Opettajana ärsyttää jatkuva muiden piikittely pitkistä lomista
Toki minulla on 14vko palkallista lomaa vuodessa, mutta työ on huomattavasti stressaavampaa kuin vaikka insinöörillä tai sairaanhoitajalla. Lisäksi joudun lomallani käyttämään ainakin pari viikkoa ensi lukuvuoden valmisteluihin.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin heinäkuun palkan voisi mielestäni ottaa pois opettajilta. Saataisiin lisättyä merkittävästi työvoiman tarjontaa aikaan, jolloin moneen paikkaan tarvitaan kesäloman sijaisia.
Otetaanko sitten myös opetukselliselta ajalta 1 kuukausi töitä pois?
Me opettajat teemme saman tuntimäärän töitä, kuin muutkin, se on vain " survottu" lyhyempään ajanjaksoon.
Nyt oli kyllä kaikkien aikojen vitsi. Ei meillä muilla ole reilun 20 tunnin työviikkoja 9 kk vuodesta ja loppuaika lomaa.
Survominen on tehty niin, että yksityisen sektorin veronmaksaja maksaa koko lystin !
Opettaja saa palkan 12 kuukaudesta, mut tekee vaan 9 kk. Jos 40 tunnin työviikosta otetaan pois neljäsosa, eli jää 30 tuntia, lähes kaikkien tunnit mahtuu siihen.
Tällöin, opettaja tekee työtä tosiasiassa 7 kuukautta, ja 3 viikkoa.
Eli 8/12= 0,66,
Eli opettaja lomailee yli kolmasosan työvuodestaan.
Yli 4 kuukauden lomaa, vastaava vapaa-aika. Täydellä palkalla !
Et sitten jaksanut lukea ketjua yhtään? Laitan tämän siis uudestaan:
Ope ei ole koko lomaansa lomalla lomapalkalla, vaan osa kesän ajasta on kesäkeskeytystä, jonka palkka maksetaan talvella tehdystä työstä.
Kai nyt jokainen tajuaa, että kukaan työnantaja ei maksa tuollaisia lomia millekään ammattiryhmille, että kolmasosa oltaisiin lomalla. Kyllä kuntatyönantaja valvoo aika tiukasti omaa etuaan (eli veronmaksajien etua) myös opettajien palkkauksessa.
Mitä te opettajien palkoista valitatte. Kaikki yläkoulun oppilaatkin tietävät ja vittuilevat sillä, että opettajilla on paskat palkat.
Tyttöjä kirjoitti:
Ainakin opettajiksi pääsee jo vähemmilläkin älynlahjoilla kun on seurannut paria, ketä päässyt.
Siitä vaan sitten itsekin yrittämään, mutta älä yritä suomenkielen opettajaksi. Sinne pääsee KETÄ osaa suomea.
Tällein insinöörinä, kun väitität työsi stressaavuutta, niin oletko itse lähtenyt 22-23 aikaan itkien töistä kotia, kun tiedät, että työsi on ollut jo viikkoja sitä, että tulet 8-9 ja lähdet 22-23 ja kotona käyt vain nukkumassa, sekä tehnyt tätä samaa kaavaa puolen vuoden ajan? Kuinka monta tuntia sinun pisin työpäiväsi on? Minulla se on 36h ja opettajana osaatkin laskea, että se ei yhteen vuorokauteen mahdu. 3 puolen tunnin ruokataukoa sekä muutama vartin tauko. Onneksi on palkka kohdallaan näissä hommissa. Pahimpana aikana sain 2850€/kk ja näin 7 vuoden jälkeen 3400€/kk. Tämähän oli sarkasmia, nimittäin laskin tunteihin nähden, että tienaisin siivoojanakin enemmän samoilla tunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin heinäkuun palkan voisi mielestäni ottaa pois opettajilta. Saataisiin lisättyä merkittävästi työvoiman tarjontaa aikaan, jolloin moneen paikkaan tarvitaan kesäloman sijaisia.
Ennen oli noin, mutta osalla loppui kesällä rahat kesken. Siksi opettajien kuukausipalkka on nyt pienempi mutta maksetaan tasaisesti joka kuukausi, kun ennen oli isompi palkka ja kesällä palkatonta. Lähde: anoppi i joka teki pitkän uran opena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli noin, mutta osalla loppui kesällä rahat kesken. Siksi opettajien kuukausipalkka on nyt pienempi mutta maksetaan tasaisesti joka kuukausi, kun ennen oli isompi palkka ja kesällä palkatonta. Lähde: anoppi i joka teki pitkän uran opena.
Heinäkuu on lomarahakuukausi luonnollisesti. Ei kai muiltakaan mitään parasta lomakuukautta kielletä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse olen myös opettaja ja en todellakaan käytä lomaani valmisteluun lainkaan. Kerron iloisesti kaikille lomittain vittuileville, että eikö vaan, eikö olekin ihanaa, mutta harvapa opehommia tekisi, jos lomaetuja ei olisi. Itse ainakin vaihtaisin alaa heti, jos kesälomaa lyhennettäisiin. Palkka on nimittäin aika surkea ja työn vaatimukset sellaiset, että pitkät lomat sitä vähän kompensoi.
Mutta minusta opeilla tilanne on paljon parempi kuin sairaanhoitajilla.Terveisin Onnellinen ope
Opettajia on monenlaisia ja eri palkoilla; itselläni on oikein hyvä palkka, tienaan keskivertoa enemmän. Lomat on ihanan pitkät.
Jokainen, joka kahdehtii opettajan työn etuja, kouluttautukoon opettajaksi (jos pääsee, kilpailu on kova) ja työllistyköön opettajaksi (jos onnistuu, kilpailu on kova muilla kuin erityisopettajilla).
Itse opettajana kismittää tämä huutava vääryys, että meille maksetaan näin isoa palkkaa ja annetaan pidempiä lomia kuin muille. Halun tasa-arvoisempaa kohtelua kunnan työntekijöille. En suostu tähän enää. Mitä me opettajat voimme tehdä? Pitääkö meidän ryhtyä lakkoon lomiemme lyhentämiseksi ja palkkojemme laskemiseksi?
Toki sinä myös olet levinnyt muodottomaksi.
Ei käy kateeksi. Minusta ei olisi siihen työhön, ei millään. Hattua nostan ihan jaikille opettajille
Haluamme tasa-arvoa! kirjoitti:
Itse opettajana kismittää tämä huutava vääryys, että meille maksetaan näin isoa palkkaa ja annetaan pidempiä lomia kuin muille. Halun tasa-arvoisempaa kohtelua kunnan työntekijöille. En suostu tähän enää. Mitä me opettajat voimme tehdä? Pitääkö meidän ryhtyä lakkoon lomiemme lyhentämiseksi ja palkkojemme laskemiseksi?
Itse koen vääryyttä siitä, miten koulunkäynninohjaajia kohdellaan varsikin lomien suhteen.
Toivottavasti lomat ovat antaneet opettajille tarpeeksi voimia näiden nykyajan ongelmien kanssa painimiseen.
https://i.ylila uta.org/52/60/5260e63dd819511b.mp4
https://i.ylila uta.org/ab/23/ab23919a005494e1.mp4
https://i.ylila uta.org/72/fe/72fef1f40cf65040.mp4
Vierailija kirjoitti:
Haluamme tasa-arvoa! kirjoitti:
Itse koen vääryyttä siitä, miten koulunkäynninohjaajia kohdellaan varsikin lomien suhteen.
Mikski?
Nykyopet ovat lapsellisia narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko sitten myös opetukselliselta ajalta 1 kuukausi töitä pois?
Me opettajat teemme saman tuntimäärän töitä, kuin muutkin, se on vain " survottu" lyhyempään ajanjaksoon.
Nyt oli kyllä kaikkien aikojen vitsi. Ei meillä muilla ole reilun 20 tunnin työviikkoja 9 kk vuodesta ja loppuaika lomaa.
Survominen on tehty niin, että yksityisen sektorin veronmaksaja maksaa koko lystin !
Opettaja saa palkan 12 kuukaudesta, mut tekee vaan 9 kk. Jos 40 tunnin työviikosta otetaan pois neljäsosa, eli jää 30 tuntia, lähes kaikkien tunnit mahtuu siihen.
Tällöin, opettaja tekee työtä tosiasiassa 7 kuukautta, ja 3 viikkoa.
Eli 8/12= 0,66,
Eli opettaja lomailee yli kolmasosan työvuodestaan.
Yli 4 kuukauden lomaa, vastaava vapaa-aika. Täydellä palkalla !
Et sitten jaksanut lukea ketjua yhtään? Laitan tämän siis uudestaan:
Ope ei ole koko lomaansa lomalla lomapalkalla, vaan osa kesän ajasta on kesäkeskeytystä, jonka palkka maksetaan talvella tehdystä työstä.
Kai nyt jokainen tajuaa, että kukaan työnantaja ei maksa tuollaisia lomia millekään ammattiryhmille, että kolmasosa oltaisiin lomalla. Kyllä kuntatyönantaja valvoo aika tiukasti omaa etuaan (eli veronmaksajien etua) myös opettajien palkkauksessa.
Mitä te opettajien palkoista valitatte. Kaikki yläkoulun oppilaatkin tietävät ja vittuilevat sillä, että opettajilla on paskat palkat.
Yläkoulun ja lukion aineopettajilla on usein hyvät palkat. Toki riippuu tuntimääristä mitä ovat saaneet opetettavakseen.
Itse opettajana työskentelisin vaikka ilman palkkaa ja ylimittaisia lomia. En tiedä, että voiko tätä oikeastaan työksi kutsua.
Olen opettajana ammattikoulussa maatalousalalla. Meillä on koulua kesälläkin. Minulla on lomat syyslomalla, joululomalla, hiihtolomalla, mutta kesällä vähemmän kuin opettajilla yleensä. Ja senkin vähän "uhraan" perheyrityksen pyörittämiseen.
Tässä puhutaan tietenkin tilanteesta, jossa määräaikaisen työsuhde päätetään niin, että hän ei saa kesältä palkkaa. On aivan päivän selvää, että esim. 13.3. lopettava sitä ei saa. Huoh