Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Jos valvon kolme kuukautta, niin voinko olla varma, että viimeistään silloin olen nukahtanut/torkahtanut ensimmäisen kerran? ):
Ja sitten 6 kk eteenpäin uni alkaa vähitellen palautua.
Vierailija kirjoitti:
Jos valvon kolme kuukautta, niin voinko olla varma, että viimeistään silloin olen nukahtanut/torkahtanut ensimmäisen kerran? ):
Mitä mieltä olette?
Onko täällä joku valvonut pitkiä aikoja lääkkeitä vähentäessään ja lopettaessaan? ):
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten 6 kk eteenpäin uni alkaa vähitellen palautua.Et voi olla varma.
Milloin sun mielestä on vaikeissa tapauksissa mahdollista nukahtaa/torkahtaa ensimmäisen kerran? ):
Tiedätkö tällaisia tapauksia?
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelko
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Kysymys:
Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.AP, miksi ihmeessä sä vatvot tuota kahden kuukauden jälkeen-juttuasi. Kunhan nyt eläisit enemmän tässä hetkessä. Kahdessa kuukaudessa voi tapahtua vaikka ja mitä maailmallakin. Ei se etukäteen murehtiminen asioita auta.
Vatvon tuota kahden kuukauden jälkeen -juttuani, koska pelkään, etten siihenkään mennessä ole oppinut kertaakaan nukahtamaan/torkahtamaan. Olisi helpompi sietää tätä epätietoisuutta, jos olisin nukahtanut/torkahtanut edes kerran. ):
Tuossa mielentilassa ja ilman oikeita tekoja sinä tulet valvomaan vielä vuodenkin päästä.
Tuota minä juuri pelkään eniten ):
No mitä meinaat tehdä asialle?
Ei taida olla enää oikein mitään tehtävissä. ): Lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen.
Mitä vttua mä just luin?? Toivoton tapaus saatat kyllä olla mutta et minkään "unikeskuksen hajoamisen" takia. Oot päästäs niin sairas etkä edes ymmärrä sitä joten ei sua voi kukaan auttaa, kun et ota mitään apua vastaan
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelko
Kysymys:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.AP, miksi ihmeessä sä vatvot tuota kahden kuukauden jälkeen-juttuasi. Kunhan nyt eläisit enemmän tässä hetkessä. Kahdessa kuukaudessa voi tapahtua vaikka ja mitä maailmallakin. Ei se etukäteen murehtiminen asioita auta.
Vatvon tuota kahden kuukauden jälkeen -juttuani, koska pelkään, etten siihenkään mennessä ole oppinut kertaakaan nukahtamaan/torkahtamaan. Olisi helpompi sietää tätä epätietoisuutta, jos olisin nukahtanut/torkahtanut edes kerran. ):
Tuossa mielentilassa ja ilman oikeita tekoja sinä tulet valvomaan vielä vuodenkin päästä.
Tuota minä juuri pelkään eniten ):
No mitä meinaat tehdä asialle?
Ei taida olla enää oikein mitään tehtävissä. ): Lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen.
Eli et aio tehdä mitään, et edes yrittää?
Vierailija kirjoitti:
u.p.
Eikö tule pelkkä "up" enää läpi vai, saavutus tuokin :DD
Kysymys: