Tuoko raha onnea? Luettele rahalla saatavia asioita, jotka tekisivät sinut onnellisemmaksi?
meillä se olis ainakin siivooja, olis aikaa enemmän itselle
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ei raha onnelliseksi tee, jos ihmisen mieli on sellainen, että mikään ei riitä. Sen ymmärtää, kun jollain on pieni eläke ja siksi ei rahat riitä lääkkeisiin, niin siinä tilanteessa valitetaan, kuinka rahaa ei ole tarpeeksi. Mutta sitä ei ymmärrä, ei sitten millään, kun jollain on jatkuvasti jotain ulkomaan matkaa, kaukomatkaa, sijoitusasuntoja ympäri Eurooppaa, pari kallista autoa, kultaa kaulassa ja ranteissa, huvijahtia laiturissa ym. ym. Ja rahaa tileillä yht. sata miljoonaa euroa sekä muhkeat osakesalkut, niin että sellainen on vielä lisää rohmuamassa.
Minä ymmärrän. Varallisuuden kartuttaminen on vastuun ottamista itsestä.
varakas nainen 43, joka ei maksata yhteiskunnalla eli teidän muiden rahoista omia kulujaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin tiskikoneen, matkustaisin ja urheilisin enemmän. Maksaisin myös velat pois. Elämä paranisi kertaheitolla!
Miten rahattomuus estää sinua urheilemasta enemmän?
Vähemmän aikaa ja resursseja, kun pitää painaa pitkää päivää elantonsa eteen. Aika on rahaa.
Olen iloinen että olen voinut hankkia asiat jotka ovat todellakin tehneet elämästä parempaa.
- kissa
- talo puutarhalla kivalta alueelta
- joogatunnit
- ravintola-illalliset
- matkat ja tapahtumat
Jne. Elämä olisi aika tyhjää jos mikään noista ei olisi mahdollista.
Meillä on jo paljon sellaista onnea tuottavaa mitä saa rahalla, esim mukava talo omalla pihalla, mutta lähellä palveluita. Enemmällä rahalla voisi tietysti saada vähän isomman ja/tai uudemman talon järven rannalla ja ehkä vähän isommalla tontilla, mutta en tiedä lisäisikö se onnea lopulta kovinkaan paljoa. Se siivooja itselläkin kyllä tulee mieleen, ja ehkä se että voisi huolettomammin syödä ravintolassa tai hankkia jotain laadukasta valmisruokaa ettei tarvitsisi kokata niin usein. Se auttaisi arjen kiireisiin ja voisi lisätä onnea. Ja tietty jos rahaa olisi niin paljon ettei tarvitsisi käydä töissä tai voisi käydä huomattavasti vähemmän, sinällään kyllä pidän työstäni mutta lyhyempi työaika ja enemmän lomia olisi kiva että jäisi enemmän aikaa muulle mukavalle.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin töitä vain osa-aikaisesti.
Minä en tekisi töitä ollenkaan.
T. Osa-aikatyöläinen
Aika = harrastuskset, ystävät, perhe...