Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ollaan ajateltu meidän esikoisesta Väinöä, mutta ihan vastikään mieheni sisko totesi, että poikaa tullaan kiusaamaan nimestä jos tuon laitamme? :o

Musta Väinö on ihana nimi.

Sivut

Kommentit (37)

minusta ei ole hyvä valinta. Väinö, Uuno, Tauno yms. nimet kun ovat myös käytössä tyhmän merkityksessä. Tyyliin: "Toi on ihan väinö/uuno/tauno"

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on aivan ihana nimi, jos vielä saisin pojan voisi hän olla Väinö. En ole koskaan kuullut väinöä ja uunoa yhdistettävän tuolla tavalla.

Kaunis, vanha-aikainen, lempeä, ja taas tulossa "muotiin". Minulla oli maailman ihanin isoisä nimeltään Väinö, hänellä on poika nimeltään Väinö...unelmani on, että tämä enoni saisi joskus pojan, jonka nimeksi tulisi Väinö:)

Ja kutsumanimeksi joku "tavallisempi".

Toisaalta, mielestäni on tyhmää ajatella että jokin nimi aiheuttaa kiusaamista, jos lastasi halutaan kiusata niin kiusaamisen syy löytyy mistä tahansa, paidan väri, nenän muoto jne.jne.

Sitäpaitsi tuollaiset perinteiset nimet ovat taas nousemassa suosioon!

Lainaus:

Oikeasti Väinöä kiusattaisiin nimestä muka?Minusta on aivan ihana nimi, jos vielä saisin pojan voisi hän olla Väinö. En ole koskaan kuullut väinöä ja uunoa yhdistettävän tuolla tavalla.

Toivottavasti nykyään ei enää kiusata koulussa nimistä.

Lainaus:

Eli sama merkitys kuin Urpolla, Uunolla ja Taunolla.

En laittaisi Väinöä.

Onkohan se jossain tietyllä alueella Suomessa?

Itse asun pkseudulla

Lainaus:

Lainaus:

Eli sama merkitys kuin Urpolla, Uunolla ja Taunolla. En laittaisi Väinöä.

Onkohan se jossain tietyllä alueella Suomessa? Itse asun pkseudulla

Olen kuullut sekä pk-seudulla että muualla Etelä-Suomessa. En tiedä onko jo menneen talven lumia, toivottavasti.

Nämä on näitä makuasioita joista on aivan turha ruveta vänkäämään, yksi tykkää toinen ei voi sietää. Onneksi meitä on moneen lähtöön.

Itse en voisi koskaan laittaa mitään Jimiä tai Jessikaa tms. lapselle nimeksi vaikka kuinka sukinimi tai tausta sen sallisikin.

Jos haluat lapselle vanhan kunnon nimen niin Väinö on hyvä valinta.

Tuo kiusaaaminen (en ole koskaan kuullut Väinö nimellä haukkumia), lemmikin nimi tms. mielleyhtymät on sellaisia joihin ei kannata liiaksi unohtua. Onhan yhtä lailla Emma, Urpo, Tauno, Erkki, Leevi, Liisa jne. nimisiä lemmikkejä ja haukkumasanoja myös. Luulisi aikuisten ihmisten osaavan käyttää maalaisjärkeään tälläisissä asioissa ja lapset ottavat mallia aikuisista...aina isommiltaa kuulevat asioita...

Voi toki olla että asutaan "lintukodossa" mutta enpä ole kuullut että ketään olisi nimen takia kiusattu, kyllä täällä sekä aikuiset että lapsen sen verran osaavat käyttäytyä.

Meidän poika on Väinö, ja vallan suloinen Väinö onkin :). Anoppi vähän nikotteli nimen kuultuaan, mutta nyt ovat kaikki tottuneet asiaan hyvin.

Ja en ois uskonut, että vielä 2010-luvulla joku vetoaa kiusaamiseen lapsen nimeä valittaessa...uskomatonta.

Eikä häntä olla koskaan kiusattu nimen takia. Ei ikinä. En myöskään ole kuullut Väinöä käytettävän samassa merkityksessä kuin esin Uunoa tai Taunoa mutta tässä on kai sitten alueellisia eroja?

on yksi näitä vanhoja nimiä, varmaan tulee muotiin ainakin toisena nimenä.

Ja se on kuule sama minkä nimen lapselle antaa kyllä niistä kaikista kiusataan ainakin av:lla

nimeksi Väinön, isoisoisän mukaan, mutta minua huolestuttaa nuo äät ja ööt. Kansainvälisesti se olisi haasteellista. Oletan, että tuleva sukupuoli on edellistä kansainvälisempi.

ei ole kiusattu nimestä. En muutenkaan ymmärrä, että miksi edes kellään kävisi mielessä kiusata jotain nimestä. Kyllä meillä ainakin kasvatetaan niin, että ei kiusata.

Lainaus:

Lainaus:

Eli sama merkitys kuin Urpolla, Uunolla ja Taunolla.

En laittaisi Väinöä.

Onkohan se jossain tietyllä alueella Suomessa?

Itse asun pkseudulla

En ole Keski-Suomessa (enkä Savossa missä ennen asuin) kuullut Väinöä käytettävän Urpon tai Uunon korvikkeena. Laita vaan Väinö nimi, on kiva!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat