Jos kumppani on köyhä, onko parisuhde aina taloudellista väkivaltaa?
Vaikka yhteiset talousasiat järjestettäisiin miten tahansa, ja varakkaampi osapuoli yrittäisi välttää tekemästä väkivaltaa?
Kommentit (10)
Nykyään tuntuu olevan niin, että jollei tuloja sosialisoida parisuhteessa, niin se on heti taloudellista väkivaltaa.
Minä päätin, etten en maksele miehen puolesta mitään. Olen 100% valmis eroamaan, jos hän kokee sen taloudelliseksi väkivallaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys
Ei ole, vaan mitä osuvin kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tuntuu olevan niin, että jollei tuloja sosialisoida parisuhteessa, niin se on heti taloudellista väkivaltaa.
Minä päätin, etten en maksele miehen puolesta mitään. Olen 100% valmis eroamaan, jos hän kokee sen taloudelliseksi väkivallaksi.
Etkö välitä yhtään sun miehen sugar mummy fantasioista?
Tämä "taloudellinen väkivalta" tuntuu nyt olevan melkoinen trendijuttu. On totta, että eri työstä maksetaan eri palkkaa. Ja että erilaisilla perheillä on erilaisia menoja. Tärkeintä olisinlinusta kuitenkin suhteuttaa menot tuloihin. Perheenä.
Jos tulee tilanne, jossa toinen vaikka putoaa työelämän ulkopuolelle ja ei olekaan enää varaa amksaa sen rahoitusauton kuukausilaskua, niin ethän sinä voi laskua siitä naapurin Leenallekaan viedä maksettavaksi. Auto myydään pois ja keksitään halvempia ratkaisuja.
Vielä parempi on se, että molemmat osapuolet turvaavat omaa talouttaan itsenäisesti hyvinä aikoina. Pahojen aikojen saapumisesta kun ei tiedä koskaan.
Avioliitossa pitää lain mukaan molemmilla osapuolilla olla sama elintaso.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa pitää lain mukaan molemmilla osapuolilla olla sama elintaso.
Ei pidä, tuo on harhaluulo.
Ei tietenkään ole, jos eletään normaalia perhe-elämää, missä molemmat tekevät kykyjensä mukaan parhaansa perheen eteen, ja kaikki jaetaan.
Mutta jos enemmän tienaava vaatii päätösvaltaa, vaatii toiselta rahaa niin paljon, ettei tämä pysty käyttämään rahaa itseensä ollenkaan, ottaa kiinteän omaisuuden nimiinsä, ja laittaa köyhemmän maksamaan juoksevat kulut tms, se on taloudellista väkivaltaa.
Jos varakkaampi osapuoli maksaa omasta tahdostaan paljon vähävaraisemman kuluja, niin on vaikea nähdä tilanteessa väkivaltaa mitenkään päin