Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Jokaisella on oikeus päättää omasta seksuaalisuudestaan. Tosin jos avioliitossa toisella riittää vielä halua on samaan tapaan hänelläkin oikeutensa tehdä ratkaisunsa sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rakastava mies pakota vaimoaan vastentahtoiseen seksiin.
Minkään ikäisenä.Ja rakastava vaimo ei näe miehensä seksuaalisuutta vastenmielisenä asiana.
Ei, mutta itseensä kohdistuvat seksuaaliset teot voi silti olla ja todennäköisesti onkin vastenmielinen asia. Tai sellaisiin painostaminen. Se kyllä alkaa sitten syödä myös sitä rakkautta pidemmän päälle.
Kysehän on siitä että pitäisi löytää tavat jossa kyse ei ole vain toisen yksipuolisista seksuaalisista teoista toista kohtaan vaan yhteisestä asiasta jossa molemmat saavat jotain.
Kyllä, mutta se vaatisi ainakin sitä, että se seksuaalisempi osapuoli on valmis luopumaan ajatuksesta että seksiin kuuluu yhdyntä. Voi tosin olla täysin mahdotonta löytää sellaista molempia tyydyttävää kompromissia, jos toinen on kovin viriili ja toinen ei yhtään. Silloin se ero tai avoin suhde voi olla viisain valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta voi päätellä, että suhteessa on seksiä siihen asti kunnes lapset on tehty. Pikkulapsiaikana ei seksi maistu ja sen jälkeen alkaakin loppuiän kestävä kuivalihakausi.
Very good. Tämä tieto on alkanut tihkua myös nuorempien miesten tietoisuuteen, joita ei oikeastaan kiinnosta sitoutua vajaan 10 vuoden panojakson takia mihinkään naiseen. Muutaman satasen kuukausimaksulla saa saman ja sellaisella liisinkisopimuksella on aina tuore 'auto' alla. Huoletonta elämää johon on varaa koska omat rahat voi pitää itse. On varaa kaikkeen muuhunkin mikä tekee elämästä stressivapaan ja elämisen arvoisen.
Jätit sitten lukematta kaikki meidän pitkissä suhteissa halukkaiden naisten viestit, ja tuo kuivalihajankutus saa sinut vaikuttamaan vielä autistisemmalta kuin minä olen. Silloin voikin parisuhteen löytäminen olla hankalaa.
Ketjua lukeneena voi todeta teidän olevan vähemmistönä. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olla sika miehen kanssa,joka hakkaa,käy vieraissa,haukkuu,juopottelee jatkuvasti,eikä kykene se loppui jo 30v Ei tollaset miehet ole oikein kiihottavia,eikä sitä seksiä ole tehnyt mieli 30v Miksi kukaan,ei ajattele ettei suhde ole pelkkää seksiä,kyllä halut kuolee tuollaisista sijoista.
Minulla kuolee halut jo noin huonosta oikeinkirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hoitakoot tarpeidensa tyydyttämisen ihan keskenään kunhan vain jättäisivät naiset rauhaan. Siinä miehet sitä paitsi saisivat samalla tehtyä asioita, joita ovat aikuisviihteessä sitä nähneinä naisiltaan jatkuvasti kinuamassa ja vaatimassa ja suuttuvat kun nainen ei suostu tähän.
Ihannevaimo ;-)
Juuri näin. Kuka täysjärkinen tämänkaltaisen jääkaapin kanssa eläisi.
Tää on järjettömin keskustelu,mitä olen nähnyt. Seksiä ei tipu, mutta pirttihirmujen kanssa pitäisi elää.
Miehet herätkään nyt ja heittäkään nuo sekopäät mäkeen elämästänne.Juurikin näin!
Monet miehet ovat ihan liian pitkään ihan liian huonoissa "parisuhteissa" vastenmielisten naisten kanssa. Mutta eivät saa aikaiseksi haettua avioeroa, on liian työlästä ehkäpä?
No onhan avioero todella iso prosessi jolla on valtavasti niin taloudellisiakin kuin sosiaalisiakin vaikutuksia. Esim. jos itse eroaisin niin menettäisin luultavasti niin sen rakkaan kodin kuin kesäpaikankin ja myös vaimon suku jonka kanssa olen todella läheinen menisi luultavasti samalla. Onneksi ei ole mitään syytä erota mutta saisi olla todella painava syy että riskeeraisin noita muita itselleni hyvin tärkeitä asioita.
Mitä mä just luin???
Oot vaimosi kanssa
Rahan ja sukulaisten takia?Eikö sulla oo
A kavereitaa
B eikö kesäpaikka oo puoliksi sinun???Häpeä oot mhu.ora
Siellä mökillä apen kanssa kalastan ja grillaan.
Apella on myös kämppä espanjassa jossa vietämme
Kuukauden talvella:)
Kyllä se seksin voittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työkaverina kaksi päälle viisikymppistä naista. Näistä se, joka kertoo että seksihaluja ois vaikka muille jakaa, on sinkku, tai oikeastaan sarjaseurustelija, on eronnut monet monet kerrat. Toinen taas on pitkässä parisuhteessa, joka on alkanut nuorena ja kertoo, ettei seksi voisi vähempää kiinnostaa. Heidän suhde vaikuttaa kuitenkin olevan läheinen ja raskastava, on yhteisiä harrastuksia ja viihtyvät yhdessä muutenkin. Että ei se seksi aina tunnu olevan parisuhteen "liima" joka pitää pariskunnan yhdessä. Ja juu, meillä on työporukassa läheiset välit joten myös tällaisista asioista on kahvipöydässä juteltu 😅
No kaksi täysin halutonta ihmistä saattaa viihtyä todella hyvin yhdessä ja olla täydellisen perfect match, kun kerran seksihalutkaan eivät vedä eri suuntiin. Mikäs siinä, hyvät heille.
Ja aivan varmasti se toinen ikääntynyt, jolla seksihaluja riittää, joutuu varmasti pettymään ihmissuhteissaan useammin, koska joko ajautuu parisuhteisiin, joissa miestä ei kiinnosta seksi, tai sitten sellaisiin parisuhteisiin, joissa miestä kiinnostaa vain seksi.
Tän ketjun perusteella vaan ei voi olla sellaisia miehiä joita ei seksi kiinnostaisi, ei ainakaan tuon ikäisiä. Vaikka tosielämä kertoo ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkään ikäisenä.Ja rakastava vaimo ei näe miehensä seksuaalisuutta vastenmielisenä asiana.
Ei, mutta itseensä kohdistuvat seksuaaliset teot voi silti olla ja todennäköisesti onkin vastenmielinen asia. Tai sellaisiin painostaminen. Se kyllä alkaa sitten syödä myös sitä rakkautta pidemmän päälle.
Kysehän on siitä että pitäisi löytää tavat jossa kyse ei ole vain toisen yksipuolisista seksuaalisista teoista toista kohtaan vaan yhteisestä asiasta jossa molemmat saavat jotain.
Kyllä, mutta se vaatisi ainakin sitä, että se seksuaalisempi osapuoli on valmis luopumaan ajatuksesta että seksiin kuuluu yhdyntä. Voi tosin olla täysin mahdotonta löytää sellaista molempia tyydyttävää kompromissia, jos toinen on kovin viriili ja toinen ei yhtään. Silloin se ero tai avoin suhde voi olla viisain valinta.
No se voi osalla pareista vaatia sitä mutta kompromissiahan tässä ollaan hakemassa. Siis sen sijaan että todetaan vain kylmästi että ei enää tipu, Eli molempien pitää tulla vastaan.
Rakkaus ja seksi kuuluu nuoruuteen.
Vanha ihminen voi rukoilla ja miettiä kuoleman jälkeistä elämää.
Jeesus kuoli neitseenä.
Jeesuksen äiti oli neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hoitakoot tarpeidensa tyydyttämisen ihan keskenään kunhan vain jättäisivät naiset rauhaan. Siinä miehet sitä paitsi saisivat samalla tehtyä asioita, joita ovat aikuisviihteessä sitä nähneinä naisiltaan jatkuvasti kinuamassa ja vaatimassa ja suuttuvat kun nainen ei suostu tähän.
Ihannevaimo ;-)
Tää on järjettömin keskustelu,mitä olen nähnyt. Seksiä ei tipu, mutta pirttihirmujen kanssa pitäisi elää.
Miehet herätkään nyt ja heittäkään nuo sekopäät mäkeen elämästänne.Juurikin näin!
Monet miehet ovat ihan liian pitkään ihan liian huonoissa "parisuhteissa" vastenmielisten naisten kanssa. Mutta eivät saa aikaiseksi haettua avioeroa, on liian työlästä ehkäpä?
No onhan avioero todella iso prosessi jolla on valtavasti niin taloudellisiakin kuin sosiaalisiakin vaikutuksia. Esim. jos itse eroaisin niin menettäisin luultavasti niin sen rakkaan kodin kuin kesäpaikankin ja myös vaimon suku jonka kanssa olen todella läheinen menisi luultavasti samalla. Onneksi ei ole mitään syytä erota mutta saisi olla todella painava syy että riskeeraisin noita muita itselleni hyvin tärkeitä asioita.
Mitä mä just luin???
Oot vaimosi kanssa
A kavereitaa
Nussitko myös appeasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihannevaimo ;-)
Mitä mä just luin???
Oot vaimosi kanssa
A kavereitaa
On kyllä tosi surullista, että mies joka kertoo, ettei seksi ole niin tärkeää, tuomitaan heti täysin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus päättää omasta seksuaalisuudestaan. Tosin jos avioliitossa toisella riittää vielä halua on samaan tapaan hänelläkin oikeutensa tehdä ratkaisunsa sen mukaan.
Jokaisella on myös oikeus päättää omasta elämästään ja käytöksestään. Siltikään emme yleensä näe hyvänä sitä että ihminen kohtelee kumppaniaan parisuhteessa miten vain ajattelematta sitä miltä toisesta tuntuu.
Oikeus johonkin ei ole sama asia kuin että sitä oikeutta olisi hyvä käyttää ihan miten vain.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole koskaan ollut naimisissa tai asunut miehen kanssa,saa olla kenen kans haluaa tai olla olematta.Olen jo yli 60v
Kiitos hyvästä päätöksestasi. Ei tollasta riivinrautaa kukaan taakakseen ansaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kuoli neitseenä.
Jeesuksen äiti oli neitsyt.
Tuskinpa koko elämäänsä kun oli kuitenkin naimisissa Josefin kanssa.
Naisilla on paljon ystävättäriä, joilta on mies kuollut tai ero tullut. Eikö voisi ajatella, että mies hoitaisi tarpeensa himokkaan ystävättären kanssa?
Vin,vin ja vin tilanne.
65+ alkaa olla jo niin suuri naisenemmistö, että kyllä sieltä himokas ystävätär löytyy omaa miestä tyydyttämään, jos itseä ei huvita.
Joku himokas vanhempi nainen olisi varmasti tyytyväinen, kun saisi tautivapaasta ja turvallista seksiä.
Vaimo olisi tyytyväinen, kun hänen hommansa hoitaisi naapurin Liisa. Mies tyytyväinen, kun saisi vaihtelua ja seksiä. Liisa tyytyväinen. Kun pääsee toteuttamaan seksualisuutta.
Avoimuutta ystävät ja ratkaisuja etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus kuoli neitseenä.
Jeesuksen äiti oli neitsyt.Tuskinpa koko elämäänsä kun oli kuitenkin naimisissa Josefin kanssa.
Joo, ja Raamattu kertoo Jeesuksen veljestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta voi päätellä, että suhteessa on seksiä siihen asti kunnes lapset on tehty. Pikkulapsiaikana ei seksi maistu ja sen jälkeen alkaakin loppuiän kestävä kuivalihakausi.
Very good. Tämä tieto on alkanut tihkua myös nuorempien miesten tietoisuuteen, joita ei oikeastaan kiinnosta sitoutua vajaan 10 vuoden panojakson takia mihinkään naiseen. Muutaman satasen kuukausimaksulla saa saman ja sellaisella liisinkisopimuksella on aina tuore 'auto' alla. Huoletonta elämää johon on varaa koska omat rahat voi pitää itse. On varaa kaikkeen muuhunkin mikä tekee elämästä stressivapaan ja elämisen arvoisen.
Jätit sitten lukematta kaikki meidän pitkissä suhteissa halukkaiden naisten viestit, ja tuo kuivalihajankutus saa sinut vaikuttamaan vielä autistisemmalta kuin minä olen. Silloin voikin parisuhteen löytäminen olla hankalaa.
Ketjua lukeneena voi todeta teidän olevan vähemmistönä. Ikävä kyllä.
No jaa, olen ollut mukana alusta asti. Ehkä se seksihulluksi huutelu ei motivoi kirjoittamaan, tässä ketjussa on ihmeellinen asetelma. Tai ehkä minulla vain on ihmeellinen asenne avioliittoon, rakastan puolisoani ja olen sitoutunut pitämään huolta hänestä niin hyvin kuin suinkin kykenen, ja toki hän on samalla asenteella ollut jo 20 vuotta. Ehkä siksi en tavoita ajatusta, miksi toisen tarpeet muuttuvat vastenmielisiksi ja ajatus hemmottelusta tai nautinnon tuottamisesta mahdottomaksi vain siksi, ettei itsellä ole vastaavaa tarvetta. Joku aiemmin kirjoitti niskahieronnasta, minäkin ajattelen yhtä mutkattomasti. Miksei? Vai liittyykö tähän aina painostusta ja vonkausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se voi osalla pareista vaatia sitä mutta kompromissiahan tässä ollaan hakemassa. Siis sen sijaan että todetaan vain kylmästi että ei enää tipu, Eli molempien pitää tulla vastaan.
Edellinen, jos tilanne ajautuu pisteeseen, että toinen kylmästi ilmoittaa että ei enää tipu, eikä valmiutta mihinkään neuvotteluun ole, niin siinä suhteessa on menty pieleen jo aiemmin. On jäänyt huomioimatta sen toisen tarpeet jo luultavasti pidemmällä ajalla.
On kyllä niiin ankeeta ja elämänilotonta, suorastaan agressiivista puhetta @ap ja muut. Ei ihme. jos ne miehet jättää tai käy vieraissa. Varmaan helvetin ankeeta siellä kotona.
Toivottavasti tajuatte ihan itse,, etä ootte pettäneet kumppaninne aika julmasti. Toivottavasti ehdotatte edes itse avointa suhdetta ja ootte sitten iloisia miestenne puolesta. Yleensä tällä tavalla käyttäytyvät ovat niin katkeria riidankylväjiä, että halauavt viedä toisiltakin seksuaalisuuden ja sitten sillä onkin helvetisti väliä, kun toinen nauttisi elämästään. :(
ja tietenkään ei tarvitse, mutta ei oo oikein eikä rakkaudellista viedä toiselta pois tämmöistä, se on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista ihmissuhteissa, jopa tärkein yksittäinen!!!
Minusta näihin seksittömyyteen liittyvissä eroissa on kaksi näkökulmaa, mitä kaikki eivät ehkä hoksaa
1) Tietenkin saa ja pitää erota, jos kokee ettei seksitön liitto tyydytä eikä seksitön liitto ole omasta mielestä parisuhde.
2) Jos mies on aiemmin sanonut rakastavansa, haluavansa viettää loppuelämän yhdessä ja vanheta yhdessä, niin kokisin miehen johtaneen minua harhaan, kun ikä ei sitten saisikaan muuttaa parisuhdetta vaan seksiä olisi pakko haluta keinolla millä hyvänsä loppuun asti. Tällöinkin oikea vastaus on ero, mutta itse olisin toivonut, että mies olisi tehnyt mielipiteensä selviksi jo suhteen alussa. Tällöin koko avioliittoa ei olisi solmittu.
Eli avioero on kannattavaa, mutta vielä kannattavampaa olisi tehdä kumppanille mielipiteet selväksi jo silloin, kun parisuhteessa menee hyvin ja ennen kuin sitoudutaan. Silloin vältyttäisiin parisuhteilta, joissa osapuolten motiivit ovat ihan eri.
Ota ero, niin ei tarvitse. Tai päästä miehesi käymään vieraissa.