Leikattuani viimeinkin itselleni lyhyen tukan voin vilpittömästi suositella sitä kaikille teille kanssasisarille
On kyllä vapauttava tunne kun ei tarvitse laittaa enää hiuksia ja kuivuvat nopeasti suihkun jälkeen. Ehdoton suositus kaikille!
Kommentit (142)
Inhoan hiusten tuntua kasvoilla, joten puolipitkät ponnarihiukset ovat minun valintani. Ihan lyhyeksi kynittyäkään en halua.
Avaus haiskahtaa hieman siltä, että se uusi peilikuva hirvittää ja harmittaa. No, onneksi tukka kasvaa sen reilun sentin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa? Pitkät hiuksethan ovat pese ja pidä. Hiukset märkinä liikkeelle.
No enpä tiedä.. Ei sellainen hulmuavat ja joka suuntaan hapsottava liuhuletti näytä kovin hyvältä vaan epäsiistiltä. Tyylistä riippuen toki mutta jos on vaikka muuten laitettu ja tyylikäs niin tuollainen saa koko olemuksen näyttämään heti suttuiselta tai sitä että tuli kiire lähtö.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Sinä kaunistuisit kummasti kun lakkaisit kadehtimasta muiden hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet sopivat suurimmalle osalle suomalaisista naisista paremmin kuin pitkät, mutta kuten näistäkin vastauksista näkee se on jotenkin vaikea asia monille. On toki heitäkin joille pitkät sopivat paremmin, mutta moni roikottaa mukanaan huonokuntoista ja rumaa reuhkaa vain koska se on olevinaan sitten naisellinen ja kaunis.
Inhosin jo lapsena kun hiuksiani leikattiin. Heti kun sain useamman vuoden väleteltyä saksia, niin olo pysyi parempana. Minulla on pitkät hiukset pelkästään mukavuudenhalun takia, ei siksi että ne olisivat naiselliset ja kauniit. Ihan suomalainen maantien värinen hiirenhäntä. Jos se jonkun esteettistä silmää häiritsee, niin katsokoot muualle. Olen ihan liian laiska ja mukavuudenhaluinen vaivatakseni päätäni sillä, satunko miellyttämään ulkonäölläni tuntematonta vastaantulijaa, varsinkaan kun hänkään ei miellytä minua. Kaikkia ei voi miellyttää kuitenkaan, joten kannattaa keskittyä miettimään mikä miellyttää itseä.
Ei kiitos. Pitkät hiukset on helppo laittaa letille, ponnarille, nutturalle yms. Lyhyet vaatii enemmän laittoa.
Paitsi että sitä lyhyttä pitää laittaa ellei se ole ihan siili. Ja juosta kampaajalla vähintään 4 viikon välein että pysyy siistinä.
Sama kuin lapsia hankkinut yrittää huijata muut samaan. Ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa? Pitkät hiuksethan ovat pese ja pidä. Hiukset märkinä liikkeelle.
No enpä tiedä.. Ei sellainen hulmuavat ja joka suuntaan hapsottava liuhuletti näytä kovin hyvältä vaan epäsiistiltä. Tyylistä riippuen toki mutta jos on vaikka muuten laitettu ja tyylikäs niin tuollainen saa koko olemuksen näyttämään heti suttuiselta tai sitä että tuli kiire lähtö.
Joka suuntaan hapsottava? Muutama harjanveto aamulla, niin homma reilassa. Eikä hapsota edes ennen harjaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkanäköistä.
Lyhyitä hiuksiahan nimenomaan pitää muotoilla ettei näytä miltään pyryharakalta 😂
Lyhyet hiukset ei ole helpot.
Kasvatin pidemmiksi, kun kyllästyin juoksemaan kampaajalla.
Ne kuivaa nopeasti pesun jälkeen, se on totta, mutta hiusten kuivaminen onkin paksuhiuksisten ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen "roikottanut mukanani pitkää reuhkaa" koska se on helppo. Se ei tarvitse kuin pestä, harjata kunnolla ja laittaa nutturalle tai letille niin se on siisti.
Menin tyhmyyksissäni leikkauttamaan muutama kuukausi sitten polkkatukan ja otsatukan. Olin vallan unohtanut, että vajaa kahden kuukauden välein pitää ravata kampaajalla sitä lyhentämässä. Ärsyttää rahanmeno jo nyt. Puolessa vuodessa on mennyt kampaajalle jo 150 euroa, sitä ennen moneen vuoteen ei mennyt penniäkään kun tasasin pitkät hiukseni itse. Niiden ei tarvinnut olla latvoista ammattimaisesti leikatun näköiset, koska hiukset olivat aina kiinni.
Minulla on luonnonkiharat hiukset ja oikein lyhyinä niistä tulisi varmaan afrot, eikä afrotyyli oikein sopisi minulle.
Mä leikkasin lyhyeksi aikaisemmin muutamaankin otteeseen, mutta se oli kyllä kovin työläs hoitaa. Aina joutui laittamaan tököttiä ja föönaamaan ja kihartamaan, että ei ollut liiska.
Ei minulla nytkään kovin pitkä kuontalo ole. Olkapäiden yli vain. Mutta tämä on niin helpompi laittaa ponnarille, sykerölle tai letille. Ei vie aikaa juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Avaus haiskahtaa hieman siltä, että se uusi peilikuva hirvittää ja harmittaa. No, onneksi tukka kasvaa sen reilun sentin kuukaudessa.
Voihan se niinkin olla tai sitten ap todella on tyytyväinen. Muistan minäkin hyvin sen tunteen, kun leikkautin lyhyet hiukset ja Ai että ne olivat ihanat ja sopivat kuin nenä naamaan! Mutta kuten täällä jo sanottu lyhyet ovat työläät, kun ei niitä oikein saa kivasti kiinni ja kasvavat mallista pois nopeasti. Olen huono ja laiska laittamaan hiuksia joten kasvatin pidemmäksi ja nyt ovat aina vain kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jos on siro pää ja kauniit kasvot niin lyhyet hiukset sopiikin hyvin!
Monelle vähemmänkin sirolle sopii, jos on vain oikea malli.
Monien kasvot tulevat hyvin esille lyhyessä tukassa.
En tarkoita kynittyä linnun takalistoa.
Juu, karhea ja itsepäinen luonnonkihara ja sellainen "liian pitkä" lyhyt hiusmalli onkin pomminvarma yhdistelmä. Siinä missä pitkillä hiuksilla riitti kun huonona hiuspäivänä joka suuntaan sojottavat hiukset pyöräytti nutturalle niin lyhyitä hiuksia sitten sai föönäillä, suoristella ja muotoilla ja kiinnitellä pinneillä ettei sojottaneet miten sattuu. Ja kaiken sen vaivan jälkeen kun astui ovesta ulos ja tuli ensimmäinen tuulenpuuska tai kostea ilma niin tukka reuhahti välittömästi.
On tullut kokeiltua useampaakin lyhyttä mallia eikä toimi yhtään tai sitten mallin tulee olla niin lyhyt ettei hius pääse taipumaan mihinkään. Suosittelen lyhyitä malleja ainoastaan sileälle ja liukkaalle hiuslaadulle, jos yleensäkään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeasti ajatella näin, vai oliko tämä vitsi?
Tällaiseen päähän sopii mikä pituus vaan jos tukka on vielä paksu, eli on kaunis huolimatta pituudesta tai väristä. Jos taas ei ole muuta kaunista, kuin pitkät hiukset niin ei kannata leikata lyhyeksi.