Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine on ihan järkevä tuote, sillä se poistaa pyykistä pesuainejäämät. Mutta niin kuin aloituksen tekijä toteaa, pyyhkeiden kanssa ei pidä käyttää huuhteluainetta, koska se tukkii pyyhkeiden imukanavat ja pyyhkeen kyky imeä nestettä heikkenee. Sama haitta koskee erikoismateriaaleista valmistettuja (urheilu)vaatteita, jotka poistavat iholta hikeä. Niiden tekniset ominaisuudet heikkenevät huuhteluaineista.
Se huuhteluaine ei poista mitään pesuainejäämiä vaan saat kaupan päälle huuhteluainejäämät. Taidat sekoittaa pyykkietikkaan.
Huuhteluainetta en oo käyttäny oikein koskaan. Aivan turhaa kemikaalikuormaa. Käytän etikkaa pyyhe ja lakanapyykissä huuhteluun.
Valkaistu talouspaperi. Hyi olkoon mitä luonnon tuhlausta. Käytän keittiössä keittiöpyyhkeitä. Mulla ei ole toki lapsia, joten harvoin miten lainehtii pöydillä, mutta silti.
Samoin kahvin suodatinpussit heivattu. Mulla on metallinen kestosuodatin.
En osta myöskään sataa eri pesuainetta kotiin. Mulla on mäntysuopa lattian ja vessan pesuun, toimii laimennettuna suihkupullossa yleisputsarina myös, sitten käytän astianpesuainetta keittiössä, soodaa ja etikkaa uuninpesussa. Ikkunatkin saa puhtaaksi, kun laimentaa käsitiskiainetta suihkupulloon ja lorauttaa sekaan etikkaa.
Mulla on myös höyrypuhdistuslaite, jolla saa puhdasta ja desinfioitua ihan pelkällä vedelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Erillinen huuhtelukirkaste astianpesukoneeseen
Tämä on meillä myös heivattu mäkeen. Tarpeeksi myrkkyjä jo noissa astianpesukoneen tableteissakin. Olispa niille joku vähemmän karmea vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi. Pesen persvärkin bidet-suihkulla. Aivan järkyttävää hommaa hinkata paskareikäänsä jollain paperilla ja kuvitella, että puhdasta tulee.
Entäs jos ei ole bidet suihkua jossain vessassa? Mitä teet?
Ihan asiallinen kysymys, koska tuossa lainatussa viestissä haukutaan perseen pyyhintä paperilla aivan ääliömäiseksi teoksi. Kannattaa vain olla kakkaamatta sellaisessa vessassa, jossa ei bideetä ole ja pidätellä sitten.
Joskus on pakko käydä kakalla sellaisessa vessassa, joten on tyydyttävä paperilla pyyhkimiseen. Sen jälkeen kyllä haluaa pikaisesti hakeutua paikkaan, jossa voi pestä itsensä. Bideettömät vessat pitäisi kieltää lailla.
Meillä ei ole käsisuihkua. Ihan turha.
Menettekö aina ulostamisen jälkeen suihkuun vai miten hoidatte peseytymisen? Entä silloin kun on ripuli?
Miksi pitäisi peseytyä kun voi pyyhkiä paperilla?
Tähän voisi esittää sen vanhan kysymyksen. Jos käteesi menee kakkaa, niin pyyhkäisetkö vaan paperilla sen "puhtaaksi"?
Eli peset perseesi saippualla huolellisesti ja pyyhit pyyhkeeseen hankaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Karkit, pullat, keksit, limut. hillot eli makeasta luopuminen on ollut paras valintani. Voin paremmin ilman näitä. Voi, margariini, leikkeleet, sipsit, tuoremehut, vaaleat leivät terveempi elämä nyt.
Hiusten huuhteluaineesta luovuin, koska allergisoi. Hiuksiini lisään tipan hiusöljyä ja selvitysainetta. Pyykinhuuhteluaineet tuoksuu pahalle joten en käytä niitä. Villan voi pestä suolalla jolloin ei ole sähköistä.
Olen luopunut verhoista ja suurelta osin myös matoista. Pöytäliinoja en käytä lainkaan.
Öö, sipsit, margariini, leikkeleet, vaalea leipä ja tuoremehu on kaikki aivan tarpeettomia ja lisäksi todella epäterveellisiä teollisia mässyjä. Ovat ravintoköyhiä ja lisäksi täynnä e-koodeja ja huonoja rasvoja. Hedelmät kannattaa syödä hedelminä, jossei halua massiivista insuliinipiikkiä ja silloinkin vaan maltilla.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluainetta en oo käyttäny oikein koskaan. Aivan turhaa kemikaalikuormaa. Käytän etikkaa pyyhe ja lakanapyykissä huuhteluun.
Valkaistu talouspaperi. Hyi olkoon mitä luonnon tuhlausta. Käytän keittiössä keittiöpyyhkeitä. Mulla ei ole toki lapsia, joten harvoin miten lainehtii pöydillä, mutta silti.
En osta myöskään sataa eri pesuainetta kotiin. Mulla on mäntysuopa lattian ja vessan pesuun, toimii laimennettuna suihkupullossa yleisputsarina myös, sitten käytän astianpesuainetta keittiössä, soodaa ja etikkaa uuninpesussa. Ikkunatkin saa puhtaaksi, kun laimentaa käsitiskiainetta suihkupulloon ja lorauttaa sekaan etikkaa.
Mulla on myös höyrypuhdistuslaite, jolla saa puhdasta ja desinfioitua ihan pelkällä vedelläkin.
Myytti että mäntysuopa on erityisen luonnollista ja hyväksi elää näköjään😆
Vierailija kirjoitti:
Parkettilattia ilmeisesti? Laminaattia ei ainakaan saa pestä mäntysuovalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine on ihan järkevä tuote, sillä se poistaa pyykistä pesuainejäämät. Mutta niin kuin aloituksen tekijä toteaa, pyyhkeiden kanssa ei pidä käyttää huuhteluainetta, koska se tukkii pyyhkeiden imukanavat ja pyyhkeen kyky imeä nestettä heikkenee. Sama haitta koskee erikoismateriaaleista valmistettuja (urheilu)vaatteita, jotka poistavat iholta hikeä. Niiden tekniset ominaisuudet heikkenevät huuhteluaineista.
Se huuhteluaine ei poista mitään pesuainejäämiä vaan saat kaupan päälle huuhteluainejäämät. Taidat sekoittaa pyykkietikkaan.
Pyykkietikka tuhoaa pesukoneesi googleta.
Onneksi ei tässä ketjussa nähdä millaisia homssuisia tanttoja te en-käytä-mitään-muuta-kuin-saippuaa-tädit olette😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillinen huuhtelukirkaste astianpesukoneeseen
Tämä on meillä myös heivattu mäkeen. Tarpeeksi myrkkyjä jo noissa astianpesukoneen tableteissakin. Olispa niille joku vähemmän karmea vaihtoehto.
On olemassa useitakin vähemmän karmeita vaihtoehtoja, kuten tämä.
https://www.olehyvaluonnontuote.fi/product/142/konetiskijauhe--sitruuna…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi. Pesen persvärkin bidet-suihkulla. Aivan järkyttävää hommaa hinkata paskareikäänsä jollain paperilla ja kuvitella, että puhdasta tulee.
Entäs jos ei ole bidet suihkua jossain vessassa? Mitä teet?
Ihan asiallinen kysymys, koska tuossa lainatussa viestissä haukutaan perseen pyyhintä paperilla aivan ääliömäiseksi teoksi. Kannattaa vain olla kakkaamatta sellaisessa vessassa, jossa ei bideetä ole ja pidätellä sitten.
Joskus on pakko käydä kakalla sellaisessa vessassa, joten on tyydyttävä paperilla pyyhkimiseen. Sen jälkeen kyllä haluaa pikaisesti hakeutua paikkaan, jossa voi pestä itsensä. Bideettömät vessat pitäisi kieltää lailla.
Meillä ei ole käsisuihkua. Ihan turha.
Menettekö aina ulostamisen jälkeen suihkuun vai miten hoidatte peseytymisen? Entä silloin kun on ripuli?
Miksi pitäisi peseytyä kun voi pyyhkiä paperilla?
Tähän voisi esittää sen vanhan kysymyksen. Jos käteesi menee kakkaa, niin pyyhkäisetkö vaan paperilla sen "puhtaaksi"?
Eli peset perseesi saippualla huolellisesti ja pyyhit pyyhkeeseen hankaamalla?
Pesen saippualla, mutta miksi sitä pitäisi erityisesti hangata pyyhkeellä? Eikö tuo hankaaminen ole paperiinpyyhkijöiden juttu?
Uutisten lukeminen.
Positiivisuus nousi reilusti, kun en joka päivä käytä aikaani siihen, että kuulen taas että jossain soditaan.
Joo, ikävää on, mutta minun ahdistukseni ei auta tilannetta mihinkään suuntaan. Sen sijaan levitän ihmisiin tuolla ulkona positiivisuutta helpommin, kun en ole myrkyttänyt mieltäni kaikella negatiivisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkietikka tuhoaa pesukoneesi googleta.
Googletin, ei tuhoa, varsinkaan jos et käytä automaattiannostelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään desinfioivaa huuhteluainetta.
Desinfioivat aineet ovat erittäin vahingollista luonnolle päädyttyään sinne. Koeta kehittää sietokykyä ihan normaalille bakteeriflooralle. Bakteerivapaa koti on luonnoton. Koti ei ole leikkaussali, edes keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Deodorantti ei estä hikoilua vaan pitää hienhajua kurissa.
Antiperspirantit estävät hikoilua alumiinisuolojen avulla.
Aiemmin piirsin joka päivä kulmakarvat ja ripsiväriä käytin viikonloppuisin. Kiireisen elämäntilanteen vuoksi molemmat tavat ovat unohtuneet, sen sijaan käytän mustan sijaan esim vaaleanpunaisia paitoja. Aluksi vastustin muutosta mutta laiskuus vei voiton. Täysin käsittämätöntä että pystyn katsomaan peiliin ilman että näen kasvoissani pelkkiä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Samat kuviot mulla mutta höyrypuhdistinta en omista. Kammoksun kemikaalihajusteita. Eivät tuoksu aidolta.
Vierailija kirjoitti:
En käytä prosessoituja ruokia, en huuhteluainetta enkä mitään mikä on tehty kiinassa. Joskus on ongelma kun lähes kaikki on tehty kiinassa, mutta made in china on kaiken pahan alku ja juuri
Totta, en uskalla ostaa mitään kiinalaista, koska värit voivat olla myrkyllisiä. Tästä on paljon kokemuksia. Paha saada crocseja, kun kaikki ne taitaa olla Kiinasta.
Totalitaristisen valtion toimijoilla ei ole itsenäistä moraalia.
Karvainen setämies kirjoitti:
Uutisten lukeminen.
Positiivisuus nousi reilusti, kun en joka päivä käytä aikaani siihen, että kuulen taas että jossain soditaan.
Joo, ikävää on, mutta minun ahdistukseni ei auta tilannetta mihinkään suuntaan. Sen sijaan levitän ihmisiin tuolla ulkona positiivisuutta helpommin, kun en ole myrkyttänyt mieltäni kaikella negatiivisuudella.
Sama. Lopetin uutisten lukemisen noin viisi vuotta sitten. Silloin huomasin että tarkoituksella uutisoidaan sellaiseen sävyyn että ihmisille tulisi tunne x.