Leikattuani viimeinkin itselleni lyhyen tukan voin vilpittömästi suositella sitä kaikille teille kanssasisarille
On kyllä vapauttava tunne kun ei tarvitse laittaa enää hiuksia ja kuivuvat nopeasti suihkun jälkeen. Ehdoton suositus kaikille!
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kiirakin kaunistui valtavasti kun leikkasi sen ohuen polkkatukan pois
Köh, hmm..tuota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Minä olen "roikottanut mukanani pitkää reuhkaa" koska se on helppo. Se ei tarvitse kuin pestä, harjata kunnolla ja laittaa nutturalle tai letille niin se on siisti.
Menin tyhmyyksissäni leikkauttamaan muutama kuukausi sitten polkkatukan ja otsatukan. Olin vallan unohtanut, että vajaa kahden kuukauden välein pitää ravata kampaajalla sitä lyhentämässä. Ärsyttää rahanmeno jo nyt. Puolessa vuodessa on mennyt kampaajalle jo 150 euroa, sitä ennen moneen vuoteen ei mennyt penniäkään kun tasasin pitkät hiukseni itse. Niiden ei tarvinnut olla latvoista ammattimaisesti leikatun näköiset, koska hiukset olivat aina kiinni.
Tuo on kyllä se ikävä totuus, että ovat paljon työläämmät vaikka sopisivatkin paremmin. Tuo otsatukkakin on kyllä sellainen etten ymmärrä miten sitä aina vain voikin mennä siihen samaan halpaan! Näyttää niin kivalta ja sitten sellaisen leikkauttaa kampaajalta lähtiessä hymy korvissa ja joka kerta sen muistaa seuraavana aamuna mikä siinä olikaan se "vika" ja vannoo ettei enää ikinä. Kunnes taas seuraavalla kerralla ja sama laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Minä olen "roikottanut mukanani pitkää reuhkaa" koska se on helppo. Se ei tarvitse kuin pestä, harjata kunnolla ja laittaa nutturalle tai letille niin se on siisti.
Menin tyhmyyksissäni leikkauttamaan muutama kuukausi sitten polkkatukan ja otsatukan. Olin vallan unohtanut, että vajaa kahden kuukauden välein pitää ravata kampaajalla sitä lyhentämässä. Ärsyttää rahanmeno jo nyt. Puolessa vuodessa on mennyt kampaajalle jo 150 euroa, sitä ennen moneen vuoteen ei mennyt penniäkään kun tasasin pitkät hiukseni itse. Niiden ei tarvinnut olla latvoista ammattimaisesti leikatun näköiset, koska hiukset olivat aina kiinni.
Tuo on kyllä se ikävä totuus, että ovat paljon työläämmät vaikka sopisivatkin paremmin. Tuo otsatukkakin on kyllä sellainen etten ymmärrä miten sitä aina vain voikin mennä siihen samaan halpaan! Näyttää niin kivalta ja sitten sellaisen leikkauttaa kampaajalta lähtiessä hymy korvissa ja joka kerta sen muistaa seuraavana aamuna mikä siinä olikaan se "vika" ja vannoo ettei enää ikinä. Kunnes taas seuraavalla kerralla ja sama laulu.
Tämäpä juuri :D En tajua, miksei sitä IKINÄ opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin lapsia hankkinut yrittää huijata muut samaan. Ei toimi.
Voiko joku oikeasti ajatella näin, vai oliko tämä vitsi?
Minä ajattelen näin heistä jotka oikein kiukusta kihisten täälläkin kirjoittelevat, että elämässä ei ole mitään eikä ymmärrä mitään jos ei ole lapsia ja jos ei ole ei tiedä mitä oikea rakkaus on. Haluaa elää koko elämänsä kuin teini ja vain ryypätä ja rällätä jne mitä näitä nyt on. Ajattelen heidän joko olevan trolleja tai näitä jotka eivät elämässään mitään niin kovasti kadu kuin sitä, että piti lapsia mennä tekemään ja kateellisuuden katkeruuksissaan sitten yrittävät usuttaa muita samaan monttuun verhoten sen perhe elämän muka tienä onneen vaikka totuus on täysin toinen heidän kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on siro pää ja kauniit kasvot niin lyhyet hiukset sopiikin hyvin!
Niin sopii, mutta keski-ikäisellä, tukevahkolla ja paksuniskaisella lyhyt tukka on aivan järkyttävän näköinen. Vähän sama kuin että lihavanaamaisen miehen kannattaa kasvattaa siisti parta. On heti huomattavasti paremman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun kattoo noita julkkisten kuvia naisista, suurimmalla osalla on pitkät hiukset. Melkein vyötärölle saakka. Eivätkä ole pätkäisseet hiuksiaan, vaikka ikää tulee kokoajan lisää heilläkin.
Ja ihan hyvä niin koska ovat upean näköisiä pitkillä hiuksillaan.
Jennifer Aniston, Demi Moore, Shakira, Eini, Piritta Hagman.....muutamia mainitakseni.
Leikkautin jo yläasteella. Kampaaja kysyi kaksi kertaa, että ihanko oikeasti haluan nyt lyhyet hiukset. Kyllä halusin, ja ne on tosi helppohoitoiset, koska ovat tosi taipuisat ja minun ei koskaan tarvitse laittaa hiuksia. Pesun jälkeen kuivuvat tosi nopeasti muotoonsa eikä tarvitse käyttää edes mitään hiustuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Juu, karhea ja itsepäinen luonnonkihara ja sellainen "liian pitkä" lyhyt hiusmalli onkin pomminvarma yhdistelmä. Siinä missä pitkillä hiuksilla riitti kun huonona hiuspäivänä joka suuntaan sojottavat hiukset pyöräytti nutturalle niin lyhyitä hiuksia sitten sai föönäillä, suoristella ja muotoilla ja kiinnitellä pinneillä ettei sojottaneet miten sattuu. Ja kaiken sen vaivan jälkeen kun astui ovesta ulos ja tuli ensimmäinen tuulenpuuska tai kostea ilma niin tukka reuhahti välittömästi.
On tullut kokeiltua useampaakin lyhyttä mallia eikä toimi yhtään tai sitten mallin tulee olla niin lyhyt ettei hius pääse taipumaan mihinkään. Suosittelen lyhyitä malleja ainoastaan sileälle ja liukkaalle hiuslaadulle, jos yleensäkään kenellekään.
Tämä on minullakin se tärkein syy olla leikkaamatta. Toinen on ihan tuo taloudellinen puoli. Vaikka karheaan luonnonkiharaan saa hoitoaineita uppoamaan, en saisi ikinä vuodessa käytettyä sitä summaa, mikä menisi kampaajalle. Oikeastaan en saisi menemään hius-, kasvo- ja vartalotuotteisiin sekä ehostamiseen yhteensä vuosittain niin paljoa rahaa kuin lyhyen hiusmallin ylläpito vaatisi, ja näitä sentään harrastan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulle hiukset ovat materiaalia, joka kasvaa ja jota voi lyhentää ja jolla voi leikitellä. Olen elämäni varrella leikkauttanut hiukseni ihan lyhyiksi ("poikatukka") ainakin kahteen otteeseen (ei ollut minkäänlaista negatiivista vaikutusta miesten mielenkiintoon), olen pitänyt pitkiä hiuksia, olen teettänyt permanentin (en enää 90-luvun jälkeen), olen leikkauttanut polkkatukan, olen leikkauttanut niskasta lyhyen ja sivuilta pitkän kuten yhteen aikaan oli muotia... En ymmärrä näitä kauhisteluja tai jankutusta, että vain pitkät hiukset voivat olla kauniit. Minulla on ainakin vielä sen verran paksut hiukset, että niitä voi pitää myös pitkänä, mutta siinä vaiheessa kun niistä tulee hiirenhäntä niin en todellakaan roikota sellaista niskassani.
