Pidättekö vesipulloa mukana nyt kesällä vai läpi vuoden?
Kommentit (104)
Tykkään mieluummin siemailla pitkin päivää kuin juoda sitten kovaan janoon pari lasillista kerralla.
Ennen tein noin että tuli kotiin kovassa janossa ja sitten join varmaan 0,5 l kerralla. Nyt ei tule enää kova jana, kun juo aina vähän pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Veden lipittäjät ravaavat myös vessassa koko ajan. Rasittavaa olla sellaisen kanssa reissussa kun koko ajan saa vessaa etsiä. En pidä sellaista normaalina. Myöskin lääkäreiden mielestä jano on hyvä mittari veden tarpeelle. Etukäteen juon vain jos on edessä runsasta hikoilua joko saunan tai fyysisen suorituksen vuoksi.
En käy vessassa sen enempää kuin muut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää ihan hyvin ilman jatkuvaa veden hörppimistä.
Jos tykkää hörppiä, niin mitä väliä.
Tosta huomaan että juoppohan se siinä menee. Niillä on tarve koko ajan hörppiä. Jos on kossua veden seassa tai ihan raakana vaan.
Ei ole tapana juoda alkoholia töissä. Enkä tykkää kossusta.
Aika moni muu tykkää kossusta, ei ollut puhe sinusta.
Veden jatkuva juominen on älytön trendi. Sitä ei tarvitse lipittää koko ajan, päinvastoin liika on haitaksikin. Ja ketään se ei kaunista, eikä laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin joku tavallinen toimistotyöntekijä tarvitsee litran vesipulloa, josta sitten hörppii jatkuvasti? Eihän raskasta/likaista tehdastyötä, tietöitä tai muuta sellaista tekevät ole jatkuvasti hörppimässä vettä, vaikka heiltä se olisi ymmärrettävämpää.
Juon vettä kaksi litraa päivässä ja kyllä tulee toimistollakin juotua sitten.
Jos juot 2 litraa, miksi raahaat juomapulloa? Jos itse pitäisi juoda tuo määrä, helposti se onnistuisi sillä, että 0,5 litraa ennen töitä, 0,5 litraa taukojen aikana ja sitten työpäivän jälkeen litran. Noh, ehkä en ymmärrä tätä juomapullotrendiä, koska en ole toimistossa vaan ulkotöissä.
Ihmisen pitäisi juoda pikemmin siemauksia (noin puoli desiä kerralla) pitkin päivää kuin isoja määriä (useampi desi) kerralla. Ne isot määrät vain menee läpi ja laimentaa elimistön suoloja.
Näin teen jo vuosikymmeniä, korkeintaan puoli lasillista kerrallaan ja ruoan kanssa lasillinen, silti tulee puolitoista ja joskus kaksikin litraa päivässä juotua. Mukana en vettä kuljeta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin joku tavallinen toimistotyöntekijä tarvitsee litran vesipulloa, josta sitten hörppii jatkuvasti? Eihän raskasta/likaista tehdastyötä, tietöitä tai muuta sellaista tekevät ole jatkuvasti hörppimässä vettä, vaikka heiltä se olisi ymmärrettävämpää.
Teen likasta tehdastyötä ja mulla on aina vesipullo mukana.
Joku kerta illalla olin sen aikaisen poikaystävän kanssa alkamassa harrastamaan seksiä, ihmettelin että miten en kostu kuten normaalisti vaikka haluttaa, no tajusin että olin sinä päivänä unohtanut vesipullon kotiin, joten keho oli normaalia kuivempi. Voi unohtaa liukkaripullot kun pitää huolen veden saannista.
En juuri koskaan. Korkeintaan, jos reissaan helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään mieluummin siemailla pitkin päivää kuin juoda sitten kovaan janoon pari lasillista kerralla.
Ennen tein noin että tuli kotiin kovassa janossa ja sitten join varmaan 0,5 l kerralla. Nyt ei tule enää kova jana, kun juo aina vähän pitkin päivää.
Mä tein joskus näin ja tää aiheutti sen että kävin niin harvoin vessassa että oli lähellä tai sitten oikeasti tuli virtsatietulehdus.
Joillekin on parempi juoda pikkuisen kerrallaan ja jos se jollekin muulle on ongelma niin se ongelma tosiaan on sen jonkun toisen päässä.
Kyllä, talvella se jäätyi pidemmillä lenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä hengissä toki säilyy mutta miksi ki d uttaa itseään janoisena? Minulla ainakin on ollut tarpeeksi fyysistä k är simystä elämän sairauksien vuoksi, en halua enää lisäepämukavuuksia elämääni. Veden juominen kun on jano on mielestäni yksi ihanimmista asioista maailmassa enkä halua luopua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää hörppiä, niin mitä väliä.
Tosta huomaan että juoppohan se siinä menee. Niillä on tarve koko ajan hörppiä. Jos on kossua veden seassa tai ihan raakana vaan.
Minä olen aina tykännyt juoda vetta ja on jo 90-luvulta ollut vesipullo aina töissä ja muuallakin mukana. Anoppi siitä sitten ilkkui. Aloin tehdä niin että otin kossupullon vesipulloksi. Olisittepa nähneet anopin ilmeen :D
Minulla on yöpöydälläkin aina vesilasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä vesipulloa mukana kuin pitemmillä kävelyillä. En todellakaan tarvitse lurputtaa vettä koko aikaa, vaan juon lähtiessä ja pärjään sillä hyvin. On typerän näköistä hilata jotain pulloa mukanaan koko ajan ja kaikkialla.
Toiset eivät välitä onko typerän näköistä vai ei.
Niinhän se on, tuo vesipullon mukana kantaminen oli muutama vuosi sitten muoti-ilmiö ja silloin jotkut ottivat sen omaksi tavakseenkin. Sitä ennen he olivat pärjänneet hyvin ilmankin. On se kumma.
Huomasivat, että miksi turhaan ollaa janoissaan vaan ottaa pullon mukaan. Ennen eivät kehdanneet, kun toiset ilkkuvat, mutta näköjään vieläkin ilkkuvat.
Jos tarvitsee tavallisella säällä tai vaikka toimistotyötä tehdessään koko ajan juomista, niin hieman miettisin sitä onko ravinnossa ollut liikaa suolaa ja mausteita sekä juoko tarpeeksi ruuan yhteydessä.
Tuollainen jatkuva juominen on vain totuttu typerä tapa, ei mikään välttämätön pakko.
Minusta juomattomuus on totuttu typerä tapa. Jos ei ole koskaan jano niin miettisin sitä että harrastaako liikuntaa tarpeeksi. Kannattaisi joskus harrastaa ihan hikiliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä vesipulloa mukana kuin pitemmillä kävelyillä. En todellakaan tarvitse lurputtaa vettä koko aikaa, vaan juon lähtiessä ja pärjään sillä hyvin. On typerän näköistä hilata jotain pulloa mukanaan koko ajan ja kaikkialla.
Toiset eivät välitä onko typerän näköistä vai ei.
Niinhän se on, tuo vesipullon mukana kantaminen oli muutama vuosi sitten muoti-ilmiö ja silloin jotkut ottivat sen omaksi tavakseenkin. Sitä ennen he olivat pärjänneet hyvin ilmankin. On se kumma.
Huomasivat, että miksi turhaan ollaa janoissaan vaan ottaa pullon mukaan. Ennen eivät kehdanneet, kun toiset ilkkuvat, mutta näköjään vieläkin ilkkuvat.
Mikäli on koko ajan janoissaan on joku sairaus. Muuten ei ihmisellä ole jatkuvaa janoa ja hörppimisen tarvetta. En usko että koko kansa erittäinkin nuoremmat ovat sairaita.
Mistä sinä sitten tiedät jos näet kaupungilla jonkun juovat vettä pullosta että onko sairaus vai juoko turhaan?
Itse en ymmärrä miksi joku joisi vettä turhaan, eiköhän se ole epämiellyttävää, en usko että kukaan niin tekeekään.
Tulikin muuten jano jo tätä keskustelua lukiessa, hörppäänkin tässä pari kulausta vettä Taika-mukista ihan vaan sen vuoksi että teitä ärsyttäisi! Kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon vettä kaksi litraa päivässä ja kyllä tulee toimistollakin juotua sitten.
Mitä tapahtuu, jos et juokaan tasan kahta litraa päivän aikana? Tai jos hitsi sentään juotiin yli kaksi litraa? :) Mitä muita tapoja noudatat orjallisesti? Mikä dg sinulla on?
Minä juon kun on jano ja syön kun on nälkä. En tiedä mikä diagnoosi. Käyn myös vessassa kun vessattaa.
En tiedä mikä diagnoosi sulla on jos kiellät itseltäsi tarpeitasi.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä suositellaan juoda 1,5 litraa vettä päivässä ja loput nesteet saa sitten ruoasta. Jos on päivän liikenteessä, niin mieluummin pitää vettä mukana kuin ostaa kallista pullovettä kaupasta.
Jotkut kuulema käyvät kahvilasta mieluummin ostamassa aina euron vesilasin kuin juovat pullosta, se on ilmeisesti tyylitöntä. Kivasti päivän aikana saa kympin kulutettua pelkkään veteen. 300 euroa kuussa siitä hyvästä että häpeää pullosta juomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä hengissä toki säilyy mutta miksi ki d uttaa itseään janoisena? Minulla ainakin on ollut tarpeeksi fyysistä k är simystä elämän sairauksien vuoksi, en halua enää lisäepämukavuuksia elämääni. Veden juominen kun on jano on mielestäni yksi ihanimmista asioista maailmassa enkä halua luopua siitä.
Ei se mitään kiduttamista ole. Ihminen pärjää monta tuntia oikein mainiosti juomatta vettä. Eihän sitä ruokaakaan aina kuljeteta mukana sen varalta, että nälkä pysyy loitolla. Ihan hyvin riittää kun muutaman kerran päivässä syö ja juo. Kukaan ei tarvitse sellaista jatkuvaa napostelua ja veden hörppimistä. (Poislukien muutama erittäin harvinainen sairaus ja niihin liittyvä hoito)
Se on sitten eri asia jos menee koko päiväksi jonnekin autiomaahan jossa ei ole mahdollisuutta juoda mitään koko päivänä. Silloin on ihan järkevää olla juomapullo mukana. Kuinka monen arkipäivät näyttää sellaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä suositellaan juoda 1,5 litraa vettä päivässä ja loput nesteet saa sitten ruoasta. Jos on päivän liikenteessä, niin mieluummin pitää vettä mukana kuin ostaa kallista pullovettä kaupasta.
Jotkut kuulema käyvät kahvilasta mieluummin ostamassa aina euron vesilasin kuin juovat pullosta, se on ilmeisesti tyylitöntä. Kivasti päivän aikana saa kympin kulutettua pelkkään veteen. 300 euroa kuussa siitä hyvästä että häpeää pullosta juomista.
Yleensä ihmiset käy lounaalla ja kahvilla. Silloin voi ottaa ihan maksutta vesilasin. Itse ainakin otan usein kahvin kanssa lasillisen vettä. Siitä tulee kahvikupposen kanssa jo puoli litraa nestettä. Sillä pärjää pitkään. Ei ole mitään tarvetta sen lisäksi kantaa vesileiliä vyöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään kiduttamista ole. Ihminen pärjää monta tuntia oikein mainiosti juomatta vettä. Eihän sitä ruokaakaan aina kuljeteta mukana sen varalta, että nälkä pysyy loitolla. Ihan hyvin riittää kun muutaman kerran päivässä syö ja juo. Kukaan ei tarvitse sellaista jatkuvaa napostelua ja veden hörppimistä. (Poislukien muutama erittäin harvinainen sairaus ja niihin liittyvä hoito)
Se on sitten eri asia jos menee koko päiväksi jonnekin autiomaahan jossa ei ole mahdollisuutta juoda mitään koko päivänä. Silloin on ihan järkevää olla juomapullo mukana. Kuinka monen arkipäivät näyttää sellaiselta?
No minä en pysty olemaan monta tuntia juomatta ja minusta sellainen olisi turhaa itserankaisua. Mikä sairaus sinun mielestäsi oikeuttaa juomaan vettä pullosta ja mikä hoito?
Miksi juuri autiomaa? En esim. ole ollut ikinä sellaisessa paikassa töissä että vettä saisi muualta kuin pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset käy lounaalla ja kahvilla. Silloin voi ottaa ihan maksutta vesilasin. Itse ainakin otan usein kahvin kanssa lasillisen vettä. Siitä tulee kahvikupposen kanssa jo puoli litraa nestettä. Sillä pärjää pitkään. Ei ole mitään tarvetta sen lisäksi kantaa vesileiliä vyöllä.
No kaikki ihmiset ei käy kahvilla ja lounaskin voi olla jotakin suuhun kun vaihtaa työpistettä metrolla itiksestä kamppiin. Ei kai mulla olisi varaa käydä jossain ravintolassa joka päivä lounaalla ja kahvilla. Ravintolassa tulee käytyä kerran kolmessa vuodessa. Sä oot varmaan sellainen jolle työnantaja kustantaa lounassetelit ja kulttuuri- liikuntasetelit. Lomarahat, saikkurahat, lomaltapaluurahat. Helppo elämä, helpot murheet. Minä maksan kaikki nuo itse.
Minulla on vettä mukana terveyssyistä. Minulla ei kuitenkaan ole mukana kylttiä, joka kertoo, että "hei, tässä menee elinikäisesti sairas henkilö, jonka on juotava tasaisesti vettä pysyäkseen toimintakuntoisena", vaan olen ihan tavallisen typerän näköinen tallustaja tuolla vesipullo mukana, niinkuin mahdollisesti moni muukin.