Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoimessa yksi tytto tonii muita, eika taman aiti puutu asiaan millaan lailla. Ottaa paahan, kun saa omiensa lisaksi valvoa tata haroilijaa,

Vierailija
18.12.2006 |

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai roudaatko sen lapsen vielä napakasti sivuun ja alat komentaa siihen päälle niin että äiti kuulee?



Eikö riitä että kosket/estät/suojaat/irrotat siinä tilanteessa, sekä komennat? Vaan pitää vielä napata sivummalle napakasti ja olla niin tätiä että. Onneksi en ole koskaan törmännyt kaltaiseesi äitiin, vaan kaikki tuntemani ja näkemäni osaavat fiksusti puuttua asiaan tilanteessa.



Huh, huh...

Vierailija
22/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa. SIinä ei auta mamman parkumiset, kun pentu on kasvanut pellossa ja aina saanut tehdä mitä tykkää.



Vittu te ootte sairaita, pitäkää ne pentunne himassa, jos ne ei osaa käyttäytyä eikä niihin saa koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä jos joudun irrottamaan vierasta kakaraa omatani, niin irrotan niin, että se pentu alkaa varmasti itkemään, eikä tee sitä toiste. Toimii.

Vierailija
24/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä vaiheessa sen ämmän olis parempi olla aika helvetin pitkällä ettei menis pikkuperheen elämä pilalle.



Vierailija
25/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ottaa nätisti kädestä kiinni ja sanoa että nyt teit väärin. Mutta ei sitä voi ruveta kovilla otteilla ottamaan kiinni. Ei omasta lapsesta eikä toisen lapsesta. Ne joita kovalla kädellä opetetaan kotona on juuri niitä jotka sitten tönivät ja kiusaavat muita.

Vierailija
26/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja isät, joita niitäkin tapaa lasten kanssa puistossa, hui!) niin fiksuja, että jos joskus jotain pientä kiusaamista ilmenee, niin siihen saa ihan kaikki puuttua, semminkin jos kiusankappaleen/rajojenkokeilijan vanhempi ei satu olemaan tilanteen tasalla.

Nää on niitä samoja, joiden mielestä on loukkaavaa jos toinen äiti menee hyssyttelemään rattaissa itkevää vauvaa, jonka äiti juoruaa jossain toisessa päässä puistoa eikä huomaa että kullannuppu on herännyt.

Vierailija:


saa. SIinä ei auta mamman parkumiset, kun pentu on kasvanut pellossa ja aina saanut tehdä mitä tykkää.

Vittu te ootte sairaita, pitäkää ne pentunne himassa, jos ne ei osaa käyttäytyä eikä niihin saa koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan mukavaa kuinka teidän mielestä pitäisi toimia meidän tilanteessa. Vanhempi-lapsi muskarissamme on yksi muita lapsia hiukan vanhempi ja isokokoisempi lapsi. (Muut 1v-1,5v vanhempi 2 v)



Tämä vanhempi ja isokokoisempi käy järjestelmällisesti pienempiensä kimppuun puremalla. Äiti ei tee mitään. Muut äidit yrittävät tämän väkivaltaisen tytön lähestyessä nostella aina omat lapsensa turvaan. Kukaan ei vissiin kehtaa sanoa tästä puremisasista, jota on siis jatkunut jo jonkun aikaa. Mielessä on käynyt, että äidillä on varmaan joku ongelma tai jotain, kun ei huomaa kullannuppunsa käytöstä. Miten tälläiselle ihmiselle voi sanoa asiasta niin ettei turhaan pahoita kenenkään mieltä (varsinkin jos äidillä on jotain omia ongelmia)?

Vierailija
28/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tehoa niin kyllä mä puuttuisin siihen puremiseen. Sanoisin että noin ei tehdä ja jos se nyt olis hampaat kiinni jossain lapsessa niin kyllä mä sen verran koskisin että irroittaisin sen siitä ja sanoisin tiukasti että tollainen peli ei vetele..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsineni eksy sun kanssa samaan paikkaan. Hyvänen aika, jos kerran satun irrottamaan silmät kaksivuotiaastani ja hän vahongossa mopoilee lastasi päin, sinä

1) nappaat hänet lapsesi päältä pois

2) nipistät niin, että itkee/kampitat niin että itkee

3) nappaat hartoista sivummalle ja läksytät



öööö... kaamea visio. Mitäs, jos mä en olisi huomannut tapahtumaa, koska olin vaikka vaihtamassa vauvan vaippaa tms.? Olen siis ihan täyspäinen perusmutsi, joka ei kuvittele itsestään/lapsistaan mitään kummallista ja uskoo käytöstapoihin ja kasvatukseen lujasti. Kerhossa pidän silmät ja korvat auki omille lapsilleni 90% ajasta, loput olen just vaipattamassa/vessattamassa.



Eikö olisi parempi, että huomauttaisit asiasta mieluummin minulle tyyliin " nyt tolla Ellulla menee vähän holtittoman lujaa tuolla mopolla" tai " Ellu ajoi mopolla mun Kalevin päälle, mutta se oli vahinko ja asia selvitettiin jo" tai " Ellu ajoi tahallaan Kalevin päälle mopolla, huomautin jo asiasta Ellulle, mutta haluat varmaan itse puuttua asiaan" . Näin minäkin saisin mahdollisuuden kasvattaa omaa lastani ja Ellu saisi tilanteeseen sopivan " saarnan" myös kasvattajaltaan.



Meilläpäin kaikki ovat silleen täyspäisiä, etteivät äidit tappele keskenään tai vieraiden lasten kanssa vaan kaikille vanhemmille annetaan mahdollisuus ojentaa omaa lastaan.







Vierailija
30/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapset 3-vuotiaana terrorisoi päiväkotiryhmäänsä, eskari-ikäisinä haistattelee opettajalle, 9-vuotiaana polttaa tupakkaa, 12-vuotiaana pyörii yökaudet kännissä raitilla jne. jne. Ei ole kovin ruusuinen tulevaisuus.



Kun lasten annetaan tehdä mitä vaan ja vielä opetetaan niille, että sulle ei kukaan voi sanoa mitään, tuloksena ovat juuri nämä nykyajan hirviökakarat, jotka eivät kunnioita minkäänlaisia auktoriteetteja eivätkä vieraita tai vanhempia ihmisiä. " Mut mun mutsi soittaa poliisin, jos sä komennat mua." Voi luoja tätä nykyaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin moni ei sitä osaa. Minä toimin aivan samalla tavalla ja näin teen jatkossakin!!! Olen jo liian kauan katsellut huonosti käyttäytyvien, itsekkäiden ja röyhkeiden ihmisten terrorosointia. oppivat omatkin lapset mallia, kuinka tulee käyttäytyä kun joku ylittää henkilökohtaisen rajan.

Vierailija
32/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaa lyömään takaisin niin ei äitien tarvitse tapella. Kukaan kun ei saa puuttua kun pikkumaija iskee nyrkillä toista naamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksi ei saa estää, jos lapsi lyö/sylkee/potkii/tönii toisia jatkuvasti eikä äiti kiellä ja kiellot ei tehoa.



HYVÄT ÄIDIT! Vastatkaa nyt jotain viisasta! Miksi en saa ottaa lapsesta kiinni ja estää häntä käymästä omani päälle? Miksi lapsellasi on oikeus kohdella lastani sillä tavalla? Vai meneekö se niin, että jos ei lapseni kestä iskuja ja potkuja, niin sitten meillä ei ole asiaa kerhoon. Koskeahan ei saanut!

Vierailija
34/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Niin siinä vaiheessa sen ämmän olis parempi olla aika helvetin pitkällä ettei menis pikkuperheen elämä pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei tule näitä ongelmia, että joku tuhma av-mamma pääsisi " läksyttämään" omaa kullannuppuanne. Silla minun lastani ei teidän nuppulaisenne terrorisoi!!!

Vierailija
36/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


...miksi ei saa estää, jos lapsi lyö/sylkee/potkii/tönii toisia jatkuvasti eikä äiti kiellä ja kiellot ei tehoa.

HYVÄT ÄIDIT! Vastatkaa nyt jotain viisasta! Miksi en saa ottaa lapsesta kiinni ja estää häntä käymästä omani päälle? Miksi lapsellasi on oikeus kohdella lastani sillä tavalla? Vai meneekö se niin, että jos ei lapseni kestä iskuja ja potkuja, niin sitten meillä ei ole asiaa kerhoon. Koskeahan ei saanut!

Kai tässä oli kyse eri asiasta. Eli kirjoittaja nro 2 sanoi jotakuinkin vetävänsä sivummalle ja ojentavansa. On eri asia estää toista lasta vahingoittamasta muita kuin vetää toista lasta käsivarresta tms.

Minä ojennan ja estän. Mutta en ikimaailmassa kävisi lapseen käsiksi, en omaani enkä muiden.

Vierailija
37/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tavasta, jossa äiti vaan lässyttää muiden kanssa ja pentu riehuu, sitten teen penskalle selväksi em. tavoilla, että mun ja lapseni lähelle ei kannata tulla. Kyse on siis tavasta, jatkuvasta toiminnasta, ei mistään kerran vahingosta, tai edes kahden kerran.

Mieti toimitko noin, jos vahdit lastasi edes yleensä, ei mua tarvitse pelätä.

Vierailija:


lapsineni eksy sun kanssa samaan paikkaan. Hyvänen aika, jos kerran satun irrottamaan silmät kaksivuotiaastani ja hän vahongossa mopoilee lastasi päin, sinä

1) nappaat hänet lapsesi päältä pois

2) nipistät niin, että itkee/kampitat niin että itkee

3) nappaat hartoista sivummalle ja läksytät

öööö... kaamea visio. Mitäs, jos mä en olisi huomannut tapahtumaa, koska olin vaikka vaihtamassa vauvan vaippaa tms.? Olen siis ihan täyspäinen perusmutsi, joka ei kuvittele itsestään/lapsistaan mitään kummallista ja uskoo käytöstapoihin ja kasvatukseen lujasti. Kerhossa pidän silmät ja korvat auki omille lapsilleni 90% ajasta, loput olen just vaipattamassa/vessattamassa.

Eikö olisi parempi, että huomauttaisit asiasta mieluummin minulle tyyliin " nyt tolla Ellulla menee vähän holtittoman lujaa tuolla mopolla" tai " Ellu ajoi mopolla mun Kalevin päälle, mutta se oli vahinko ja asia selvitettiin jo" tai " Ellu ajoi tahallaan Kalevin päälle mopolla, huomautin jo asiasta Ellulle, mutta haluat varmaan itse puuttua asiaan" . Näin minäkin saisin mahdollisuuden kasvattaa omaa lastani ja Ellu saisi tilanteeseen sopivan " saarnan" myös kasvattajaltaan.

Meilläpäin kaikki ovat silleen täyspäisiä, etteivät äidit tappele keskenään tai vieraiden lasten kanssa vaan kaikille vanhemmille annetaan mahdollisuus ojentaa omaa lastaan.

Vierailija
38/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin kerhoa ja sättii niitä sivummalla? Mä kun jotenkin sain sen kuvan, että hän ihan ystävällisesti ohjaa lapsen reunempaan ja kertoo missä lapsi toimi väärin. Ja täällä taas mammat riehuu kuinka kamalaa ja traumatisoivaa se on...



Toivottavasti taivas suojelee mua kohtaamasta teidän lapsianne...jotka ehkä tottelee ja ehkä ei (Sehän on ihan normaalia) ja silti niitä pitäisi vaan ymmärtää....

Vierailija
39/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kysynpä nyt...

...miksi ei saa estää, jos lapsi lyö/sylkee/potkii/tönii toisia jatkuvasti eikä äiti kiellä ja kiellot ei tehoa.

HYVÄT ÄIDIT! Vastatkaa nyt jotain viisasta! Miksi en saa ottaa lapsesta kiinni ja estää häntä käymästä omani päälle? Miksi lapsellasi on oikeus kohdella lastani sillä tavalla? Vai meneekö se niin, että jos ei lapseni kestä iskuja ja potkuja, niin sitten meillä ei ole asiaa kerhoon. Koskeahan ei saanut! i]

TÄSSÄ SINULLE TOINENKIN VASTAUS:

KUKA TÄÄLLÄ ON VÄITTÄNYT, ETTEI LASTA SAISI KIELTÄÄ JA/TAI ESTÄÄ LYÖMÄSTÄ/POTKIMASTA/TÖNIMÄSTÄ TMS?

EROTA NYT HYVÄ IHMINEN KAKSI TÄYSIN ERI ASIAA;

NAPAKKA OJENTAMINEN

JA

ESTÄMINEN TAIKKA TILANTEESTA POIS OTTAMINEN.

KUMPIKIN KOSKEMISTA, MUTTA VAIN TOISESSA RIKOTAAN OIKEUTTA KOSKEMATTOMUUTEEN.

ÄRSYTTÄÄ SUN LAISET SAIVARTELIJAT! " Koskeahan ei saanut... mimii, mimii, mimii..."

Vierailija
40/63 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina opettanut lapsilleni, että toisten kädestä ei saa ottaa. Olimme kylässä ja lapseni oli silloin n. 4 vuotias ja leikki lattialla kaikessa rauhassa. Perheen poika tuli ja otti lelut tyttäreltäni. Sanoin, että ei saa ottaa kädestä (tuli varmaan selkäytimestä). Silloin tämän pojan isä ärjäisi minulle, että " ne ovat meidän xxx:n leluja ja hän saa päättää niistä!" . Minkähänlainen lapsi tälläisen kasvatuksen saaneesta kasvaa. Ainakin minä jäin suu ammollaan hämmästelemään tuota kommenttia.