Huoh. Vanha 83-vuotias äitini nukkui pois. Olemme täällä aikuisten lasteni kanssa aloittaneet ison omakotitalon tyhjennyksen.
Käyttäisittekö loppuun kaikki pesuaineet ja saippua ja shampoopurkit vai heitättekö pois? Voiko niitä lahjoittaa johonkin?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Miten joillakin voi olla noin vanhoja äitejä! Itse menetin äitini 52 vuotiaana. Itse olin 32 v.
Charlesin äiti Elizabeth oli 96-vuotias kuollessaan.
Miten se niin vanha olikaan, voi kauheeta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hän ehti ottaa Jeesuksen sydämmeensä, ennen kuin sai kutsun Taivaan kotiin, ettei joudu kadotukseen ja viettämään iäisyyttään tulisessa järvessä!
Juokse itse siihen järveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla ihan he*vetillinen työmaa. Jokaisen tavaran lajittelu ja arviointi voi viedä ihan järjettömän kauan aikaa. Kannattaa kunnioittaa omaa jaksamistaan ja heittää tavaraa surutta pois, jos niikseen tulee.
Jotka tätä kritisoi, ei ole olleet tyhjentämässä taloa joka on täynnä tavaraa.
Tämä just! Itsellä vielä liian tuoreessa muistissa. Alkuun yritettiin jotain myydä, mutta ei siitä mitään tullut ja sen jälkeen vaan surutta kaatikselle. Hirveä homma ihan jo noinkin.
Mä myin arvokkaita tavaroita, mm. Iittalan ja Arabian astioita avaamattomia pakkauksia 1970-luvulta.
Meilläpäin kierrätyskeskus haki kaiken muun sitten joka sinne kelpasi ja loput roskiin.
Autotallin varaston arkkupakastimessa oli kanankoipia päiväyksenä joku 2005 tjsp. Kertoo vähän urakan laadusta.
Itse jouduin tyhjentämään äitini okt:n hänen kuolemansa jälkeen (olin 32 v.). Olen ainoa lapsi ja ainoa apu oli mies ja muutama sukulainen. Otin itselleni vain pari laatikollista sellaisia esineitä joilla oli tunnearvoa, millekään huonekaluille tmv ei ollut tarvetta kun oma koti jo kalustettu eikä tilaa. Sanoin sukulaisille että tulkaa hakemaan mitä tarvitsette, saivat itse penkoa. Loput vei poltettavaksi ja kaatopaikalle enoni peräkärryllään, kyllä siihen ainakin pari viikkoa meni että kokonaisuudessaan saatiin tyhjennettyä (itse asuin lähes 300 km päässä). Asiakirjoja joissa terveystietoja ym salassapidettävää poltin takassa heti kuoleman jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joillakin voi olla noin vanhoja äitejä! Itse menetin äitini 52 vuotiaana. Itse olin 32 v.
Luulisi tuohon ikään mennessä jo oppineen että ihmiset elävät eri ikäiseksi.
Minäkin olin 32-vuotias, kun äitini kuoli. Monta vuotta myöhemin olin työpaikassa, jossa itseäni vanhemman työtoverin vanha äiti pistäytyi tervehtimässä tytärtään. Työkaverin äiti oli lähellä yhdeksääkymmentä. Ajattelin, että miten jollain 60-vuotiaalla on vielä äiti elossa.
Mun mummon äiti oli vielä elossa, kun mummo oli 87v. Äitinsä kuoli vasta 104-vuotiaana. Minäkin muistan isomummon hyvin. Hämmentävää se oikeastaan on, kun molemmat oli ihan raihnaisia. Mummo kuoli alle vuoden päästä äidistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charlesin äiti Elizabeth oli 96-vuotias kuollessaan.
Miten se niin vanha olikaan, voi kauheeta.
Ja hänen äitinsä oli kuollessaan 101-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempien vanhat vahvat hyvät paksut puuvillaiset aluslakanat ainakin kannattaa ottaa käyttöön. Miljoona kertaa paremmat kuin nykyajan lierut. Reikäset pistä rätix.
Minä olen aina se, joka jonkun sukulaisen kuollessa ottaa lakanat. Paljon parempia laadultaan kuin ikean halpislakanat.
Olen vasta sivulla 7 lukemassa itselleni ajankohtaista ketjua. Voi että tuota pösilöä jankkaajaa, joka toitottaa, miten asunnon tyhjääminen ei ole kuin tyhjätä vain - kirpputorimyynti on sitten kyseessä, jos jotakin, vaikka vain valokuvat haluaa säästää.
Ihan oikeasti kukaan ei palkkaa tuollaista yritystä tyhjentämään yhtään mitään, jossa kaikki vain heitetään roskiin MUTTA lajitellaan jokaista paristoa myöten kierrätykseen. Kukaan ei maksa tuntipalkkaa siitä, että joku ulkopuolinen tulee kierrättämään tyhjennettävää kotia. Silloin tavara heitettäisiin raa'asti roskalavalle. Lava pihalle ja tavara sinne.
Mutta oikeastihan varmaan kaikissa tyhjennettävissä kuolinpesissä riittää tavaraa, joka säilytetään, vaikka vain myytäväksi.
"On olemassa yrityksiä jotka tyhjentävät ja perussiivoavat kuolinpesän tilat. Tietty ensin täytyy itse tehdä läpikäynti ja ottaa talteen arvokkaimmat tavarat ym. Anopilla teimme näin. Mm. vintillä olleet ikiaikaiset turkikset joutui firma tyhjäämään."
niinpä, vaan jos kertynyt(säästynyt) jotain millä merkitystä esim yli kolmen sukupolven, onhan siinä hieman funtsittavaa. jokunen pesä tullu siivottua, vaan siinä oli hyvä se puoli että oli pari chiiffiä josta sai hieman neuvoa. Vaan yleensä nuo tyhjennykset menee päivässä jos hieman apua, vaan tarkkana saa olla.
^ sekä siitä että olimme sisarusten kanssa, ei ollu yhtään kinaa mitä piti säästää tai jaella läheiselle, hoidimme ja sovittiin homma lyhyessä ajassa. Tosin hänelläkin kokemusta noista tyhjennyksistä.
Vierailija kirjoitti:
No oli tuokin nyt kysymys.
Taitaa olla vielä elämänkoulu pahasti kesken...
Vierailija kirjoitti:
Ja käyttöön ottamista ehdotan siis oletuksella, etteivät ole epämääräisiä joltain 90-luvulta, vaan ihan tavallisia, suht uusia pesuaineita.
No ei kai nyt kellään ole jotain 90-luvun pesuaineita. Pesuaineet kuluu ihan samalla tavalla vanhemmalla kuin nuorellakin ihmisellä ja tämäkin nyt 83 vuotiaana kuollut on 30 vuotta sitten ollut 50v niin eiköhän ole käyttänyt ne pesuaineet silloin. Kyllä kasikymppinenkin pyykkiä pesee, ei sen pesuaineet ole 30 vuotta vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla ihan he*vetillinen työmaa. Jokaisen tavaran lajittelu ja arviointi voi viedä ihan järjettömän kauan aikaa. Kannattaa kunnioittaa omaa jaksamistaan ja heittää tavaraa surutta pois, jos niikseen tulee.
Jotka tätä kritisoi, ei ole olleet tyhjentämässä taloa joka on täynnä tavaraa.
Tämä just! Itsellä vielä liian tuoreessa muistissa. Alkuun yritettiin jotain myydä, mutta ei siitä mitään tullut ja sen jälkeen vaan surutta kaatikselle. Hirveä homma ihan jo noinkin.
Mä myin arvokkaita tavaroita, mm. Iittalan ja Arabian astioita avaamattomia pakkauksia 1970-luvulta.
Meilläpäin kierrätyskeskus haki kaiken muun sitten joka sinne kelpasi ja loput roskiin.
Autotallin varaston arkkupakastimessa oli kanankoipia päiväyksenä joku 2005 tjsp. Kertoo vähän urakan laadusta.
Kesämökiltä löytyi komerosta mausteita ja varastosta sekalaisia tavaroita. Niissä olleiden hintalaput olivat liikkeestä, jota ei ole ollut 1980-luvun lopun jälkeen....
Tämä sama kaava tavaroiden säilyttämiseen 120m2 -asuntoon, autotalliin ja kesämökkiin.
Voi että. Yhtäkkiä tuli mieleen, että 25 vuoden kuluttua olen vanha 83-vuotias äiti.
Jos siis olen tuossa vaiheessa vielä hengissä.
25 vuotta on lyhyt aika
Pitääpä koittaa siivota kaapit sitä ennen
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan kertoa, miksi taloyhtiön roskikseen EI KEHTAA VIEDÄ ROSKIA ja sitten niitä kärrätään itse kierrätyspisteeseen.
Autottomana itse en näe mitään syytä, miksi en voisi viedä esim. muuttolaatikoita pahvinkierrätyslaatikkoon (niin paljoa kuin sinne mahtuu ja viedä loput sitten myöhemmin kun tilaa on).
En myöskään näe syytä, miksi kaiken mahdollisen säästäneen roskia ei voisi viedä niihin samoihin roskalaatikkoihin, joihin normiasukas olisi vienyt ne jo eläissään.
... siis jotenkin vaikuttaa typerältä selitys ettei niitä voi viedä taloyhtiön roska/kierrätyslaatikoihin, koska ne täyttyvät kun niihjn vie niihin tarkoitettua tavaraa. Mikä on ongelma, kun niitä tyhjennetään määräajoin puolityhjinä ja maksu menee joka tapauksessa täyden mukaan - eli tyhjennyskerran perusteella.
Asunnon tyhjentämisestä tulee paljon enemmän roinaa kuin roskakatokseen edes mahtuu.
Ja kun täytät astiat kuolinpesän rojuilla niin minne sinusta sitten talon muut asukkaat pistävät viikon jätteensä? Vähän huomaavaisuutta nyt.
Lisäksi huonekalut jne. saisi pilpustaa aika pieniin paloihin että mahtuu astiaan. Alatko pöllyttää pistosahalla runkopatjoja ja nahkasohvia paloiksi jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käyttöön ottamista ehdotan siis oletuksella, etteivät ole epämääräisiä joltain 90-luvulta, vaan ihan tavallisia, suht uusia pesuaineita.
No ei kai nyt kellään ole jotain 90-luvun pesuaineita. Pesuaineet kuluu ihan samalla tavalla vanhemmalla kuin nuorellakin ihmisellä ja tämäkin nyt 83 vuotiaana kuollut on 30 vuotta sitten ollut 50v niin eiköhän ole käyttänyt ne pesuaineet silloin. Kyllä kasikymppinenkin pyykkiä pesee, ei sen pesuaineet ole 30 vuotta vanhoja.
Kyllä voi olla.
Kun kävimme puolisoni kanssa pitkästä aikaa vanhempieni kesämökillä, ihmettelimme että onko saunassa oleva sininen shampoo todellakin se sama, jonka ostimme seurusteluaikaan. Siis noin 30-v sitten.
Oli se. Vielä lähes puolillaan. Siellä muiden pesuaineiden joukossa se lojui.
Roskalava piha ja kaikki kaatopaikalle.
Niin me tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla.
Kun kävimme puolisoni kanssa pitkästä aikaa vanhempieni kesämökillä, ihmettelimme että onko saunassa oleva sininen shampoo todellakin se sama, jonka ostimme seurusteluaikaan. Siis noin 30-v sitten.Oli se. Vielä lähes puolillaan. Siellä muiden pesuaineiden joukossa se lojui.
Yli 12 kuukautta vanhat pesuaineet menee helposti homeeseen, kun niiden säilömntäainet haihtuu. Roskiin vaan.
Minä olin 25 v. kun 45-v. äitini kuoli.