Hei! Ihmiset! Miksei meillä ole tässä meidän yhteiskunnassamme aina kolmen päivän viikonloppuvapaita ?
Kommentit (23)
Ehkä avaruudessa on vihreä mies joka määrää maapallolle 2 pv viikolopun, armeijat tottelevat sitä ja maailmantalous. Tai sitten valtion pitäisi kirjata lakiin 3 päivää, mutta se ilmeisesti uhkaisi jonkun mielestä kilpailukykyä.
Siksi, ettei kenelläkään olisi liian kivaa.
Aika monilla on seitsemän päivän vapaita joka viikko. Käykö kateeksi?
Varmaan vihervassarien syytä tämäkin pikku yksityiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Aha?
Vierailija kirjoitti:
Oletko moderaattori?
Olis kyllä ihanaa jos olisi aina 4pv töitä ja 3 vapaata ilman että palkka tippuisi.
Olen yrittäjä, teen 6-8h töitä myymälässä 6x viikko, etätöitä, hallinnolliset työt, markkinointi, kommunikointia sähköposteja jne. Joo, mulle maistuisi kanssa 4 työpäivää viikossa, mitä nyt joutusin palkkaamaan jonkun ja firma menisi nurin mutta hei sitten ois vapaata 7 päivää viikossa!
Monella on noin, mutta he valittavat, että ei käy. Kuulemma osa-aikatyöt ei kelpaa, niillä ei elä, pitää saada kokoaikatyö.
Mun veli saa palkkaa yli 6000 e/kk ja tekee 4-päiväistä viikkoa. Pitää vain osata tarpeeksi hyvin ja olla riittävän tehokas, niin palkka on siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, teen 6-8h töitä myymälässä 6x viikko, etätöitä, hallinnolliset työt, markkinointi, kommunikointia sähköposteja jne. Joo, mulle maistuisi kanssa 4 työpäivää viikossa, mitä nyt joutusin palkkaamaan jonkun ja firma menisi nurin mutta hei sitten ois vapaata 7 päivää viikossa!
Miksi et tee 7 päivää per viikko ? Saisit enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihanaa jos olisi aina 4pv töitä ja 3 vapaata ilman että palkka tippuisi.
6 töitä ja 3 vapaata 🤩
Hoitajana mulla on useinkin 3-5 päivän vapaat🙂
Olisipa mulla 3pvä viikonloppuvapaat. Olin eilen töissä ja tänäänkin menen töihin.
Parempi olisi 1+2 pv vapaat, koska rasituksen (työ) jälkeen keho ja aivot tarvitsevat lepoa. Tietenkin sen yhden päivän voi ynnätä viikonloppuun, mutta se ei ole levon kannalta optimaalisinta.
Helposti sai tehtyä viikon hommat neljässä päivässä ja ensi viikolla on pirteämpi olo kun on saanut levätä kunnolla ja keskittyä vapaa-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle sopisi sekin, että olis kuusi arki/ työpäivöö ja sitte tosiaan se kolmen päivön viikonloppu. Ehtisi vähän paremmin palautua työviikon rasituksesta.
Olen harkinnut että siirtyisin 4 päiväseen viikkoon, siten että tekisin kolme 10 tunnin päivää ja yhden 7,5h päivän ja sitten vapaalle. tämä sopisi työnantajallenikin. Ehkä pitäisi haastaa itseä ja kokeilla.
Yrittäjänä voit pitää vapaita juuri niin paljon kuin haluat, joten ihmisten pitäisi tehdä enemmän töitä yrittäjinä eikä aina palkansaajina.
Meillä on 🤩 Muttei ne osu aina viikonlopulle 😄