Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
2601/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle ap, miten ihmeessä pystyt olemaan erossa iltaisin klo 8 eteenpäin tästä ketjusta, kun et voi olla kirjoittelematta tänne päivisin? Miten sulla on illalla sellainen tahdonvoima, että pystyt vain lopettamaan, mutta päivisin et pysty?

Menen nukkumaan silloin.

<3

Nukkumaan klo 20.00? Kuulostaa liian aikaiselta. Myöhennä sitä ainakin parilla tunnilla. Harva aikuinen saa  unesta kiinni jo illalla.

Vierailija
2602/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):

Pelkään, etten enää opi nukkumaan uudelleen. 😭

Täältä löytyy lisää. Olen paininut unettomuuden kanssa jo opiskeluajoista lähtien. Kun koukuttavia bentsoja ajettiin alas, valvoin takuulla ahdistuneena pari viikkoa. Sen jälkeenkin nukuin jonkinmoista "koiranunta". Avun sain onneksi tosi hyvästä terapiasta. Pikku hiljaa sitten ahdistukseni purkautui terapeutin kanssa solmujani availlen. Nykyään nukun, tosin pelkään unettomuuden alkavan uudelleen ja sitä varten mulla on vain ja ehdottomasti vain satunnaiseen käyttöön Mirtazapiini. Kun tiedän sen katkaisevan unettomuuden, en ole sitä tarvinnut. Pelkkä tieto saatavilla olevasta "pika-avusta" sain hallinnnan ahdistukseeni.

N35

<3

Tarkoitatko parilla viikolla 3-4 viikkoa? Eli silloin nukahdit ensimmäisen kerran bentsojen lopetuksen jälkeen?

Pari viikkoa oli suurinpiirtein 2 viikkoa. Päivälleen en enää muista, sen verran sumuista aikaa tuo oli. En viitsi sitä aikaa enää lainkaan aktiivisesti muistella.

<3. Mitä bentsoja sulla oli käytössä?

Kuinka kauan käytit bentsoja?

Mä olen käyttänyt Opamoxia ja Olanzapiinia pari vuotta. ):

Muistaakseni n puoli vuotta, kun tolet nousi tosi nopeasti. Ystävättäreni on käyttänyt Olanzapiinia jo vuosikymmenen, pienellä annostuksella ja hyvin pärjää. Etenee urallaan ettei siis lääke ole ollenkaan tuhonnut aivoissa mitään.

Mullakin nousi tolet Opamoxiin ja Olanzapiiniin, siksi aloin ajamaan niitä alas. ):

Mitenköhän irrottautuminen onnistuu näinkin pitkän ajan jälkeen? 😭

Eikös sulla ollut lääkkeiden alasajo jo loppusuoralla? Kyllä se alasajo onnistuu sullakin. Voi olla, että sulla on enää selätettävänä se psyykkinen puoli. Onnistut kyllä, älä huoli ja jos vaan kykenet, yritä olla miettimättä, että mitäs jos en enää ikinä opi nukkumaan. Opit ihan varmasti. Osaisitko ottaa päivän kerrallaan?

Mulla on jäljellä Olanzapin (1/2)x5mg ja Opamox (1/2 + 1/2) 15mg. 😭.

Tiedän, että pitäisi elää päivä kerrallaan. Ahdistaa vaan se, etten ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):

Vierailija
2604/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2605/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä löytyy lisää. Olen paininut unettomuuden kanssa jo opiskeluajoista lähtien. Kun koukuttavia bentsoja ajettiin alas, valvoin takuulla ahdistuneena pari viikkoa. Sen jälkeenkin nukuin jonkinmoista "koiranunta". Avun sain onneksi tosi hyvästä terapiasta. Pikku hiljaa sitten ahdistukseni purkautui terapeutin kanssa solmujani availlen. Nykyään nukun, tosin pelkään unettomuuden alkavan uudelleen ja sitä varten mulla on vain ja ehdottomasti vain satunnaiseen käyttöön Mirtazapiini. Kun tiedän sen katkaisevan unettomuuden, en ole sitä tarvinnut. Pelkkä tieto saatavilla olevasta "pika-avusta" sain hallinnnan ahdistukseeni.

N35

<3

Tarkoitatko parilla viikolla 3-4 viikkoa? Eli silloin nukahdit ensimmäisen kerran bentsojen lopetuksen jälkeen?

Pari viikkoa oli suurinpiirtein 2 viikkoa. Päivälleen en enää muista, sen verran sumuista aikaa tuo oli. En viitsi sitä aikaa enää lainkaan aktiivisesti muistella.

<3. Mitä bentsoja sulla oli käytössä?

Kuinka kauan käytit bentsoja?

Mä olen käyttänyt Opamoxia ja Olanzapiinia pari vuotta. ):

Muistaakseni n puoli vuotta, kun tolet nousi tosi nopeasti. Ystävättäreni on käyttänyt Olanzapiinia jo vuosikymmenen, pienellä annostuksella ja hyvin pärjää. Etenee urallaan ettei siis lääke ole ollenkaan tuhonnut aivoissa mitään.

Mullakin nousi tolet Opamoxiin ja Olanzapiiniin, siksi aloin ajamaan niitä alas. ):

Mitenköhän irrottautuminen onnistuu näinkin pitkän ajan jälkeen? 😭

Eikös sulla ollut lääkkeiden alasajo jo loppusuoralla? Kyllä se alasajo onnistuu sullakin. Voi olla, että sulla on enää selätettävänä se psyykkinen puoli. Onnistut kyllä, älä huoli ja jos vaan kykenet, yritä olla miettimättä, että mitäs jos en enää ikinä opi nukkumaan. Opit ihan varmasti. Osaisitko ottaa päivän kerrallaan?

Tiedän, että pitäisi elää päivä kerrallaan. Ahdistaa vaan se, etten ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):

Silloin tällöin olen ottanut Atarax 25 mg, mutta en enää ota niitä, sillä kohta joudun taas irrottautumaan niistäkin. ):

Vierailija
2606/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2607/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2608/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen ottanut Atarax 25 mg, mutta en enää ota niitä, sillä kohta joudun taas irrottautumaan niistäkin. ):

Vierailija
2609/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2610/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2611/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2612/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2613/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ottanut nyt 6 päivää yllä kuvatulla tavalla (kahtena päivänä 6:sta olen ottanut Atarax 25 mg, mutta enää en ota niitä). 😭

Vierailija
2614/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2615/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2616/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2617/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2618/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2619/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle ap, miten ihmeessä pystyt olemaan erossa iltaisin klo 8 eteenpäin tästä ketjusta, kun et voi olla kirjoittelematta tänne päivisin? Miten sulla on illalla sellainen tahdonvoima, että pystyt vain lopettamaan, mutta päivisin et pysty?

Menen nukkumaan silloin.

<3

Ei ollut ap. Yritän rentoutua klo 8 eteenpäin illalla.

Kannattaisiko sinun rentoutua jo päivällä ja tehdä silloin näitä harjoitteita? Jos ahdistaa ja keho on ylivirittynyt, mindfulnessit sun muut saattaa jopa pahentaa oloa. Ainakin mulla kävi niin, että kun yritin nukahtaa kehoskannauksen ja rentoutumisharjoitusten avulla, tulin niin tietoiseksi kehosta, että uni pakeni vielä kauemmas (kärsin aiemmin siis välillä täysin unettomista öistä).

Entä jos rentoudut päivällä ja keskityt illalla tekemään mukavia asioita, kuten katsomaan lempi-tv-sarjoja, pelaamaan, käymään kävelyllä, lukemaan tai kuuntelemaan kirjoja, leipomaan, neulomaan, täyttämään sudokuja, kokoamaan palapelejä jne. Eli tekemään ihan mitä tahansa, mikä tuottaa hyvää mieltä, ja unohtamaan uniasioiden pohtimisen. Minun piti ennen nukahtamista saada "hiljennettyä" aivot, etten ajatellut sitä, tuleeko uni vai ei.

Vierailija
2620/4056 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen nukkumaan silloin.

<3

Ei ollut ap. Yritän rentoutua klo 8 eteenpäin illalla.

Kannattaisiko sinun rentoutua jo päivällä ja tehdä silloin näitä harjoitteita? Jos ahdistaa ja keho on ylivirittynyt, mindfulnessit sun muut saattaa jopa pahentaa oloa. Ainakin mulla kävi niin, että kun yritin nukahtaa kehoskannauksen ja rentoutumisharjoitusten avulla, tulin niin tietoiseksi kehosta, että uni pakeni vielä kauemmas (kärsin aiemmin siis välillä täysin unettomista öistä).

Entä jos rentoudut päivällä ja keskityt illalla tekemään mukavia asioita, kuten katsomaan lempi-tv-sarjoja, pelaamaan, käymään kävelyllä, lukemaan tai kuuntelemaan kirjoja, leipomaan, neulomaan, täyttämään sudokuja, kokoamaan palapelejä jne. Eli tekemään ihan mitä tahansa, mikä tuottaa hyvää mieltä, ja unohtamaan uniasioiden pohtimisen. Minun piti ennen nukahtamista saada "hiljennettyä" aivot, etten ajatellut sitä, tuleeko uni vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi