Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö AV:lla ole ketään, joka olisi ajautunut samaan jamaan? Olen hyvin epätoivoinen. ):
🤣. Lopeta jo ruikutus.
): Eikö ketään, edes yhtä, jolla olisi tai olisi ollut sama jama kuin mulla? Tai edes jollain tutulla. ):
Ja ruikutus jatkuu. 🤣
Olen epätoivoinen. Olisiko neuvoja tai apua pilkkaamisen sijaan? ):
Oletko kokeillut vyöhyketerapiaa, akupunktiota tai hypnoosihoitoa? Näistä jostakin voisi olla apua. Sun täytyy saada hermosto rauhoittumaan.
Akupunktiota olen kokeillut, ei auttanut unettomuuteen. ):
Entä hypnoosia tai vyöhyketerapiaa? Hypnoosia suosittelen vahvasti. Meditointia, mindfulnessia, liikuntaa? Lääkkeet on oikotie joka vain lopulta pahentaa unettomuutta.
Niitä en ole kokeillut. ):
No siinä sulle sitten kasa uusia keinoja. Ei kannata huomenna taas tehdä uutta ketjua jossa kysyt neuvoja. Etsi netistä hypnoterapeutti ja menet vastaanotolle. Siellä käyt ehkä 5 kertaa. Siinä välissä ajat lääkityksen alas. Sitten nukutkin jo luonnollisesti.
En tiedä, miten lääkityksen alasajo onnistuu, jos valvon luokkaa 10 vrk putkeen kuukauden ajan ):
Minä testasin , valvoin viikon putkeen ja sain epilepsiakohtauksen ja meni viikko sairaalassa. Ettei se pitkään valvominen mitään vaaratonta ole. Mutta ihmiset, jotka ei tiedä kroonisesta unettomuudesta mitään, niin jakavat kuluneita neuvokas, kuten käy kävelyllä, lue kirjaa, tuuleta makuuhuone. Voin kertoa että täysin hyödytöntä puuhaa minulle. Hyvä, jos jotain auttaa.
Mitä jankutusta, jestas sentään! Ei ihme ettei nuku, jos käy ihan kierroksilla.
Olin aina n 3 yötä täysin uneton, kun nukahtamislääkkeet olivat lopussa. Sit aloin nukkua ensin pari tuntia, sitten 4. Kun olin vuorotteluvapaalla, pystyin nukkumaan rytmini mukaan 02-10. Vasta korona-ajan tuoma stressitason lasku poisti siihen mennessä n 30v kestäneet univaikeudet.
Nyt päätin, että lopetan lääkityksen (Opamox ja Olanzapin sekä Atarax) tänään 26.8.
Kuinkakohan kauan valvon putkeen, ennen kuin opin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? ):
Vierailija kirjoitti:
Nyt päätin, että lopetan lääkityksen (Opamox ja Olanzapin sekä Atarax) tänään 26.8.
Kuinkakohan kauan valvon putkeen, ennen kuin opin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? ):
Pelottaa hirveästi, jos en opikaan uudelleen nukahtamaan. ):
Vierailija kirjoitti:
Ehdin syödä lääkkeitä pari vuotta, joten mietityttää, miten mun unikeskus enää toimii. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan kauan valvon putkeen, ennen kuin opin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? ):Ehdin syödä lääkkeitä pari vuotta, joten mietityttää, miten mun unikeskus enää toimii. ):
En ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman lääkitystä. ): Mutta kai mä voin luottaa siihen, että sitten lopulta nukahdan/torkahdan ensimmäisen kerran. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan kauan valvon putkeen, ennen kuin opin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan? ):Ehdin syödä lääkkeitä pari vuotta, joten mietityttää, miten mun unikeskus enää toimii. ):
En ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman lääkitystä. ): Mutta kai mä voin luottaa siihen, että sitten lopulta nukahdan/torkahdan ensimmäisen kerran. ):
Pelottaa hirveästi, jos en opikaan uudelleen nukahtamaan. ):
up