Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei tajua, ettei masentunut jaksa välittää muiden ongelmista ja tarpeista?

Vierailija
15.08.2023 |

Sitten suututaan, kun suhde on katkolla. Olen pahoillani, mutta en vaan nyt jaksa enkä pysty muuhun kuin selviytymään päivästä toiseen, muiden huolet saa nyt jäädä jonkun muun ratkottaviksi.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet käpertyy itseensä eikä ymmärrä/välitä siitä mitä murheita muilla on, koska masentuneella on AINA niin paljon vaikeampaa.

Vierailija
82/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu masentunut on myös tosi katkera niitä kohtaan, jotka ovat terveitä. Vähättelee muiden ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli paha tilanne parin vuoden ajan, kun puolison salasuhde paljastui. Ero ja siihen liittyvät asiat veivät minut tosi syvälle, itsemurhakin oli lähellä.

Jälkikäteen olen ymmärtänyt, että olin varmasti helvetin raskas myös ystäville ja läheisille. Mutta he pysyivät rinnallani. Siinä näkee "ystävän" ja oikean ystävän eron, kun huomaa, ketkä jaksaa pysyä mukana.

Selvisin.

Vierailija
84/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille oikein voi mitään, ei kukaan jaksa kannatella ihmissuhdetta, jossa pidemmän aikaa tuntee antavansa enemmän kuin saa. Joskus tulee katkeamispiste ja toiselle osapuolelle se voi näyttää mitättömältä. Todellisuudessa harmitus on kasvanut jo pitkään ja yksi pettymys on sitten liikaa.

Yhtään masennustasi vähättelemättä, harva aikuinen ihminen pääsee elämään ongelmatonta elämää. Vaikeinakin hetkinä kannattaa muistaa, että oman elämän haasteet tuntuvat aina suuremmilta kuin toisten. 

Vierailija
85/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu masennukseen tuollainen. Tiedän tämän faktana siitä että mulla oli masennus ja jaksoin välittää muista ongelmineen, autettiin toisiamme puolin ja toisin.

Itse asiassa vasta nyt kun en enää ole masentunut, en jaksa auttaa ketään. Syynä fyysinen sairaus.

Vierailija
86/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu masennukseen tuollainen. Tiedän tämän faktana siitä että mulla oli masennus ja jaksoin välittää muista ongelmineen, autettiin toisiamme puolin ja toisin.

Itse asiassa vasta nyt kun en enää ole masentunut, en jaksa auttaa ketään. Syynä fyysinen sairaus.

Newsflash: Kaikilla ei ole samat oireet.

Vai halusitko vaan tulla mainostamaan kuinka hyvä ihminen olet ja asetit masentuneenakin muut etusijalle?

Vierailija
87/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuavatko masentuneet kuinka toksisia ovat? Ihmissuhde ei voi olla kilpailu siitä kellä on kaikista vaikeinta. Eikä ihmissuhteista voi niin vain ottaa lomaa ja sitten palata takaisin. Ihmissuhteet ovat vastavuoroisia, ja jos ei sinulta mitään oikein saa takaisin, niin tietenkin ihmiset etsivät ihmisiä joiden kanssa on helpompaa.

Olethan jo avun piirissä? Jos et ole, varaapa aika lääkäriin heti. Näin mt-haasteista kärsivänä voin kertoa että nämä jutut ei parane mitenkään itsestään eikä millään kavereiden vinkeillä. Sinun pitää selvittää miksi aivosi toimivat väärin, ja mitkä apukeinot toimivat juuri sinulla. Se on pitkäjänteistä työtä, joka kestää vuosia, ja sitä ei voi kukaan muu tehdä sinun puolestasi.

Tsemppiä, ja rohkeutta tulevaan.

Itsekäs ihminen on itsekäs oli masentunut tai ei. Pahimmassa masennuksessakin kuuntelin ystäviäni, mutta tein kaikkeni, ettei oma masennukseni paljastuisi kenellekään. Vasta toipumisen alettua uskalsin mainita masennuksestani, ja vain kerran kullekin. En puhu siitä, jollei kysytä.

Tunnen useampia masentuneita, eikä yksikään ole itsekeskeinen saati toksinen. 

Miksi masentuneita halutaan mustamaalata näin ikävästi?

Kuulostaa siltä, että terapiasi on vielä kesken ja masennus uusiutuu takuuvarmasti, ellet muuta toimintatapojasi. Sinun rajasi eivät ole kunnossa. Toivon, että saat työkaluja päästäksesi masennuksestasi eroon. 

Rajani ovat ihan kunnossa, yksistä juhlista jäin pois ja ystäväni ymmärsi. Olen päässyt kuntouttavan työtoiminnan kautta työkokeiluun, ja vaikka ajoittain työkavereiden seura rasittaakin, niin saan olla tarpeeksi myös omissa oloissani.

Masennukseni laukaisi luultavasti liika yksinolo. Yksi ihminen halusi lopettaa yhteydenpidon. Olen kuitenkin nähnyt häntä pari kertaa ja hän halusi vaihtaa kuulumisia, mutta kumpikin oli matkalla työkokeiluun niin, jäi sitten toistaiseksi.

T:47

Vierailija
88/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuavatko masentuneet kuinka toksisia ovat? Ihmissuhde ei voi olla kilpailu siitä kellä on kaikista vaikeinta. Eikä ihmissuhteista voi niin vain ottaa lomaa ja sitten palata takaisin. Ihmissuhteet ovat vastavuoroisia, ja jos ei sinulta mitään oikein saa takaisin, niin tietenkin ihmiset etsivät ihmisiä joiden kanssa on helpompaa.

Olethan jo avun piirissä? Jos et ole, varaapa aika lääkäriin heti. Näin mt-haasteista kärsivänä voin kertoa että nämä jutut ei parane mitenkään itsestään eikä millään kavereiden vinkeillä. Sinun pitää selvittää miksi aivosi toimivat väärin, ja mitkä apukeinot toimivat juuri sinulla. Se on pitkäjänteistä työtä, joka kestää vuosia, ja sitä ei voi kukaan muu tehdä sinun puolestasi.

Tsemppiä, ja rohkeutta tulevaan.

Itsekäs ihminen on itsekäs oli masentunut tai ei. Pahimmassa masennuksessakin kuuntelin ystäviäni, mutta tein kaikkeni, ettei oma masennukseni paljastuisi kenellekään. Vasta toipumisen alettua uskalsin mainita masennuksestani, ja vain kerran kullekin. En puhu siitä, jollei kysytä.

Tunnen useampia masentuneita, eikä yksikään ole itsekeskeinen saati toksinen. 

Miksi masentuneita halutaan mustamaalata näin ikävästi?

Kuulostaa siltä, että terapiasi on vielä kesken ja masennus uusiutuu takuuvarmasti, ellet muuta toimintatapojasi. Sinun rajasi eivät ole kunnossa. Toivon, että saat työkaluja päästäksesi masennuksestasi eroon. 

En ole se, kenelle vastasit, mutta millä ammattitaidolla sinä heität noita oletuksia? Kuulostaa kovasti kaasuvalottamiselta, missä sinä varmasti tiedät paremmin toisen asioista ja rajoista, kuin henkilö itse.

Hänhän kertoo itse suoraan, ettei uskalla puhua asioistaan ja sittenkin kun kertoo, hän ei ilmaise mitään tarpeita ja toiveita. Ihan perussettiä, joka altistaa masennukselle, mutta ei ole minun ongelmani. 

Uskallan puhua asioistani, mutten jakaa kaikkea kaikkien kanssa. Ei minulla ihmeitä tarpeita ja toiveita ole mitä pitäisi ilmaista. Mitä ihmettä sinä selität?

T:47

Vierailija
89/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newsflash: Kaikilla ei ole samat oireet.

Vai halusitko vaan tulla mainostamaan kuinka hyvä ihminen olet ja asetit masentuneenakin muut etusijalle?

Ap:han aloitti ketjun yleistyksellä, ettei masentunut jaksa välittää muista. Se on nimenomaan niin, että riippuu tapauksesta. Itse olen masentuneena sekä jaksanut että ollut jaksamatta olla toisten tukena. Masennusta on eri asteista.

- eri

Vierailija
90/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei riitä energia eikä mielenkiinto yhteenkään kaveriin.

-en halua ketään kotiini enkä varsinkaan yöksi.

-en Halua mennä toisten koteihin enkö varsinkaan yöksi.

Tarvitsen todella paljon omaa aikaa ja ajattelurauhaa.

Teen kaiken omassa tahdissani.

Vierailija
91/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi etukäteen kaikille masentuneille Omaan elämään on kuulunut muutama masentunut ja ovat kaikki olleet äärimmäisen itsekeskeisiä ja raskaita ihmisiä. On haluttu tukea ja ymmärrystä, katkeroiduttu milloin mistäkin, kohdeltu läheisiä todella ikävästi. Kukaan näistä masentuneista ei ymmärrä, että muillakin on ongelmia, isojakin sellaisia. Masentuneet ovat energiaa imeviä egoisteja.

Vierailija
92/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli vuosia masentunut todella rankan parisuhteen takia. Tulin häntä, houkuttelin kävelylle, kuuntelin, soittelin/viestittelin, podin yhteyttä, yritin etsiä hänelle apua jne. Hänen vointinsa alkoi parantua kun sai voimia erota miehestään ja on jo vuosia voinut hyvin.

Tämän jälkeen minun lapseni on sairastunut vakavasti, oma terveys reistaili, oli raskaita tutkimuksia, leikkauksia, äitini sai Alzheimerin ja isäni sairastui harvinaiseen todella vakavaan sairauteen. Yllätyin siitä, että ystäväni ei edes jaksa kuunnella kuulumisiani, vaikka en todellakaan ole edes mitenkään valittanut/purkautunut asiasta, vaan pelkästään kertonut faktat

Vierailija
94/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyy on niin paha olla yhyyy masentaa byäää muut on perseestä wääähh jättäkää rauhaan yhy yhy miks kaikki hylkäsi wäää kukaan ei ymmärrä yhyyy

Vierailija
95/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli vuosia masentunut todella rankan parisuhteen takia. Tulin häntä, houkuttelin kävelylle, kuuntelin, soittelin/viestittelin, podin yhteyttä, yritin etsiä hänelle apua jne. Hänen vointinsa alkoi parantua kun sai voimia erota miehestään ja on jo vuosia voinut hyvin.

Tämän jälkeen minun lapseni on sairastunut vakavasti, oma terveys reistaili, oli raskaita tutkimuksia, leikkauksia, äitini sai Alzheimerin ja isäni sairastui harvinaiseen todella vakavaan sairauteen. Yllätyin siitä, että ystäväni ei edes jaksa kuunnella kuulumisiani, vaikka en todellakaan ole edes mitenkään valittanut/purkautunut asiasta, vaan pelkästään kertonut faktat

Vastaavaa tapahtunut mullekin. Edes minun sairaalassa oloni tai tärkeän ihmisen menetys ei kiinnostanut masentunutta. Ei vaivautunut vastaamaan viestiin kun kerroin näistä.

Vierailija
96/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen yleistäminen on haitallista. Just saying...

Vierailija
97/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavaa tapahtunut mullekin. Edes minun sairaalassa oloni tai tärkeän ihmisen menetys ei kiinnostanut masentunutta. Ei vaivautunut vastaamaan viestiin kun kerroin näistä.

Täällä oli joskus ketju siitä, miten uupuneet kantoivat huolta ja surua siitä, että eivät ole jaksaneet olla ystävilleen sellaisena tukena ja muutenkaan läsnä niin kuin olisvat halunneet. Näin voi olla sinunkin ystäväsi laita. 

Tällainen fyysisen puolen vertaus: 

Ystäväsi on sytostaattihoidoissa sairaalassa ja sinä joudut onnettomuuteen ja vakavasti loukkaantuneena sairaalaan. Vaikka ystäväsi rakastaisi sinua kuinka ja olisi huolissaan sinusta, hän ei pysty tulemaan luoksesi sairaalaan. 

Vierailija
98/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat masentuneet on toksisia ympäristölleen.

Vierailija
99/136 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii toiseenkin suuntaan. Ei muutkaan jaksa kiinnostua masentuneen murheista yhtään sen enempää.

Vierailija
100/136 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei riitä energia eikä mielenkiinto yhteenkään kaveriin.

-en halua ketään kotiini enkä varsinkaan yöksi.

-en Halua mennä toisten koteihin enkö varsinkaan yöksi.

Tarvitsen todella paljon omaa aikaa ja ajattelurauhaa.

Teen kaiken omassa tahdissani.

Jos sulla on ystäviä, heidän voi olla pidemmän päälle vaikea ylläpitää ystävyyttä koska ihmissuhde ei kuulosta kulkevan molempiin suuntiin. Oli masennusta tai ei, niin tuo ensimmäinen kohta ajaa kaikki vähitellen kauemmas ja saattaa siinä ohessa satuttaa sitä toista osapuolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan