Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
261/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
262/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
264/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen.? Monilla vaihdevuosi-ikäisillä uniongelmia voidaan korjata hormonihoitoa säätämällä.

Alle 30-vuotias. ):

'

Auttaisko jos antaisit vähän vanhemmalle miehelle pillua ja persettä? Spermat voin ruiskutella naamalle. Nussittuna nukut taatusti hyvin.

M55

Ei naurata. ):

No oletko ryypännyt vai miksi ei uni tule?

En ryyppää ollenkaan. ):

Käy 2 tunnin kävelylenkillä. Kävele niin nopeasti kuin jaksat. Suihkuun ja nukkumaan.

Kävin jo päivällä monen tunnin lenkillä. ):

Kuulehan nyt, olet ollut koko päivän- taas- AV: llä. Et lenkillä. Yritä edes toteuttaa kirjoittajien hyviä neuvoja. Kyllä sinä selviät, varmasti.

Vierailija
265/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle riitti tää sun sekoilu, sori. Mitkään neuvot ei sulle kelpaa ja spämmäät tätä samaa päivästä toiseen aamusta iltaan. Koita pärjäillä.

Vierailija
266/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia asiantuntijoita koko lanka täynnä.

Onko kenelläkään tähän lankaan kirjoittaneista todellista unilääketieteen tai sirkadiaanisten rytmien koulutusta? Aivan. Ei ole.

Ilman sitä suurin osa unideprivaation ilmiöistä jää teiltä huomaamatta, puhumattakaan siitä, että pystyisitte niitä analysoimaan.

>Huomasitko, miten EEG-amplitudi selvästi laski alfarytmiin sopien?

>Tunnistitko tuossa NPAS:n korvaavan CLOCK:n heterodimeerissä BMAL1:n kanssa?

>Aukeaisiko kofeiinin pitkäkestoinen vaikutus paremmin jos adenosinergisessä järjestelmässä tarkasteltaisiin sen A1/A2A/A2B-reseptoreiden antagonisoinnin sijasta reseptori-välittäjäainetasapainon muutoksia kahvinjuonnin ja valvomisen allostaattisena funktiona?

Niin. Ilman asianmukaista koulutusta unideprivaatiota ja sen seuraksia arvottava ihminen rinnastuu syöttötuolissa istuvaan vauvaan, jonka suuhun huoltaja työntää ruokaa. "Nam, maistuu hyvältä koska maistuu hyvältä." "Yäk, maistuu pahalta koska en pidä tästä."

Kuvittele tilanne, jossa nämä vauvat kiistelevät siitä, mikä purkkiruoka on yliarvostettua. Tai no, ei tarvitse kuvitella. Näet sen tässä langassa.

Tämä on keskustelupalsta, ei asiantuntijapalsta. Aloittaja kysyi asiaa täältä, tavallisilta ihmisiltä.

Vierailija
267/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
268/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
269/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ahdistunut, syötkö mitään lääkettä ahdistusta helpottamaan esimerkiksi essitalopram, otatko illalla tuon opamox 30 mg, miksi lääkäri ei oo antanu sulle mitään nukahtamislääkettä, unilääkettä. Otappa yhteys sinne lääkäriin  uudestaan, semmonen joka on kokeneempi, ei tk-peruslääkäriä. Ekana sun pitää nukkua ja sitten vasta mietit, että mitä teet. Unettomuus on sellaista, että välillä menee pitkään hyvin ja sitten kun tulee uneton jakso niin sitä on ihan kauhuissaan, että jääkö se tilanne päälle, Siksi se kannattaa katkaista jo alussa. Turha olla liian ankara itselleen, että taas minä oon epäonnistunut ja huono ihminen. Sellainen jolla ei ole ollut todella vakavia unettomuusjaksoja , ei voi käsittääkään mikä h elvetti se voi olla. Ja yöllä tietenkin on ne epätoivoisimmat hetket ja päässä pyörii ties mitä ajatuksia. Ei muuta ku kohti uusia pettymyksiä. Jos yhtään lohduttaa niin et varmaan jaksa valvoa loppuelämääsi. Tsemiä.

Vierailija
270/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen, jos en nuku tänäänkään (3 vrk nukkumatta putkeen)? ):

Loppuuko tämä koskaan?

En tiedä, mitä teet, jos et nuku tänäänkään.

En tiedä, loppuuko " tämä" koskaan.

Mutta asiantuntijat tietävät paremmin. Chattaa esim jonkun lääkäriaseman päivystävän kanssa. Ei maksa paljon, saat ainakin ohjeita, kuinka edetä. Tai jos sulla on tosi hätä, soita 112, siellä päivystävä arvioi, jos tarvitset jo tänään/ yöllä apua ja voi lähettää ambulanssin. Kuulostat sekavalta.

Vierailija
271/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap on? En ehdi lukea koko ketjua läpi, mutta jos olet 40+ nainen unettomuus saattaa johtua vaihdevuosista. Eli paras lääke olisi estrogeenilisä!

Vierailija
272/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukahdan paremmin kun lopetin nukkumisesta stressaamisen. Piti kyllä lopettaa työt ja ottaa sairaslomaa,joten en suosittele kaikille.Mutta nykyään nukun 2.00-12.00. Unettomia öitä on silti usein. Pitäisi päästä kai tästä herkästä suorittajaluonteesta eroon.

Vierailija
273/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen, jos en nuku tänäänkään (3 vrk nukkumatta putkeen)? ):

Loppuuko tämä koskaan?

Ymmärrätkö ollenkaan, mitä sinulle kirjoitetaan? Kuin kirjoittelisit itse itsellesi. Tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta. Rauhoitu, hengitä syvään. Homma kyllä selviää, kunhan lopetat itsesi lietsomisen. Asiasi hoituvat varmasti.

Vierailija
274/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
275/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vieroitus-viesteistä tuli mieleen, että kannattaisiko mun tässä vaiheessa pysyä tuossa annostuksessa Opamox 30mg, Atarax 50mg ja Levozin 50mg, mutta en pyydä enää lisää lääkkeitä, vaikka en saakaan nukuttua. Sitten vähitellen alan vähentämään annostuksia alaspäin.

Mulle saattaa käydä niin, että nukun esim. 10h parissa viikossa (jollekin kirjoittajalle oli käynyt niin).

Ja varsinkin silloin, kun lopetan kokonaan lääkkeet, niin saattaa mennä kolmekin viikkoa lähes nukkumatta. Kolmen viikon jälkeen opin vähitellen nukahtamaan uudelleen. Aluksi saatan nukkua kerran (kaksi viikossa), ja sitten ehkä pari kertaa viikossa jne. ):

Meneekö se jotenkin näin?

Vierailija
276/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on? En ehdi lukea koko ketjua läpi, mutta jos olet 40+ nainen unettomuus saattaa johtua vaihdevuosista. Eli paras lääke olisi estrogeenilisä!

Alle 30-v

Vierailija
277/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ahdistunut, syötkö mitään lääkettä ahdistusta helpottamaan esimerkiksi essitalopram, otatko illalla tuon opamox 30 mg, miksi lääkäri ei oo antanu sulle mitään nukahtamislääkettä, unilääkettä. Otappa yhteys sinne lääkäriin  uudestaan, semmonen joka on kokeneempi, ei tk-peruslääkäriä. Ekana sun pitää nukkua ja sitten vasta mietit, että mitä teet. Unettomuus on sellaista, että välillä menee pitkään hyvin ja sitten kun tulee uneton jakso niin sitä on ihan kauhuissaan, että jääkö se tilanne päälle, Siksi se kannattaa katkaista jo alussa. Turha olla liian ankara itselleen, että taas minä oon epäonnistunut ja huono ihminen. Sellainen jolla ei ole ollut todella vakavia unettomuusjaksoja , ei voi käsittääkään mikä h elvetti se voi olla. Ja yöllä tietenkin on ne epätoivoisimmat hetket ja päässä pyörii ties mitä ajatuksia. Ei muuta ku kohti uusia pettymyksiä. Jos yhtään lohduttaa niin et varmaan jaksa valvoa loppuelämääsi. Tsemiä.

Vierailija
278/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vieroitus-viesteistä tuli mieleen, että kannattaisiko mun tässä vaiheessa pysyä tuossa annostuksessa Opamox 30mg, Atarax 50mg ja Levozin 50mg, mutta en pyydä enää lisää lääkkeitä, vaikka en saakaan nukuttua. Sitten vähitellen alan vähentämään annostuksia alaspäin.

Mulle saattaa käydä niin, että nukun esim. 10h parissa viikossa (jollekin kirjoittajalle oli käynyt niin).

Ja varsinkin silloin, kun lopetan kokonaan lääkkeet, niin saattaa mennä kolmekin viikkoa lähes nukkumatta. Kolmen viikon jälkeen opin vähitellen nukahtamaan uudelleen. Aluksi saatan nukkua kerran (kaksi viikossa), ja sitten ehkä pari kertaa viikossa jne. ):

Meneekö se jotenkin näin?

Vierailija
279/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
280/4056 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan