Huoh. Vanha 83-vuotias äitini nukkui pois. Olemme täällä aikuisten lasteni kanssa aloittaneet ison omakotitalon tyhjennyksen.
Käyttäisittekö loppuun kaikki pesuaineet ja saippua ja shampoopurkit vai heitättekö pois? Voiko niitä lahjoittaa johonkin?
Kommentit (343)
Jos käyttökelpoista kulutustavaraa kannattaa tietenkin käyttää pois ja rahanarvoinen myydä.
Ihan miten jaksatte. Luonnon kannalta toki hyvä, että käytätte ja kierrätätte kaiken minkä voi.
Ei avattuja purkkeja voi minnekään lahjoittaa. Heitä pois.
No en käyttäisi avattuja purkkeja loppuun. Töissäkäyvänä ja 300 km päässä asuvana asunto tyhjennettäisiin mahdollisimman nopeasti ilman mitään ylimääräistä säätöä.
Heittäisin pois, joku käyttämätön suihkusaippua nyt voisi mennä itselle ei muu
Käyttäisin pois sellaiset mitkä sopii itselle.
Jos ne on sellaista merkkiä mitä käytätte itse niin turha niitä on roskiin heittää.
Niitä ei saa tarjota lapsille. Jos aikuinen itse haluaa käyttää purkit, eri asia. Saa laittaa poiskin.
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin pois, joku käyttämätön suihkusaippua nyt voisi mennä itselle ei muu
Siis esim pyykinpesuaine heittäisit miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Voimia tyhjennykseen! Heittäisin surutta pois.
Alapeukuttajille vastaan että olen just tyhjentänyt muistisairaan sukulaisen asunnon ja siellä oli niin likaista ja ällöttävää että en olisi todellakaan sieltä halunnut mitään puoliksi käytettyjä pyykkipulvereita mukaani.
Heittäisin pois suoraan. Ei tiedä milloin on avattu ja otettu käyttöön. En myöskään halua täyttää omaa kylppäriä purkeilla, on jo omat mieluiset saippuat ja muut.
Ottaisin käyttöön. Juuri nämä ovat niitä pieniä säästöjä, joista vuosien varrella tulee iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajille vastaan että olen just tyhjentänyt muistisairaan sukulaisen asunnon ja siellä oli niin likaista ja ällöttävää että en olisi todellakaan sieltä halunnut mitään puoliksi käytettyjä pyykkipulvereita mukaani.
Tämä on sitten eri asia, kyllä kai nyt jokainen tajuaa ettei mitään paskaisia purkkeja oteta. Eikai aloittaja miettisikään käyttämistä vaihtoehtona jos äitinsä koti olisi törkyinen ja torakkainen?
Ja käyttöön ottamista ehdotan siis oletuksella, etteivät ole epämääräisiä joltain 90-luvulta, vaan ihan tavallisia, suht uusia pesuaineita.
Makuja on monia. Itse ottaisin käyttöön, jos ei olisi jotain tosi ällön näköisiä.
Tuo voi olla ihan he*vetillinen työmaa. Jokaisen tavaran lajittelu ja arviointi voi viedä ihan järjettömän kauan aikaa. Kannattaa kunnioittaa omaa jaksamistaan ja heittää tavaraa surutta pois, jos niikseen tulee.
Jotka tätä kritisoi, ei ole olleet tyhjentämässä taloa joka on täynnä tavaraa.
Jos vaivaja on ollut kova hamstraamaan ja esim shampoo pulloja on iso läjä puoliksikäytettyjä niin laittaisin kaikki roskiin koska ei voi tietää kuinka vanhoja ja pilaantuneita aineet ovat. Jos taas on käytetty normaaliin tapaan niin ottaisin itselleni ja käyttäisin pois.
Miten joillakin voi olla noin vanhoja äitejä! Itse menetin äitini 52 vuotiaana. Itse olin 32 v.