Vi..u kun edes kasvais tukka niin vois leikitellä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin lapsia hankkinut yrittää huijata muut samaan. Ei toimi.
Voiko joku oikeasti ajatella näin, vai oliko tämä vitsi?
Ei varmasti ollut vitsi. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on siro pää ja kauniit kasvot niin lyhyet hiukset sopiikin hyvin!
Näitä nyt näkee marketeissa. Järkyttävän näköisiä.
"Siro pää" mutta vyötäröllä sitten 20kg ylimääräistä, se vasta onkin sitten tyyli...
Vierailija kirjoitti:
Sopii ja sopii. Kyse on masta tyylistä, ei siitä, mikä jonkin yleisen standardin mukaan "sopii" jollekin. Ja ainakin minun tyyliini kuuluvat pitkät hiukset, enkä edes pidä olennaisena sitä, ovatko ne naiselliset ja kauniit, vaan mieluummin pitäisin jopa huonokuntoisia pitkiä hiuksia kuin siistinnäköisiä lyhyitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii ja sopii. Kyse on masta tyylistä, ei siitä, mikä jonkin yleisen standardin mukaan "sopii" jollekin. Ja ainakin minun tyyliini kuuluvat pitkät hiukset, enkä edes pidä olennaisena sitä, ovatko ne naiselliset ja kauniit, vaan mieluummin pitäisin jopa huonokuntoisia pitkiä hiuksia kuin siistinnäköisiä lyhyitä.
* omasta tyylistä
Lyhyillä hiuksilla oli vähän sellainen poikamainen olo ja tuntui että piti enemmän kiinnittää huomiota pukeutumiseen ja meikkiin. Silloin käytinkin enemmän meikkiä ja varsinkin huulipunaa ja pukeuduin useimmin mekkoon. Ja näytin paljon vanhemmalta.
Nyt taas pitkillä hiuksilla tulee meikattua paljon kevyemmin enkä muutenkaan laittaudu samalla tavalla kuin lyhyillä hiuksilla ja näytän nyt ikäiseltäni ja jopa nuoremmalta.
Ja tuskin mua kukaan olisi pojaksi luullut ilman meikkiä mutta omaan silmään se meikitön naama, lyhyet hiukset ja huppari+collarit päällä näytti aika valjulta.
Leikkasin lyhyen tukan koska halusin hiuksista pois värjätyt latvat ja alkaa kasvattamaan taas omaa väriä.
Kamala kun tää hiusten kasvatus on tuskaa, haluaisin taas pitkät hiukset mutta ei voi muuta kuin odottaa ja kärsiä tää välivaihe tästä yli. Sen jälkeen en enää koskaan leikkaa hiuksia lyhyiksi.
Tykkäsin kyllä muutama vuosi takaperin lyhyistä hiuksista, niitä oli niin helppo hoitaa. Valitettavasti silloin käyttämäni hiusmalli ei sopinut omiin kasvoihini. Jos keksin paremman näköisen lyhyen tyylin, voisin pätkäistä puoliselkään kasvaneet hiukset
NEVER! Pitkä tukka helppo sutaista naiselliselle nutturalle - vaikka harjaamatta.
Ns. miestukka on epänaisellinen. Toki ymmärrettävä, jos hiuslaatu heikko. Mikään ohut päätä myöten menevä hiirenhäntä ei tietysti pue ketään.
Mulle on aika sama, vaikka näytätkin epäonnistuneelta mieheltä. En aio "suositustasi" noudattaa.
Näyttäkää mulle edes yksi tapaus missä naiselle sopii mikä tahansa polkkaa lyhempi tukka paremmin kuin polkka tai pidempi. En ole sellaista hiusmallia enkä naista nähnyt koskaan.