Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avopuoliso ei halua esitellä kavereille

ap
08.08.2023 |

Mitä ajattelette kun ollaan oltu jo pari vuotta yhdessä ja muutettu yhteen, mutta mies ei halua esitellä minua ystävilleen? Toki muutaman olen tavannut pikaisesti kaupungilla tms.
Miehen ystäväpiiri koostuu pääasiassa ihmisistä jotka on tuntenut jo ala-asteelta asti. Viettävät tiiviisti aikaa yhdessä ja mm. vuokraavat mökkiä kesäisin. Ilmeisesti tuntee itse kuitenkin kavereidensa tyttöystäviä, joten en usko että kyse olisi siitä että viettävät aina vain poikaporukalla aikaa. Tuonne tämän kesän mökkireissullekaan en ollut tervetullut.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse elänyt vastaanlaisessa suhteessa ja silloin mies selitti kirkkain silmin, että kaverit voi _häiriintyä_, jos reissuilla tai illanvietoissa on seurustelevia pareja mukana. Kuitenkin siellä miehen kaveriporukassa muilla sitten oli kumppaneita mukana ja kaverit koostuivat sekä miehistä että naisista, osa seurusteli, osa oli sinkkuja. Kyseessä noin 25-vuotiaat aikuiset ihmiset. Viettivät viikoittain iltaa yhdessä, kävivät baarissa, risteilyillä, mökkireissuilla jne. Parin vuoden aikana mua ei koskaan pyydetty mukaan eikä esitelty tälle porukalle. Sain välillä kunnon kilareita asiasta, koska totta kai asia harmitti ja otti itsetunnon päälle. Pakosti myös tuli ajatuksia, että mies joko häpeää tai puljaa jonkun toisen kanssa, vaikka kyseessä taisi vaan olla jonkinlainen keskenkasvuisuus ja sitoutumiskammo. Kun tilanne ei muuttunut, nostin kytkintä. Kyllä aikuisen ihmisen parisuhteeseen kuuluu, että kumppani on tervetullut osaksi kaveriporukkaa. Miesten/naisten illat on asia erikseen, sinne ei kumppaneita oteta.

Miksi sinun pitäisi olla osa kaveriporukkaa vain siksi, että se on miehesi kaveriporukka? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Liian monta kertaa olen nähnyt ne draamat, kun tulee ero ja sitten mies tuo mukanaan uuden naisen ja exä raivoaa tai sitten yksinkertaisesti toinen jää pois porukasta, koska ei halua kavereille hankalia tilanteita.

Siksi, että se kuuluu mielestäni normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen. On outoa, jos ei voi tuoda uutta kumppania mukaan sekaporukan mökkireissulle edes joskus tai osallistua pariskuntana illanviettoihin vain sen takia, että jos tulee ero ja jos toinen sitten kilahtaa ja jos sitä jos tätä. Ihan kuin jotain päiväkotimeininkiä, että me ei leikitä sinun kanssa. Aikuiset ihmiset osaavat myös käsitellä nämä asiat asiallisesti mahdollisen eron tullen, mutta ilmeisesti kaikki ei.

Tuo on ymmärrettävää suhteen alussa, kun ei olla vielä varma tunteistaan.

Mutta ap ja  miehensä asuu yhdessä. Suhde on vakaa ja vakava.

Vierailija
142/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miesystäväni kanssa omat kaverit eikä juuri toistemme ystäviä nähdä. Se johtuu pitkälti siitä, että miehen tapa viettää ystäviensä kanssa aikaa ei tunnu minusta hyvältä ja toisinpäin. Ei se kuitenkaan vaikuta parisuhteeseen millään lailla.

Jos asia vaivaa, niin siitä kannattaa keskustella avoimesti.

Mutta kuitenkin teidät on esitelty jossain vaiheessa edes? En minäkään aina miehen kavereiden kanssa liiku eikä hän minun, mutta on kyllä esitelty, kuten kuuluukin.

Miten niin kuuluukin? Onko sinut viety miehen töihin ja esitelty siellä kaikille, kuten kuuluukin?

Kuuluu tulla esitellyksi rakkaan läheisille ihmisille, ennenkuin muutetaan yhteen. Kummallista salailuelämää, jos ei vietetä yhdessä aikaa isommallakin porukalla. Tai edes esitellään toinen.

Elän kummallista salailuelämää: yhdessä jo 25 vuotta, mutta en ole koskaan viettänyt aikaa isommalla porukalla miehen kavereiden kanssa. Eikä hänkään ole koskaan tullut mukaan tyttöjen iltaan, Kirsi ja Viivi ovat hänelle pelkkiä nimiä, kaupassa eivät tunnistaisi toisiaan.

Tyttöjen iltaan? Eikö nimikin jo kerro, ettei se ole pojille/miehille? Jos taas miehesi menisi ilman sinua Marin ja Karin luo ja mukana Marin sinkkuystävä Liisa, niin eikö se olisi outoa? Sinä et olisi tervetullut.

Eikö muka kaveriporukan mökkiviikonloppu kerro, että se on nimenomaan kaveroporukan mökkiviikonloppu ja olisi outoa, jos sinne tuotaisiin muita mukana? Siitähän tässä on kyse, ap haluaa avomiehen kavereiden yhteiseen viikonloppuun mukaan, vaikka hän ei ole sinne tervetullut.

MInusta olisi hienoa, jos mies menee Marin ja Karin luo ja kertoo, että joo, sinne on kutsuttu myös Marin kaveri Liisa - silloinhan mies ei edes yritä salata sitä, keitä tapaa. Jos heti oletan, että jaha, nyt se pettää, niin se on oma ajatukseni, ei kenenkään muun.

Samaa mieltä tosta viikonlopusta. Mutta ap:ta ei ole esitelty kavereille lainkaan, vaikka he  ihan asuvat yhdessä! Mitä se sen mies piilottelee? Joko kavereitaan tai ap:ta.

Jotain salaisuutta mä veikkaan.

Että ap:n miehen kaverit humalapäissään voisi kertoa vaikka sen ap:n miehen käyneen huorissa tms tai että sillä on joku piilolapsi jossain tai tehnyt jotain, mikä on ap:lle iso turn off.

Tai sitten ap:n mies on pokkana ylipuhunut ap:ta, vaikka kauniiksi, nuoreksi, hoikaksi, (sori, mikään sun tekstissä ei viitannut ettet olisi) tai muuten valehdellut ap:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää, että ihastut johonkin hänen kaveriinsa ja kaveri vie sinut häneltä.

Vierailija
144/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pelkää, että ihastut johonkin hänen kaveriinsa ja kaveri vie sinut häneltä.

Toikin on mahdollista. Etenkin jos mies on vähän kokematon ja epävarma, ja hänellä on supliikkeja ja komeita kavereita.

Mä en tosta syystä esittele mun miehelle joitain mun hoteimpeja kavereita.

Vierailija
145/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on 7 aikuisen naisen porukka, tunnettu toisemme varmaan 20 vuotta. Kahdesti vuodessa tavataan, puolisot ei ole mukana. Paitsi nyt, kun yksi meistä löysi uuden rakkauden ja tämä mies haluaa tulla joka paikkaan mukaan. Ei siinä mitään, tervetuloa vaan, mutta nyt tapaamiset on muuttuneet aivan erilaisiksi kuin ennen ja tiivis ystävyys, mahdollisuus puhua kaikesta on muuttunut hauskaksi, kepeäksi yhdessäoloksi, jolla ei ole isommin merkitystä. Niinpä vähitellen parin vuoden aikana yhteiset tapaamiset on harventuneet ja nähdään pienemmällä kokoonpanolla, 4 tai 6 meistä mukana ja 7+1 -tapaamiset peruuntuivat tältäkin syksyltä tekosyiden takia.

Niin että kannattaa ottaa se oma armas mukaan, sillä voi saada tylsästä perinteestä aivan uudenlaisen ja itse jää vähitellen ulkokehälle.

Luepa nyt kyseessä oleva keissi kunnolla. Ap kertonut että tapaamisissa ollut myös naisia!!!

Vierailija
146/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikissa parisuhdeasioissa sitä mieltä, että PUHUKAA älkääkä täällä vatvoko. 

Sori vaan, mutta naisia on vuosituhansia epäilty ja kaasuvalotettu milloin ties mistäkin, joten on täysin normaalia tulla aluksi tänne anonyymina kysymään samanlaista kokemuksista. Jos naiset eivät milloinkaan keskustelisi keskenään puolisoidensa oudoista asioista, monet naiset olisivat jopa kuolleet.

Vierailija
147/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän esitellyt sinut sukulaisilleen? Vanhemmilleen?

Tekeekö hän paljon työmatkoja/töitä toisella paikkakunnalla?

Onko mies muuttanut virallisesti yhteen kanssasi? Eli missä asunnossa hän on kirjoilla?

Juu on esitellyt vanhemmilleen ja ihan virallisesti asumme yhdessä (miehen luona). Teki aiemmin reissutyötä (ulkomailla) ei ole tehnyt nyt vuoteen kun koki sen raskaaksi.

Aina jos otan asian puheeksi niin hermostuu, välttelee asiaa tai kääntää sen niin, että minä yritän estää häntä viettämästä kavereiden kanssa aikaa. Ei halua ymmärtää sitä miksi haluan tutustua hänen kavereihinsa ja sanoo että "ei niistä sinun kavereita kuitenkaan tule". Tuntuu että on hyvin mustasukkainen siis nimenomaan niistä kavereistaan, ihan kuin yrittäisin jotenkin väkisin viedä niitä häneltä...En siis saa mitään logiikkaa miehen käytökseen.

Onko miehen kaveriporukoissa jokin sanaton alitajuinen nokkimisjärjestys? Onko siellä joku tosi eksovertti naistennaurattaja/kiusaaja/"pojat on poikia" tapauksia, joka kiusakseen (pojat on poikia -tyyliin) ottaa hiljaisemman miehen uuden naisystävän jonkinlaiseksi kohteeksi? Kiusaaminen by proxy, esimerkiksi lähennellään naista tai muuten käyttäydytään epäsopivasti vaan tyrkkiäkseen rajaa missä tulee miehelle tai naiselle mitta vastaan?

Olen kerran joutunut tällaisen kummallisen psykologisen sodankäynnin ristituleen, ja se oli epämiellyttävä kokemus, vaikka oma mies oli rakas ja kunnollinen. Kaveriporukan miehet yrittivät provosoida reaktioita eksästäni tekemällä minulle epäsuorasti kiusaa tekemällä lievästi epämiellyttäviä asioita kuten väkisin tanssittamista ja ympäriinsä nostelua ja kanniskelua näissä illanvietoissa. Epämääräisiä kommentteja ja humalaan juottamista ja rajojen rikkomista. Hekin olivat tällaisia pitkäaikaisia kavereita vuosikymmenien takaa, joten ehkä sinne on jäänyt jokin lapsellisuus aspekti mukaan. "Pojista ei kasvanut koskaan miehiä", jos he ovat toistensa seurassa. Miehelle nuo vanhat, mutta paskamaiset kaverit, voivat olla parempi kuin ei lainkaan kavereita ja vanhempana on vaikeampaa saada uusia kavereita.

Vierailija
148/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ihan samalla tavalla silloin kun kaveriporukkani koostui lähinnä spugeista, narkeista, prostuista ja liivijengiläisistä. Halusin pitää tyttöystäväni erossa niistä piireistä. Nykyään kun liikun eri porukoissa, niin nykyään vaimokin on mukana yleensä jos on avec-tilaisuus. Toki viikon ryyppyreissuihin ei naisia oteta häiritsemään.

Vierailija
149/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miesystäväni kanssa omat kaverit eikä juuri toistemme ystäviä nähdä. Se johtuu pitkälti siitä, että miehen tapa viettää ystäviensä kanssa aikaa ei tunnu minusta hyvältä ja toisinpäin. Ei se kuitenkaan vaikuta parisuhteeseen millään lailla.

Jos asia vaivaa, niin siitä kannattaa keskustella avoimesti.

Mutta kuitenkin teidät on esitelty jossain vaiheessa edes? En minäkään aina miehen kavereiden kanssa liiku eikä hän minun, mutta on kyllä esitelty, kuten kuuluukin.

Miten niin kuuluukin? Onko sinut viety miehen töihin ja esitelty siellä kaikille, kuten kuuluukin?

Kuuluu tulla esitellyksi rakkaan läheisille ihmisille, ennenkuin muutetaan yhteen. Kummallista salailuelämää, jos ei vietetä yhdessä aikaa isommallakin porukalla. Tai edes esitellään toinen.

Elän kummallista salailuelämää: yhdessä jo 25 vuotta, mutta en ole koskaan viettänyt aikaa isommalla porukalla miehen kavereiden kanssa. Eikä hänkään ole koskaan tullut mukaan tyttöjen iltaan, Kirsi ja Viivi ovat hänelle pelkkiä nimiä, kaupassa eivät tunnistaisi toisiaan.

Tyttöjen iltaan? Eikö nimikin jo kerro, ettei se ole pojille/miehille? Jos taas miehesi menisi ilman sinua Marin ja Karin luo ja mukana Marin sinkkuystävä Liisa, niin eikö se olisi outoa? Sinä et olisi tervetullut.

Eikö muka kaveriporukan mökkiviikonloppu kerro, että se on nimenomaan kaveroporukan mökkiviikonloppu ja olisi outoa, jos sinne tuotaisiin muita mukana? Siitähän tässä on kyse, ap haluaa avomiehen kavereiden yhteiseen viikonloppuun mukaan, vaikka hän ei ole sinne tervetullut.

MInusta olisi hienoa, jos mies menee Marin ja Karin luo ja kertoo, että joo, sinne on kutsuttu myös Marin kaveri Liisa - silloinhan mies ei edes yritä salata sitä, keitä tapaa. Jos heti oletan, että jaha, nyt se pettää, niin se on oma ajatukseni, ei kenenkään muun.

No, kyllä minä pitäisin hyvin outona, jos minä en olisi tervetullut miehen kaveriporukan mökkiviikonloppuun, jossa on muidenkin kumppanit mukana. Onneksi olen aina ollut tervetullut, kuten miehenikin minun kavereiden juttuihin. Eri juttu miesten- ja naistenillat, sinne mennään itsekseen tai jotkut työpaikan kemut.

Ja juu, minusta ei olisi hienoa, jos mieheni menisi Marin ja Karin luo, jossa Marin sinkkuystävä Liisa ja minä en olisi tervetullut. Voisin jopa sanoa, että suhde päättyisi siihen.

Vierailija
150/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on 7 aikuisen naisen porukka, tunnettu toisemme varmaan 20 vuotta. Kahdesti vuodessa tavataan, puolisot ei ole mukana. Paitsi nyt, kun yksi meistä löysi uuden rakkauden ja tämä mies haluaa tulla joka paikkaan mukaan. Ei siinä mitään, tervetuloa vaan, mutta nyt tapaamiset on muuttuneet aivan erilaisiksi kuin ennen ja tiivis ystävyys, mahdollisuus puhua kaikesta on muuttunut hauskaksi, kepeäksi yhdessäoloksi, jolla ei ole isommin merkitystä. Niinpä vähitellen parin vuoden aikana yhteiset tapaamiset on harventuneet ja nähdään pienemmällä kokoonpanolla, 4 tai 6 meistä mukana ja 7+1 -tapaamiset peruuntuivat tältäkin syksyltä tekosyiden takia.

Niin että kannattaa ottaa se oma armas mukaan, sillä voi saada tylsästä perinteestä aivan uudenlaisen ja itse jää vähitellen ulkokehälle.

Nyt on aika eri juttu... Ap:n tilanteessa on kyse sekaporukasta. Ei mistään miesporukasta.

Mikä ero? Sekaporukka, nais- tai miesporukka = KAVERIPORUKKA. 

No, kyllä sillä on eroa. Ja ap sanoi, että muidenkin kumppanit mukana.

Vierailija
151/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki muut kulkee noissa jutuissa lähes aina pariskuntina, niin todella outoa... Luulisi, että joku siellä porukassakin jo kysyy mieheltä, että missäs se sun nainen on, kun ei ole kahteen vuoteen näkynyt...

Vierailija
152/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa nyt kyseessä oleva keissi kunnolla. Ap kertonut että tapaamisissa ollut myös naisia!!!

Niin, niitä kaveriporukkaan kuuluvia naisia. Jonkun puoliso, riippumatta sukupuolesta tai suuntauksesta, on aina ulkopuolinen, ei tiedä mikä "Markkulan Pepen tempaus, muistattekste", kaikki muut muistaa ja nauraa kippurassa ja tämä puoliso ei tiedä mistä kyse. Näitä vanhoja juttuja usein tapaamisissa muistellaan, koko homman luonne muuttuu jos kohteliaisuussyistä pitää muuttaa koko dynamiikka jonkun Jullen puolison takia ettei hän tunne itseään ulkopuoliseksi - vaikka sitä hän nimenomaan on. 

Vierailija
153/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että miesystävä "ilmeisesti tuntee muiden tyttöystäviä", "en usko että ovat poikaporukalla", siis mitään faktaa ei ole siitä että tuolla nyt olisi niitä "ehkä ilmeisesti tunnettuja" tyttöystäviä. Tuntuu että tässä on nyt mahdotonta joidenkin ymmärtää että kaveriporukoissa voi olla sekä naisia että miehiä.

Vierailija
154/154 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni vanhaksi, kun luen näitä juttuja. Eikä siinä mitään. Huomaan että asiat muuttuu helpommiksi iän myötä.

Olemme siis toisella kierroksella ja se, ketä olemme tavanneet ja ketä ei (puolin ja toisin siis) on täysin sattumanvaraista. Mieheni ei ole tavannut ketään ystävistäni. Ei kun yhden näki ohimennen kerran. Äitiäniäkään hän ei ole tavannut. Muita sukulaisia kyllä.

Minä taas en ole tavannut mieheni kavereita. Yhdelle sanoin moi ohikulkevasta autosta ja toisen näin parvekkeelta ja heiluteltiin heipat. Mieheni äitiin minulla on läheinen suhde.