Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?

Vierailija
11.08.2023 |

Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.

Kommentit (460)

Vierailija
281/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.

deodorantti - estää ainoastaan hajun

antiperspirantti - estää sekä hajun, että vähentää hikoilua

Vierailija
282/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin silmänympärysvoiteen 40-vuotiaana pois, kun meikkaaja sanoi, että siitä on vain haittaa herkälle silmänympärysiholle. Olen nyt 66-vuotias ja ryppyjä ei ole yhtään silmien luona. Olen vakavanaamainen eikö tule hymyryppyjä. Olen säästänyt satoja euroja.

Katsokaa minulla ei ole yhtään ryppyjä:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt kampaajalla, vaatekaupassa, pesen ihon mäntysuovalla saunassa, en käytä mitään voiteita tai teotoranttia ja näytän nyt 65-vuotiaana samalta kuin 20-vuotiaana!

Vierailija
284/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.

Deodorantti on hajunpoistaja, ei hikoilun. Sitä varten on antiperspirantti.

De-odor = haju pois

Anti-perspiraatio = hikoilua vastaan

Käydään niitä kouluja.

Vierailija
285/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi. Pesen persvärkin bidet-suihkulla. Aivan järkyttävää hommaa hinkata paskareikäänsä jollain paperilla ja kuvitella, että puhdasta tulee.

Vierailija
286/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhteluainetta en ole käyttänyt vuosikymmeniin. Se on jo aikoja sitten kerrottu, että huuhteluaine vähentää kaikkien elastaania sisältävien vaatteiden käyttöikää ja huinontaa ulkonäköä, aiheuttaen katkeilevia elastaanirihmoja kankaan pintaan. Ja elastaaniahan on nykyään lähes kaikissa arkivaatteissa. Lopetin siksi huuhteluaineen käytön ja vaatteeni ovatkin hyvin säilyneitä. Myös pesukone ei tykkää moisesta mössöstä, vaan kertyy koneeseen.

Suuvettä en myöskään käytä. Sen tarpeellisuuden suunhoidossa on moni hammasalan ihminen tyrmännyt. Hammasvälien mekaaninen puhdistus on tärkeämpi. Ja tarpeen tullen xylitolpastilli tuo tuoksua.

Vierailija
287/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja luettavia nämä jotka ihonsa pesee suunnilleen fairylla ja meikiksi riittää puuteri ja ripsiväri :D Eihän se tuotteista tee turhia, vaikka itse niitä ilman kokee pärjäävänsä. Hienoa jos ei tarvitse mutta kaikilla ei ole niin hyvä tilanne. Minulla esim herkkä aknetaipuvainen iho niin ihonhoidon kanssa saa olla tosi tarkkana. Miinuslasitkin pienentää silmiä niin sitä meikkiä saa mielellään olla enemmän kuin pelkkä ripsiväri ellen halua näyttää siansilmäiseltä :D

Vierailija
288/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine on LÄHES turha, mutta ei täysin.

Käytän pienen määrän hajustamatonta huuhteluainetta esim. fleecepeittoihin (ja jos on fleecevaatteita samaan koneelliseen peiton kanssa tai erilliseen koneelliseen keskenään), jotka muuten jäävät sähköisiksi. Samaten ihan tavallisiin täkkeihin, koska muuten pussilakanoiden (joihin en huuhteluainetta käytä) pois ottaminen saa aikaan rätisevää sähköisyyttä.

Kaikkeen muuhun pyykkiin käytän etikkaa.

Vierailija
289/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperi. Pesen persvärkin bidet-suihkulla. Aivan järkyttävää hommaa hinkata paskareikäänsä jollain paperilla ja kuvitella, että puhdasta tulee.

Et sitten pahemmin matkaile etkä etenkään retkeile?

Vierailija
290/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt kampaajalla, vaatekaupassa, pesen ihon mäntysuovalla saunassa, en käytä mitään voiteita tai teotoranttia ja näytän nyt 65-vuotiaana samalta kuin 20-vuotiaana!

Sama täällä. Paitsi olen jo 80 ja näytän 15-vuotiaalta.

Vierailija
291/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on mikro ja induktioliesi niin ei tarvita vedenkeitintä eikä kahvinkeitintä. Kaapissa hyvää pikakahvia

Mikä on hyvää pikakahvia?  Eikö tuoole vähän oksymoron?

Lidlin vihreäkorkkinen pikakahvi on todella hyvää!

Vierailija
292/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhteluaine ole lainkaan turha. Mutta lihaa muistuttavat teolliset kasvisvalmisteet ovat täysin turhia

Vierailija
293/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhteluainetta en ole käyttänyt vuosikymmeniin. Se on jo aikoja sitten kerrottu, että huuhteluaine vähentää kaikkien elastaania sisältävien vaatteiden käyttöikää ja huinontaa ulkonäköä, aiheuttaen katkeilevia elastaanirihmoja kankaan pintaan. Ja elastaaniahan on nykyään lähes kaikissa arkivaatteissa. Lopetin siksi huuhteluaineen käytön ja vaatteeni ovatkin hyvin säilyneitä. Myös pesukone ei tykkää moisesta mössöstä, vaan kertyy koneeseen.

Suuvettä en myöskään käytä. Sen tarpeellisuuden suunhoidossa on moni hammasalan ihminen tyrmännyt. Hammasvälien mekaaninen puhdistus on tärkeämpi. Ja tarpeen tullen xylitolpastilli tuo tuoksua.

Kaikissa työpaikoissa ei voi imeskellä pastilleja tai mässyttää purkkaa, joten hyvän tuoksun takia on lähes pakko käyttää suuvettä, jos hajuongelmaa on.

Vierailija
294/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huuhteluaine ole lainkaan turha. Mutta lihaa muistuttavat teolliset kasvisvalmisteet ovat täysin turhia

Huuhteluaine on lähes kaikelle pyykille turhaa ja useimmille tekstiileille (ja koneelle, ja ihmisille) jopa vahingollista.

Vierailija
295/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovoiteiden ja anti ageing -tuotteiden käytön. Mulla on lääkäriltä resepti Avitcid-voiteeseen. Käytän sitä ja kosteuttavia kasvosuihkeita/hoitovesiä. Päälle jokin hyvksi kokemani kasvoöljy. Iho voi hyvin.

Vierailija
296/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvovoiteiden ja anti ageing -tuotteiden käytön. Mulla on lääkäriltä resepti Avitcid-voiteeseen. Käytän sitä ja kosteuttavia kasvosuihkeita/hoitovesiä. Päälle jokin hyvksi kokemani kasvoöljy. Iho voi hyvin.

Olin tulossa sanomaan ihan samaa! Kosteusvoide on ihan turha, kasvovesi ja -öljy toimivat paremmin.

Vierailija
297/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kasvoöljyä suosittelette?

Vierailija
298/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperi. Rätillä voi pyyhkiä.

Silmälasit kuivataan talouspaperilla kevyesti painelemalla eikä hangata. Wc-paperi ei tähän tarkoitukseen sovellu, kun se muhjuuntuu. Silmälasit usein myös pestään keittiössä, joten paperinkin on hyvä olla siellä.

Nimestään huolimatta silmälasit on nykyään lähes aina muovia ja niitäkin on erilaisia. Sitten on vielä pinnoitteet ja käsittelyt.

Eli jotkut kestää hankaamisen lähes millä vaan ja toiset ovat herkempiä sille millä niitä putsataan.

Kannattaisko ostovaiheessa kysyä siltä optikolta josko se osaisi neuvoa juuri sinun laseillesi parhaan puhdistustavan?

Vierailija
299/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ei ole bidet suihkua jossain vessassa? Mitä teet?

Vierailija
300/460 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ei ole bidet suihkua jossain vessassa? Mitä teet?

Niin just. Persettä ei kannata koskaan pestä, koska jossain on olemassa vessa, jossa ei ole bideetä..