Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistetaanko pienipalkkaiselta yksinhuoltajiltakin asumistuki jos tilillä on 10-tonni ja yksi euro??

Vierailija
15.08.2023 |

Köyhältä viedään kaikki

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa varmaan nostaa muutama euro pois tililtä?

Kymppitonnin yli menevästä osasta lasketaan vuosituloihin. Tässä tapauksessa pari euroa lisättynä vuosituloihin. Tuskin vaikuttaa asumistukeen jos tulot pienet.

Vierailija
62/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt viime vuosina ollut pätkätöissä ja nostan nyt työkkäri korvausta ja asumistukea..

Olen myös ASP säästöjä kun olen säästänyt asuntoon silloin kun oli paremmin töitä puskuriin rahaa omaan asuntoon .

Nyt hallitus vetää täysin maton alta ja putsaa minun 50 000 euron ASP säästöt minun omiin asumistukiin ja työkkärikorvauksiin kun tuet leikataan ja asumistuki lähtee kokonaan pois..pahinta on vielä että työttömyysturvan suojaosuus leikataan joten en pääse edes pätkätöillä tästä 600 euron pohjarahasta ylös

Samalla kun minun pitäisi maksaa 700 euron vuokraa kuukausittain josta lähtee myös asimistuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähävarainen ja köyhä yksinhuoltaja jolla kumppitonni tilillä ei saa enään jatkossa asumistukea

Hyvä! Miksi edes kuuluisi saada?

Vierailija
64/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitset asumistukea, jos sulla on 10 000 tilillä?

Kasakka vie kaiken minkä viedä vaan voi.

Vierailija
65/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt viime vuosina ollut pätkätöissä ja nostan nyt työkkäri korvausta ja asumistukea..

Olen myös ASP säästöjä kun olen säästänyt asuntoon silloin kun oli paremmin töitä puskuriin rahaa omaan asuntoon .

Nyt hallitus vetää täysin maton alta ja putsaa minun 50 000 euron ASP säästöt minun omiin asumistukiin ja työkkärikorvauksiin kun tuet leikataan ja asumistuki lähtee kokonaan pois..pahinta on vielä että työttömyysturvan suojaosuus leikataan joten en pääse edes pätkätöillä tästä 600 euron pohjarahasta ylös

Samalla kun minun pitäisi maksaa 700 euron vuokraa kuukausittain josta lähtee myös asimistuet.

Tämä on malliesimerkki siitä miten hallitus aikoo pienituloisten varallaisuuden siirtää näihin säästöihin samalla kun kokoomus laittaa omille kannattajilleen veronalennuksia ja tuloja...

Kyse on tulonsiirroista ja ryöstöstä

Vierailija
66/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli säästäväisyydestä ja hyvästä taloudenpidosta sakotetaan ja kannustetaan polttamaan kaikki minkä käsiinsä saa.

Asumistuessa on jo tulorajat. Onko jotenkin oikeudenmukaista sitten se, että tuhlaamalla saa valtiolta enemmän rahaa?

Et ole nyt ymmärtänyt jutun juonta. Tarkoitus on ettei köyhä pääsisi tilanteestaan ulos mitenkään, jotta häntä voitaisiin yrittäjien toimesta käyttää hyväksi jatkossakin.

Jos köyhä onnistuu ensin säästämään, niin on pelko, että hänen tilanteensa paranisi ja hän ei olisikaan enää köyhä. Jolloin  hänen hyväksikäyttämisensä olisi vaikeampaa.

Yrittäjien toimesta hyväksikäytetään? Eli jos joku työllistää jonkun ja maksaa työehtosopimusten mukaista palkkaa ja työtä tehdään lakien puitteissa, kyseessä on hyväksikäyttö? Mitä ihmettä?

Vierailija
67/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vain pankkitilistä vaan varallisuudesta ja sen käsite on laaja .

Esim pienituloinen yrittäjä joka on nostanut asumistukea kun tulot on ollut matala saattaa rämä esim jos on jollain maansiirto tai kuljetus alalla

Olla kaivinkone tai kuorma auto jonka arvo on 100 000 euroa ja tilillä 0 euroa.

Uuden asumistukijärjestelmän mukaan tämä yrittäjä ei olisi oikeutettu asumistukseen kun on näin suuri varallisuus vaan olisi konkurssi tehtävä jos haluaa asua jossain

Mutta eihän se ole sen henkilökohtaista omaisuutta vaan yrityksen.

Vierailija
68/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vain pankkitilistä vaan varallisuudesta ja sen käsite on laaja .

Esim pienituloinen yrittäjä joka on nostanut asumistukea kun tulot on ollut matala saattaa rämä esim jos on jollain maansiirto tai kuljetus alalla

Olla kaivinkone tai kuorma auto jonka arvo on 100 000 euroa ja tilillä 0 euroa.

Uuden asumistukijärjestelmän mukaan tämä yrittäjä ei olisi oikeutettu asumistukseen kun on näin suuri varallisuus vaan olisi konkurssi tehtävä jos haluaa asua jossain

Mutta eihän se ole sen henkilökohtaista omaisuutta vaan yrityksen.

No kyllä ainakin maa ka metsätilojen kohdalla yrityomaisuus lasketaan kelassa hakijan omaisuudeksi

Vierailija
69/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan varallisuusrajat poistettiin asumistuesta täysin perusteluista syistä nyt hallitus tekee suuren virheen ottaessaan tämän pikavauhtia takaisin.

Taannoin keväällä Ylen Tv haastattelussa kelan tutkija totesi että todellisia varakkaita asumistukien hakijana on niin vähän ettei niillä ole kokonaismassa juuri mitään merkitystä .

Isosta varallisuudesta kun tulee myös niitä pääomatuloja jotka otetaan jo asumistuessa huomioon..nyt tulottettaisiin tämä sama pääoma kahteen kertaan pääomatulon ja varallisuuden tulouttamisen muodossa .

Vierailija
70/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmä kysymys mutta vastaan silti..menojen kattamiseen tietysti kun tulon on paljon pienemmät kuin menot..

Kaikista asumistuista ja muista ruista huolimatta taseeni on negatiivinen eli käytännsäästöjä menojen kattamiseen mutta en nosta TT tukea..

Ilman näitä muita tuloa olisi säästöt syöty alle vuodessa ja talous konkurssissa ja sitten oltaisiin muiden köyhien kanssa myös siellä sossuluukulla jo ensi kevään koittaessa..

Tämä on tavoiteltavaa

Kaikilla ei ole oikeutta tt-tukeen. Puolison tulot vaikuttavat, lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää jne.

Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
71/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli säästäväisyydestä ja hyvästä taloudenpidosta sakotetaan ja kannustetaan polttamaan kaikki minkä käsiinsä saa.

Asumistuessa on jo tulorajat. Onko jotenkin oikeudenmukaista sitten se, että tuhlaamalla saa valtiolta enemmän rahaa?

Et ole nyt ymmärtänyt jutun juonta. Tarkoitus on ettei köyhä pääsisi tilanteestaan ulos mitenkään, jotta häntä voitaisiin yrittäjien toimesta käyttää hyväksi jatkossakin.

Jos köyhä onnistuu ensin säästämään, niin on pelko, että hänen tilanteensa paranisi ja hän ei olisikaan enää köyhä. Jolloin  hänen hyväksikäyttämisensä olisi vaikeampaa.

Yrittäjien toimesta hyväksikäytetään? Eli jos joku työllistää jonkun ja maksaa työehtosopimusten mukaista palkkaa ja työtä tehdään lakien puitteissa, kyseessä on hyväksikäyttö? Mitä ihmettä?

Entäs nämä työkokeilut, missä työtön hyllyttää kaupassa tavaroita työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä. Jos ei suostu niin tulee karenssi.

Vierailija
72/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sitten lopulta erota kirkosta, säästyypä ne verorahat edes.

Meillä myös työssäkäyvä puoliso eroaa kirkosta, koska mun työttömyyskorvausta leikataan. Lisäksi puoliso ei käy lounasruokalassa syömässä työpäivän aikana vaan ottaa eväät töihin.

Vierailija
73/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sitten lopulta erota kirkosta, säästyypä ne verorahat edes.

Meillä myös työssäkäyvä puoliso eroaa kirkosta, koska mun työttömyyskorvausta leikataan. Lisäksi puoliso ei käy lounasruokalassa syömässä työpäivän aikana vaan ottaa eväät töihin.

Irtisanotaan myös pari vakuutusta.

Jostain nuo leikatut rahat on otettava takaisin.

Vierailija
74/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se työttömän elämä kurjaa, heti kun tilille kertyy kymppitonni niin korvauksia leikataan, onneksi töissä käyvillä ei ikinä kerry tuollaisia summia niin ei tarvitse palkasta leikata.

Niin, ehkä sulla on liian iso asuntolaina.

Vierailija
75/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostat tonnin pesukoneen ja sitten sulla on 9 tonni ja yksi euro tilillä. Problem solved.

Vierailija
76/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä tapahtuu, kun raha lähtee kiertoon?

Olisi uskottavampaa retoriikkaa, jos samalla ei leikattaisi runsaalla kädellä kaikkein huonotuloisimmilta, joiden jokainen euro menee satavarmasti kiertoon.

Eli et ymmärrä.

Ei ymmärrä koska liian monimutkaista hänelle.

Vierailija
77/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmä kysymys mutta vastaan silti..menojen kattamiseen tietysti kun tulon on paljon pienemmät kuin menot..

Kaikista asumistuista ja muista ruista huolimatta taseeni on negatiivinen eli käytännsäästöjä menojen kattamiseen mutta en nosta TT tukea..

Ilman näitä muita tuloa olisi säästöt syöty alle vuodessa ja talous konkurssissa ja sitten oltaisiin muiden köyhien kanssa myös siellä sossuluukulla jo ensi kevään koittaessa..

Tämä on tavoiteltavaa

Kaikilla ei ole oikeutta tt-tukeen. Puolison tulot vaikuttavat, lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää jne.

Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Niin. Jos sinulla on omaisuutta, oletetaan että käytät sen ensin ja tulet vasta sen jälkeen muiden taskulle.

Vierailija
78/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla on riittävästi rahaa itsesi elättämiseen. Yhteiskunnan varat voidaan suunnata niille, joilla ei ole.

Vierailija
79/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tavoiteltavaa

Niin. Jos sinulla on omaisuutta, oletetaan että käytät sen ensin ja tulet vasta sen jälkeen muiden taskulle.

Eli jos sairastut, et hae sairauspäivärahaa tai jos jäät työttömäksi, et hae työttömyyskorvausta?

Tai jos jäät työkyvyttömäksi, käytät kaikki säästösi ja myyt kotisi ennen kuin haet työkyvyttömyyseläkettä tai muuta tukea?

Vierailija
80/175 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tavoiteltavaa

Oletko aina maksanut sairastamisesi, opiskelusi ja työttömyysjaksosi täysin omasta pussista ilman mitään yhteiskunnan tukia?