Poistetaanko pienipalkkaiselta yksinhuoltajiltakin asumistuki jos tilillä on 10-tonni ja yksi euro??
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poisteta. 10 000e jälkeen alkaa asumistuki leikkaantua ja loppuu kokonaan noin 50 000e kohdalla.
Mutta 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta leikataan 600 kuukaudessa eli leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Lisäksi enää ei riitä, että kysyy lisätunteja vaan pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä tai osallistua työkkärin aktivointeihin.
https://ytk.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/hallitusohjelma-lupaa-kirist…
Kohta 10
Eikä palkkatukityöllä voi enään ansaita ansiosidonnaista työttömyysturvaa.
"Työssäoloehto ei jatkossa kerry palkkatuetusta työstä"
Kuka enään lähtee palkkatukityöhön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poisteta. 10 000e jälkeen alkaa asumistuki leikkaantua ja loppuu kokonaan noin 50 000e kohdalla.
Mutta 2 lapsen osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta leikataan 600 kuukaudessa eli leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Lisäksi enää ei riitä, että kysyy lisätunteja vaan pitää hakea koko-aikatyötä johon on realistiset mahdollisuudet päästä tai osallistua työkkärin aktivointeihin.
Kohta 10
Voi käydä melkoinen kato työntekijöistä näihin kierrätyskeskuksiin yms. tukityöllisillä toimiviin paikkoihin.
Melkein kannattaisi muuttaa johonkin muuhun EU maahan jos Suomi kohtelee noin huonosti ihmisiä. Ulkomailla voi sitten kertoa kaikille kuinka ikävä maa Suomi on. Riittävän moni jos tekisi noin, alkaisi Suomen maine Pohjoismaisena hyvinvointivaltiona kärsiä ja se olisi ihan oikein, sillä eihän tuollainen kuulu hyvinvointivaltioon tai hyvinvointiyhteiskuntaan, miten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10
Muutama vuosi sitten palkkatuella ollutkin sai sen palkkatuella olon päätteeksi vakityöpaikan. Ainakin silloin se on ollut mahdollista, kun työt on tehnyt riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poisteta keneltäkään tuolla summalla. Vasta 50 000 € säästöt poistavat oikeuden asumistukeen. Sitä ennen vain pieni osuus säästöistä katsotaan tuloksi asumistuen laskennassa.
Kylläpä sitä pientä osuutta vähätellään ..se pieni osuus on 20 prosenttia 10 000 ylittävältä osalta...jos sulla on se tuottamattomassa rahastossa ja osakkeissa kiinni se 40 000 euroa lasketaan tästä 20 sinulla käytettäväksi olevaksi tuloksi vuositasolla eli 8000 euroa joka lasketaan muiden tulojen päälle ja kun laskennalliset tulot on suuret niin tuli pienenee lähestyn nollaa.
Karsastan ajatusta pääoman laskemisesta tuloisksi kun se ei sitä ole
Jos dulla on 40 000 euroa kiinni rahastoissa ja osakkeissa, niin sinä myyt ne ja ostst oman asunnon etkä tarvitse enää asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt viime vuosina ollut pätkätöissä ja nostan nyt työkkäri korvausta ja asumistukea..
Olen myös ASP säästöjä kun olen säästänyt asuntoon silloin kun oli paremmin töitä puskuriin rahaa omaan asuntoon .
Nyt hallitus vetää täysin maton alta ja putsaa minun 50 000 euron ASP säästöt minun omiin asumistukiin ja työkkärikorvauksiin kun tuet leikataan ja asumistuki lähtee kokonaan pois..pahinta on vielä että työttömyysturvan suojaosuus leikataan joten en pääse edes pätkätöillä tästä 600 euron pohjarahasta ylös
Samalla kun minun pitäisi maksaa 700 euron vuokraa kuukausittain josta lähtee myös asimistuet.
Sinähän saat ostettua itsellesi oman ssunnon sillä 50 000 eurolla! Ei ole pakko asua kalliilla alueella, jos ei ole siellä töitäkään. Tule Kuhmoon töihin puuelementtitehtaalle. Saat ostettua asunnon 30 000 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt sitten lopulta erota kirkosta, säästyypä ne verorahat edes.
Meillä myös työssäkäyvä puoliso eroaa kirkosta, koska mun työttömyyskorvausta leikataan. Lisäksi puoliso ei käy lounasruokalassa syömässä työpäivän aikana vaan ottaa eväät töihin.
Voi kuule, minäkään en syö ruokalassa, koska maksaa 12 euroa. Ei ole tasoltaan sen arvoinen ruoka. Ja olen eronnut kirkosta kun palkkani putosi vuonna 2013. Käyn kampaajalla vain 2 kertaa vuodessa ja leikkaan mieheni hiukset aina. Meillä ei ole yhtään maksullista kanavaa eikä tule mitään tilauslehtiä. Yhä nämä samat säästökeinot käytössä, vaikka nykyään tienataan vuodessa yhteensä yli 100 000 bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset asumistukea, jos sulla on 10 000 tilillä?
Ryhmä kysymys mutta vastaan silti..menojen kattamiseen tietysti kun tulon on paljon pienemmät kuin menot..
Kaikista asumistuista ja muista ruista huolimatta taseeni on negatiivinen eli käytännsäästöjä menojen kattamiseen mutta en nosta TT tukea..
Ilman näitä muita tuloa olisi säästöt syöty alle vuodessa ja talous konkurssissa ja sitten oltaisiin muiden köyhien kanssa myös siellä sossuluukulla jo ensi kevään koittaessa..
Tämä on tavoiteltavaa
Kaikilla ei ole oikeutta tt-tukeen. Puolison tulot vaikuttavat, lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää jne.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlNiin. Jos sinulla on omaisuutta, oletetaan että käytät sen ensin ja tulet vasta sen jälkeen muiden taskulle.
Eli jos sairastut, et hae sairauspäivärahaa tai jos jäät työttömäksi, et hae työttömyyskorvausta?
Tai jos jäät työkyvyttömäksi, käytät kaikki säästösi ja myyt kotisi ennen kuin haet työkyvyttömyyseläkettä tai muuta tukea?
Olen maksanut ammattiliiton maksuja, jotta minulla on ikäänkuin vakuutus työttömyydenvaralle. Samoin palkastani otettu sairasVAKUUTUSmaksua ja eläkemaksuja tulevaa eläkettä tai sairauseläkettä varten.
On tää kyllä huvittavaa ku ihmiset joilla 10k+ tililla ja itkee että ei saa enää ilmasia rahoja että voisi kerryttää omia säästöjä. Muka "pienituloisia".
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikataan enemmän osa-aikaiselta työntekijältä kuin työttömältä? Eli osa-aikanen duuni kannattaa lopettaa...Jos ei saa kokoaikaista....
Näinhän se on. Jos leikkaukset menee läpi niin taidan lopettaa tämän osa-aikatyöni missä olen kohta 7 vuotta ollut jos ei enään kannata olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt sitten lopulta erota kirkosta, säästyypä ne verorahat edes.
Meillä myös työssäkäyvä puoliso eroaa kirkosta, koska mun työttömyyskorvausta leikataan. Lisäksi puoliso ei käy lounasruokalassa syömässä työpäivän aikana vaan ottaa eväät töihin.
Voi kuule, minäkään en syö ruokalassa, koska maksaa 12 euroa. Ei ole tasoltaan sen arvoinen ruoka. Ja olen eronnut kirkosta kun palkkani putosi vuonna 2013. Käyn kampaajalla vain 2 kertaa vuodessa ja leikkaan mieheni hiukset aina. Meillä ei ole yhtään maksullista kanavaa eikä tule mitään tilauslehtiä. Yhä nämä samat säästökeinot käytössä, vaikka nykyään tienataan vuodessa yhteensä yli 100 000 bruttona.
Niin,on hyvä että yrittäjät menevät konkurssiin ensi syksyn jälkeen. Irtisanomissuoja heikkenee niin voidaan irtisanoa julkiselta porukkaa ja ottaa työttömiä pienemmällä palkalla tilalle, joille ei ole kertynyt lisiä ja lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10
Kun ollaan palkkatuella töissä niin palkkarahat laitetaan jatkossa säästöön, ei mennä parturiin. Hiukset voi leikata itse ja laittaa ponnarille, letille tai nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10
Kun ollaan palkkatuella töissä niin palkkarahat laitetaan jatkossa säästöön, ei mennä parturiin. Hiukset voi leikata itse ja laittaa ponnarille, letille tai nutturalle.
Alkaa kaupan alan ja palvelualan alasajo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10
Alkaa kaupan alan ja palvelualan alasajo.
60000 ihmistä kuolee vuodessa, he ei enää parturissa käy.
En hoksaa mitä te vouhkaatte..? Olen ollu yh (se yh osapuoli joka ei saa mitään tukia ja joutuu vielä maksamaan joka kk toiselle yh lle) 8-9vuotta ilman mitään tukia.
Ei tää niin kummallista ole ilman tukia eläminen. Olen työntekijänä töissä matalapalkka alalla. Teen normitunnit joiden päälle vuosittain 300-500 ylityötuntia ja samalla sivutoiminen yrittäjä. Löytyy myös useita sivu hustlauksia noiden päälle joista saan lisätuloa. (Asuntojen, autojen, moottoripyörien, polkupyörien, keräily esineiden, jne flippaamista.)
Eikä kukaan ole koskaan antanut mitään, enkä ole syntynyt hopealusikka suussa.
Tehkää enemmän niin saatte enemmän. Mikä ihmeen järki on jäädä yhteiskunnan tukiverkon varaan ja ulista jostain satasista?
Se on viimesijainen tuki ettei tarvi ojassa nukkua öitä, ei sitä varten et sinne jäädään.
Hubbabubba42 kirjoitti:
En hoksaa mitä te vouhkaatte..? Olen ollu yh (se yh osapuoli joka ei saa mitään tukia ja joutuu vielä maksamaan joka kk toiselle yh lle) 8-9vuotta ilman mitään tukia.
Ei tää niin kummallista ole ilman tukia eläminen. Olen työntekijänä töissä matalapalkka alalla. Teen normitunnit joiden päälle vuosittain 300-500 ylityötuntia ja samalla sivutoiminen yrittäjä. Löytyy myös useita sivu hustlauksia noiden päälle joista saan lisätuloa. (Asuntojen, autojen, moottoripyörien, polkupyörien, keräily esineiden, jne flippaamista.)
Eikä kukaan ole koskaan antanut mitään, enkä ole syntynyt hopealusikka suussa.
Tehkää enemmän niin saatte enemmän. Mikä ihmeen järki on jäädä yhteiskunnan tukiverkon varaan ja ulista jostain satasista?
Se on viimesijainen tuki ettei tarvi ojassa nukkua öitä, ei sitä varten et sinne jäädään.
Mulla on kohta lapset aikuisia ja kyllä on helpompi olla työelämässä, voi tehdä mitään vaan työvuoroja, takki päälle ja menoksi.
Minä ihmettelen miksi niin moni yksinhuoltaja tekee osa-aikatyötä vaikka olisi mahdollisuus tehdä kokoaikatyötäkin ja sillä kokoaikatyön palkalla mahdollisesti pystyisi maksamaan vuokrankin itse. Hyvä jos tähän asiaan puututaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt viime vuosina ollut pätkätöissä ja nostan nyt työkkäri korvausta ja asumistukea..
Olen myös ASP säästöjä kun olen säästänyt asuntoon silloin kun oli paremmin töitä puskuriin rahaa omaan asuntoon .
Nyt hallitus vetää täysin maton alta ja putsaa minun 50 000 euron ASP säästöt minun omiin asumistukiin ja työkkärikorvauksiin kun tuet leikataan ja asumistuki lähtee kokonaan pois..pahinta on vielä että työttömyysturvan suojaosuus leikataan joten en pääse edes pätkätöillä tästä 600 euron pohjarahasta ylös
Samalla kun minun pitäisi maksaa 700 euron vuokraa kuukausittain josta lähtee myös asimistuet.
Mun puoliso on ollut 20 vuotta vakituisessa työssä ja itse teen töitä aina kun saan. Meillä on 2 lasta ja asutaan vuokrakolmiossa eikä säästöön jää mitää, kun ei saada niitä asumistukia. Ei olla ikinä saatu. Auto on, koska puolisolla vuorotyö eikä linja-autoja kulje kaikkiin työvuoroihin.
Osalla lapsista on omat tilit. Osalle lapsista ei toinen huoltajista suostu edes avaamaan omia tilejä ennen eroa, eikä sen jälkeen. Näistä tilanteista voi olla sotealalla jo tietoa.
Tämähän on haasteena siinäkin kohtaa, kun lasten elatustuki ja lapsilisät tulee yksinhuoltajan tilille. Jos yksinhuoltaja jää tulottomaksi ei hän voi välttämättä saada edes toimeentulotukiosuuksiaan, lääkkeitä, jos ei ole tuhlannut lasten elatustukia riittävästi. Lasten rahat huomioitaisiin lasten omiin toimeentulotuki osuuksiin, mikäli ne rahat olisi lasten omilla tileillä.
Tästäkin asiasta voi muodostua etävanhempien kiusantekoa (mikäli he hahmottaa tämän asian), kun eihän kaikki lähivanhemmat käytä lasten rahoja omiin menoihinsa tai omiin välttämättömyyksiin. Vuokra nyt on tietenkin maksettava, vaikka niillä lasten rahoilla eli se osa, mitä asumistuki ei kata. Joidenkin iäkkäiden ihmisten mukaan Kelan elatustuella (ei siis edes etävanhemman tuloista maksettava elatusapu) lähivanhempi rikastuu. Tällaisiakin valheellisia käsityksiä on joissain suvuista liikkeellä.
Ei se elatustuki tietenkään niin iso ole, että siitäkään on varaa leikata, mikäli sitä ei tuhlaa joka kuukausi kokonaan. Eihän nuo lasten kulut edes jakaannu kuukausittain saman suuruisiksi.