIA joissa toivotaan myös vanhempien olevan mukana.
Etkö aio mennä lapsesi juhlaan? Kuvittelitko ehkä että koko perhe saisi kätevästi ilmaisen taksikyydin, hyppäämällä autoon mukaan... Vai olisiko vain lapsesi mennyt taksilla, ja te muut perässä julkisilla...?
Ja tuo joulujuhla on laskettu mukaan opetussuunnitelmaan, siksi tunnit tulisi korvata. Lasten kasvattamiseen kuuluu myös juhlakäyttäytymisen opettaminen, kenelläpä meillä ei olisi rakkaita muistoja omista kouluajan juhlista!:)
Mutta ei, ap tahtoo riistää lapseltaa esiintymisen ilon. Oletko todella noin tyhmä, vai etkö ymmärrä että tilanteessa on tasan yksi joka voi kärsiä, ja se on lapsesi. Hän on ehkä tunti tolkulla harjoitellut esiintymistään, ja ei meinaa päästä juhlaan, koska äiti ei voi istua puolta tuntia julkisissa... Käsittämätöntä... :(
Ja huomauttaisin vielä sen verran, että luultavasti tuo tilaisuus on illalla siksi, että joululoma voi alkaa tavallaan päivää aiemmin. monet vanhemmat katsovat että näin on parempi, sillä esim. seuraavana aamuna voidaan lähteä ajamaan mummulaan joulun viettoon heti aamusta, eikä tarvitse ensin mennä koululle esim. klo 10-12.00. kun juhla on pidetty edellisenä päivänä vaikkapa klo 16-18.00.
ja taksikyytiä ei illalla järjestetä. Eli vanhemmat tuovat. On kouluaikaa, mutta on muutama vanhempi jotka eivät ole halunneet lastansa kuljettaa ja ovat jääneet pois. Näin voi vanhempi tehdä (voihan tavallisena koulupäivänäkin olla syystä pois, eikä sitä tarvitse korvata). Ihmetelleet olemme kyllä näitä vanhempia. Tärkeää lapselle, varsinkin kun kovasti päivittäin harjoittelemme esitystä ja sitten lapsi ei juhlaan pääsekään.
Luokallani on poika, joka ei viiden kouluvuotensa aikana ole kertaakaan osallistunut joulu- tai kevätjuhlaan. Tänäkin jouluna, poika olisi halunnut ison roolin joulunäytelmästä ja olisin sen varmasti hänelle suonut, mutta en voi ottaa sitä riskiä, että poika ei taaskaan ilmesty juhlaan. Kerran olen jo esittänyt kevätjuhlassa karhua, koska poika ei odotuksista ja lupauksista huolimatta saapunut juhliin.
Asiasta on monet kerrat keskusteltu vanhempien kanssa ja vastaus on sama kuin ap:n. Koska taksi ei tuo ja hae, he eivät tule.
Oli kieltämättä aika ikävä ja nolo tilanne pojalle, kun rooleja jaettiin, enkä osannut odottaa, että poika haluaa jonkun olennaisen roolin. Muut oppilaat meinasivat revetä liitoksistaan, kun tämä poika edes kehtasi ehdottaa jotain olennaista roolia. Vika ei tietenkään ole pojan, mutta ymmärrän muiden suivaantumisen. En voi antaa pojalle kuin pieniä rooleja, joiden puuttuminen ei vaikuta muuhun esitykseen. Todella kurjaa.
Mä menen mielellään katsomaan ihan minkä koulun juhlaa tahansa.
Siellä hymyillään tekopyhän näköisinä äälömäisille esityksille. Emme ole pätkääkään uskonnollisia, joten lapsen jouluevankeliumiesitys ei kosketa oikeesti kyllä pätkääkään. Poika on joutunut sitäpaitsi eläimen rooliin, mihin ei olisi edes halunnut. Alentavaa.
ap
Hakeudu ap oikeesti johonkin hoitoon!
Eikö olisi kiva mennä sinne juhlaan? Jos lapsi kerran kuuluu esitykseen, niin onpa kiva olla poissa esityksestä.