Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana ärsyttää jatkuva muiden piikittely pitkistä lomista

Vierailija
08.08.2023 |

Toki minulla on 14vko palkallista lomaa vuodessa, mutta työ on huomattavasti stressaavampaa kuin vaikka insinöörillä tai sairaanhoitajalla. Lisäksi joudun lomallani käyttämään ainakin pari viikkoa ensi lukuvuoden valmisteluihin.

Kommentit (357)

Vierailija
1/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse olen myös opettaja ja en todellakaan käytä lomaani valmisteluun lainkaan. Kerron iloisesti kaikille lomittain vittuileville, että eikö vaan, eikö olekin ihanaa, mutta harvapa opehommia tekisi, jos lomaetuja ei olisi. Itse ainakin vaihtaisin alaa heti, jos kesälomaa lyhennettäisiin. Palkka on nimittäin aika surkea ja työn vaatimukset sellaiset, että pitkät lomat sitä vähän kompensoi.

Mutta minusta opeilla tilanne on paljon parempi kuin sairaanhoitajilla.

Terveisin Onnellinen ope

Vierailija
2/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liian pitkä loma. Lyhempikin riittäisi. t. ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi ihminen kestäisi sitä menoa mitä nykyisessä peruskoulussa on. Vaikka sua kuinka harmittaa ja ketuttaa muiden puheet niin se ei auta saamaan muita ymmärtämään opettajien lomia.

Turhaan pilaat ansaitun lomasi miettimällä mitä muut ovat siitä mieltä, ei sillä ole mitään väliä koska niin tai näin joku ulisee siitä kuitenkin. Unohda kateelliset ja nauti lomastasi. Ketut siitä mitä joku muu on siitä mieltä.

Jos se ois niin helppoa ja ihanaa niin kaikkihan me oltais opettajia.

Vierailija
4/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opettajia, jotka alleviivaavat etteivät todellakaan tee mitään ylimääräistä. Ovat koko loman lomalla.

Vierailija
5/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse olen myös opettaja ja en todellakaan käytä lomaani valmisteluun lainkaan. Kerron iloisesti kaikille lomittain vittuileville, että eikö vaan, eikö olekin ihanaa, mutta harvapa opehommia tekisi, jos lomaetuja ei olisi. Itse ainakin vaihtaisin alaa heti, jos kesälomaa lyhennettäisiin. Palkka on nimittäin aika surkea ja työn vaatimukset sellaiset, että pitkät lomat sitä vähän kompensoi.

Mutta minusta opeilla tilanne on paljon parempi kuin sairaanhoitajilla.

Terveisin Onnellinen ope

Surkea?

Vierailija
6/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

öhö öhö

Vierailija
7/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet tehnyt insinöörin ja sairaanhoitajan töitä, että pystyt noin vertaamaan? Ja kuinka heikoilla on itsetunto jos hyvistä lomista "piikittely" menee ihon alle?

Vierailija
8/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä taas on melko paljon väkeä joilla eri ammattikunnissa on pitkiä lomia ja viel hyvät palkatkin. Joskus joku mainitsee opettajien pitkistä lomista, mutta en koe kettuiluna. Fiksua väkeä, joka tiedostaa hyvin åaljon koulumaailman ongelmakohdista.

Vierailija
9/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin heinäkuun palkan voisi mielestäni ottaa pois opettajilta. Saataisiin lisättyä merkittävästi työvoiman tarjontaa aikaan, jolloin moneen paikkaan tarvitaan kesäloman sijaisia.

Vierailija
10/357 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huono palkka?

Vierailija
11/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja. Palkkani on noin 2900e/kk. Ei se hyvä ole. Mutta kelpaa, koska lomat kompensoi.

Vierailija
12/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oppilaiden etu, että opettajalla on aikaa palautua henkisesti kuluttavasta työstä. Akut pitää pystyä lataamaan kunnolla, että on mistä antaa muille lukuvuoden aikana. Kukaan ei halua loppuunpalanutta sekopäätä luokkaan huutamaan. Vietän lomat hyvällä omallatunnolla. Kyse on investoinnista oomaan ja oppilaiden hyvinvointiin.

Vierailija
13/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihda alaa.

Vierailija
14/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajapa tietenkin. Voihan sitä keskustelua opettajien lomista saada aikaan noinkin, ainakin vähemmän älykkäiden palstalaisten kanssa.

Vierailija
15/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet ovat lomansa ansainneet, mutta palkkakeskusteluissa uhriutuessaan se opettajien palkka tulisi suhteuttaa työpäiviin.

Vierailija
16/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että työsi on stressaavampaa kuin muilla?

Vierailija
17/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open palkkahan on helposti 5000€

Vierailija
18/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Open palkkahan on helposti 5000€

Ns. aineopettajan ymäkoulu/lukio

Vierailija
19/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opettajia kohtaan syvä kunnioitus, en lähtis siihen hommaan, ainoat ehdot, joilla lähtisin, olisi kymppitonni kuussa ja töissä saisi olla päissään.

Vierailija
20/357 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uskon et on stressaavaa. Naapurin opettaja vanhempi huutaa aina lapselleen, niin et pihat raikaa. Minä taas sairaalassa työskentelevä en kanna töitä kotiin. Täydet lomat on ja nytkin istun vapaalla kotona, kun lapset huomenna taas menevät kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi