Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten unilääkkeistä vierottautuminen onnistuu, jos sitten valvon esimerkiksi 10 vrk tai enemmän täysin ilman unta? ):
Olen äärimmäisen vaikea tapaus ):
Tuntuu, ettei kukaan edes kykene ymmärtämään, missä jamassa olen?No mitä ihmettä siellä sun hoidossasi sitten tehdään??? Toteaako lääkärisi (jolta reseptisi saat), että olet niin vaikea tapaus, ettei sille mitään voi? Suomen lääketiede on kansainvalisestikin mitattuna niin korkeatasoista, että kyllä unettomuus selätettyä saadaan ihan varmasti. Sun ongelmasi kuulostaa pakkomielteeltä, siihenkin löytyy apua.
Mun annostukset on jo korkeat, mulle kehittyy aina nopeasti toleranssi kaikkiin lääkkeisiin. Olen aika toivoton tapaus. ):
Olet nyt ihan itse luonut ongelmasi. Miksi aloitat lääkkeitä jos tiedät, että joudut niiden kanssa vaikeuksiin? Lopeta lääkkeet, äläkä aloita enää uusia. Ihan 100 varmasti nukahdat kun olet valvonut muutaman päivän. Nyt vaan ruikutat ja ruikutat, eikä mikään ohje kelpaa.
En vaan nukahda ): . En henkisesti kestä yli 5 vrk valvomista. Siksi olen turvautunut lääkkeisiin, etten sekoa. Ja lääkkeisiin liittyy aina väistämättä tottuminen.
Vierailija kirjoitti:
Atarax? Siihenhän tulee toleranssi tosi nopeasti. Miksei sulla ole melatoniinia ja mirtatsapiinia? Itse nukun niiden yhdistelmällä.
Olen käyttänyt ataraxia uniongelmiin jo varmaan yli 7 vuotta. Ei ole toleranssi kasvanut. Mirtazapiini oli itselleni aivan myrkkyä, olin kuin pöllyssä päivisin. Ketipinor vahvistaa ahdistusta ja vihan tunnetta potenssiin tuhat. Atarax on ainut jossa ei ole ollut haittoja. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eivät ole koskaan kokeneet maniatyyppistä tai muuta psyykeperäistä vakavaa unihäiriötä eivätkä tiedä asiasta mitään, voisivat pidättäytyä kommentoimasta ja antamasta neuvojaan tyyliin älä ajattele jne. Mun mielestäni se on yhtä törkeää kuin huutaa hukkuvalle, että yritä nyt vaan pysyä siellä pinnalla.
No mistä hitosta me tiedetään onko ap:llä manityyppinen unettomuus. Hän kysyy neuvoja ja niitä on tässä monipuolisesti annettu. Mikä auttaa yhdellä, ei välttämättä auta toisella. Kaikki vinkit ja ohjeet voi kokeilla ja yksi parhaimmista neuvoista on olla ajattelematta tai stressaamatta unettomuutta, koska stressi pahentaa sitä.
Siis maniatyyppinen, ei mani.
Eiköhän tuosta aloituksesta jo selvinnyt, että on vakava paikka eikä mikään pienellä ajattelusäädöllä hoidettavissa oleva.
Ei tässä kukaan pelkästään ajattelua tarjoa, vaan erilaisia vaihtoehtoja, joita kaikkia voi yrittää toteuttaa. Ajattelu on vain yksi niistä kaikista. Ruokavalio, liikunta, mielen rentous, kunnollinen unihygienia, monta eri kohtaa mitä voi parantaa. Ap vaikuttaa kireältä ja vihaiselta. Ei silloin nukuta.
Olen ahdistunut ja peloissani. ):
Ja mitä luulet noiden tunteiden tekevän sun unelle? Mene terapiaan, se auttaa. Ja miksi et kommentoi mitään hypnoterapiaan, mitä sulle on jo ehdotettu? En käsitä miksi jotkut haluaa rypeä ongelmissa vapaaehtoisesti.
En mä normaalisti ryvekään, mutta AV:lla halusin vaan hieman purkaa ajatuksia.
Avun saanut kirjoitti:
Itse sain noiden jälkeen Kepiapinia, jolla olen nukkunut melko hyvin viimeiset 20 vuotta. Toleranssi ei ole kasvanut, eikä ole tullut sivuvaikutuksia. Toki tiedän, ettei kaikille kaikki lääkkeet toimi. Siksihän niitä lääkärin valvonnassa kokeillaan.
Itsellä toimii ketiapiini myös hyvin, ei ole toleranssia. Koska ketiapiini on antipsykoottinen lääke, sillä on taipumusta nostaa ruokahalua. Ainakin itselle tulee järjetön ruokahalu tunnin-pari sisällä.
Jos painon nousu pelottaa niin en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Avun saanut kirjoitti:
Itse sain noiden jälkeen Kepiapinia, jolla olen nukkunut melko hyvin viimeiset 20 vuotta. Toleranssi ei ole kasvanut, eikä ole tullut sivuvaikutuksia. Toki tiedän, ettei kaikille kaikki lääkkeet toimi. Siksihän niitä lääkärin valvonnassa kokeillaan.
Itsellä toimii ketiapiini myös hyvin, ei ole toleranssia. Koska ketiapiini on antipsykoottinen lääke, sillä on taipumusta nostaa ruokahalua. Ainakin itselle tulee järjetön ruokahalu tunnin-pari sisällä.
Jos painon nousu pelottaa niin en suosittele.
Mulla muodostuu kaikkiin lääkkeisiin sietokyky, kuten nytkin on päässyt käymään ):
Onko AV:lla muita samanlaisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ollaan niin vihamielisiä mua kohtaan?
Koska et vaikuta ottavan ohjeita vastaan. Oletko meditoinut tai harrastanut mindfulnessia? Miten rentoutat mielesi kun menet nukkumaan? Oletko kokeillut hypnoosia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska et vaikuta ottavan ohjeita vastaan. Oletko meditoinut tai harrastanut mindfulnessia? Miten rentoutat mielesi kun menet nukkumaan? Oletko kokeillut hypnoosia?
Olen meditoinut ja harrastanut mindfulnessia. Hypnoosia en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avun saanut kirjoitti:
Jos painon nousu pelottaa niin en suosittele.Mulla muodostuu kaikkiin lääkkeisiin sietokyky, kuten nytkin on päässyt käymään ):
Onko AV:lla muita samanlaisia?
Jos noin käy, niin silloin kannattaa vähentää lääkettä tai lopettaa kokonaan. Minä söin joskus opamoxia ja imovanea ja kun määrätty annos ei enää auttanut, niin lopetin noiden syönnin. Suosittelen samaa sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eivät ole koskaan kokeneet maniatyyppistä tai muuta psyykeperäistä vakavaa unihäiriötä eivätkä tiedä asiasta mitään, voisivat pidättäytyä kommentoimasta ja antamasta neuvojaan tyyliin älä ajattele jne. Mun mielestäni se on yhtä törkeää kuin huutaa hukkuvalle, että yritä nyt vaan pysyä siellä pinnalla.
No mistä hitosta me tiedetään onko ap:llä manityyppinen unettomuus. Hän kysyy neuvoja ja niitä on tässä monipuolisesti annettu. Mikä auttaa yhdellä, ei välttämättä auta toisella. Kaikki vinkit ja ohjeet voi kokeilla ja yksi parhaimmista neuvoista on olla ajattelematta tai stressaamatta unettomuutta, koska stressi pahentaa sitä.
Eiköhän tuosta aloituksesta jo selvinnyt, että on vakava paikka eikä mikään pienellä ajattelusäädöllä hoidettavissa oleva.
Ei tässä kukaan pelkästään ajattelua tarjoa, vaan erilaisia vaihtoehtoja, joita kaikkia voi yrittää toteuttaa. Ajattelu on vain yksi niistä kaikista. Ruokavalio, liikunta, mielen rentous, kunnollinen unihygienia, monta eri kohtaa mitä voi parantaa. Ap vaikuttaa kireältä ja vihaiselta. Ei silloin nukuta.
Ja mitä luulet noiden tunteiden tekevän sun unelle? Mene terapiaan, se auttaa. Ja miksi et kommentoi mitään hypnoterapiaan, mitä sulle on jo ehdotettu? En käsitä miksi jotkut haluaa rypeä ongelmissa vapaaehtoisesti.
En mä normaalisti ryvekään, mutta AV:lla halusin vaan hieman purkaa ajatuksia.
):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avun saanut kirjoitti:
Jos painon nousu pelottaa niin en suosittele.Mulla muodostuu kaikkiin lääkkeisiin sietokyky, kuten nytkin on päässyt käymään ):
Onko AV:lla muita samanlaisia?Jos noin käy, niin silloin kannattaa vähentää lääkettä tai lopettaa kokonaan. Minä söin joskus opamoxia ja imovanea ja kun määrätty annos ei enää auttanut, niin lopetin noiden syönnin. Suosittelen samaa sullekin.
En pysty tällä hetkellä nukkumaan ollenkaan ): Olen ihan kauhuissani.
Ohjeita tulee jos jonkinlaista. Itselläni ollut kanssa pitkäaikaistakin unettomuutta. OLen herkästi stressaava ihminen ja jos jotain on, uni jää koiranuneksi. Melatoniinit kokeiltu tulee ihan levottomat yöt ei kiitos. Unilääkkeen murustaminen, niin aivan oikein pienentäminen samoin kuin mielialalääkkeessä itse asiassa vahventaa vaikutusta. Tästä ei puhuta lääkäreiden keskuudessa. Alat vaan otaamaan pienempiä annoksia, ja huomaat vaikutuksen olevan aina vain parempi. Itse käytän neljännestä ja sitten sellainen psykologinen asia, etten edes odota nukkuvani hyvin. Jotkut yöt menee ns. pannulla päähän nukahtaessa. Herään joskus aamuyöllä ja korvatulppa joka kädessä aloin odottamaan unta onkin jossain lakanoissa. Sitten on öitä, vaikka ottaisin isomman annoksenkin lääkettä mutta huolia, uni ei tule. Se ei tule sillä siisti.
Eli elämä on tällaista, välillä saa nukkua kuin tukki ja välillä sitä koiranunta jos sitäkään. Mitä enemmän ajattelee nukahtamista sitä varmuudella sitä ei tapahdu kuten se luontaisesti tulisi. Hyväksy, että olet huonouninen älä taistele sitä vastaan. Mielesi alkaa sopeutua siihen, ja kohta voit huomata tätä rytmiä että välillä nukut välillä et. Uni on minusta tärkeämpää kuin jopa ravinto, noin siltä kannalta, että minkälainen seuraava päivä on. Paastota voi, mutta unettomana on kuin kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kun siitä tulee osa identiteettiä, kuten monista muistakin mielen haasteista ja toiset rutistaen pitää näistä kiinni ja mikään ei koskaan auta, no ei auta ei. Mikään ei muutu kun mikään ei muutu. eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen meditoinut ja harrastanut mindfulnessia. Hypnoosia en ole kokeillut.
No siinä tapauksessa sinulla on sellainen vaihtoehto vielä olemassa. Hypnoosi on ihan todella voimakas keino vaikuttaa mieleen ja alitajuntaan. Sillä voi lopettaa tupakoinnin, sen avulla voi laihduttaa jne.
Anna sille mahdollisuus ja etsi terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avun saanut kirjoitti:
Onko AV:lla muita samanlaisia?Jos noin käy, niin silloin kannattaa vähentää lääkettä tai lopettaa kokonaan. Minä söin joskus opamoxia ja imovanea ja kun määrätty annos ei enää auttanut, niin lopetin noiden syönnin. Suosittelen samaa sullekin.
En pysty tällä hetkellä nukkumaan ollenkaan ): Olen ihan kauhuissani.
Yli 5 vrk valvomista en välttämättä kestä enää henkisesti. ): Olisin tyytyväinen, jos nukkuisin edes 2x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakava vaiva, on käännyttävä asiantuntijoiden puoleen eikä keskustelupalstoille. En vaan ymmärrä, miksi AP:n lääkäri ei tunnista mitään vakavaa. Jos ei tunnista, tekee tietysti lähetteen erikoissairaanhoitoon. AP roikkuu ja vinkuu aina vaan uudestaan netin palstoilla, kun hänen kertomiensa perusteella pitäisi olla jo sairaalassa.