Avoimessa yksi tytto tonii muita, eika taman aiti puutu asiaan millaan lailla. Ottaa paahan, kun saa omiensa lisaksi valvoa tata haroilijaa,
Kommentit (63)
...kannattaa lukea KOKO ketju ennenkuin kommentoi, jos ei ihan yksinkertaiselta tahdo vaikuttaa (vinkki).
Mulla on paljon ystäviä ja lapsilla myös. Mun lapset käyttäytyy tosi hyvin ja mun ystävät jakaa samanlaiset kasvatusperiaatteet kuin minä, eli ei mitään " meidän nikopetterillä nyt on vähän uhmaa, niin siksi se puree ja riehuu ja lässyn lässyn" , vaan jos lapset tekee tuhmia, siihen heti puututaan, ja jokainen saa puuttua.
Mä en yksinkertaisesti mene tilanteisiin, jossa on paljon vieraita ihmisiä, ja jätä lapsiani valvomatta, en näet ole mikään idiootti. Enkä ole sellaisia idiootteja onneksi kohdannutkaan, jotka alkavat riehua jos omaa lasta on komennettu pahanteosta. Jos ei vahdi, ei voi valittaa, tai sitten pitää pysyä kotosalla, niin ei lapset traumatisoidu siitä että elävät YHTEISKUNNASSA, jossa muillakin ihmisllä on arvoa kuin vain heillä.
Joten kerrohan nyt miten asiat on, miksi lapsesi riehuvat pitkin, ja miksi heitä ei siitä saa ojentaa? Miksi olet typerä läskipersemamma, joka vie pentunsa muualle reihumaan ja sulkee silmänsä?
Vierailija:
Miksi heti luullaan, jos vastustaa 2:sen (tai hänen tyyppisiään ihmisiä) tapaa hoitaa asioita, niin vastustajan lapset ovat niin hellanterttuja, joita ei saa komentaa, ja niitä jotka saavat riehua vapaasti eikä vanhemmat osaa komentaa/puuttua asioihin?Eli ne jotka vastustavat 2:sta, niin heidän lapset on niitä kieroon kasvaneita terroristeja ja äidit läskiperseisiä ämmiä, jotka eivät pidä mitään kuria lapsilleen?
Ja taas 2:sen lapset ovat niitä ujoja ja kilttejä pikku enkeleitä, jotka omaavat hyvät käytöstavat, eivätkä koskaan kokeile rajojaan ja joita terroristit kiusaavat. Ja heidän 2-tyypin äidit ovat superäitejä, joiden kasvatusmetodit ovat yksiä ja ainoita oikeita? Niin, ja heillä ei ole läski perse!
;D
mutta täytyy katsoa ettei jää suuriä jälkiä. Hieuksista vetäminen on hyvä tai kamppaaminen. Nenään ei saa lyödä kun voi tulla verta eikä nipistää kun siitä jää jäljet. Uhkailla saa kanssa kun se toimii moniin lapsiin hyvin tai esim kengät voi piilottaa yms.
Vierailija:
60! Tässä ketjussa on monta äitiä, jotka vannovat antavansa samalla mitalla takaisin, jos joku KOSKEE heidän lapsiinsa...
...kannattaa lukea KOKO ketju ennenkuin kommentoi, jos ei ihan yksinkertaiselta tahdo vaikuttaa (vinkki).
Vinkki nro1. Minä vastasin VAIN siihen yhteen viestiin, EN kaikkiin.
Vinkki nro2. Sinun kannattaa lukea ihan kunnolla koko ketju alusta loppuun, niin pysyisit kärryillä.
Vinkki nro3. Kukaan äiti ei ole väittänyt tässä ketjussa, että jos heidän lapseensa KOSKEE, niin saa ambulanssikyydin...
Vinkki nro4. ...vaan, JOS joku koskee heidän lapseensa kuten 2:nen uhkailee tekevänsä, niin tällöin kyllä antavat kuulua asiasta tms.
Joten, VINKKI nro5. Opettele lukemaan ja ymmärtää lukemaasi.
Vierailija:
Mitä muuta voisi ajatella? Jos teidän lapset olisi hyväkäytöksisiä tai vahtisitte niitä, niin silloinhan 2:sen kaltaisten ei tarvitsisi niitä koskaan edes komentaa?
Joten kerrohan nyt miten asiat on, miksi lapsesi riehuvat pitkin, ja miksi heitä ei siitä saa ojentaa? Miksi olet typerä läskipersemamma, joka vie pentunsa muualle reihumaan ja sulkee silmänsä?
Minun lapsi käyttäytyy tällä hetkellä hyvin, ei ota kenenkään kädestä, ei lyö, ei töni eikä itke turhista, sillä leikkiessä tulee välillä kolhuja ja kaatumisia. Puoli vuotta sitten hänellä oli kausi, jolloin löi toisia tavaroilla päähän (ikää tuolloin 1v+2kk), jolloin sain olla koko ajan puuttumassa tilanteeseen; nappasin tytön pois, kielsin ja selitin mitä nyt sen ikäiselle pystyy, sekä menimme pyytämään anteeksi " ilkivallan kohteelta" . Ja jos tyttäreni vielä tämän jälkeen löi, sama homma paisti että menimme sen lisäksi jäähylle, ja jos sekään ei auttanut, niin lähdimme kotiin. Tällainen kausi oli 1kk ajan.
Ja jos joku olisi kieltänyt/torunut lastani, tai estänyt/nostanut pois tms. niin en olisi suuttunut, vaan päin vastoin. Tosin näin ei päässyt käymään, sillä jouduin vahtimaan häntä vieressä koko ajan, kun tiesin kyseisestä vaiheesta.
Mutta jos joku 2:sen kaltainen olisi ottanut tyttärestäni napaksti kiinni ja vienyt sivummalle ja komentanut, niin olisin puuttunut asiaan todella vihaisena.
Tällä hetkellä on tytön kanssa hyvä kausi, hän tottelee ja käyttäytyy muutenkin todella kauniisti. Mutta pitää ymmärtää että uusia vaiheita tulee, ja ne vaatii taas uuden opettelua.
Eli mistä ihmeestä päättelit, että juuri minun lapseni on " niitä" , jotka riehuvat pitkin ja 2:sen kaltaiset joutuvat ojentamaan?
Olisit nyt realistinen oman äitiytesi ja vauhkoutuneisuutesi suhteen, ja hyppää nyt sieltä pilvilinnoista alas. Kyllä ne sinun täydellisesti käyttäytyvät herran enkelisikin joskus pahojaan tekee. Kuuluu lapsen elämään ja eri kasvuvaiheisiin. Ja todellakin toivon, kun enkelisi joskus kokeilevat rajojaan tönäisemällä toista lastan, niin rva 2:nen ei tule, ja riuhtaise enkelisiä väkivalloin sivuun ja ala ärjymään.
Siis että lapsi tönii toisia äitinsä nähden ja äitinsä ei opeta lastaan tavoille.
Mä olen ottanut nykyään sen taktiikan, että jos joku lapsi tönii omaani ilman syytä, otan ranteesta/olkapäästä ja vien lapsen napakasti sivummalle ja sanon niin, että äitinsäkin kuulee " toisia ei saa töniä" . No sittenhän nämä täydelliset äidit vetää herneen nenään kun heidän prinssiä/prinsessaa joku vieras komentaa, mutta ei haittaa. Minä suojelen jälkikasvuani ja tarvittaessa ojennan muita, joilta puuttuu käytöstavat.
Teepä perässä! Jospa käytöstavat saataisiin kunniaan.
Mulla on ujo ja arka poika jota on just pari äitiä ilman syytä päättänyt vähän tarttua olkapäähän ja " opettaa tavoille" . Olen itse nähnyt tilanteen ja tönijä ei ollut minun poikani vaan vieressa oleva.
Että jos jatkossa jokainen hoitaisi vaan omat asiansa tai ei ainakaa " tarttuisi kiinni ja opettaisi tavoille" väärää lasta. Parempi olisi ehkä sanoa lapsen äidille niin tämä hoitaisi sitten asian.
Ap ja kakkonen, juuri te olette niin TÄYDELLISIÄ ÄITEJÄ jotka eivät huomaa omien lastensa virheitä ja elävät pienessä piirissä että elämän ainoa ilo on arvostella toisia. ja verrata omiin täydellisiin kullannuppuihin.
Oma esikoiseni on arka tyttö joukossa ja olisi ihan kauhistus jos joku " besserwisser" äiti tarttuisi olkapäästä kiinni.
Meillä osataan käytöstavat ja ainakin niitä opetellaan koko ajan. Kuitenkin täytyy muistaa että on kyse pienistä lapsista eikä kaikkea opi hetkessä.
ja siksi olen kärppänä näiden tönijöiden kanssa.
Jos ojennan toista niin kyllä olen silloin suoraan ollut näkemässä ja todistamassa tilanteen! Esim. yks rasavilli poika kerhossa juoksee tahallaan ilman syytä toisia lapsia päin niin, että toiset kaatuu. Äitinsä ei tee mitään vaikka näkee. Viimeksi kun jo juoksi lastani päin hullun kiilto silmissä niin ehdin just napata olasta ja vedin syrjempään ja sanoin niin että äitinsä kuuli " ei tönitä toisia" . Vaan tämä yksinkertainen äiti vaan hymyili. Eli kyllä aion jatkaa niin kauan kuin on tarvetta JA kun olen varma tilanteesta.
Lisäksi en voi sietää näitä lapsia, jotka vievät lelut toisten kädestä kerhossa ja äiti ei tee mitään vaikka näkee. Esim. meillä kerhossa yks tosi vinkuja-tyttö, joka yritti repiä kädestäni yhtä rakennuspalikkaa. En päästänyt irti ja toistin rauhallisesti varmaan 5 kertaa " toisen kädestä ei saa ottaa" ennen kuin äitinsä haki lapsen pois. Mutta edelleenkään äitinsä ei komentanut lastaan.
Ihmeen junttikansaa Suomessa, kun perustapoja ei opeteta. Ja on turha sanoa, että meidän Jennica on vasta 3 eikä se voi ymmärtää... Pienestä pitäen kun asiat opetetaan niin ne hallitaan. Toimii ainakin meidän tenavien kohdalla.
-2
JOKAISELLA LAPSELLA ON OIKEUS KOSKEMATTOMUUTEEN, JA SINULLA EI OLE OIKEUS SITÄ RIKKOA!
Jos joku lapsi esim. lyö sinun lastasi, saat estää sen, eli tällöin voit ottaa lyöjää kädestä kiinni/estää lyönnin, ja kieltää, mutta siihen se sinun oikeus jääkin. Sinä et saa napata häntä kädestä kiinni ja viedä sivummalle ja komentaa. Voit toki pyytää häntä luoksesi ja kertoa mielipiteesi, mutta koskea et saa.
Sinun tulisi puhua asiatsa lapsen äidille, ja jos asia ei mene perille eikä tämä äiti vahdi lastaan/estä häntä esim. lyömästä, niin silloin sinun kuuluu puhua asiasta ohjaajalle, jonka tehtäviin kuuluu ottaa asia esille kyseisen äidin kanssa.
MUTTA KOSKAAN ET SAA KOSKEA TUOLLA TAVOIN YHTEENKÄÄN LAPSEEN. SINÄ ET OLE HEIDÄN KASVATTAJA.
Äläkä vain ala viilaamaan pilkkua; tottahan toki lapseen saa ja kuuluukin koskea, jos hän on esim. vaarassa, tai leikitte yhdessä tms.
Oma tyttöni alkoi töniä, kun syntyi pikkuveli. Huomasi, että sillä konstilla saa hyvin huomiota, joten tätä jatkui yli vuosi! Jos asia olisi hoidettu matalammalla profiililla, tuskin olisi päässyt tavaksi.
losoperseäidit ei katso asiakseen pitää huolta jälkikasvunsa käytöksestä.
Mä ainakin komennan nyt ja jatkossakin, kutsu poliisit paikalle jos ahdistaa. Mikähän mahtaa olla syytenimike?
Vierailija:
JOKAISELLA LAPSELLA ON OIKEUS KOSKEMATTOMUUTEEN, JA SINULLA EI OLE OIKEUS SITÄ RIKKOA!Jos joku lapsi esim. lyö sinun lastasi, saat estää sen, eli tällöin voit ottaa lyöjää kädestä kiinni/estää lyönnin, ja kieltää, mutta siihen se sinun oikeus jääkin. Sinä et saa napata häntä kädestä kiinni ja viedä sivummalle ja komentaa. Voit toki pyytää häntä luoksesi ja kertoa mielipiteesi, mutta koskea et saa.
Sinun tulisi puhua asiatsa lapsen äidille, ja jos asia ei mene perille eikä tämä äiti vahdi lastaan/estä häntä esim. lyömästä, niin silloin sinun kuuluu puhua asiasta ohjaajalle, jonka tehtäviin kuuluu ottaa asia esille kyseisen äidin kanssa.
MUTTA KOSKAAN ET SAA KOSKEA TUOLLA TAVOIN YHTEENKÄÄN LAPSEEN. SINÄ ET OLE HEIDÄN KASVATTAJA.
Äläkä vain ala viilaamaan pilkkua; tottahan toki lapseen saa ja kuuluukin koskea, jos hän on esim. vaarassa, tai leikitte yhdessä tms.
ota se omasi kiinni ja vie pois. toki voit kieltää vierasta lasta.
Jos olet puoliksikaan noin idiootti siellä avoimessa kannattaa sinun ehkä jäädä kotiin lapsesi kanssa.
Seuraasi ja suunsoittoasi ei kaipaa kukaan.
Eli jokaisen äidin tulee vahtia oma jälkikasvunsa. Mikä siinä on, että niin monet äidit eivät vaivaannu opettamaan lapsiaan ja puuttumaan tilanteeseen, kun tuuppimista ym. vastaavaa tapahtuu?
Liian paljon tulee nähtyä näitä äitejä puitoissakin, jotka vienosti hymyilevät, kun lapsensa terrorisoi toisia ja jättävät asian siihen. Eli ei näille ole opetettu omassa kodissakaan tapoja, mutta nyt olisi aika kyllä siirtää ne omille lapsille!
Miksi heti luullaan, jos vastustaa 2:sen (tai hänen tyyppisiään ihmisiä) tapaa hoitaa asioita, niin vastustajan lapset ovat niin hellanterttuja, joita ei saa komentaa, ja niitä jotka saavat riehua vapaasti eikä vanhemmat osaa komentaa/puuttua asioihin?
Eli ne jotka vastustavat 2:sta, niin heidän lapset on niitä kieroon kasvaneita terroristeja ja äidit läskiperseisiä ämmiä, jotka eivät pidä mitään kuria lapsilleen?
Ja taas 2:sen lapset ovat niitä ujoja ja kilttejä pikku enkeleitä, jotka omaavat hyvät käytöstavat, eivätkä koskaan kokeile rajojaan ja joita terroristit kiusaavat. Ja heidän 2-tyypin äidit ovat superäitejä, joiden kasvatusmetodit ovat yksiä ja ainoita oikeita? Niin, ja heillä ei ole läski perse!
;D