K-Markettien kiusaamusvapaa vyöhyke on täyttä hölynpölyä
K-Markettien kiusaamisvapaa vyöhyke on kyllä täyttä huuhaata ja tsemppipisteiden keräämistä.
Tuo ei varmasti estä kiusaamista yhtään. Ja kuinka moneen kiusaamistapaukseen tällä kampanjalla on mahdettu koko Suomen alueella puuttua? Yhteen vai peräti kahteen? Kuinka monta kiusaamista tällä on saatu loppumaan? Tasan NOLLA.
Kuvitteleeko nuo että kun kaupan täti sanoo kiusaajille soo soo niin kiusaaminen loppuu siihen?
Kannattaisi kauppiaan hoitaa homma eli piippailla vaan ne tuotteet siinä kassalla.
Jos kiusaamista ei saa vanhemmat, opettaja, rehtori, kuraattori, sossut ja poliisi loppumaan niin ei sitä saa kaupan kassakaan.
Kommentit (86)
Parempi kuin ei mitään. Kyllä joku lapsi voi hyötyäkin siitä tiedosta, että kaupan hlökunnalle voi mennä sanomaan kiusaamisesta ja pyytää heiltä esim, että saako olla hetken takahuoneessa kunnes kiusaajat ovat poistuneet tai kunnes vanhempi on tullut hakemaan.
Ja kyllä, itse koulukiusattuna tiedän, ettei kiusaamiseen auttanut kuin lähtö lukioon toiselle paikkakunnalle, mutta en halua sitä tilannetta että joku uhri itkee ulkona eikä hoksaa että kauppaan voi mennä turvaan hetkeksi. Mun kiusaajat oli kyllä ovelia ja vainoavia, mut tuskin hekään kaupan pihalla ois jaksanu päivystää.
Mutta joo, kiusaaminen on kuin syöpä, ei sitä voi mitenkään täysin poistaa ihmiskunnasta. Kauppa voi joskus olla turvapaikka myös suoralta väkivallalta, tosin todennäköisesti uhria kiusataan sitten kaupan tädille kertomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ainakin teema esillä, kun on tuo kamppanja. Ja ehkä joku koulutaipaleensa aloittava uskaltaa hakea apua edes kauppiaalta, jos joku kiusaa.
Minä olen aina neuvonut lapsia että jos on joku hätä niin menkää kauppaan, kirjastoon, terveyskeskukseen, päiväkotiin, missä vain on aikuisia töissä, pyytämään apua.
Miksei sitten kauppaan jos joku kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen yläkerran jakkukalkkunakerhon kuningasidea jonka toteuttamiseen ei ole suorittavalla portaalla minkäänlaisia edellytyksiä tai mahdollisuuksia.
Hyvin sanottu, puuttumiseen fyyisesti fyysisiin tilanteisiin tarvitaan Suomessa vähintään vartijan koulutus.
Et varmasti pysty oikeudessa perustelemaan toimintaasi jokamiehen oikeuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ainakin teema esillä, kun on tuo kamppanja. Ja ehkä joku koulutaipaleensa aloittava uskaltaa hakea apua edes kauppiaalta, jos joku kiusaa.
Minä olen aina neuvonut lapsia että jos on joku hätä niin menkää kauppaan, kirjastoon, terveyskeskukseen, päiväkotiin, missä vain on aikuisia töissä, pyytämään apua.
No hah, vieno hymy tietyistä syistä, varsinkin liputan terveyskeskuksen puolesta.
Ja itse kiusaavat asiakkaitaan sillä kammottavalta melulla, jota jotkut musiikiksi kehtaavat kutsua. Ainakin isoissa city-marketeissa.
Te rikollisia kirjoitti:
Huvittavaa kun hirveä manipulointi, valehtelu, sabotointi ja lavastus ei tehoa, ryhdytään fyysisiin pahoinpitelyihin. Niinkuin sen gang stslkattavan naisen kohdalla. On sen verran kova pala, että ainoa tapa millä sille voitiin aiheuttaa harmia oli vakavien ja törkeiden rikosten teko ja vielä sellaisilla tavoilla, mitä ei kukaan pystyisi estämään.
Vai onko erittäim viisas ihminen sellainen, joka esim. epäröi ja varautuu joutuvansa rikosten kohteeksi esim. sairaalassa?
Jos auttaminen ei tunnu auttamiselta autettavan mielestä, jotain on pahasti pielessä. Tämän takia on hyvä sopia yhteisistä auttamiskeinoista. Tämä myös hyvien tulosten saamiseksi, ettei tuhlata kalliita resursseja turhaan.
Ketjun kannattaisi panostaa siisteyteen. Ainakin Treella on osaksi nuhruista, oven edusta likainen, hyllyjen siivous ei aina toimi (jauheita ja tahmaa), hyvät tuotteet menevät nopeasti ja huonot jäävät hyllyyyn. Vaikka hintakin ratkaisee osittain. Lisäaineita löytyy liikaa tuotteista ja prosessoitua. Vaihtoehtoja ei usein ole tuotteille. Toki jotain hyvääkin löytyy. Musiikki pauhaa, aamulla keski-aikaista iskelmää ja illalla jytkyttää.
Eikä ole. Et ole lukenut artikkeleita siitä kuinka kiusatut lapset on juosseet kauppaan suojaan
tätönen 23
Nyt te olette käsittäneet ihan väärin.
K kauppa haluaa tällä sloganilla tehdä selväksi ihan kaikenlaisille ihmisille, että voivat turvallisesti tulla käymään (ostamaan ihan sikana) K marketissa.
Ei kiusata ketään erivärisiä, -kielisiä, -sukupuolisia, -ikäisiä, ei lihavia eikä laihoja, ei kouvolatukkaisia eikä työtä vieroksuvia, ei persaukisia eikä raharuhtinaita.
Ei kiusata vegaaneja ei edes lakto ovo sellaisia, ei metsureita ei hippejä ei rastalettejä eikä liimapäitä.
Kukaan ei siellä kehtaa kiusata sinihomejuusto varasta eikä juoksukaljaporukkaa.
Uskokaa nyt jo Kauppias hoitaa, jos ei muu auta.
Aikuinen auttaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hah, vieno hymy tietyistä syistä, varsinkin liputan terveyskeskuksen puolesta.
No joo, tietysti on paskapäisiäkin aikuisia, niinkuin sinä ilmeisesti. Miksi sinusta terveyskeskuksessa aikuiset ei auttaisi? Minä olen työpaikassa johon kuka vaan voi tulla sisälle, ja aivan varmasti meillä joka ikinen auttaisi lasta hädässä, toki aikuistakin ja ihan ketä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana täytyy sanoa, että kyseinen kampanja on ärsyttänyt alusta asti, siinä valjastetaan vakava asia markkinoinnin välineeksi.
Ethän sinäkään kiusaamiselle yhtään mitään oikeasti mahda, joten ole onnellinen, että edes joku pääsee turvaan koulumatkan turpasaunalta.
Voin kuvitella millaista huumoria tuo herättää kaupan työntekijöiden keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun kannattaisi panostaa siisteyteen. Ainakin Treella on osaksi nuhruista, oven edusta likainen, hyllyjen siivous ei aina toimi (jauheita ja tahmaa), hyvät tuotteet menevät nopeasti ja huonot jäävät hyllyyyn. Vaikka hintakin ratkaisee osittain. Lisäaineita löytyy liikaa tuotteista ja prosessoitua. Vaihtoehtoja ei usein ole tuotteille. Toki jotain hyvääkin löytyy. Musiikki pauhaa, aamulla keski-aikaista iskelmää ja illalla jytkyttää.
Hmm...käyn monessakin K ketjun kaupoissa täällä pohjoisessa ja ainut asia mikä on epäsiisti iät ja ajat niin ne hedelmävaa'at. Henkilökunnalla se silmä tottuu siihen.
Mitä tulee musiikkiin niin se huono musa ajaa asiakkaan pikavisiitille. Tai ne kanavat, joissa jo vanhanaikaiseksi käyneet kaksi juontajaa juttelevat niitä omasta mielestään hassunhauskoja juttuja.
Menin kerran illalla kauppaan ja K-kauppias örisi yllättäen "fight". Siinä vastassani oli huojuva kyläjuoppo, joka mun olisi kauppiaan mielestä pitänyt hakata ja lopettaa. En uskaltanut koska pelkään poliisia ja nyt kyseisessä kaupassa aina kiusataan kun menen sinne. Se on lähin ja haen kaffet sieltä. Kerran ostin kortsuja ja kassa hihitteli, koin että mua kiusataan ihan urakalla. Jatkossa tilaan XL-kumini netistä.
Tampereella Härmälän K-lähikaupassa ihan itse kauppiaat kiusaavat asiakkaita. Käyttäytyvät epäasiallisesti. Nämä nykyiset kauppiaat vttuilevat ihan avoimesti asiakkaille, itse olen vähentänyt heidän kaupassaan käyntiä. Tässä kaupassa kytätään jopa näiden pikkupussien perään mihin asiakkaat laittavat hedelmiä ym. ovat maksullisia jos niissä ei ole hedelmiä, ihan pimeetä touhua. Nämä kauppiaat ovat nuoria, luulivat varmaan tulevansa miljonääreiksi pitämällä kauppaa, nyt vtuttaa kun tämä ei tapahdukaan. Kyttäävät myös jos asiakas valitsee ihan itse ostamiaan tuotteita paremmilla päivämäärillä hyllyjen takaa, tulevat siihen komentamaan, että hyllyt menevät sekaisin. Vastenmielinen kauppa nykyään. Esittävät sellaista tekopirteää, mutta vttuilevat asiakkaille.
Olisipa mainiota jos kaikki Suomen aikuiset ihmiset kasvattaisivat selkärangan ja puuttuisivat AINA JA JOKA HELEVETIN KERTA kiusaamiseen kun sellaista havaitsevat ihan missä tahansa. Se ei auta yhtään mitään, että näkee kiusaamista ja ajattelee, että koska poliisit, kuraattorit ym. ei voi kiusaamiselle mitään niin mitä minäkään sille mahdan, suljenpa silmäni asialta. Pitäisi luoda kiinteä, yhtenäinen ilmapiiri, että sitä kiusaamista vaan ei suvaita. Aikuiset ei sitä suvaitse, ikinä eikä missään. Puuttuvat asiaan, pistävät vaikka turpaan kiusaajalle jos muu ei auta. Jos todistaisin tilannetta, jossa joku rohkea aikuinen humauttaa väkivaltaista nuorta kunnolla, niin voi hyvinkin olla että silminnäkijänä poliisikuulustelussa "en olisi nähnyt mitään".
Kasvattakaa ne kakaranne ja olkaa tietoisia missä kulloinkin liikkuvat, niin ei mikään taho "rahasta" niillä. Taitaa täällä vaan vallita syvä katkeruus siitä, kun omien kersojen kustannuksella joku ovela käärii rahat liiviin :D Ihan oikein.
Rakkaus on rajoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes kiusaa missään kaupassa?
No ne myyjät kiusaa asiakkaita kun levittelevät valheellisia juoruja asiakkaista. Kiusaamisvapaa k kauppa? Enpä naurettavampaa kampanjaa tiedä. Lopetin vähäisetkin ostokset siinä kaupassa. Ensin voisi siivota oman käytöksensä, siitähän ne lapset mallia ottaa.
Juuri näin. Vartijat kyttäävät ja seuraavat niskan takana. Ylihintaista tavaraa ja tuoretuotteissa päiväykset vanhaksi menossa. En käy.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella Härmälän K-lähikaupassa ihan itse kauppiaat kiusaavat asiakkaita. Käyttäytyvät epäasiallisesti. Nämä nykyiset kauppiaat vttuilevat ihan avoimesti asiakkaille, itse olen vähentänyt heidän kaupassaan käyntiä. Tässä kaupassa kytätään jopa näiden pikkupussien perään mihin asiakkaat laittavat hedelmiä ym. ovat maksullisia jos niissä ei ole hedelmiä, ihan pimeetä touhua. Nämä kauppiaat ovat nuoria, luulivat varmaan tulevansa miljonääreiksi pitämällä kauppaa, nyt vtuttaa kun tämä ei tapahdukaan. Kyttäävät myös jos asiakas valitsee ihan itse ostamiaan tuotteita paremmilla päivämäärillä hyllyjen takaa, tulevat siihen komentamaan, että hyllyt menevät sekaisin. Vastenmielinen kauppa nykyään. Esittävät sellaista tekopirteää, mutta vttuilevat asiakkaille.
Siinäpä esimerkki mulkeroasiakkaasta. Hedelmäpussit on tarkoitettu niihin hedelmiin, ei sun pakkausmateriaaliksi ja hyllyistä ei tarvitse kaivella takaa mitään. Kaikki tuotteet ovat myyntikelpoisia, ja niissä on viimeinen myyntipäivä. Ensin myydään tietenkin ne aiemmin myyntiin tulleet.
Tiedätkö, että jos jokainen riipii sieltä takaa, jää hyllyyn vanhenemaan tuotteita, joista tulee hävikkiä. Tämä hävikki siirtyy suoraan tuotteiden hintoihin ja kappas, kun sun seuraava kaiveltava on taas kalliimpi.
Opettajana täytyy sanoa, että kyseinen kampanja on ärsyttänyt alusta asti, siinä valjastetaan vakava asia markkinoinnin välineeksi.