Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana ärsyttää jatkuva muiden piikittely pitkistä lomista

Vierailija
08.08.2023 |

Toki minulla on 14vko palkallista lomaa vuodessa, mutta työ on huomattavasti stressaavampaa kuin vaikka insinöörillä tai sairaanhoitajalla. Lisäksi joudun lomallani käyttämään ainakin pari viikkoa ensi lukuvuoden valmisteluihin.

Kommentit (374)

Vierailija
361/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä aineen opettaja ap on? Persujen trollikoulun?! 😂😂

Vierailija
362/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen pätee sama: hankkikaa yliopistossa opettajan koulutus ja alkakaa opettajiksi! Näin ei tarvitse olla kateellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi ihminen kestäisi sitä menoa mitä nykyisessä peruskoulussa on. Vaikka sua kuinka harmittaa ja ketuttaa muiden puheet niin se ei auta saamaan muita ymmärtämään opettajien lomia.

Turhaan pilaat ansaitun lomasi miettimällä mitä muut ovat siitä mieltä, ei sillä ole mitään väliä koska niin tai näin joku ulisee siitä kuitenkin. Unohda kateelliset ja nauti lomastasi. Ketut siitä mitä joku muu on siitä mieltä.

Jos se ois niin helppoa ja ihanaa niin kaikkihan me oltais opettajia.

No sen 4 tuntia kestää mitenpäin vaan. 

Vierailija
364/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse olen myös opettaja ja en todellakaan käytä lomaani valmisteluun lainkaan. Kerron iloisesti kaikille lomittain vittuileville, että eikö vaan, eikö olekin ihanaa, mutta harvapa opehommia tekisi, jos lomaetuja ei olisi. Itse ainakin vaihtaisin alaa heti, jos kesälomaa lyhennettäisiin. Palkka on nimittäin aika surkea ja työn vaatimukset sellaiset, että pitkät lomat sitä vähän kompensoi.

Mutta minusta opeilla tilanne on paljon parempi kuin sairaanhoitajilla.

Terveisin Onnellinen ope

Aineopettajien palkat ovat DI palkkojen tasoa. 

Vierailija
365/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse olen myös opettaja ja en todellakaan käytä lomaani valmisteluun lainkaan. Kerron iloisesti kaikille lomittain vittuileville, että eikö vaan, eikö olekin ihanaa, mutta harvapa opehommia tekisi, jos lomaetuja ei olisi. Itse ainakin vaihtaisin alaa heti, jos kesälomaa lyhennettäisiin. Palkka on nimittäin aika surkea ja työn vaatimukset sellaiset, että pitkät lomat sitä vähän kompensoi.

Terveisin Onnellinen ope

Höpö höpö. Vastavalmistunut aineenopettaja on palkkakuopassa selvästi. Vasta 20-30 vuoden työuran jälkeen ja kaikkien ikälisien jälkeen päästään noin 3000 e/kk netto. Kannattaako kateilla? Tämä yläkoulussa, lukiossa korkeampi. 

Vierailija
366/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin heinäkuun palkan voisi mielestäni ottaa pois opettajilta. Saataisiin lisättyä merkittävästi työvoiman tarjontaa aikaan, jolloin moneen paikkaan tarvitaan kesäloman sijaisia.

Joo tässä heinäkuussakin oli aivan valtavasti vapaita työpaikkoja, eiku.... Suuri osa opiskelijoista oli ongelmissa, kun opintotukea ei saanut eikä saanut kesätyötäkään. Edes heinäkuuksi.

Vierailija
367/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi ihminen kestäisi sitä menoa mitä nykyisessä peruskoulussa on. Vaikka sua kuinka harmittaa ja ketuttaa muiden puheet niin se ei auta saamaan muita ymmärtämään opettajien lomia.

Turhaan pilaat ansaitun lomasi miettimällä mitä muut ovat siitä mieltä, ei sillä ole mitään väliä koska niin tai näin joku ulisee siitä kuitenkin. Unohda kateelliset ja nauti lomastasi. Ketut siitä mitä joku muu on siitä mieltä.

Jos se ois niin helppoa ja ihanaa niin kaikkihan me oltais opettajia.

No sen 4 tuntia kestää mitenpäin vaan. 

Ekalla luokalla koulupäivät on 4h pituisia. Päivitä tietosi.

Vierailija
368/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ole stressaavampaa kuin insinöörin tai sairaanhoitajan työ.

t. insinööri

Vierailija
369/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällein insinöörinä, kun väitität työsi stressaavuutta, niin oletko itse lähtenyt 22-23 aikaan itkien töistä kotia, kun tiedät, että työsi on ollut jo viikkoja sitä, että tulet 8-9 ja lähdet 22-23 ja kotona käyt vain nukkumassa, sekä tehnyt tätä samaa kaavaa puolen vuoden ajan? Kuinka monta tuntia sinun pisin työpäiväsi on? Minulla se on 36h ja opettajana osaatkin laskea, että se ei yhteen vuorokauteen mahdu. 3 puolen tunnin ruokataukoa sekä muutama vartin tauko. Onneksi on palkka kohdallaan näissä hommissa. Pahimpana aikana sain 2850€/kk ja näin 7 vuoden jälkeen 3400€/kk. Tämähän oli sarkasmia, nimittäin laskin tunteihin nähden, että tienaisin siivoojanakin enemmän samoilla tunneilla.

Pitäiskö sun ottaa yhteyttä luottamusmieheesi, jos kovin usein työpäivästä tulee 36h mittainen? 

Vierailija
370/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sinä myös olet levinnyt muodottomaksi.

No nyt on asia-argumentti kohdillaan :D Muuten loppui niin piti alkaa ilkeillä? Oi mikä kaunis sielu...

Vierailija
371/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. insinööri

Olet kokeillut opettajan ammattia?

Mutta sinänsä typerää vertailla, aivan mikä tahansa ammatti saattaa olla stressaava.

Vierailija
372/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. insinööri

Sulla ei vielä alkanut työpäivä? Mukavaa!

Vierailija
373/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin Onnellinen ope

Höpö höpö. Vastavalmistunut aineenopettaja on palkkakuopassa selvästi. Vasta 20-30 vuoden työuran jälkeen ja kaikkien ikälisien jälkeen päästään noin 3000 e/kk netto. Kannattaako kateilla? Tämä yläkoulussa, lukiossa korkeampi. 

Mun netto on noin 3900 euroa. Työvuosia lukiossa takana 20. 

Vierailija
374/374 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskitinää sellaisilta ihmisiltä, joiden mielestä kenelläkään ei saa olla mitään sellaista jota heillä itsellään ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi