Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Koskaan ei tarvitse olla halukas, mutta saa olla. Itse olen ollut halukas aina ja olen edelleen halukas myös vaihdevuosissa. Seksi on aina ollut mulle myös lääkettä kipuihin ja matalaan mielialaan, joten nyt vaihdevuosissa harrastan sitä jopa vielä mieluummin kuin ennen.
Olen nainen 56v ja mies melkein 60v. Pitkä suhde. Seksiä on. Sillai sopivasti eli ei liikaa eikä liian vähän. Sovitaan hyvin yhteen. Haluan haluta ehdottomasti. Orkku miehen kanssa on parempi kuin pelkkä omakiva. Se on se rakkaus ja yhteys toiseen mikä tekee hommasta myös henkisesti tyydyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa että nainen haluaa parisuhteen/avioliiton jatkuvan vaihdevuosien ja menopaussin jälkeen, hänen on feikattava koska mies on seksuaalinen koko ikänsä. Parisuhteet ovat nykyisin kokolailla tasaikäisiä fèmakojen vaatimusten takia, ja naisten vaihdevuodet jotka lopettaa naisen seksuaalisen funktion alkavat keskimäärin 45v iässä. Pariskunnan kummallekin osapuolille paljon parempi ratkaisu on pitkään käytössä ollut järjestely, jossa nainen on miestään merkittävästi nuorempi (20-40 vuotta nuorempi) ja menee naimisiin erittäin paljon nuorempana kuin nykyisin.
Mutta tuossa järjestelyssä nainen ei saa nautintoa koska mies on merkittävästi vanhempi eikä siksi sytytä. Lisäksi jos nainen menee alle 20-vuotiaana yhteen 40-vuotiaan miehen kanssa, hän jää kokonaan paitsi niistä iloista joita suhde nuoren miehen kanssa tuo. Olisi kamalaa jos ei olisi saanut koskaan kokea nuoren miehen haluttavaa vartaloa, vaan olisi joutunut suoraan vanhan ja ryppyisen miehen kainaloon. Ihan hirveä ajatus. Nykyään ryppyinen mies on ok, koska muistikuvat on sieltä nuoruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa että nainen haluaa parisuhteen/avioliiton jatkuvan vaihdevuosien ja menopaussin jälkeen, hänen on feikattava koska mies on seksuaalinen koko ikänsä. Parisuhteet ovat nykyisin kokolailla tasaikäisiä fèmakojen vaatimusten takia, ja naisten vaihdevuodet jotka lopettaa naisen seksuaalisen funktion alkavat keskimäärin 45v iässä. Pariskunnan kummallekin osapuolille paljon parempi ratkaisu on pitkään käytössä ollut järjestely, jossa nainen on miestään merkittävästi nuorempi (20-40 vuotta nuorempi) ja menee naimisiin erittäin paljon nuorempana kuin nykyisin.
Äläpäs yleistä. Minä naisena olen aina ollut liitossamme halukkaampi kuin mieheni. Nykyisin ollaan molemmat ilman, oltu jo vuosikausia eikä tunnu häntä haittaavan yhtään.
Joo kuvottavaa sepitystä.