Miksi ihmeessä lentoyhtiön olisi pitänyt lopettaa pähkinöiden myynti vain siksi että yksi pähkinäallergikko niin vaatii?
Kommentit (690)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, on se mennyt villiksi tuokin allergisuudella ratsastus
Allergiset pitäkööt itse huolta mitä suuhuna pistävät
Jotkut saavat vakavan allergisen reaktion ihan siitä, että samassa tilassa joku syö allergisoivaa tuotetta tai ko tuotetta on samassa paikassa, että kyse ei ole mistään itsekkyydestä tai minä haluan- tilanteesta.
Uusimmat tutkimukset osoittavat, että pähkinäallerginen ei voi saada vakavaa reaktiota ilmavälitteisesti, koska henkilö on allerginen pähkinöiden sisältämälle proteiinille, eikä sitä leviä ilmaan kuin max 1 cm etäisyydellä ja silloinkin minimaalisen vähän.
Jos on aiemmin saanut vakavan allergisen reaktion pähkinöiden syömisestä, ihmisen keho kuitenkin muistaa sen ja silloin pelkkä haju voi triggeröidä oireita. Silloin ei kuitenkaan ole kyse allergisesta reaktiosta eikä se ole vakavaa. Eli turhaan nainen osti kaikki pähkinät. Sitäpaitsi vakavasti allerginen matkustaa aina Epipenin kanssa.
Sinulla on varmaan sitten linkki näihin "uusiin tutkimuksiin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, on se mennyt villiksi tuokin allergisuudella ratsastus
Allergiset pitäkööt itse huolta mitä suuhuna pistävät
Jotkut saavat vakavan allergisen reaktion ihan siitä, että samassa tilassa joku syö allergisoivaa tuotetta tai ko tuotetta on samassa paikassa, että kyse ei ole mistään itsekkyydestä tai minä haluan- tilanteesta.
Uusimmat tutkimukset osoittavat, että pähkinäallerginen ei voi saada vakavaa reaktiota ilmavälitteisesti, koska henkilö on allerginen pähkinöiden sisältämälle proteiinille, eikä sitä leviä ilmaan kuin max 1 cm etäisyydellä ja silloinkin minimaalisen vähän.
Jos on aiemmin saanut vakavan allergisen reaktion pähkinöiden syömisestä, ihmisen keho kuitenkin muistaa sen ja silloin pelkkä haju voi triggeröidä oireita. Silloin ei kuitenkaan ole kyse allergisesta reaktiosta eikä se ole vakavaa. Eli turhaan nainen osti kaikki pähkinät. Sitäpaitsi vakavasti allerginen matkustaa aina Epipenin kanssa.Sinulla on varmaan sitten linkki näihin "uusiin tutkimuksiin"?
Linkki löytyy aiemmalta sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin kyse on psyykkisestä reaktiosta. Näkö- tai kuuloaisti mukana ei allergisoivat molekyylit siirry.
Nämä on vähän samanlaisia ilmiöitä kuin esim. sähköallergia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa arvata, niin kyseinen henkilö ei kestänyt edes pähkinöiden tuoksua. Siksi osti kaikki pähkinät, ettei kukaan niitä avaisi ja söisi koko koneessa.
Mutta silti jokaisella kanssamatkustajalla olisi saattanut olla omia pähkinöitä mukana
Uskon, että tällaisten tapausten myötä lentoyhtiöt tulevat entisestään kiristämään sääntöjä. Yksikään lentoyhtiö ei halua julkisuutta, jossa joku vakavasti allerginen on tullut lennolle mukaan ilman lääkärin lupaa ja saa anafylaktisen shokin. Yksikään lentoyhtiö ei halua, että muuta matkustajat joutuvat näkemään tällaisen surullisen tapahtuman ja traumatisoitumaan sen vuoksi. Yksikään lentoyhtiö ei myöskään pidä ajatuksesta periä välilennon kustannuksia kuolinpesältä.
Tähän asti on ollut sairaan itsensä vastuulla käydä lääkärin kanssa keskustelemassa lentokunnostaan, onko sitä lentokuntoa vai eikö ole. Ja kun tämä ei ole kuitenkaan toteutunut, lentoyhtiöille ei jää muuta mahdollisuutta kuin lisätä sääntöihinsä pykälä, jossa selkeäsanaisesti kerrotaan lentokoneessa olevat mahdollisuudet auttaa vakavissa tilanteissa ja eri vaihtoehdot vakaviin tilanteisiin: vakavasti pähkinä- tai kala-allerginen, raskauden eteneminen pitkälle, tietyt sydän- ja keuhkosairaudet jne ja ostamalla lipun sitoudut näihin asioihin tai sakko tapauksen sattuessa on välilaskun aiheuttamien kustannusten lisäksi suuri.
On kamala ajatus, että joku vakavasti sairas tulee lennolle ilman lääkärin antamaa lupaa ja menehtyy matkustajien silmien edessä. Mukana on lapsiakin. Millaisen trauman nämä saavatkaan!
Lentoyhtiöiden säännöissä ei lue turhaan se, että vakavasti sairaiden on saatava lupa lääkäriltä lentokyvystään. Lentoyhtiöt ovat vastuussa kaikista matkustajistaan ja heidän hyvinvoinnistaan eikä kenenkään hyvinvointia lisää luvatta sairaana lennolle tullut matkustaja, joka menehtyy pienten lasten edessä. Ihan kamalan itsekästä!
Perheemme matkustaessa tarkistan aina Finnairilta, että onko lennolle ilmoittautunut sairaita ja onhan heiltä pyydetty lääkärin lupa lentokunnosta. Olemme kerran joutuneet koneessa todistamaan matkustajan kohtausta ja se oli todella traumaattista muille matkustajille. Jälkipuinnissa selvisi, että matkustaja oli tullut mukaan vaikka oli vakavasti sairas. Hän aiheutti sairaudellaan haittaa ennen kaikkea itselleen mutta myös erityisesti mukana olleille lapsille ja nuorille, sekä myös aikuisille. Kuinka itsekkäitä ihmiset voivat olla kun eivät halua ottaa yhtään vastuuta omasta tilastaan?
Keksitpä kivan jutun, luuletko että lentoyhtiö edes saisi kertoa muiden matkustajien terveydentilasta mitään? Kyllä ne ovat ihan yksityisiä asioita jotka eivät kuulu muille matkustajille.
Kysythän lentoyhtiöltä myös että onhan liikuntarajoitteisilla matkustajilla vaipat mukana että jos ei ehdi/pääse WC:hen ajoissa yms.
Olen myös ollut useita kertoja lentokoneessa kun joku on saanut sairaskohtauksen enkä ole vielä traumatisoitunut.Sanoinko lentoyhtiön kertovan minulle toisten tietoja? En. Kirjoitin, että "tarkistan aina Finnairilta, että onko lennolle ilmoittautunut sairaita ja onhan heiltä pyydetty lääkärin lupa lentokunnosta".
Väännän vielä rautalangasta: Tarkistan eli kysyn, että olettehan huolehtineet jos lennolla on mukana vakavasti sairaita matkustajia, heidän lentolupansa?
Suosittelen jokaista muistuttamaan lentoyhtiöitä tästä pykälästä ja sen toteutumisesta, jotta lennoille ei tule mukaan vakavasti sairaita, joiden takia sekä oma ja muidenkin matkustajien hyvinvointi vaarantuu. On myös elämän säästävä teko vakavasti sairasta kohtaan, että muistuttaa lentoyhtiötä vakavasti sairaiden lentokyvyn tarkastamisesta. Näin kukaan, jolle lentäminen tai läsnäolo koneessa, voi käydä hengenvaaralliseksi ei aseta itseään sille alttiiksi. Voit näin pelastaa monen vakavasti sairaan hengen!
Jokainen lentoyhtiö voisi lisätä jo lipun ostamisen olevan vakuutus siitä, että kykenevä terveydentilansa puolesta matkustamaan lentokoneessa muiden matkustajien kanssa. Jos sinulla on jokin terveydentilaan liittyvä este, niin ota yhteyttä lentoyhtiöön.
Näin saataisiin kaikki vakavasti sairaat informoitua pakollisesta ilmailulääkärin tarkastuksesta. Eikä kenellekään olisi koneessa enää mahdollista alkaa huomionhakuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lennoilla on kielletty pähkinät,jos en väärin muista. Olisiko ollut jenkeissä.
Toki en ymmärrä mikä pakko mussuttaa pähkinöitä lennoilla.
Anafylaktinen reaktio vs. Tahto mussuttaa pähkinöitä .
Itse pystyn olemaan kuukausia ilman pähkinöitä. Että eiköhän porukka kestäisi periaatteessa sen lennonkin.
Ilman mitä tahansa voi olla mutta kysymys olikin siitä että voiko yksittäinen ihminen päättää mitä ilman minun pitää olla. Lähtökohtaisesti kuitenkin oma turvallisuus on omalla vastuulla. Jos on tappavan allerginen niin silloin on omalla vastuulla välttää tilanteita joissa on korkea altistumisen mahdollisuus.
Ei saisi lentää?
Joskus osaan asettaa ne omat tarpeet ihan realiteetteihin. Mielestäni turvallinen lento on tärkeämpi kuin pähkinät muutaman tunnin ajan.
Kuulostat joltain pähkinämiikalta.
En ole pähkinämiika mutta muillakin on oikeuksia kuin erityisryhmillä. Konkreettinen (tosi, ei keksitty) esimerkki: minä olen epileptikko. Onko minun vastuullani olla menemättä vaikkapa konsertteihin joissa on välkkyviä valoja vai onko minulla oikeus vaatia vilkkuvien valojen poistamista etten saa kohtausta?
Pysy pois!
Muuten: Esimerkiksi merimelontakursseille ei oteta epileptikoita. Jos satut saamaan kohtauksen kajakissa, niin kukaan ei mahda mitään!
Siis iha kauheeta rasismia, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa arvata, niin kyseinen henkilö ei kestänyt edes pähkinöiden tuoksua. Siksi osti kaikki pähkinät, ettei kukaan niitä avaisi ja söisi koko koneessa.
Mutta silti jokaisella kanssamatkustajalla olisi saattanut olla omia pähkinöitä mukana
Uskon, että tällaisten tapausten myötä lentoyhtiöt tulevat entisestään kiristämään sääntöjä. Yksikään lentoyhtiö ei halua julkisuutta, jossa joku vakavasti allerginen on tullut lennolle mukaan ilman lääkärin lupaa ja saa anafylaktisen shokin. Yksikään lentoyhtiö ei halua, että muuta matkustajat joutuvat näkemään tällaisen surullisen tapahtuman ja traumatisoitumaan sen vuoksi. Yksikään lentoyhtiö ei myöskään pidä ajatuksesta periä välilennon kustannuksia kuolinpesältä.
Tähän asti on ollut sairaan itsensä vastuulla käydä lääkärin kanssa keskustelemassa lentokunnostaan, onko sitä lentokuntoa vai eikö ole. Ja kun tämä ei ole kuitenkaan toteutunut, lentoyhtiöille ei jää muuta mahdollisuutta kuin lisätä sääntöihinsä pykälä, jossa selkeäsanaisesti kerrotaan lentokoneessa olevat mahdollisuudet auttaa vakavissa tilanteissa ja eri vaihtoehdot vakaviin tilanteisiin: vakavasti pähkinä- tai kala-allerginen, raskauden eteneminen pitkälle, tietyt sydän- ja keuhkosairaudet jne ja ostamalla lipun sitoudut näihin asioihin tai sakko tapauksen sattuessa on välilaskun aiheuttamien kustannusten lisäksi suuri.
On kamala ajatus, että joku vakavasti sairas tulee lennolle ilman lääkärin antamaa lupaa ja menehtyy matkustajien silmien edessä. Mukana on lapsiakin. Millaisen trauman nämä saavatkaan!
Lentoyhtiöiden säännöissä ei lue turhaan se, että vakavasti sairaiden on saatava lupa lääkäriltä lentokyvystään. Lentoyhtiöt ovat vastuussa kaikista matkustajistaan ja heidän hyvinvoinnistaan eikä kenenkään hyvinvointia lisää luvatta sairaana lennolle tullut matkustaja, joka menehtyy pienten lasten edessä. Ihan kamalan itsekästä!
Perheemme matkustaessa tarkistan aina Finnairilta, että onko lennolle ilmoittautunut sairaita ja onhan heiltä pyydetty lääkärin lupa lentokunnosta. Olemme kerran joutuneet koneessa todistamaan matkustajan kohtausta ja se oli todella traumaattista muille matkustajille. Jälkipuinnissa selvisi, että matkustaja oli tullut mukaan vaikka oli vakavasti sairas. Hän aiheutti sairaudellaan haittaa ennen kaikkea itselleen mutta myös erityisesti mukana olleille lapsille ja nuorille, sekä myös aikuisille. Kuinka itsekkäitä ihmiset voivat olla kun eivät halua ottaa yhtään vastuuta omasta tilastaan?
Keksitpä kivan jutun, luuletko että lentoyhtiö edes saisi kertoa muiden matkustajien terveydentilasta mitään? Kyllä ne ovat ihan yksityisiä asioita jotka eivät kuulu muille matkustajille.
Kysythän lentoyhtiöltä myös että onhan liikuntarajoitteisilla matkustajilla vaipat mukana että jos ei ehdi/pääse WC:hen ajoissa yms.
Olen myös ollut useita kertoja lentokoneessa kun joku on saanut sairaskohtauksen enkä ole vielä traumatisoitunut.Sanoinko lentoyhtiön kertovan minulle toisten tietoja? En. Kirjoitin, että "tarkistan aina Finnairilta, että onko lennolle ilmoittautunut sairaita ja onhan heiltä pyydetty lääkärin lupa lentokunnosta".
Väännän vielä rautalangasta: Tarkistan eli kysyn, että olettehan huolehtineet jos lennolla on mukana vakavasti sairaita matkustajia, heidän lentolupansa?
Suosittelen jokaista muistuttamaan lentoyhtiöitä tästä pykälästä ja sen toteutumisesta, jotta lennoille ei tule mukaan vakavasti sairaita, joiden takia sekä oma ja muidenkin matkustajien hyvinvointi vaarantuu. On myös elämän säästävä teko vakavasti sairasta kohtaan, että muistuttaa lentoyhtiötä vakavasti sairaiden lentokyvyn tarkastamisesta. Näin kukaan, jolle lentäminen tai läsnäolo koneessa, voi käydä hengenvaaralliseksi ei aseta itseään sille alttiiksi. Voit näin pelastaa monen vakavasti sairaan hengen!
Voi taivas, ei ihmekään jos Finskin asiakaspalveluun on ruuhkaa.
https://healthtalk.unchealthcare.org/can-simply-smelling-peanuts-cause-….
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33548082/
https://www.aaaai.org/allergist-resources/ask-the-expert/answers/old-as…
Googlaa itse lisää ja etsi myös edellisillä sivuilla oleva linkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lentoyhtiö ei voi taata 100% pähkinävapaata lentoa. Matkustajilla voi olla pähkinöitä mukana, he eivät välttämättä ymmärrä kuulutuksia joissa näiden syöminen kielletään. Jokaisen matkustajan laukut ja taskut pitäisi tutkia ennen lentoa. Millä oikeuksilla?
Eli jos pähkinämyynnin kieltämisellä voitaisiin lennoilla estää esimerkiksi 98 henkilön anafylaktinen shokki sadasta, niin ei kannata edes yrittää pelastaa niitä 98:ta kun kaksi kuitenkin saa reaktion?
Näitä muiden pähkinöistä lennolla aiheutuneita shokkeja ei kovin montaa ole, kovin monia ei näin ollen siis edes olisi voitu estää vaikka kuinka yritettäisi.
Sanopa se, kun osa matkustajista on itsekkäitä ja tulevat mukaan lennolle, vaikka ovat niin allergisia etteivät ikinä saisi ilmailulääkäriltä lupaa lentoon.
Höpsö. Ei matkustajat tarvitse ilmailulääkärin lupaa lentoon, vaan kuski tarvitsee,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lennoilla on kielletty pähkinät,jos en väärin muista. Olisiko ollut jenkeissä.
Itse pystyn olemaan kuukausia ilman pähkinöitä. Että eiköhän porukka kestäisi periaatteessa sen lennonkin.
Ilman mitä tahansa voi olla mutta kysymys olikin siitä että voiko yksittäinen ihminen päättää mitä ilman minun pitää olla. Lähtökohtaisesti kuitenkin oma turvallisuus on omalla vastuulla. Jos on tappavan allerginen niin silloin on omalla vastuulla välttää tilanteita joissa on korkea altistumisen mahdollisuus.
Ei saisi lentää?
Joskus osaan asettaa ne omat tarpeet ihan realiteetteihin. Mielestäni turvallinen lento on tärkeämpi kuin pähkinät muutaman tunnin ajan.
En ole pähkinämiika mutta muillakin on oikeuksia kuin erityisryhmillä. Konkreettinen (tosi, ei keksitty) esimerkki: minä olen epileptikko. Onko minun vastuullani olla menemättä vaikkapa konsertteihin joissa on välkkyviä valoja vai onko minulla oikeus vaatia vilkkuvien valojen poistamista etten saa kohtausta?
Pysy pois!
Muuten: Esimerkiksi merimelontakursseille ei oteta epileptikoita. Jos satut saamaan kohtauksen kajakissa, niin kukaan ei mahda mitään!
Sama vaikeasti allergisille, lentokoneisiin heitä ei oteta, koska esim. Aasian ja Kauko-Idän yllä välilaskun tekeminen on mahdotonta ja silloinkin, kun välilasku voidaan tehdä, saattaa lääkäriin pääsy kestää liian kauan.
Voihan siellä olla asiakkaalla pähkinöitä. Mutta se, että lentoyhtiö myy niitä vielä lisää lennolle pussitolkulla on kohtuutonta. Finnairin lennoilla oli graavilohta leipien välissä. Kysyin siitäkin, että miksi ihmeessä. Raakaa kalaa tuskin kenellään on käsilaukussaan mukana, jos asiakkaat eivät välttämättä hoksaa varautua tällaiseen lentoyhtiö ajattelemattomuuteen.
Kyllä lentoyhtiö voi evätä lentämisen joidenkin asioiden takia. Itse mursin käteni lomalla, niin paluulentoa varten piti selvittää onko pisin umpinainen ja toimiiko sormet. Jos olisi ollut umpinainen, eikä sormet toimi, niin matkustus olisi vaatinut tosiaan "erikoisjörjestelyt" lentoyhtiöltä.
Kuulostaa huvittavalta, mutta kyse on koneen evakuointilanteesta. Jos en olisi kykenevä itse evakuoimaan itseäni, niin henkilökunnan pitää tietää se etukäteen. Ja jos kipsi ei olisi ollut niin pieni ja avonainen, se olisi vaikuttanut asiaan. Turvatarkastuksessa kipsi tarkastettiin läpikotaisin , siihen umpinaisuus ei olisi vaikuttanut.
Yleensä lentoyhtiöt kuuluttaa pähkinäkeillon, kun on tarve. Luulen, että sekin pitää ilmoittaa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori blondi hämmästyi kun hänen takiaan matkustamon ruokailua ei yhtäkkiä alettukaan rajoittaa.
https://www.insider.com/passenger-nut-allergy-bought-all-48-packs-peanu…
Siis tämäkin on lentänyt pöiväksi Lontoosta Dusseldorfiin "työmatkalle".
Minä en oikeesti ymmärrä, kun kuitenkin on netti keksitty sitä varten että semmoiset työt mitä tämäkin kaiketi tekee, voi hyvin hoitaa verkossa, mutta ei, kyllä pitää lennellä sinne tänne päivittäin. Vai onko tämä joku puuseppä, että pitää päästä muka paikan päälle.
Tässä touhussa ja lentelyssä ei oikeasti ole enää tolkun häivää, lennellään kuin matkusteltaisi linja-autolla, ihan kuin lentäminen olisi joku perusoikeus.
Miettikää nyt oikeesti kun päivittäin maailmassa lentelee miljoonia ihmisiä yhtä typerällä syyllä, asian takia jonka voivat hoitaa netissä.
Miksi netti edes keksittiin, jos jonkun paperin näkemisen vuoksi esim. pitää lentää ulkomaille, tai kokouksen.
Hohhoijaa.
Päälle turismi, joka tuhoaa loputkin luonnosta, ilman lisäksi.Kommenttisi ei mitenkään liittynyt asiaan, mutta lentoliikenteen osuus on vähän yli 2% kaikesta ilmastoa tuhoavasta.
Miten on, ethän käytä tietokonetta, lataile elokuvia, pelaile tietokonepelejä jne? Datacenterit ne nimittäin vasta saastuttavatkin!
Suomessa 13%, tuo lentomatkailun osuus päästöistä. Lentämisen ilmastovaikutus on noin 30% suomalaisten ilmastovaikutuksesta, koska lentämisen päästöt aiheuttavat kolminkertaisen vaikutuksen määräänsä nähden.
Totta hemmetissä! Itse olen ollut etelänlomalla jossa mennen tullen kuulutettiin lennolla että pähkinöitä ei myydä eikä toivota että omia eväspähkinöitä syötäisiin koska lennolla on mukana vakavasti allerginen. Ei tullut mieleenkään kyseenalaistaa. Pystyn elämään neljä tuntia ilman pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi lentää?
Pysy pois!
Sama vaikeasti allergisille, lentokoneisiin heitä ei oteta, koska esim. Aasian ja Kauko-Idän yllä välilaskun tekeminen on mahdotonta ja silloinkin, kun välilasku voidaan tehdä, saattaa lääkäriin pääsy kestää liian kauan.
Siksipä: Lentäminen voi olla riski varsinkin sydän- tai keuhkosairauksia potevalle, joten jo matkaa varattaessa kannattaa kysyä lentoyhtiöstä, tarvitaanko ilmailulääkärin hyväksyntä matkustamiselle. Tällöin täytetään ns. MEDIF-lomake (ks. ), johon oma lääkäri kirjaa sairauden laadun ja antaa oman suosituksensa lentämisen suhteen. Matkustaja täyttää lomakkeen toisen osan, ja lopullisen päätöksen lentomatkan turvallisuudesta tekee lentoyhtiön ilmailulääkäri. MEDIF-lomake kannattaa toimittaa hyvissä ajoin lentoyhtiölle, sillä sen käsittelyyn menee muutama päivä, etenkin jos käsittely vaatii lisäselvityksiä. Vasta MEDIF:n hyväksynnän jälkeen lentolippu voidaan vahvistaa.
MEDIF-menettely turvaa myös vakuutuksen antamaa suojaa, jos matkustajan sairauden paheneminen lennon aikana johtaa esimerkiksi ylimääräiseen välilaskuun.
Kohtuullista olisi, että lentoyhtiö julkaisisi nettisivuillaan koneessa myytävät tuotteet. Myös tiedon siitä, onko matkustamossa lemmikit sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään lentoyhtiö ei voi taata 100% pähkinävapaata lentoa. Matkustajilla voi olla pähkinöitä mukana, he eivät välttämättä ymmärrä kuulutuksia joissa näiden syöminen kielletään. Jokaisen matkustajan laukut ja taskut pitäisi tutkia ennen lentoa. Millä oikeuksilla?
Eli jos pähkinämyynnin kieltämisellä voitaisiin lennoilla estää esimerkiksi 98 henkilön anafylaktinen shokki sadasta, niin ei kannata edes yrittää pelastaa niitä 98:ta kun kaksi kuitenkin saa reaktion?
Näitä muiden pähkinöistä lennolla aiheutuneita shokkeja ei kovin montaa ole, kovin monia ei näin ollen siis edes olisi voitu estää vaikka kuinka yritettäisi.
Sanopa se, kun osa matkustajista on itsekkäitä ja tulevat mukaan lennolle, vaikka ovat niin allergisia etteivät ikinä saisi ilmailulääkäriltä lupaa lentoon.
Höpsö. Ei matkustajat tarvitse ilmailulääkärin lupaa lentoon, vaan kuski tarvitsee,
Kannattaa selvittää asiat ennen matkustamista jos on vakavasti sairas ettei tule yllätyksiä ja ylimääräisiä maksuja hätävälilaskun takia.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuullista olisi, että lentoyhtiö julkaisisi nettisivuillaan koneessa myytävät tuotteet. Myös tiedon siitä, onko matkustamossa lemmikit sallittu.
Ihan oikeasti. Kaikki nämä tiedot ovat julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori blondi hämmästyi kun hänen takiaan matkustamon ruokailua ei yhtäkkiä alettukaan rajoittaa.
https://www.insider.com/passenger-nut-allergy-bought-all-48-packs-peanu…
Siis tämäkin on lentänyt pöiväksi Lontoosta Dusseldorfiin "työmatkalle".
Minä en oikeesti ymmärrä, kun kuitenkin on netti keksitty sitä varten että semmoiset työt mitä tämäkin kaiketi tekee, voi hyvin hoitaa verkossa, mutta ei, kyllä pitää lennellä sinne tänne päivittäin. Vai onko tämä joku puuseppä, että pitää päästä muka paikan päälle.
Tässä touhussa ja lentelyssä ei oikeasti ole enää tolkun häivää, lennellään kuin matkusteltaisi linja-autolla, ihan kuin lentäminen olisi joku perusoikeus.
Miettikää nyt oikeesti kun päivittäin maailmassa lentelee miljoonia ihmisiä yhtä typerällä syyllä, asian takia jonka voivat hoitaa netissä.
Miksi netti edes keksittiin, jos jonkun paperin näkemisen vuoksi esim. pitää lentää ulkomaille, tai kokouksen.
Hohhoijaa.
Päälle turismi, joka tuhoaa loputkin luonnosta, ilman lisäksi.Kommenttisi ei mitenkään liittynyt asiaan, mutta lentoliikenteen osuus on vähän yli 2% kaikesta ilmastoa tuhoavasta.
Miten on, ethän käytä tietokonetta, lataile elokuvia, pelaile tietokonepelejä jne? Datacenterit ne nimittäin vasta saastuttavatkin!
Aika ontto vertaus verrata töysin turhaa lentämistä tietokoneisiin, kun elämme digiyhteiskunnassa jossa jopa laskun maksaminen on jo tehty mahdottomaksi ilman nettiä.
Sen ilmaston tuhoamisen voi aloittaa turhista asioista, sellainen on lentokone. Ja täällä faktaa siitä kuinka paljon se vaikuttaa.
https://yle.fi/a/3-10595412
Koronavuosina kun lentoliikenne huomattavasti väheni, saatiin taas nauttia kunnon talvista. Ei sitä ole kai tutkittu, mutta olen varma että asioilla on yhteys, kerosiini kun kuumentaa niin vtusti ilmatilaa, että sillä on isotkin vaikutukset ja nopeasti, onko ilmatila sitä täynnä vai ei.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Pähkinät lentokoneessa, vaikuttaa Leah Williamsiin. Tai no, vaikuttaa tämä juttu nyt meihinkin, itse haluaisin nyt ostaa pähkinöitä kun alkoi tehdä niitä mieli. Perhosvaikutus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti. Kaikki nämä tiedot ovat julkisia.
Juu tiedän 😊. Minä kerroinkin vain, mikä omasta mielestäni on kohtuullista. Asiakas saa valita, ostaako lennon, vai ei.
Niin, eikös vähän sen vuoksi tämä allerginen ollut pyytänyt että voitaisiin kuuluttaa että mukana on allergikko. Kun ei kukaan muuten voi olla siitä perillä.