Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat taas vauhdissa. Jäin työttömäksi ja iäkkäät vanhemmat ihan raivoissaan. Pitäisi kuulemma nyt vaan "mennä töihin!"

Vierailija
12.08.2023 |

No minäpä sitten menen sinne töihin. Missähän se sijaitsee?

Kommentit (550)

Vierailija
121/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

MAKSA PALKKAA

Vierailija
122/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat syntyivät 1945-1954.

Se oli joskus kauan sitten.

Nyt suuret ikäluokat on 80-luvulla syntyneet - heitä on eniten elossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurille ikäluokille suhtautuminen työhön lähentelee jo uskonnollista hurmosta.  Sinänsä hauskaa, koska ovat tehneet omat työuransa käytännössä pumpulissa 2000-luvun työelämään verrattuna.

Hupaisaa, mutta totta. Toisaalta täytyy sanoa kyllä että omat vanhemmat olivat/ovat helvetin ahkeria, vielä eläkkeelläkin pitää koira lenkittää tyyliin 10km päivässä ja marjoja poimia monta ämpäriä.

Kyllä. Pumpulin jälkeen jaksaa tehdä muutakin. Ei täällä työlle eletä

Vierailija
124/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.

Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?

Suuret ikäluokat ovat yli seitsemänkymmenen. Heidän lapset on yli viidenkymmenen. Suuret ikäluokat tuskin luulee, että yli viisikymppinen työtön vain kävelee enää töihin, aiemmin tuossa kohtaa mentiin jo putkeen. Trolli, väitän.

Vierailija
125/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei ole tuollaisia. Tietävät että töitä ei niin vaan saa.

Vierailija
126/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistys, 80-luvulla syntyneet ovat generation Y, 70-luvulla syntyneet generation X.

Suuret ikäluokat tarkoittavat sodan jälkeistä baby boomia, mitä ei ole nähty sitä ennen eikä sen jälkeen.

Vierailija
127/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei tarvinnu tehdä hakemusvideoita, eikä ollut samanlaista hakemushärdelliä, kuin nykyisin kaikkine korttineen ja passineen. Vähän helpommin pääsi sellaisiinkin töihin, joihin ei juuri työkokemusta tarvitse.

Näin juuri. Itsekin pääsin vielä 80-luvun lopulla kesätöihin pelkästään kysymällä.  Ennen luotettiin ihmisiin, että osaavat ja pystyvät ja tekevät työnsä ja töitäkin riitti. Ikävä noita aikoja kyllä. Nykyään kun lukee työpaikkailmoituksia, niin meinaa itku tulla. Johonkin 5h viikko hyllyttäjän paikkaan lista vaatimuksia. Minä jouduin kesätyössäni mm. esittelemään erästä esitystä ja myös englanniksi Ei kukaan silloin edes kysynyt osaanko englantia. Kassanhoitoa oli yms. Olin kaikenlisäksi aika ujo. Nykyään jos tuollaiseen haettaisiin työntekijää, en varmasti pääsisi.

Vierailija
128/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuriin ikäluokkiin kuuluva sukulaistäti raivoaa, kun mieheni ei vapaapäivinä herää ennen klo: 11. Miehen työaika 8-03. Ei mitään järkeä herätä vapaapäivänä kasilta vaan järkevämpi pitää se työunirytmi koko ajan. Mutta sukulaistädin mielestä on vain laiska ja saamaton.

Oikeasti lähinnä huvittaa tuollainen sekopäinen toisten asioihin sorkkiminen. Mieheni asiat ei kuulu tälle mitenkään.

Vierailija
129/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ap.

Vierailija
130/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistys, 80-luvulla syntyneet ovat generation Y, 70-luvulla syntyneet generation X.

Suuret ikäluokat tarkoittavat sodan jälkeistä baby boomia, mitä ei ole nähty sitä ennen eikä sen jälkeen.

Voipi olla, mutta se "suuret ikäluokat" ei tarkoita että heitä olisi enää paljon elossa. Taitaa yli puolet puskee jo horsmaa

Vierailija
131/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suuret ikäluokat on vain nimike sodan jälkeen syntyneelle tietylle ikäluokalle. Milleniaalit ovat milleniaaleja, vaikka lukumäärältään olisi nyt suurin porukka ja vaikka täällä yritetään nimikettä suuret ikäluokat siirrellä heille,  

Vierailija
132/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän lienee ap:n ammatti?

Jos töitä ei löydy omalta alalta; pitänee harkita alan vaihtoa.

Vierailija
133/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhempasi tosiaan syntyneet viimeistään vuonna 1954? Koska silloin syntyivät viimeiset suomalaiset suuret ikäluokat.

Typerä kysymys. Miksi työikäisellä ei voisi olla tuon ikäisiä vanhempia? Oletko täysin matemaattisesti lahjaton tumpelo? Onko tilasi synnynnäinen vai oletko saanut aivovamman myöhemmin?

Suuret ikäluokat ovat yli seitsemänkymmenen. Heidän lapset on yli viidenkymmenen. Suuret ikäluokat tuskin luulee, että yli viisikymppinen työtön vain kävelee enää töihin, aiemmin tuossa kohtaa mentiin jo putkeen. Trolli, väitän.

Mun 60-luvulla syntyneet vanhemmat luulee, että töihin vain kävellään sisään.

Vierailija
134/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhatätien sijaiseksi pääsisit ainakin. Siellä on valtava työvoimapula eikä lapsia ehditä hoitaa kunnolla koska sijaisia ei saada.

Haluat kenet tahansa ei-motivoituneen lastenvihaajan kakaraasi kaitsemaan? Ok, sopii mulle. Kannatan ruumiillista kuritusta ja sellaista 1950-luvun aikaista kunnon kuria muutenkin. Milloin voin aloittaa?

Vierailija
135/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä metsässä riittää risuja. t. Suski

Oli risuja tai ei, mutta lehdet huutavat työvoimapulasta, että tänne pitää saada kymmeniätuhansia ulkomaalaisia vuodessa. Eikö niitä töitä sitten olekaan?

Persut keksineet jutut työvoimapulasta, että saisivat tuoda halpaa työvoimaa suomalaisten tilalle.

Vierailija
136/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin -45 syntyneelle isälle, että otin lopputilin näin 45-vuotiaana ja olen nyt TYÖTÖN, en ole ollut koskaan ennen työtön. Faija oli, että ihmettelinkin miten olet siinä paskapuljussa jaksanut näin kauan, olet voinut tosi huonosti viimeiset vuodet. 🙄

Soitin parin viikon kuluttua että sain töitä, ja faija oli että olitkin ihan liian nuori työttömäksi tai eläkkeelle. 🙄

Vierailija
137/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei tarvinnu tehdä hakemusvideoita, eikä ollut samanlaista hakemushärdelliä, kuin nykyisin kaikkine korttineen ja passineen. Vähän helpommin pääsi sellaisiinkin töihin, joihin ei juuri työkokemusta tarvitse.

Näin juuri. Itsekin pääsin vielä 80-luvun lopulla kesätöihin pelkästään kysymällä.  Ennen luotettiin ihmisiin, että osaavat ja pystyvät ja tekevät työnsä ja töitäkin riitti. Ikävä noita aikoja kyllä. Nykyään kun lukee työpaikkailmoituksia, niin meinaa itku tulla. Johonkin 5h viikko hyllyttäjän paikkaan lista vaatimuksia. Minä jouduin kesätyössäni mm. esittelemään erästä esitystä ja myös englanniksi Ei kukaan silloin edes kysynyt osaanko englantia. Kassanhoitoa oli yms. Olin kaikenlisäksi aika ujo. Nykyään jos tuollaiseen haettaisiin työntekijää, en varmasti pääsisi.

Tein kesätöinä sellaisia mihin nylyään pitää olla lupia ja kortteja. Ennen ammatillista koulutusta sellaisia töitä pääsi 20v sitten tekemään kuin nyt kokeneena ja koulutettuna ei edes haastatteluun kelpaa. Tulee aina vaan viesti emme tällä kertaa halua sinua päläpälä.

Ennen sitä mentiin vaan töihin. Nyt sitä kai vaan tullaan vaan suomeen. Jos jotain vastaavaa tästä nykysuomesta haluaa. Töihin ei pääse sen pituinen se.

Vierailija
138/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän lienee ap:n ammatti?

Jos töitä ei löydy omalta alalta; pitänee harkita alan vaihtoa.

Riippuu asioista. Mä vaihdoin alaa sairauden takia. Haen vain sen alan töitä mitä opiskelin vähän aikaa sitten.

Vierailija
139/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäät voi ihan itse mennä sinne töihin ja loppuisi ainakin se ainainen säälittävä uhriutuminen tyhjästä.

Vierailija
140/550 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 60-luvulla syntyneet vanhemmat luulee, että töihin vain kävellään sisään.

Kunhan homekorvat kiusaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä