Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Erittäin hitaasti. Vieroitus voi viedä useasta viikosta useampaan kuukauteen, jos lääkettä käytetty pitkään.
Mitä, jos en siltikään enää opi nukahtamaan/torkahtamaan. ):
Niin, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelko.Kyllä sinut nukahtamaan saadaan varmasti viimeistään osastolla. Kas, kun ei lääkärisi ole sinne tehnyt jo lähetettä. Akuutti psykiatrin osasto olisi sinulle nyt oikea osoite. Ja vastaa nyt kerrankin siihen, mistä saat rahaa; kai sentään jostain. Varmasti voit sijoittaa yksityislääkäriin satasen, saisit uutta mielipidettä.
Vaikea se on lähetettä tehdä kun ap ei ole rehellinen eikä kerro ajatuksistaan rehellisesti (koska tietää itsekin että touhussaan ei ole järjen häivää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tosi kovasti eroon lääkkeistäni, mutta pelottaa, kun vaikuttaa siltä, että sitten valvon 3vk-2kk (ehkä) ylikin putkeen. ):
Miten tällaisia ihmisiä vieroitetaan, jos vieroitukseen liittyy todella pitkiä unettomuusputkia? ):
Erittäin hitaasti. Vieroitus voi viedä useasta viikosta useampaan kuukauteen, jos lääkettä käytetty pitkään.
Niin, mitä sitten?
Mä en pysty enää elämään, jos en opi nukahtamaan/torkahtamaan. ):
Vähän sama asia kuin hengittäminen ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.AP, miksi ihmeessä sä vatvot tuota kahden kuukauden jälkeen-juttuasi. Kunhan nyt eläisit enemmän tässä hetkessä. Kahdessa kuukaudessa voi tapahtua vaikka ja mitä maailmallakin. Ei se etukäteen murehtiminen asioita auta.
Vatvon tuota kahden kuukauden jälkeen -juttuani, koska pelkään, etten siihenkään mennessä ole oppinut kertaakaan nukahtamaan/torkahtamaan. Olisi helpompi sietää tätä epätietoisuutta, jos olisin nukahtanut/torkahtanut edes kerran. ):
Tuossa mielentilassa ja ilman oikeita tekoja sinä tulet valvomaan vielä vuodenkin päästä.
Tuota minä juuri pelkään eniten ):
No mitä meinaat tehdä asialle?
Ei taida olla enää oikein mitään tehtävissä. ): Lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen.
Huoh. Psyykesi se on, mikä on hajalla. Miksi torppaat avun hakemisen muualta kuin ilmeisen toimimattomalta nykyiseltä psykan poliltasi? Ole hyvä, ja vastaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä olen sortunut siihen, että olen ottanut 25 mg Ataraxin Olanzapinin (1/2)x5mg ja Opamoxin (1/2 + 1/2) 15mg lisäksi. Päätin tänään etten enää ota Ataraxia. Tässä vaiheessa on saavutus, jos nukkuisin edes kerran viikossa. ):
Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin kuinkakohan pitkään valvon putkeen? ):
Saattaa olla, että jopa 2 kk tai yli. Täällä joku kirjoitti, että pahin vaihe oli 2kk, ja vasta 6 kk kohdalla alkoi todellinen palautuminen. ):
Mutta voiko käydä niin, ettei opi enää koskaan nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen. ):
Se on mun suurin pelko.Taas ihan sama viesti. Kuka täällä sun pelkoon osaa kattavasti vastata. Ja vastaa sinä nyt kerrankin, mitä siellä psykan polilla tapahtuu????? Ja vastaa myös, mikä mielestäsi on pahin ongelmasi. Tämänkin viestin tietty sivuutat.
Mä en oikeastaan tiedä, mitä psykan polilla tapahtuu. Multa kysytään kysymyksiä ja mä vastaan niihin. Ehkä mun kannattaisi kertoa mun pelosta, etten opi enää uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan. Pahin ongelmani on se, että lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen, jolloin en tiedä opinko enää koskaan nukkumaan. ):
Siis etkö ole ikinä maininnut pelostasi??? Kukkuu nyt. Mitä sä siis silloin viimeksi hoitajalla puhuit? Sun ihan kaikista suurin ongelmasi on tällä hetkellä tuo aivan käsittämätön ja järjenvastainen pelkosi, ei unettomuus vaan tuo pelkosi! ja sinä et ole sitä saanut sanottua. Miksi et?
En usko, että pelkoni on järjenvastainen, sillä olen lukenut ihmisistä, jotka eivät millään opi nukahtamaan uudelleen. ): Yksikin oli valvonut jo 60 vrk eikä siltikään vielä oppinut nukahtamaan. Hän epäili, että hänen unikeskuksensa oli mennyt hajalle.
Tarraudut vain yksittäisten ihmisten pahimpiin tarinoihin. Kyllä, jotkut ovat koko elämänsä huonosti nukkujia, mutta ihmisen elimistö on sellainen, että se nukkuu tai ainakin lepää lopulta jossain vaiheessa sen mitä se tarvitsee. Ja kyllä, voi olla, että sun on vaikeaa nukahtaa kun luovut lääkkeistä. Se on sun elämä ja sun omat valinnat miten siihen suhtaudut. Nyt olet väistämättä ajautumassa kohti tuhoa, koska itse lietsot omaa oloasi huonommaksi ja huonommaksi, etkä ihan yhtään yritä parantaa sitä. Oma vikasi siis, kun olet uneton. Toivottavasti lääkäri lopettaa kaikki sun lääkkeet, niin saat pohjakosketuksen nopeammin, kun mikään muu ei sua näköjään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kellään tietoa tai kokemusta. 😭.
Itse käytin rivatrilia 3kk ja lääkäri ei uusinut reseptiä joten käyttö loppui kuin seinään. 2kk kesti pahimmat vieroitusoireet ja uni oli täysin hukassa. Ehkä 6kk lopettamisen jälkeen nukahtaminen alkoi taas onnistua entiseen tapaan ja unenlaatu parani.
Valitettavasti ei oo muuta keinoa kuin kärsiä. Kannattaa kyllä yrittää vieroitusta laskemalla annosta pikkuhiljaa, oli lääke mikä tahansa. Se on pitkä prosessi ja vaatii paljon motivaatiota mutta väitän että kannattaa. Netistä löytyy ohjeita lopetukseen, lääkäreiltä ei niinkään.
Aloitko siis nukahtamaan/torkahtamaan uudelleen 2 kk lopettamisen jälkeen? ):
Olen yrittänyt vähentää lääkitystä pikkuhiljaa.AP, miksi ihmeessä sä vatvot tuota kahden kuukauden jälkeen-juttuasi. Kunhan nyt eläisit enemmän tässä hetkessä. Kahdessa kuukaudessa voi tapahtua vaikka ja mitä maailmallakin. Ei se etukäteen murehtiminen asioita auta.
Vatvon tuota kahden kuukauden jälkeen -juttuani, koska pelkään, etten siihenkään mennessä ole oppinut kertaakaan nukahtamaan/torkahtamaan. Olisi helpompi sietää tätä epätietoisuutta, jos olisin nukahtanut/torkahtanut edes kerran. ):
Tuossa mielentilassa ja ilman oikeita tekoja sinä tulet valvomaan vielä vuodenkin päästä.
Tuota minä juuri pelkään eniten ):
No mitä meinaat tehdä asialle?
Ei taida olla enää oikein mitään tehtävissä. ): Lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen.
Huoh. Psyykesi se on, mikä on hajalla. Miksi torppaat avun hakemisen muualta kuin ilmeisen toimimattomalta nykyiseltä psykan poliltasi? Ole hyvä, ja vastaa!
Ei ole varaa muualle. Enkä tiedä, miten muualla sen enempää mua osattaisiin auttaa. ):
Taidan olla peruuttamattomasti rikki (unikeskus). Antaisin mitä tahansa, jos oppisin uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä olen sortunut siihen, että olen ottanut 25 mg Ataraxin Olanzapinin (1/2)x5mg ja Opamoxin (1/2 + 1/2) 15mg lisäksi. Päätin tänään etten enää ota Ataraxia. Tässä vaiheessa on saavutus, jos nukkuisin edes kerran viikossa. ):
Se on mun suurin pelko.Taas ihan sama viesti. Kuka täällä sun pelkoon osaa kattavasti vastata. Ja vastaa sinä nyt kerrankin, mitä siellä psykan polilla tapahtuu????? Ja vastaa myös, mikä mielestäsi on pahin ongelmasi. Tämänkin viestin tietty sivuutat.
Mä en oikeastaan tiedä, mitä psykan polilla tapahtuu. Multa kysytään kysymyksiä ja mä vastaan niihin. Ehkä mun kannattaisi kertoa mun pelosta, etten opi enää uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan. Pahin ongelmani on se, että lääkkeet ovat hajottaneet mun unikeskuksen, jolloin en tiedä opinko enää koskaan nukkumaan. ):
Siis etkö ole ikinä maininnut pelostasi??? Kukkuu nyt. Mitä sä siis silloin viimeksi hoitajalla puhuit? Sun ihan kaikista suurin ongelmasi on tällä hetkellä tuo aivan käsittämätön ja järjenvastainen pelkosi, ei unettomuus vaan tuo pelkosi! ja sinä et ole sitä saanut sanottua. Miksi et?
En usko, että pelkoni on järjenvastainen, sillä olen lukenut ihmisistä, jotka eivät millään opi nukahtamaan uudelleen. ): Yksikin oli valvonut jo 60 vrk eikä siltikään vielä oppinut nukahtamaan. Hän epäili, että hänen unikeskuksensa oli mennyt hajalle.
Onhan se järjenvastainen, koska sulla ei ole edes mitään pitkää unettomuutta, vaan olet ihan tavallinen uneton, joita suomessa on pilvin pimein. Sä vaan et tajua, että jos haluat nukkua ilman lääkkeitä, niin sun pitää tehdä se vieroitus lääkärin avulla. Päihdesairaala esim auttaa siinä jos oma lääkärisi ei osaa. Nyt tilanteesi on se, että elimistösi odottaa lääkettä joka päivä joten tietenkään se ei nukahda ilman niitä. Sillä tavalla ne lääkkeet valitettavasti toimii. Eihän lääkefirmat muuten olisikaan niin rikkaita.
Tuo 60 päivää on jonkun toisen ihmisen elämästä, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Vähän sama asia kuin hengittäminen ):
Niin, kaikki me kuollaan joskus johonkin. Voit olla ensimmäinen maailman ihminen, joka kuolee unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Se on mun suurin pelko
Kyllä sun pelkosi on jo erittäin tunnettu. Sulla on jokin tosi hankala psyyken ongelma, johon on SAATAVISSA APUA, jos edes apua haluat. Neuvottiin täällä mitä tahansa, vastauksesi on ilmeisen automaattinen: ...."voiko käydä niin, etten IKINÄ enää opi nukahtamaan". Jankutatko tätä samaa psykan polilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Vähän sama asia kuin hengittäminen ):Niin, kaikki me kuollaan joskus johonkin. Voit olla ensimmäinen maailman ihminen, joka kuolee unettomuuteen.
En ole varmasti ensimmäinen. ): En esimerkiksi tiedä, onko yli 60 vrk valvonut ihminen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos valvon kolme kuukautta, niin voinko olla varma, että viimeistään silloin olen nukahtanut/torkahtanut ensimmäisen kerran? ):
Ja sitten 6 kk eteenpäin uni alkaa vähitellen palautua.
Et voikaan olla varma. Eikä täällä kukaan muukaan voi olla varma. Ei me olla asiantuntijoita. Hae nyt hel.....ssä sitä ammattiapua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ymmärtäkää jo että mitä tahansa sanotte tälle se ei mene läpi eikä auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
Vähän sama asia kuin hengittäminen ):Niin, kaikki me kuollaan joskus johonkin. Voit olla ensimmäinen maailman ihminen, joka kuolee unettomuuteen.
En ole varmasti ensimmäinen. ): En esimerkiksi tiedä, onko yli 60 vrk valvonut ihminen hengissä.
No elä ole ensimmäinen. Kuolet kuitenkin tuohon mikä päätäsi vaivaa. Se ei ole unettomuus, vaan olet mielisairas.
Tällä hetkellä olisi hyvä, jos nukkuisin edes kerran (kaksi, ehkä utopistista) viikossa. ): Ja nyt mua pelottaa se, etten kohta nuku enää ollenkaan. ):
Pelottaa, etten opi enää uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan.