Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ilmoitus, kun huoltoyhtiötä ei ole?

Vierailija
06.08.2023 |

Olemme vasta muuttaneet ensimmäiseen omistusasuntoon ja yllätyksenä huomasimme nyt, että taloyhtiössä ei ole huoltoyhtiötä. Minne yleensä silloin tehdään huoltotarveilmoitus? Isännöitsijällekö? Taloyhtiön hallitukselle?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, montako asuntoa yhtiössä?

Vierailija
2/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijälle. Tosin voi olla, että joudutte itse vaihtamaan lamput ja asennuttamaan itse astianpesukoneen eli ne asiat, jotka vuokratalossa hoito taloyhtiö, ovatkin nyt teidän vastuullanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, montako asuntoa yhtiössä?

Neljä. Kuinka niin=

ap

Vierailija
4/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijälle, jos on yhtiön vastuulla. Kannattaa katsoa yhtiöjärjestys, ettei siellä ole rajauksia.

Vierailija
5/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijälle. Tosin voi olla, että joudutte itse vaihtamaan lamput ja asennuttamaan itse astianpesukoneen eli ne asiat, jotka vuokratalossa hoito taloyhtiö, ovatkin nyt teidän vastuullanne.

Lamppujen vaihto on kyllä asukkaan vastuulla lähes aina.

Vierailija
6/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri näistä on kyse! Myös pesukoneen asennus.

ap

Vierailija
7/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittääpi kun tänne ilmoittelee.

Aamulla tullaan täältä katsomaan, laitapa vielä osoite!

Toivoo

Naapurin Perska

Vierailija
8/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lamppujen vaihto on kyllä asukkaan vastuulla lähes aina.

Meillä aikaisemmin ulkolamppujen vaihto tuli huoltoyhtiötä. Nyt en sitten tiedä

ap

Vierailija
9/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on asioita, jotka pitää ottaa selville jo ennen tarjouksen tekemistä. Selviää papereista kyllä. Jatkossa tiedät.

Vierailija
10/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittääpi kun tänne ilmoittelee.

Aamulla tullaan täältä katsomaan, laitapa vielä osoite!

Toivoo

Naapurin Perska

Muistapa sitten tulla, niin ei tartte alkaa heti pihalla kyräileen. Odotgtelen heti aamusta. Asunnon tiedät, kun kerta naapuri olet. ;)

ap

Vierailija
11/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rouva yksin kotona aamusta?

Kyselee "huoltomies" Jaska52

Vierailija
12/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue taloyhtiön järjestyssääntö. Jos huoltoyhtiötä ei ole, osakkaat yhteistuumin tai kukin omalta osaltaan hoitavat kunnossapidosta ym. Onko isännöitsijä nimetty? Jos ei, hallituksen pj:lla on isännöitsijän vastuut. Yhtiövastike ilmeisesti aika pieni, jos huoltotöitä ei ole ulkoistettu. Toivottavasti tykkäätte lumitöistä.

Vierailija
13/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tuo meni teiltä ohi? Eikö missään osakkaiden vastuusta puhuttaessa mainittu, kuinka esim. lumityöt jaetaan osakkaiden kesken? Ja mitä muuta hommaa tulee, kuka siivoaa yhteistilat jos niitä on (esim. portaikot).

Vierailija
14/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on asioita, jotka pitää ottaa selville jo ennen tarjouksen tekemistä. Selviää papereista kyllä. Jatkossa tiedät.

Missään papereissa ei lue mitään esim. pesukoneiden asennuksista. Ei kyllä muutakaan. Jotakin sisä- ja ulkopuolisten osien vastuunjaosta vain, tyyliin sisäseinät meille, ulkoseinät yhtiölle.ap

Vierailija
15/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo.

Noin tyhmä ei voi olla yksikään aikuinen suomalainen ihminen.

Vierailija
16/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri näistä on kyse! Myös pesukoneen asennus.

ap

Ovat teidän vastuulla eli tilaatte putkarin itse ja vaihdatte lamput (olettaen, että rivitalo.)

Vierailija
17/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt ei ole ongelma. Ne kyllä hoituu meiltä. Mutta asennus-, kunnostus- ja huoltotyöt ei!

ap

Vierailija
18/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provo.

Noin tyhmä ei voi olla yksikään aikuinen suomalainen ihminen.

Ei ensikertalainen voi kaikkea tietää. Etenkään kun on tottunut huoltoyhtiöön. Tässähän se tieto karttuu.

ap

Vierailija
19/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rajattu kaikki paitsi kiinteät laitteet kuten lämminvesivaraaja, pois. Että siitä vaan itse ruuvailemaan, tervetuloa omistusasujan maailmaan. Isännöitsijänä toimii todennäköisesti joku asukas korvausta vastaan tai sitten vuoro kiertää. Haravan, ruohonleikkurin ja lumikolan paikat kannattaa myös selvittää.

Vierailija
20/62 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen asennuksista huolehtii tietenkin asukas, vaikka kuinka olisi muuten huoltoyhtiö käytössä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän