Suuret ikäluokat taas vauhdissa. Jäin työttömäksi ja iäkkäät vanhemmat ihan raivoissaan. Pitäisi kuulemma nyt vaan "mennä töihin!"
No minäpä sitten menen sinne töihin. Missähän se sijaitsee?
Kommentit (550)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.
Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?
Suuret ikäluokat ovat yli seitsemänkymmenen. Heidän lapset on yli viidenkymmenen. Suuret ikäluokat tuskin luulee, että yli viisikymppinen työtön vain kävelee enää töihin, aiemmin tuossa kohtaa mentiin jo putkeen. Trolli, väitän.
Mun 60-luvulla syntyneet vanhemmat luulee, että töihin vain kävellään sisään.
Kunhan homekorvat kiusaa.
Ne on olleet samassa työpaikassa koko uransa. Eivät tajua nykyhetken työnhausta mitään. Mikäs siinä eläkettä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat ei ole tuollaisia. Tietävät että töitä ei niin vaan saa.
Mikähän lienee ap:n ammatti?
Jos töitä ei löydy omalta alalta; pitänee harkita alan vaihtoa.Nythän hallitus haluaa vaikeuttaa alan vaihtoa lopettamalla aikuiskoulutustuen.
Eiköhän suurin ongelma ole edellisen hallituksen työvoimalupien löysennykset. Niin että sadat tuhannet suomalaiset joutuu antamaan potentiaaliset työnsä tulijoille. Niinkuin kaiken muunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.
Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?
Suuret ikäluokat ovat yli seitsemänkymmenen. Heidän lapset on yli viidenkymmenen. Suuret ikäluokat tuskin luulee, että yli viisikymppinen työtön vain kävelee enää töihin, aiemmin tuossa kohtaa mentiin jo putkeen. Trolli, väitän.
Minä olen syntynyt 60-luvulla ja olen saanut tehdä kunnolla töitä työpaikkojen eteen. Vain kaksi kertaa sain työpaikan helposti, toisella kertaa piti muuttaa kauas ja toisella tyytyä paljon edellistä pienempään palkkaan.
Jos jotain pitäisi tästä työttömänä pitämisestä korjata nykysuomessa niin alkaa maksaa kunnon korvaukset pari tonnia eikä mitään sikaa 580 euroa. Kelaturismi pitää lopettaa ja tulleet laittaa kotimaanmatkalle.
Oi, multa meni ohi, että me ollaan TAAS raivoissamme! Yritän tässä kehittää rrrrrraivoa....Grrrrrrrrrrrrr
Noin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä ei löydy omalta alalta; pitänee harkita alan vaihtoa.Nythän hallitus haluaa vaikeuttaa alan vaihtoa lopettamalla aikuiskoulutustuen.
Eiköhän suurin ongelma ole edellisen hallituksen työvoimalupien löysennykset. Niin että sadat tuhannet suomalaiset joutuu antamaan potentiaaliset työnsä tulijoille. Niinkuin kaiken muunkin.
Vain ne työt, mitkä ei suomalaisille kelpaa kuten siivous, lehdenjako, bussikuskit, maatalouden hanttihommat, raksa...
Sanoma Oy ei ole vieläkään pahoitellut aiheuttamiaan konflikteja, mitä se on aiheuttanut tahallaan jo vuosikymmeniä.
Missä kontekstissa näin sanoivat? Pyysitkö heiltä jotain...?
Mä sain hermoromahduksen ja jäin pitkälle sairaslomalle. Vaikeinta mitä mulle oli koskaan tapahtunut. Tilanteeseen liittyi itsetuhoisuutta ja suurta toivottomuuden tunnetta.
Äitini kysymykset: "Koska palaat töihin? Eikö tulisi parempi olo jos menisi taas töihin? Etkö aio hakea nyt töitä? Mutta eikö olisi kiva jos nyt hakisit itsellesi töitä ja sitten kun voit taas vähän paremmin niin olisi työpaikka valmiina odottamassa?"
Siis mitä vit....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan homekorvat kiusaa.
60 -luvulla syntyneet eivät ole suuria ikäluokkia. Suuret ikäluokat ovat jo eläkkeellä, minä mukaan lukien. Olen syntynyt 1945 ja lapseni -72 ja -75. Olen ollut aikoinaan myös hetkittäin työttömänä ja vanhana koulutin vielä itseni huomatakseni, että minun junani meni jo! Lapsillani on onneksi työpaikat, josta olen erittäin iloinen. Saivat kouluttautua mihin ammattiin halusivat.
Ne on olleet samassa työpaikassa koko uransa. Eivät tajua nykyhetken työnhausta mitään. Mikäs siinä eläkettä odotellessa.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola-alalla on tarvetta. Logistiikka-alalla? Terveydenhuolto ja varhaiskasvatusala?
Ja niihin töihin vain mennään?
pitääkö sinulle pummille työkin kotiin tuoda? olisit opiskellut jotain hyödyllisempää kuin humanistista hörhöilyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentti Koiviston päätöksellä alettiin täältä viedä työpaikkoja ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
MAKSA PALKKAA
johan sinulle maksetaan kotonamakailusta. rahat riistetään työssäkäyviltä. toivottavasti nykyhallitus saa siihen muutoksen.
Minä olen 56v. Nuoremmat eivät ole eläneet aikaa, jolloin töihin pääsi, kuin vain käveli sisälle firmaan ja kysyi töitä. Voi kun pääsisimme takaisin 1980- luvulle. Silloin kaikki saivat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella työikäisellä on tuon ikäiset vanhemmat. Varsinkin yli 4-kymppisellä.
Sama homma ja eivät ymmärrä nykyajan työelämästä yhtään mitään. Oma työ"urani" on ollut jatkuvaa silppua, nollasopimusta, määräaikaa, osa-aikaa, vuokratyötä, hyökyttämistä, hyväksikäyttöä, palkatonta työtä jne. Palkallisista lomista ja työterveydenhuollosta olen saanut vain haaveilla.
Tätä tehnyt vuosikaudet eikä parempaa luvassa. Vanhemmilta "miksi et voi mennä oikeisiin töihin", "miksi et voi olla töissä silloin kun normaalit ihmiset käyvät töissä" (tämä kun olen tehnyt vuorotyötä, viikonloppua ja iltaa). Heillä aina ollut vakituiset työpaikat, kunnon ihmisen palkalla ja eduilla.
Samalla heidän sukupolvi on ollut se, joka on ollut päättämässä, kun työelämä on silputettu nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, minunkin äiti joskus päivitteli, että ei niitä töitä ennenkään tultu kenellekään tarjoamaan, kyllä niihin piti ihan lähettää hakemus ja käydä haastattelussa. Hänkin kävi ihan kahdessa haastattelussa ja olisi saanut kummankin työn. Oli kuulemma ollut ihan useampi hakija kumpaankin työhön.
Itse lähettelin hakemuksia urakalla, joskus parhaimmillaan pääsin haastatteluun asti lähes 400 hakijan joukosta. En kuitenkaan tullut valituksi. Mutta kyllä sinne töihin pitäisi silti vaan mennä.
Väärä ala, miksi et ole lukenut alalle jota löytyy työtä.
Olen ihan hyvällä ja hyvin palkatulla alalla, nyt ollut töissä jo yli kymmenen vuotta. Ensimmäisen työpaikan saaminen vaan oli tosi vaikeaa heti valmistumisen jälkeen, ennätin olla vuoden työttömänä.
Sama täällä. Onneksi älysit suorittaa opetusharjoittelun ja sen jälkeen on ollut töitä.
Äläpä,mä olin 19 vuotiaana pahimpaan kama aikaan työttömänä,isä sätti ja haukkui kokoajan ja tivasi jatkuvasti olenko kysynyt töitä ruokakaupasta,olenko kysynyt ravintolasta jne töitä,kiroili ja pärräs. No se ukko oli muutenkin narsistinen hullu.
Nythän hallitus haluaa vaikeuttaa alan vaihtoa lopettamalla aikuiskoulutustuen.