HS: Poikien tulokset romahtaneet Pisa -tutkimuksessa, mutta vain köyhillä
Korkeassa sosioekonomisessa asemassa olevien poikien tulokset ovat samat kuin tytöilläkin. Miksi köyhien poikien oppimistulokset ovat romahtaneet, mutta keskiluokan ei? Ja miksi lukioon menee 40% poikia ja 60% tyttöjä?
Kommentit (1109)
Miksi raiskaus on naisen vika mutta pojan huono koulumenestys ei ole hänen oma vikansa? Raiskaus on pakottamista, huono koulumenestys ei.
Ironista myös miten miehet itse vastustaa kaikkia kiintiöitä naisille, mutta akat on laumana palvelemassa poikia. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ot, mutta kuinkahan paljon asiaa on tutkittu sen suhteen, että mikä sen äidin rooli on siinä isän passiivisuudessa? Tarkoitan siis sitä, monessa perheessä olen kohdannut sen, että äiti on se perheen pää mitä tulee siihen kotitalouden pyörittämiseen ja sitten tapellaan, kun mies onkin laittanut astiat väärään järjestykseen koneesta tai pyykit tms.
Koska miehillä on ihan samalla tavalla kyky toimia yh:na kuin naisillakin, niin ei se mistään kyvyttömyydestä johdu.
Enkä nyt tietenkään sano, etteikö niitä laiskoja miehiä ole, toki on, mutta väittäisin ettei asia ole noin yksiselitteinen kuin monet sen vain summaa, että "joo kaikki miehet on paskoja" ja keskustelu loppuu siihen.
Ot, mutta tämän tyyppinen kommentointi saa minut aina näkemään niin punaista! En usko, etteikö joissain perheissä näin olisi, mutta epäilen vahvasti että enemmistön kodeissa kyse on juuri edellä puhutusta manipuloinnista ja omasta navasta.
Tässähän on hyvä lähteä keskustelemaan, jos pelkkä kysymys saa savun nousemaan.
Jos ennakko-oletus on se, että kaikki on miesten syytä ilman mitään naisen osuutta mihinkään, niin ei tähän mitään muutosta kannata odottaa.
Jostain syystä sanonta "tanssiin tarvitaan aina kaksi" pätee aina vain naisten eduksi. Esimerkiksi perheväkivallasta puhuttaessa, nainen jos saa osumaa, niin "mies on syyllinen" riittää analyysiksi, kun taas toisinpäin kaivellaan historiaa vaikka kolme sukupolvea taaksepäin, että löydetään selitys naisen käytökselle.
Päinvastoin. Miesten väkivaltaisuus hyväksytään sillä perusteella että isoisänisä on joskus ollut sodassa.
Kannattaa lueskella, löytyy paljon kirjallisuutta naisten väkivallasta joka voi olla tosi raakaa. Mikään ei ole mustavalkoista, se pitää muistaa. Naiset myös valitettavasti ajautuvat toistuvasti väkivaltaisiin parisuhteisiin, tästäkin on jopa tutkittua tietoa. Kukaan ei yksin hakkaa ja reuhaa.
Älä jaksa jauhaa sontaa. Jokainen tietää, että miehet ovat väkivaltaisia, ja miehen väkivalta ON pahempi asia, koska miehet ovat fyysisesti voimakkaampia. Aina uhoamassa suurta voimaansa, mutta kun nahkapapun pitäisi ottaa vastuuta, aletaan määkiä mutku naisetki!!
Naiset eivät hakemalla hae miehiin kohdistuvaa väkivaltaa tai halua poistaa poikia väestöstä. Miehet haluamalla haluavat ha*ata naisia, ja MIEHEN SALLIMA naisen ha**aaminen on heteroiden bravuuri. Nainen ei myöskään ha**aa miestä, jonka jälkeen akkalauma tulisi huutamaan run**aria turpaan ja siitäs sait.
Miehet ovat väkivaltaisia, koska he myös kannattamalla kannattavat väkivaltaa. Naiset eivät uskontoja tai perhemalleja perustele, joissa haluttaisiin ha*ata miestä. Vaikka haluaisi, ei onnistuisi.
Jos tuo sun fantasia olisi totta, sairaaloissa ei hoidettaisi mitään muuta kuin mukiloituja naisia.
No kyllä ne miehet osaa mukiloida toisia miehiä ja lapsiakin ja kyllä niitäkin paikkaillan sairaaloissa. Varsinkin noita miehiä joita joku toinen mies on hakannut on paikattavana jatkuvasti. Miehet on väkivaltaisempia se nyt vain on fakta.
Ja siihen päälle vielä ne naisten mukiloimat lapset, niin huhhuh, ei hoitajapula hämmästytä.
Miehet ovat tasan väkivaltaisempia vaikka kuinka määitte. Vaikka jokainen lesbo olisi väkivaltainen, on miesten väkivalta silti pahempi asia. Hauskaa miten miehet julistaa ylvoimaista kehoaan mutta sitten kun pitäisi ottaa vastuuta niin naiset on muka yhtä voimakkaita ja väkivaltaisia. Juu ei. Mies on edelleen jopa 200% voimakkaampi. Miehen väkivalta on uhkaavaa, naisen ei.
En tiedä ketään lesboa joka ilakoisi rai*kauksille, miehenne tekee sen joka keskustelussa. Kun mies on väkivaltainen, on se naisen vika. Kuinka yllättävää että naisen väkivalta ei ole muiden vika, vaan naisen itsensä vika.
Taas todiste miesten kaksinaamaisuudesta.
Tuo taas on todiste, idiotismista?, että sä nostat tapetille miesten väkivallan koska ne on vahvempia, mutta kuitenkin vähättelet sitä väkivaltaa mitä naiset suorittaa lapsille. Niinkö vähän sä naisia arvostat, että rinnastat ne lapsiin?
Ja tietenkin se, että ei-uhkaavaa väkivaltaa ei ole olemassakaan, aina on loukkaantumisriski.
Miksi miehet aina uhoaa miten heidän urheilunsa on parempaa ylivertaisen jumalallisen voiman takia, mutta sitten se ylivoima ei pädekään väkivallassa, vaan silloin naiset on muka yhtä voimakkaita? Kovasti se argumentti liikkuu sen mukaan miten ukko saa valtaa.
On kuule hieman eri asia olla väkivaltainen fyysisesti heikompaa kohtaan. Kun nainen perhesurmaa, tulee naiset paikalle etsimään ratkaisuja. Kun mies on väkivaltainen naista kohtaan tulee ukot paikalle huutamaan mitäs menit, mitäs valitsit, mitäs provosoit. Miehen väkivallalla saa paljon pahempaa jälkeä aikaiseksi. Alkakaa tuomita miehet tuon mutkuttelun ja mutku lesbot -jauhannan sijaan.
Miehet muuten sallii naisiin kohdistuvan väkivallan valtaosassa maailmaa vähintään avioliitossa, silti lässytätte jostain lesboista ja äideistä.
Johnny Deppin kohdalla kaikki tuomitsi Amberin, sen sijaan jos uhri on nainen ja tekijä mies, ei ketään kiinnosta kuin puolustaa miestä.
Amber tuomittiin koska tuo valehteli, joka asiassa. Tuo tapaus on hyvin harvinainen poikkeus siinä mielessä ettei tavismiehellä ole mitään mahdollisuutta (varaa) lähteä hakemaan oikeutta vaikka puoliso kuinka sepittäisi tarinaa julkisuuteen.
Eli tapaus ei liity mitenkään väkivaltatapauksiin koska siitä tuossa ei ollut kyse vaan amberin valeista ja siitä että deppille tuli mm. potkuja leffarooleista niiden vuoksi.
Miksi nainen tuomitaan mutta miestä ei? On 100-kertaa enemmän kertomuksia väkivaltaisista miehistä, eipä kukaan heitä tuomitse. Potkut ei ole mitään siihen nähden, miten naisten koko ihmisarvo pilataan miesten toimesta.
Tätä ketjua lukiessa ymmärtää, miksi Mensan jäsenissä on niin vähän naisia.
Tuon yhden naisasianaisen riehumiset saa jäädä ylläpidon siunauksella tänne. Mitähän tapahtuisi jos naisten ongelmista keskusteltaessa joku mies haukkuisi naisia samalla tavalla.
Mutta palstalla ja suomessa ei ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Moniko opettaja pystyy arvioimaan kokeen objektiivisesti, riippumatta siitä kuka kokeen on tehnyt? Jos luokassa on häirikköoppilas A ja kiltti kiitettävän oppilas B, niin väitän että B saa paremman numeron kokeesta vaikka olisi todellisuudessa pärjännyt huonommin kokeessa kuin A. Tai jos esseevastaus on kirjoitettu käsin, niin se jolla on parempi käsiala saa paremman numeron.
Lukioissa kaikki kokeet taitaa olla sähköisiä ja uskon että sama on edessä myös peruskoulussa lähitulevaisuudessa. Tämä mahdollistaisi anonyymin arvostelun eli opettajalla ei olisi tietoa kenen koetta arvostelee, vain tietokone tietäisi sen. Ja kun kaikki kokeet on arvosteltu, opettaja näkisi oppilaiden koenumerot.
Kokeissa on neljä sivua. Kolme perimmäistä sivua korjaan sivu kerrallaan niin, ettei minulla ole hajuakaan kenen koetta tarkistan. Käsiala on nykyään 90% oppilaista huono. Etusivulla yleensä näkee väkisin nimen, mutta siinä olevissa tehtävissä on vain yksi oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Tuon yhden naisasianaisen riehumiset saa jäädä ylläpidon siunauksella tänne. Mitähän tapahtuisi jos naisten ongelmista keskusteltaessa joku mies haukkuisi naisia samalla tavalla.
Mutta palstalla ja suomessa ei ole miesvihaa.
Jälleen yksi naula lisää feminismin arkkuun.
Jos teemme älykkyystestin 3. luokalla oleville opiskelijoille, ja 6 vuoden päästä tehdään PISA-testi, niin korrelaatiokerroin älykkyystestin ja PISA-tulosten välillä on 0.8 eli 2/3 PISA-tuloksista selittyy ÄO:llä.
S1-ryhmässä ei ollut eroa oppimisessa sukupuolten välillä PISAn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa nykytilanteeseen, koska en tiedä aiheesta tarpeeksi.
Kerron oman tarinani. Olen vajaa viiskymppinen, 70 -luvulla syntynyt, käynyt peruskoulun kasarilla.
Eli: yh-äiti, joka oli tiukka feministi, 3 sisarta, pulitista vuotiaana päiväkotiin,-naisia, naisopettaja koko ala-asteen. Myös liikunnassa ja käsitöissä. Kaikki painiminen ja leluaseet olivat kiellettyjä.
Yläasteella aloin dokaamaan ja käyttäytymään huonosti, jouduin tarkkikselle.
Siellä miesopettaja huomasi potentiaalini. Ope oli ihan rokkitähti. Nuori, Don Johnssonin näköinen jäbä, joka oli juuri tullut Tukholmasta. Sai minut lukemaan. Vei vapaa-ajallaan futistreeneihin, jossa oli myös upeat miesvalmentajat.
Ryhdistäydyin. Lopetin alisuorittamisen. Kirjoitin ällän paperin, suoraan yolle.
Työskentelen itse nyt opena ja vapaa-ajalla valmennan poikia futiksessa.
Kipuilen vieläkin suhdetta naisiin. Tunnen vieläkin maskuliinisuuden ajatukseni likaisiksi ja vääräksi, koska äitini aivopesi minut lapsena häpeämään miehuuttani. Ei saanut edes urossorsia syöttää ja legoistakaan ei saanut tehdä pyssyä.
Olkaa naiset varovaisia, kun kasvatatte feministisesti ja sukupuolineutraalisti poikia, ettette hyvää tarkoittaessanne aiheuta vaurioita.
Itsestäni olisi voinut tulla naisvihaaja, mutta onneksi sain paljon naiskavereita ja tapasin hyviä miehiä.
Mutta edelleen elämäni. Sivari 13kk., työpaikkani ainut mies päiväkodissa. Sielläkin kollega säikähtäneenä ja vihaisena kysyi mitä teen, kun pyyhin lapsen pyllyä.
Yolla vuosikurssini ainut mies.
Aviokriisin aikaan kävimme naisterapeutilla. Eron jälkeen kävin naisterapeutilla. Tapasimme naissoaalityöntekijän. Lapset toki jäivät eksälle.
Mä en näe oikein näe sitä patrirkaattia pohjoismaisessa kontekstissa, enkä oikein osaa nähdä itseäni etuoikeutettuna, valkoisena keski-ikäisenä sottaisena cis-miehenä.
Eli Pisaan. Pojat ehkä tarvitsisi enemmän struktuuria ja miehiä kouluun.
Jos pisa-tulokset poikkeavat noin paljon verrokkimaista, niin silloin opsissa, pedagokiikassa, inkluusiossa ja tavasta opettaa on jotain pahasti pielessä.
Samanlainen tarina. Olin yläasteella niin kyllästynyt naisiin. Miesopettaja otti kopin ja sai minut opiskelemaan, pelaamaan shakkia ja nyrkkeilemään.
Ilman häntä ehkä koko elämä olisi voinut mennä eri suuntaan. Naiset ei oikeasti tajua yläastelaisen pojan hormonimyrskyä. Koko ajan seisoo, haluaisi syleillä ja tapella koko maailmaa vastaan, itkettää, mutta pitää olla cool. Tähän ikään ei sovi feminismi, vaan pitäisi olla enemmän miehiä opettajona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap varmaan hakee nyt etnisyyttä vihjailullaan.
Mutta jos se on yllätys että amikset lukee huonommin kuin yliopisto-opiskelijat niin se kertoo sinusta ap aika paljon.
Mitä taas pojat vs tytöt jakaumaan tulee niin mitä väliä? Pitäisikö sen olla pojat 90% tytöt 15% (sun matikalla)
Ei, en hae etnisyyttä millään muotoa. Haen mitä keskiluokka tekee poikiensa kanssa toisin verrattuna duunareihin. Mikä on se juttu, jolla korkeamman sosioekonomisen luokan pojat lukevat, laskevat ja haluavat menestyä koulussa, jatkaa jatko-opintoihin, mikä puuttuu nykypäivän duunariperheiden pojilta. Luulisi, että aiemmin ketjussa kuvattu maalaismiesten moukkamaisuus ei näkyisi pääkapunkiseudulla.
Köyhiltä otetaan jo nuorina pois usko elämään ja eivät ole nähneet että ihan tavallisilla insinöörin papereilla saa jo hyvän ammatin ja mahdollisuuden elää keskiluokkaista elämää. Itse olen köyhistä lähtökohdista ja harva kaveri edes osasi ajatella tuollaista mahdollisuutta, mahdollisuutena nähtiin joko elämäinen duunarina tai sitten rikastuminen jotenkin ihmeen kaupalla.
Korkeakoulussa huomaa miten hyvistä oloista tulevilla on usko elämään ja ovat iloisia. Huonoista tuloista olevilla on sitten taas asenne, että päin helvettiä se kuitenkin menee, ja koulunkäynti on raskaampaa sillä minkäänlaista henkistä tai fyysistä tukea ei saa.
Meillä ei ole varaa hukata kokonaista sukupuolta. Poikien alisuoriutuminen vaikuttaa ihan kaikkeen; syntyvyyteen, pariutumiseen, ammatilliseen eriytymiseen, bkt, yksiöiden rakentamiseen ja näemm yksin asuvat, töissä käyvät kehyskunnissa ja maalla asuvat miehet jostain syystä äänestävät persuja.
Tämä oli oecd-maista vain suomen ongelma, joten täytyy kriittisesti tarkastella opettajia, opsia, pedagokiikkaa, rehtoreja, koulun tiloja etc...
Toki kotien täytyy myös tehdä yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Kerron oman tarinani. Olen vajaa viiskymppinen, 70 -luvulla syntynyt, käynyt peruskoulun kasarilla.
Eli: yh-äiti, joka oli tiukka feministi, 3 sisarta, pulitista vuotiaana päiväkotiin,-naisia, naisopettaja koko ala-asteen. Myös liikunnassa ja käsitöissä. Kaikki painiminen ja leluaseet olivat kiellettyjä.
Siellä miesopettaja huomasi potentiaalini. Ope oli ihan rokkitähti. Nuori, Don Johnssonin näköinen jäbä, joka oli juuri tullut Tukholmasta. Sai minut lukemaan. Vei vapaa-ajallaan futistreeneihin, jossa oli myös upeat miesvalmentajat.
Ryhdistäydyin. Lopetin alisuorittamisen. Kirjoitin ällän paperin, suoraan yolle.
Kipuilen vieläkin suhdetta naisiin. Tunnen vieläkin maskuliinisuuden ajatukseni likaisiksi ja vääräksi, koska äitini aivopesi minut lapsena häpeämään miehuuttani. Ei saanut edes urossorsia syöttää ja legoistakaan ei saanut tehdä pyssyä.
Olkaa naiset varovaisia, kun kasvatatte feministisesti ja sukupuolineutraalisti poikia, ettette hyvää tarkoittaessanne aiheuta vaurioita.
Itsestäni olisi voinut tulla naisvihaaja, mutta onneksi sain paljon naiskavereita ja tapasin hyviä miehiä.
Mutta edelleen elämäni. Sivari 13kk., työpaikkani ainut mies päiväkodissa. Sielläkin kollega säikähtäneenä ja vihaisena kysyi mitä teen, kun pyyhin lapsen pyllyä.
Aviokriisin aikaan kävimme naisterapeutilla. Eron jälkeen kävin naisterapeutilla. Tapasimme naissoaalityöntekijän. Lapset toki jäivät eksälle.
Mä en näe oikein näe sitä patrirkaattia pohjoismaisessa kontekstissa, enkä oikein osaa nähdä itseäni etuoikeutettuna, valkoisena keski-ikäisenä sottaisena cis-miehenä.
Jos pisa-tulokset poikkeavat noin paljon verrokkimaista, niin silloin opsissa, pedagokiikassa, inkluusiossa ja tavasta opettaa on jotain pahasti pielessä.
Tämä kirjoitus resonoi täysin sen kanssa minkä kanssa olen itsekin kipuillut. Olen kahden pojan äiti ja tunnustaudun feministiksi. Vasta kun vanhempi poikani oli noin kymmenen hän osasi selkeästi sanoittaa minulle sen, että olin hyvillä aikomuksillani aiheuttanut hänelle pahaa oloa poikana olemisesta. Onneksi olin sentään muutama vuosi aikaisemmin ymmärtänyt, että pyssyjä saa askarrella ja niillä saa leikkiä...
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole varaa hukata kokonaista sukupuolta. Poikien alisuoriutuminen vaikuttaa ihan kaikkeen; syntyvyyteen, pariutumiseen, ammatilliseen eriytymiseen, bkt, yksiöiden rakentamiseen ja näemm yksin asuvat, töissä käyvät kehyskunnissa ja maalla asuvat miehet jostain syystä äänestävät persuja.
Tämä oli oecd-maista vain suomen ongelma, joten täytyy kriittisesti tarkastella opettajia, opsia, pedagokiikkaa, rehtoreja, koulun tiloja etc...
Toki kotien täytyy myös tehdä yhteistyötä.
Eivät naiset valitse miestä akateemisen menestyksen perusteella. Poikien alisuoriutuminen on oire siitä, että kouluja käymällä ei enää saa hyvää työpaikkaa ja naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjoitus resonoi täysin sen kanssa minkä kanssa olen itsekin kipuillut. Olen kahden pojan äiti ja tunnustaudun feministiksi. Vasta kun vanhempi poikani oli noin kymmenen hän osasi selkeästi sanoittaa minulle sen, että olin hyvillä aikomuksillani aiheuttanut hänelle pahaa oloa poikana olemisesta. Onneksi olin sentään muutama vuosi aikaisemmin ymmärtänyt, että pyssyjä saa askarrella ja niillä saa leikkiä...
Eli feminismi on suorastaan poikalapsen kaltoinkohtelua. Hyvä ideologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista tällainen olkiukko -argumentointi.
Ei ole olemassa yhtään ideologiaa (tai uskontoa), joka olisi aina oikea ja sopiva joka tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme alempaa luokkaa ja poikani aloitti juuri ekaluokan. Saa nähdä mitä tulee. Poika on älykäs, mutta tosiaan tämä kasvattaminen käy kyllä todellakin työstä. Rajat on oltava rakkauden lisäksi.
Tämä maailmakin on täynnä hurjia asioita joihin liian nuoret pääsevät käsiksi vaikka kuinka yrittäisi suojella materiaalilta joka ei sovi pienen lapsen maailmaan. Kaikki ohjelmat ovat myös hurjan nopeatempoista sähläystä johon pojat hurahtavat.
Toivon, että poikani ei alisuoriutuisi koulussa vaan pystyisi näyttämään kykynsä. Nyt on taitoa varmaan kolmanteen luokkaan asti.
Kannattaa ryhtyä kirjaston vakiasiakkaaksi. Tutkitusti lukuharrastus vapaa-ajalla on vahvasti yhteydessä koulumenestykseen. Tämä myös erottaa lapsia eri yhteiskuntaluokissa.
Koulutettjen perheissä lapsille luetaan kirjoja ja lapset oppivat lukemaan kirjoja vapaa-ajalla useammin. Ekaluokkalaiselle kannattaa edelleen lukea ääneen joka päivä, vaikka hän osaisi itse lukea.
Tässä iässä lapsille kirjan lukemisesta tulee myös oikein mukavaa, kun voi valita kirjallisuutta, joka miellyttää sekä vanhempaa että lasta. Hyvää kirjaa lukee helposti aika tovin, niin harjoitellaan keskittymistäkin. Hauskaa ja hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme alempaa luokkaa ja poikani aloitti juuri ekaluokan. Saa nähdä mitä tulee. Poika on älykäs, mutta tosiaan tämä kasvattaminen käy kyllä todellakin työstä. Rajat on oltava rakkauden lisäksi.
Tämä maailmakin on täynnä hurjia asioita joihin liian nuoret pääsevät käsiksi vaikka kuinka yrittäisi suojella materiaalilta joka ei sovi pienen lapsen maailmaan. Kaikki ohjelmat ovat myös hurjan nopeatempoista sähläystä johon pojat hurahtavat.
Toivon, että poikani ei alisuoriutuisi koulussa vaan pystyisi näyttämään kykynsä. Nyt on taitoa varmaan kolmanteen luokkaan asti.
Sääli kun pitäisi selviytyä myös neljännestä eteenpäin.
Niin, monet pojat ovat tosiaan huomattavasti ikäistään edellä akateemisissa taidoissa kouluun mennessään, mutta alakoulun lopulla he ovat täysin tylsistyneitå.
Ymmärrän että yhteiskunta kohtelee lapsia massana, mutta koen ylöspäin eriyttämiseen todella tärkeänä, niin monelle on käynyt samoin.
Koskee toki molempia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillista tällainen olkiukko -argumentointi.
Ei ole olemassa yhtään ideologiaa (tai uskontoa), joka olisi aina oikea ja sopiva joka tilanteeseen.
Uskomatonta. Feministi myöntää feminismin voivan olla väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Epäpätevät opettajat.
Kysykää kuka lastanne opettaa ja millä koulutuksella? Kouluissa voi olla vuosikausia "opettajia" töissä.
Toimittajat: tutkikaa kuinka moni lapsia opettava Suomessa on Valeope.
Se, että opettajan gradu on jäänyt kesken, ei liene se suurin ongelma. Niin käy ihmisille, joille löytyy työtä ilmankin. Sitäpaitsi voisi olla hyväkin juttu, jos opettajiksi tulisi ihmisiä ihan muista ammateista pienellä täydennyskoulutuksella. Tulisi vähän tuulahduksia koulun ulkopuolisesta maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet itse pilkkaa naisten ja tyttöjen kaikkia piirteitä, silti tytöt pärjäävät. Miksi naisten pitäisi kiinnittää jotain erityishuomiota poikiin? Miksi painostatte äitejä? Ei minua vähempää voisi kiinnostaa minun sukupuoltani vihaavan kasvatus. Koko maailma vihaa naiseutta, ei naiset silti pillitä ja uhridu, he kyllä pärjää koulussa.
Ihan naurettavaa miten miehet ovat naisia vastaan ja pilkkasivat itse tyttöjä tyhmiksi kun poikien tulokset oli vielä parempia matikassa. Nyt sitten häntä luimussa pillitetään, vaikka miestenhän piti olla ylivertaisia jumalia?
Amber tuomittiin koska tuo valehteli, joka asiassa. Tuo tapaus on hyvin harvinainen poikkeus siinä mielessä ettei tavismiehellä ole mitään mahdollisuutta (varaa) lähteä hakemaan oikeutta vaikka puoliso kuinka sepittäisi tarinaa julkisuuteen.
Eli tapaus ei liity mitenkään väkivaltatapauksiin koska siitä tuossa ei ollut kyse vaan amberin valeista ja siitä että deppille tuli mm. potkuja leffarooleista niiden vuoksi.