Tuoko raha onnea? Luettele rahalla saatavia asioita, jotka tekisivät sinut onnellisemmaksi?
meillä se olis ainakin siivooja, olis aikaa enemmän itselle
Kommentit (86)
en oikeastaan muuhun sitä rahaa tarvitsisi :)
Pääsisin lääkärille. Näitä vailla nyt ainakin olen.
Kun on ollut rahattomana tietää, että kyllä rahalla onneakin saa. Jos nyt ei ihan absoluuttista rauhaa ja mielentasapainoa niin kuitenkin tässä elämässä tarvittavia välttämättömyyksiä kuitenkin.
luulen tulevani onnelliseksi suuremmassa talossa.
-kivempi koti
-parempi terveydenhuolto
-voisi joskus matkustella
Mitään muuta en kaipaisi, mitä en voisi jo nyt saada.
Ei tarvitsisi itse pestä pissa- ja kakkalakanoita ja -vaatteita eikä siivota läjiä matoilta. Tulisin siitä aika lailla onnellisemmaksi.
Elämä on heittäytymistä hetkeen. Kaikki on hetkenhuumaa. Flow tilassa ihminen voi nauttia työn teosta. Hetkellisten nautintojen sijaan pitää paastota aina välillä että kykenee taas nauttimaan. Pysyvämpien tavoitteiden saavuttaminen tuo oikeaa onnea ja niitä ovat koti, työ ja perhe. Terveys, hyvinvointi ja tasapaino elämässä, hyvä elämänhallinta. Ahneus ja yltäkylläisyys, laiskuus ja köyhyys ovat molemmat turmioon johtavia. Hyvä tatsi ja balanssi ovat onnen avaimia jossa rohkeus ja järki kulkee tasapainossa.
Velattomuus,
Ei olisi huolto ulosotossa,
Ei huolta asunnon menosta
Ei huolta jääkaapin sisällöstä
Ei huolta autoromun hyytymisestä kesken matkan
Ei bussiin juoksemista (aina vois ottaa taksin)
Ylenkatseiset vilkaisut "paremmilta ihmisiltä'
Säälivät katseet ja kommentit
Lasten ilo kun pääsevät tivoliin
Lomamatka 2 kertaa vuodessa aurinkoon
Kaupassa ei tarttis pitää kirjaa kärryn sisällöstä
Pääsisin hammaslääkäriin. Voisin ostaa talvikengät. Vitamiineja ja parempaa ruokaa. Uudet silmälasit. Maksaisin pyykkikoneluoton pois.
Voisin olla lapsen kanssa pidempään kotona.
Taloudellinen riippumattomuus. Terveydenhoito yksityisellä. Rahalla saa apua ja tarvittaessa ostettua itselleen etuisuuksia.
Ei raha onnelliseksi tee, jos ihmisen mieli on sellainen, että mikään ei riitä. Sen ymmärtää, kun jollain on pieni eläke ja siksi ei rahat riitä lääkkeisiin, niin siinä tilanteessa valitetaan, kuinka rahaa ei ole tarpeeksi. Mutta sitä ei ymmärrä, ei sitten millään, kun jollain on jatkuvasti jotain ulkomaan matkaa, kaukomatkaa, sijoitusasuntoja ympäri Eurooppaa, pari kallista autoa, kultaa kaulassa ja ranteissa, huvijahtia laiturissa ym. ym. Ja rahaa tileillä yht. sata miljoonaa euroa sekä muhkeat osakesalkut, niin että sellainen on vielä lisää rohmuamassa.
ruoka, lämpö, koti, lääkkeet, vaatteet, naiset...
Vierailija kirjoitti:
luulen tulevani onnelliseksi suuremmassa talossa.
Kun ei aina tarvi siirtää jotakin huonekalua, että pääsee kaapilla käymään.
Ei raha onnelliseksi tee, mutta mieluummin valitan kartanossa lattialle tippunutta leivänpalaa kuin sillan alla sitä kun huumehörhö ryösti minulta, asunnottomalta, viimeisen viiskytäsenttisen.
Olen tällä hetkellä työtön. Kohta pitkäaikaistyötön. Mulla on kuitenkin isohko osakesalkku, jonka myötä elämäni ei ole kituuttamista eikä mun ole mikään pakko myydä esim persettäni saadakseni ostaa näkkäriä lapsille, vaan keskityn enemmän rahan tekoon pörssissä ja oman alan opiskeluun perhe-elämän ja kuntoilun lisäksi. Rahalla saan siis peruselämään tarvittavien ruuan yms lisäksi sitä tärkeintä, eli vapautta. Voi olla, että siinä vaiheessa kun ansiosidonnainen loppuu ja jos en ole vielä työllistynyt, haistatan työelämälle pitkät paskat ja heittäydyn oloneuvokseksi pääomatulojen varaan. Ihan vaan KOSKA MÄ VOIN.
No kyllä olisin viimeisen päälle onnellinen jos saisi asua 100m2 korpimökkiä jossain kalaisan järven rannalla Ivalossa, eikä tarvitsisi muuta kuin kalastellametsästellä ja vain keŕran viikossa käydä kylillä sapuskaostoksilla.
Rahaa tuollainen elämäntapa perustuskustannuksineen vaatisi noin kolmisen megaeuroa, oletten että vuosituotto sijoituksille olisi 5%
Kyllä toi ja olisi tuonut enemmän, jos olisi ollut vielä enemmän silloin kun on tarvetta.
Esim. kiva kun loma-aikoina voi matkustaa tai käydä vaikka ulkona syömässä.
Voi ostaa heti tarvittavat isommat jutut, eikä parempia hetkiä esim. huonekalujen ostossa. Vaikuttaa viihtyisyyteen.
Ja huoh vaikka kyllä siihen onnellisuuteen vaikuttaa moni muutkin jutut, niin kyllähön tuollaisilla on väliä.
Eihän se tarkoita että jos on rahaa tarpeeksi, niin sitten automaattisesti ne muut rahasta riippumattomat syyt lisääntyy ja jos ei ole rahaa, niin olisi vaan sitten rahasta riippuvia ongelmia.
Terveys,huippu auton sun muut härvelit,voi harrastaa mitä vaan,lähteä lätkimään tästä maasta kun alkaa sota,yleinen ,mukava elämä,rakkautta(pillua) niin paljon kuin haluaa...siinä ensalkuun asioita..
muistaakseni 80 000 euron vuosituloihin saakka raha lisäsi onnellisuuden määrää, mutta ei enää sen jälkeen.
Kyllä itselle tulisi ainakin paljon pelivaraa jos tulot 40 000 e:sta tuplaantuisi. Tekisin lyhennettyä työviikkoa, ottaisin lastenhoitajan ja siivoojan, hemmottelisin itseäni, reissaisimme perheen kanssa enemmän kuin kerran vuodessa. Kasvohoitoja, vaatteita tms. ei tarvitsisi miettiä vaan voisi oikeasti käyttää rahaa siihen mihin haluaa. Olisin varmaan tyytyväisempi ja eläisin helpompaa elämää.