Jos ei itse käytä alkoholia, mutta puoliso käy baareissa
Parisuhteessamme on kaikki hyvin, yhdessä oltu useita vuosia. Olemme tehneet paljon töitä vuorovaikutuksemme eteen. Nyt suunnittelemme perheen perustamista.
Mutta yksi asia häiritsee. Itse en käytä alkoholia ollenkaan, enkä viihdy baareissa. Mies puolestaan keikkailee satunnaisesti ja vetää silloin kännit. Olen todella ahdistunut aina kun tiedän hänen lähteneen näille reissuilleen.
Kokemuksia miten voisin päästä asiasta yli ja varmaankin minun tulisi hyväksyä, että mies ei muutu?
Kiitos
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Minä en lapsia tuohon suhteeseen tekisi. Piste.
Aika suoraviivaista ajattelua, vaikka et tunne miestäni ollenkaan? Kukaan ei ole täydellinen.
Ap
Käytän itse kohtuudella ja välillä on kiva käydä myös baareissa ja tyyliin kerran vuoteen vetää ihan lärvitkin. En katselisi ihmistä, joka harrastaa tätä tyyliin viikottain tai edes kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suoraviivaista ajattelua, vaikka et tunne miestäni ollenkaan? Kukaan ei ole täydellinen.
Ap
En minäkään tee lapsia miehelle, jolla on tarvetta juoda kännit. Monet kännäävät miehet ovatkin perheettömiä ja lapsettomia tai eronneita. Yksinäiset ja syrjäytyneet alkoholistimiehet on oma ryhmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kukaan ei ole täydellinen, mutta runsas alkon käyttö ei todellakaan sovi lapsiperheeseen. Kuvitteletko, että se muka loppuu lasten saantiin? Yleensä nimenomaan pahenee. Itket raskaana ollessasi yksin, kun mies ryyppää, itket vauvan kanssa yksin, kun mies ryyppää eikä voi näin ollen hoitaa vauvaansa, lopulta olet hermoraunio siellä kotona yksin hoitamassa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kukaan ei ole täydellinen, mutta runsas alkon käyttö ei todellakaan sovi lapsiperheeseen. Kuvitteletko, että se muka loppuu lasten saantiin? Yleensä nimenomaan pahenee. Itket raskaana ollessasi yksin, kun mies ryyppää, itket vauvan kanssa yksin, kun mies ryyppää eikä voi näin ollen hoitaa vauvaansa, lopulta olet hermoraunio siellä kotona yksin hoitamassa kaiken.
Todellakin oletan, että jos meillä on lapsia, mies ei vedä kännejä. En ikinä hyväksyisi, jos tulisi humalassa kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun suvussa on paljon perheen isiä, jotka ei juo. Kyllä niissä perheissä menee hyvin, vaikka olisivat köyhiäkin. Olisi tosi noloa ottaa joku juoppoukko isäksi, kun ihan lähisukulaisissa on miehiä, jotka osaa hoitaa lapsensa juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaaha. Nyt taas puolustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todellakin oletan, että jos meillä on lapsia, mies ei vedä kännejä. En ikinä hyväksyisi, jos tulisi humalassa kotiin.
Ap
Oletat? Et hyväksy? Luuletko, että sinä voit sitä sanella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Luulen. En tiedä sinusta, mutta itselläni on sananvaltaa miehen käytökseen.
Ap
Ap sanoo, että mies satunnaisesti keikkailee ja juo silloin.
Te puhutte juoppoukosta.
Jos joitain kertoja vuodessa käy viihteellä, tekeekö se ihmisestä juopon ja kyvyttömän olemaan isä?
Onkohan tässä kuitenkin hieman ylireagointia?
Vierailija kirjoitti:
Te puhutte juoppoukosta.
Jos joitain kertoja vuodessa käy viihteellä, tekeekö se ihmisestä juopon ja kyvyttömän olemaan isä?
Mitä se satunnainen tässä tarkoittaa?
Jos on humalassa 1-2 kertaa vuodessa, niin voisin elää sen kanssa. Mutta keikkailee jo yhtyeet tosiaan noin harvoin?
Oletin että kesäkaudella muusikoilla olisi keikkoja useamminkin, mutta ei toki voida tietää AP:n tilannetta. Itse vastasin oletuksella että keikkoja olisi ehkä yksi kuukaudessa ja näin usein kännääminen olisi itselle liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Näemmä ei ole, jos olet ahdistunut miehen ryypiskelystä.
Vierailija kirjoitti:
Te puhutte juoppoukosta.
Miksi kukaan ahdistuisi siitä, jos toinen käy jokusen kerran vuodessa baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se juurisyy siellä ahdistuksen takana?
Jos suhteessa on kaikki hyvin, en usko noiden reissujen silloin ahdistavan. On olemassa syy mikä saa sinulle kyseiset tuntemukset aikaan miehen reissuista.
Pohdi tätä niin saat ratkaisun asiaan.
Luottamus? Alkoholinkäyttö? Käytös?Mies sanoo, että ei ikinä petä minua. En nyt sano, että alkoholi on syy pettää. Ei ole missään nimessä. Mutta joillakin miehillä se voi sekoittaa harkintakyvyn, jos on tasokkaita naisia siinä ympärillä hyörimässä.
Mutta on muitakin syitä. Minua vaan yksinkertaisesti ärsyttää tämä tapa. Mitä kivaa kännäämisessä? Ja sikarin polttamisesta. Sitten mies haisee jne.
Ap
Eli luottamuspula on se oikea ongelma. Itse en juo ja mieheni hyvin satunnaisesti (pari kertaa vuodessa käy kavereiden kanssa ulkona baarissa), joten vähän samanlainen tilanne. Toki alkoholi voi sekoittaa harkintakyvyn, mutta ei se automaattisesti tee ihmisestä pettäjää. On väärin, että periaatteessa haluaisit miehen lopettavan juomisen koska jollakin se saattaa johtaa pettämiseen.
Itseänikin ärsyttää känniläiset, joten olemme päättäneet, että ne kerrat kun mies menee kavereiden kanssa ulos, hän jää heille yöksi tai menen itse mökille tai kavereille yöksi. Aamulla sitten takaisin.
Haukkukaa nyt kunnolla se ap n mies niin se kohta suuttuu teille ja alkaa puolustaa omaansa...:D
No vakavasti ottaen, minä en suuttuisi satunnaisesta juomisesta jos se on tähänkin asti pysynyt sellaisena. Vähän joskus ottavat miehet ovat usein mukavampiluonteisia kuin raivoraittiit. Sama pätee satunnaiseen sikariin jos sitä vertaa ketjupolttajaan. Höllentäisin hieman pipoani jos mies on muuten kelvollinen ja oikeasti halukas isäksi. Et voi loputtomiin vertailla ja arpoa kenen kanssa lapsen teet ja onko sillä sopivat varpaat isäksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Tuolla asenteella en ainakaan hankkisi lapsia miehen kanssa. Ihme kontrollointia sinulta.
Miksi koet sinulla olevan oikeus vaatia miestä muuttumaan? Jos mies sanoisi, että häntä häiritsee juomattomuutesi ja vaatisi sinua juomaan, olisiko se ok? Ei tietenkään! Jos et kestä juomista, ei mies ole sinulle sopiva jolloin oikea päätös on erota, ei pakottaa toista muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se juurisyy siellä ahdistuksen takana?
Jos suhteessa on kaikki hyvin, en usko noiden reissujen silloin ahdistavan. On olemassa syy mikä saa sinulle kyseiset tuntemukset aikaan miehen reissuista.
Pohdi tätä niin saat ratkaisun asiaan.
Luottamus? Alkoholinkäyttö? Käytös?Mies sanoo, että ei ikinä petä minua. En nyt sano, että alkoholi on syy pettää. Ei ole missään nimessä. Mutta joillakin miehillä se voi sekoittaa harkintakyvyn, jos on tasokkaita naisia siinä ympärillä hyörimässä.
Mutta on muitakin syitä. Minua vaan yksinkertaisesti ärsyttää tämä tapa. Mitä kivaa kännäämisessä? Ja sikarin polttamisesta. Sitten mies haisee jne.
Ap
Eli luottamuspula on se oikea ongelma. Itse en juo ja mieheni hyvin satunnaisesti (pari kertaa vuodessa käy kavereiden kanssa ulkona baarissa), joten vähän samanlainen tilanne. Toki alkoholi voi sekoittaa harkintakyvyn, mutta ei se automaattisesti tee ihmisestä pettäjää. On väärin, että periaatteessa haluaisit miehen lopettavan juomisen koska jollakin se saattaa johtaa pettämiseen.
Itseänikin ärsyttää känniläiset, joten olemme päättäneet, että ne kerrat kun mies menee kavereiden kanssa ulos, hän jää heille yöksi tai menen itse mökille tai kavereille yöksi. Aamulla sitten takaisin.
Koskaan ei ole väärin haluta itselleen raitista puolisoa ja lapsilleen selvin päin olevaa vanhempaa, oli syy mikä tahansa. Miehen ei toki tarvitse vaatimuksiin suostua, vaan voi etsiä itselleen alkoholiin eri tavalla suhtautuvan puolison. Mutta AP:n toive on täysin validi.
Aikuinen ihminen joka "vetää kännit", lol.
Naiset ja miehet, jotka käyttävät paljon alkoholia. Tässä ketjussa tulee jonkin verran esille, miltä se raittiimmasta tuntuu. Se raittiimpi osapuoli rasittuu tai kärsii siitä.