Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Noista vieroitus-viesteistä tuli mieleen, että kannattaisiko mun tässä vaiheessa pysyä tuossa annostuksessa Opamox 30mg, Atarax 50mg ja Levozin 50mg, mutta en pyydä enää lisää lääkkeitä, vaikka en saakaan nukuttua. Sitten vähitellen alan vähentämään annostuksia alaspäin.
Mulle saattaa käydä niin, että nukun esim. 10h parissa viikossa (jollekin kirjoittajalle oli käynyt niin).
Ja varsinkin silloin, kun lopetan kokonaan lääkkeet, niin saattaa mennä kolmekin viikkoa lähes nukkumatta. Kolmen viikon jälkeen opin vähitellen nukahtamaan uudelleen. Aluksi saatan nukkua kerran (kaksi viikossa), ja sitten ehkä pari kertaa viikossa jne. ):
Meneekö se jotenkin näin?
Mä en oikein tiedä, mitä ajatella. ):
Mitä mun pitäisi tehdä tällä hetkellä? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat huomenna omalle ta.lle ja sanot, että pakko saada aika pian koska valvominen ei tee hyvää. oletko trolli kun sanot, että itse ajat lääkkeet alas, et pysty nyt siihen, tarvitset jonkun tuen eli lääkärin valvonnassa, kontaktissa tavalla tai toisella.
En ole trolli. En haluaisi ottaa yhteyttä minnekään, kun en tiedä, miten he enää voivat auttaa mua. He eivät enää tiedä, mitä tekisivät mun kanssa. Toisaalta, en tiedä, miten kestän yli 5 vrk valvomisen. Milloin teidän mielestä kannattaisi ottaa yhteyttä jonnekin?
Kyllä takuulla "he" - lääkärit - tietävät, miten toimia tilanteessasi. Ei tutkimatta jätetä ketään, jos on vähänkin vakava oire. Paljon vaikeampiakin unettomuuksia hoidetaan, tottakai. Et taatusti ole ainoa uneton Suomessa. Mielestäni tarvitset ennen kaikkea nyt psyykkistä apua. Psyykkiset syyt unettomuuteen, eivätkä muihinkaan oireisiin, ole mikään leimaava häpeä. Täytyyhän sun saada jotenkin pysäytettyä tuo outo, jankkaava höpötys, joka ei mitenkään edesauta nukahtamista. Usko jo, ettei "unikeskuksesi ole mennyt rikki". Sen sijaan psyyke sinulla on sekaisin. Kyllä sua osataan auttaa. Mutta jos et ota yhteyttä mihinkään, ei kukaan sua kotoa hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen, jos en nuku tänäänkään (3 vrk nukkumatta putkeen)? ):
Loppuuko tämä koskaan?Olen itse ollut pari viikkoa noin 10 tunnin unilla. Eihän se herkkua ollut mutta kyllä keho siihen lopulta reagoi ja nukut vaikka seisaaltaan. Voi johtua tästä luonnottomasta kuumuudestakin.
Ai 2 vk 10 tunnin unilla? Tämä kommentti helpotti hieman oloa. ): Sillä sitä mä juuri pelkään, ettei mun elimistö enää reagoi normaalisti. Ehkä se sit reagoi. ):
):
Lohdullista ajatella, että ihminen selviää siitä, että nukkuu pari viikkoa 10 tunnin unilla. Sehän mulla alkaa olla edessä, kun lääkkeillä ei enää ole tehoa, ja alan alasajamaan lääkitystäni. ):
Alkaa vaan olemaan huono olo jo nyt, vaikka olen valvonut vasta 3 vrk. ):):
Jos on mahdollista nukkua pari viikkoa 10 tunnin unilla, niin selviänkö mä niin, että jotenkin turvattaisiin uni esim. kerran (kaksi) viikossa. Mulla on nyt sellainen tilanne, etten oikein nuku lääkkeilläkään (valvonut jo 3 vrk), kun olen ottanut niitä säännöllisesti joka päivä (en osaa nukkua ilman lääkkeitä, en nukahda ollenkaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat huomenna omalle ta.lle ja sanot, että pakko saada aika pian koska valvominen ei tee hyvää. oletko trolli kun sanot, että itse ajat lääkkeet alas, et pysty nyt siihen, tarvitset jonkun tuen eli lääkärin valvonnassa, kontaktissa tavalla tai toisella.
En ole trolli. En haluaisi ottaa yhteyttä minnekään, kun en tiedä, miten he enää voivat auttaa mua. He eivät enää tiedä, mitä tekisivät mun kanssa. Toisaalta, en tiedä, miten kestän yli 5 vrk valvomisen. Milloin teidän mielestä kannattaisi ottaa yhteyttä jonnekin?
Kyllä takuulla "he" - lääkärit - tietävät, miten toimia tilanteessasi. Ei tutkimatta jätetä ketään, jos on vähänkin vakava oire. Paljon vaikeampiakin unettomuuksia hoidetaan, tottakai. Et taatusti ole ainoa uneton Suomessa. Mielestäni tarvitset ennen kaikkea nyt psyykkistä apua. Psyykkiset syyt unettomuuteen, eivätkä muihinkaan oireisiin, ole mikään leimaava häpeä. Täytyyhän sun saada jotenkin pysäytettyä tuo outo, jankkaava höpötys, joka ei mitenkään edesauta nukahtamista. Usko jo, ettei "unikeskuksesi ole mennyt rikki". Sen sijaan psyyke sinulla on sekaisin. Kyllä sua osataan auttaa. Mutta jos et ota yhteyttä mihinkään, ei kukaan sua kotoa hae.
No jos mä otan sitten yhteyttä, jos en ole saanut 5vrk mennessä unta. Lääkärit eivät vaan oikein enää tiedä, mitä tekisivät mun kanssa. ):
Kaikkea on jo testattu.
Höh, kyllähän mun nyt jossain vaiheessa täytyisi nukahtaa, mutta ahdistaa, kun ei yhtään tiedä, milloin se tapahtuu, ja miten kestän sen valvomisen. ):
Nyt mennyt 3 vrk.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa välittömästi yhteys lääkäriin!!!!!!!!!!!!! Kun kotona asut, voivat varmaankin vanhempasi kustantaa sulle vaikka oitis yksityislääkäri-käynnin. Vai eivätkö vanhempasi tiedä ollenkaan ongelmistasi?
Vierailija kirjoitti:
Höh, kyllähän mun nyt jossain vaiheessa täytyisi nukahtaa, mutta ahdistaa, kun ei yhtään tiedä, milloin se tapahtuu, ja miten kestän sen valvomisen. ):
Nyt mennyt 3 vrk.
Onkohan mun elimistön rajoitin rikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa välittömästi yhteys lääkäriin!!!!!!!!!!!!! Kun kotona asut, voivat varmaankin vanhempasi kustantaa sulle vaikka oitis yksityislääkäri-käynnin. Vai eivätkö vanhempasi tiedä ollenkaan ongelmistasi?
Kyllä vanhemmat tietävät mun ongelmista, mutta eivät hekään enää oikein osaa auttaa. Kaikkea unihygieniasta lääkityksiin on jo testattu. Psyykkisistäkin seikoista on puhuttu.
Jos mä soittaisin ajan itselleni, niin mitä mä sanoisin. Ja toisaalta, mitä mä sanoisin lääkärissä? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mä otan sitten yhteyttä, jos en ole saanut 5vrk mennessä unta. Lääkärit eivät vaan oikein enää tiedä, mitä tekisivät mun kanssa. ):
Kaikkea on jo testattu.
Kyllä ne lääkärit tietävät, siihen heidät on koulutettukin. En ole kuullutkaan lääkäristä, joka ei "enää" tiedä, miten toimia jatkossa. Jos jotain vakavaa oiretta, tekevät terkkarista lähetteen vaikka yliopisto-sairaalaan. Huom! Kaikkea ei sulla ole kokeiltu, jäljellä on vielä iso repertuaari keinoja.
Jos asiaan liittyy elämän huolet ja stressit,ja jos niihin ei voi vaikuttaa ,niin ehkä joku terapia voi auttaa, ja toki lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea on jo testattu.Kyllä ne lääkärit tietävät, siihen heidät on koulutettukin. En ole kuullutkaan lääkäristä, joka ei "enää" tiedä, miten toimia jatkossa. Jos jotain vakavaa oiretta, tekevät terkkarista lähetteen vaikka yliopisto-sairaalaan. Huom! Kaikkea ei sulla ole kokeiltu, jäljellä on vielä iso repertuaari keinoja.
Olisiko esimerkkejä näistä ison repertuaarin keinoista. ):
):