Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Tutkituta uniapnea. Kevyt iltalenkki ja tukeva iltapala auttaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Olen tänä syksynä nähnyt häiritseviä ja outoja unia, kun selvisi yli kymmenen vuoden takainen väärinkäsitys yhden miehen kanssa. Koko väärinkäsitys perustui yhteensattumaan joka oli niin mitätön, että muistin sen vasta kuukausi sitten täysin sattumalta. Samalla tajusin selityksen moneen mieltäni vaivanneeseen asiaan. Hyvä puoli on ettei mies ollutkaan välinpitämätön, huono puoli että hän on luullut yli kymmenen vuoden ajan minua kamalaksi selkäänpuukottajaksi ja tulkinnut viattomat terveiseni veetuiluksi.
Saatan saada väärinkäsityksen korjattua syksyn aikana ja toivon sitten nukkuvani paremmin.
Just tuollaiset sinänsä "mitättömät" väärinkäsitys- yhteensattumat puskee toisinaan minunkin untani häiritsemään. Mä satuin viitisen vuotta sitten "tölväisemään" sukulaistani tajuamattani. Ja sama juttu kun sulla: tää sukulainen piti mun terkut ja muut vinoiluna. Mutta selvitin hänen kanssaan livenä, ettei sanomiseni ollut tarkoitettu lainkaan vinoiluna. Sen jälkeen ei asia enää tullut uniini. Toivottavasti saat väärinkäsityksen oikaistua! Unilla on usein jokin viesti...
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa kuinka kauan totaaliunettomuus (lääkkeiden lopetuksen jälkeen) jatkuu kohdallani. ):
Ja opinko enää uudelleen nukahtamaan. ):
Täällä keskustellaan jo ihan muista kuin sun ikuisesta totaaliunettomuudestasi.
Mun unta häiritsi iltaisin aina päälle tunkevat huolet. Mut sitten ryhdyin tosissani päättäämään, että pidän seuraavana päivänä "huolihetken"; ja kas, se strategia on tosi toimiva. Kannatta kokeilla!
Pelottaa kuinka kauan totaaliunettomuus (lääkkeiden lopetuksen jälkeen) jatkuu kohdallani. ):
Ja opinko enää uudelleen nukahtamaan. ):
Vierailija kirjoitti:
Unettomuus on perkele.
Onneks oon kohta 63, ikiuni lähenee luonnostaan...
63 veellä on vielä rutkasti elämää edessään todennäköisesti; että älä nyt vielä ikiunia odottele. ootko mitään apuja mistään saanut unettomuuteesi?
Kuinka kauan totaalinen unettomuus on teillä jatkunut lääkkeiden lopetuksen jälkeen? ):
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan totaalinen unettomuus on teillä jatkunut lääkkeiden lopetuksen jälkeen? ):
Kauan. Hyvinkin pari kolme kuukautta meni niin että korkeintaan tunnin pari horrostin ja sit säpsähdin tuskanhikisenä piehtaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan. Hyvinkin pari kolme kuukautta meni niin että korkeintaan tunnin pari horrostin ja sit säpsähdin tuskanhikisenä piehtaroimaan.
Missä ajassa lääkkeiden lopetuksesta aloit nukahdella ensimmäisiä kertoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukahtaminen on edelleenkin välillä vaikeaa mutta toki toisinaan tulee ihan täydellisiä öitä (nukahtaa nopeasti ja nukkuu sikeästi koko yön, 7-9 h jopa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukahtaminen on edelleenkin välillä vaikeaa mutta toki toisinaan tulee ihan täydellisiä öitä (nukahtaa nopeasti ja nukkuu sikeästi koko yön, 7-9 h jopa).
Oliko sulla lopetuksen alussa aikaa, jolloin et pystynyt nukkumaan lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Uni tuli kyllä joka yö mutta usein jäi pinnalliseksi ja lyhytkestoiseksi. Se vähän aaltoili; alussa ehkä joka kolmas tai neljäs yö oli jotenkuten kunnollinen, muut sellaista pätkittäistä horrostamista.
Oikeastaan parasta oli kun vain päätin että tämä nyt näköjään on sitten tällaista, valvotaan sitten jne. Sitten se jotenkin unohtui koko uni-vatvonta ja jossain vaiheessa huomasin nukkuneeni jo pidemmän aikaa enimmäkseen hyvin.
Elimistöllä on ihmeellinen kyky palautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Uni tuli kyllä joka yö mutta usein jäi pinnalliseksi ja lyhytkestoiseksi. Se vähän aaltoili; alussa ehkä joka kolmas tai neljäs yö oli jotenkuten kunnollinen, muut sellaista pätkittäistä horrostamista.
Oikeastaan parasta oli kun vain päätin että tämä nyt näköjään on sitten tällaista, valvotaan sitten jne. Sitten se jotenkin unohtui koko uni-vatvonta ja jossain vaiheessa huomasin nukkuneeni jo pidemmän aikaa enimmäkseen hyvin.
Elimistöllä on ihmeellinen kyky palautua.
Onko täällä kellään ollut totaalista unettomuutta lopetuksen yhteydessä?
Onko täällä kellään ollut totaalista unettomuutta lopetuksen yhteydessä?
u.p.