Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö vesipulloa mukana nyt kesällä vai läpi vuoden?

Vierailija
06.08.2023 |

Miten on?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjää ihan hyvin ilman jatkuvaa veden hörppimistä.

Kyllähän sitä hengissä toki säilyy mutta miksi ki d uttaa itseään janoisena? Minulla ainakin on ollut tarpeeksi fyysistä k är simystä elämän sairauksien vuoksi, en halua enää lisäepämukavuuksia elämääni. Veden juominen kun on jano on mielestäni yksi ihanimmista asioista maailmassa enkä halua luopua siitä.

Ei se mitään kiduttamista ole. Ihminen pärjää monta tuntia oikein mainiosti juomatta vettä. Eihän sitä ruokaakaan aina kuljeteta mukana sen varalta, että nälkä pysyy loitolla. Ihan hyvin riittää kun muutaman kerran päivässä syö ja juo. Kukaan ei tarvitse sellaista jatkuvaa napostelua ja veden hörppimistä. (Poislukien muutama erittäin harvinainen sairaus ja niihin liittyvä hoito)

Se on sitten eri asia jos menee koko päiväksi jonnekin autiomaahan jossa ei ole mahdollisuutta juoda mitään koko päivänä. Silloin on ihan järkevää olla juomapullo mukana. Kuinka monen arkipäivät näyttää sellaiselta?

No minä en pysty olemaan monta tuntia juomatta ja minusta sellainen olisi turhaa itserankaisua. Mikä sairaus sinun mielestäsi oikeuttaa juomaan vettä pullosta ja mikä hoito? 

Miksi juuri autiomaa? En esim. ole ollut ikinä sellaisessa paikassa töissä että vettä saisi muualta kuin pullosta.

Kyllä siinä tilanteessa ihmisellä on joku sairaus; jos ei kykene kahta tuntia olemaan juomatta. Siis jos nyt juot puoli litraa vettä niin väität kärsiväsi tunnin kuluttua jos ei vettä ole välittömästi saatavilla?

Paskan marjat sanon minä.

Vierailija
82/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä suositellaan juoda 1,5 litraa vettä päivässä ja loput nesteet saa sitten ruoasta. Jos on päivän liikenteessä, niin mieluummin pitää vettä mukana kuin ostaa kallista pullovettä kaupasta. 

Jotkut kuulema käyvät kahvilasta mieluummin ostamassa aina euron vesilasin kuin juovat pullosta, se on ilmeisesti tyylitöntä. Kivasti päivän aikana saa kympin kulutettua pelkkään veteen. 300 euroa kuussa siitä hyvästä että häpeää pullosta juomista.

Yleensä ihmiset käy lounaalla ja kahvilla. Silloin voi ottaa ihan maksutta vesilasin. Itse ainakin otan usein kahvin kanssa lasillisen vettä. Siitä tulee kahvikupposen kanssa jo puoli litraa nestettä. Sillä pärjää pitkään. Ei ole mitään tarvetta sen lisäksi kantaa vesileiliä vyöllä.

No kaikki ihmiset ei käy kahvilla ja lounaskin voi olla jotakin suuhun kun vaihtaa työpistettä metrolla itiksestä kamppiin. Ei kai mulla olisi varaa käydä jossain ravintolassa joka päivä lounaalla ja kahvilla. Ravintolassa tulee käytyä kerran kolmessa vuodessa. Sä oot varmaan sellainen jolle työnantaja kustantaa lounassetelit ja kulttuuri- liikuntasetelit. Lomarahat, saikkurahat, lomaltapaluurahat. Helppo elämä, helpot murheet. Minä maksan kaikki nuo itse.

Varmasti sinä kuitenkin jotain syöt päivän aikana. Täysin normaalia on juoda vettä ruokailun yhteydessä. Todella harva ihminen Suomessa vetää koko täyden työpäivän syömättä ja juomatta yhtään mitään.

Minusta tuo on pelkkää saivartelua, että muka on mahdollisuus pitää kahvitauot ja lounas päivällä, mutta jostain syystä tippaakaan mitään juotavaa ei ole saatavilla. Ja sen takia on pakko kantaa vesipulloa koko päivä mukana! Aivan naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muuten sellainen mieleen että olen aloitan työssä sellaisessa paikassa jossa joudun putkeen olemaan äänessä 90 min. Minulla on sairaus joka on kuivattanut kehoa ja minulla on koko ajan hirveä jano ja kurkku käheä. Pitäisikö minun esitellä sairauteni jonka vuoksi koko ajan hörpin vettä. Minua itseänikin ärsyttää koko ajan pitää juomataukoa. Hikoilen myös ihan hirveästi tämän sairauden vuoksi.

Olen ollut 10 v saikulla ja nyt hieman palaillut töihin. Ehkä minun pitäisi vain pysyäkin saikulla niin en tulisi teidän pärjääjien ja onnistujien maailmaa pilaamaan veden hörppäilylläni. Tämä sairauteni aiheuttaa  minulle niin paljon vaikeuksia arkielämään että olen ollut todella surullinen ja masentunut siitä. En ole hirveästi ajatellut että muut voivat paheksua minua.

Vierailija
84/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä suositellaan juoda 1,5 litraa vettä päivässä ja loput nesteet saa sitten ruoasta. Jos on päivän liikenteessä, niin mieluummin pitää vettä mukana kuin ostaa kallista pullovettä kaupasta. 

Jotkut kuulema käyvät kahvilasta mieluummin ostamassa aina euron vesilasin kuin juovat pullosta, se on ilmeisesti tyylitöntä. Kivasti päivän aikana saa kympin kulutettua pelkkään veteen. 300 euroa kuussa siitä hyvästä että häpeää pullosta juomista.

Yleensä ihmiset käy lounaalla ja kahvilla. Silloin voi ottaa ihan maksutta vesilasin. Itse ainakin otan usein kahvin kanssa lasillisen vettä. Siitä tulee kahvikupposen kanssa jo puoli litraa nestettä. Sillä pärjää pitkään. Ei ole mitään tarvetta sen lisäksi kantaa vesileiliä vyöllä.

No kaikki ihmiset ei käy kahvilla ja lounaskin voi olla jotakin suuhun kun vaihtaa työpistettä metrolla itiksestä kamppiin. Ei kai mulla olisi varaa käydä jossain ravintolassa joka päivä lounaalla ja kahvilla. Ravintolassa tulee käytyä kerran kolmessa vuodessa. Sä oot varmaan sellainen jolle työnantaja kustantaa lounassetelit ja kulttuuri- liikuntasetelit. Lomarahat, saikkurahat, lomaltapaluurahat. Helppo elämä, helpot murheet. Minä maksan kaikki nuo itse.

Varmasti sinä kuitenkin jotain syöt päivän aikana. Täysin normaalia on juoda vettä ruokailun yhteydessä. Todella harva ihminen Suomessa vetää koko täyden työpäivän syömättä ja juomatta yhtään mitään.

Minusta tuo on pelkkää saivartelua, että muka on mahdollisuus pitää kahvitauot ja lounas päivällä, mutta jostain syystä tippaakaan mitään juotavaa ei ole saatavilla. Ja sen takia on pakko kantaa vesipulloa koko päivä mukana! Aivan naurettavaa.

Syön lounaan kotonani ja lähden illaksi töihin. Siellä on välillä 1- 2 x 12 min tauko jonka aikana juon sitä vettä pullosta ja ehkä jonkun jogurtin. Miksi en saisi juoda vettä pullosta, vessan hanastako minun pitäisi juoda tauolla vai kantaa kuppia mukanani että voin vessahanasta siihen valuttaa vettä? Miksi en saa juoda vesipullosta kun kukaan ei ole edes näkemässä?

Toisina päivinä ajan pyörällä töihin 15 km suuntaansa ja siinä kyllä tulee jano. Saatan pitää juomatauonkin siinä pyöräillessä esim. keskuspuistossa. Sielläkään ei ole kukaan näkemässä ja mieltänsä pahoittamassa.

Toisina päivinä teen 3 h toisessa paikassa töitä, siitä vaihdan 30 min autolla toiseen paikkaan jossa teen 3 h taas töitä. Tuonkin päivän aikana juon vettä pullosta sillä en halua kantaa mukanani kuppia jolla voin ottaa vettä vessanhanasta.

Illallisen syön sitten kotiin tultuani.

Vierailija
85/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pärjää ihan hyvin ilman jatkuvaa veden hörppimistä.

Kyllähän sitä hengissä toki säilyy mutta miksi ki d uttaa itseään janoisena? Minulla ainakin on ollut tarpeeksi fyysistä k är simystä elämän sairauksien vuoksi, en halua enää lisäepämukavuuksia elämääni. Veden juominen kun on jano on mielestäni yksi ihanimmista asioista maailmassa enkä halua luopua siitä.

Ei se mitään kiduttamista ole. Ihminen pärjää monta tuntia oikein mainiosti juomatta vettä. Eihän sitä ruokaakaan aina kuljeteta mukana sen varalta, että nälkä pysyy loitolla. Ihan hyvin riittää kun muutaman kerran päivässä syö ja juo. Kukaan ei tarvitse sellaista jatkuvaa napostelua ja veden hörppimistä. (Poislukien muutama erittäin harvinainen sairaus ja niihin liittyvä hoito)

Se on sitten eri asia jos menee koko päiväksi jonnekin autiomaahan jossa ei ole mahdollisuutta juoda mitään koko päivänä. Silloin on ihan järkevää olla juomapullo mukana. Kuinka monen arkipäivät näyttää sellaiselta?

No minä en pysty olemaan monta tuntia juomatta ja minusta sellainen olisi turhaa itserankaisua. Mikä sairaus sinun mielestäsi oikeuttaa juomaan vettä pullosta ja mikä hoito? 

Miksi juuri autiomaa? En esim. ole ollut ikinä sellaisessa paikassa töissä että vettä saisi muualta kuin pullosta.

Kyllä siinä tilanteessa ihmisellä on joku sairaus; jos ei kykene kahta tuntia olemaan juomatta. Siis jos nyt juot puoli litraa vettä niin väität kärsiväsi tunnin kuluttua jos ei vettä ole välittömästi saatavilla?

Paskan marjat sanon minä.

Minä kysyin että mikä sairaus sinun mielestäsi oikeuttaa juomaan vettä. Et vastannut kysymykseen joten minäpä kerron mikä minulla on.

Minulla oli syöpä ja sytostaatit ja hormonaalinen lääke. Sytostaatit kuivattavat suuta jopa niin että syöminen oli mahdotonta, piti käyttää limakalvojen kostuttamiseen neloisgeeliä. Nämä hoidot aiheuttivat minulle vaihdevuodet ja limakalvojen kuivumista. Virtsani oli vuoden sytojen jälkeen kirkkaan keltaista. Ne on oikeasti myrkkyjä ne solumyrkyt mitä kehoon valutetaan. Jopa perheenjäsenien vuoksi pitää wc:n pönttö vetää kahdesti ettei se myrkky eritteiden jälkeen jää ilmaan seuraavaa kävijää myrkyttämään. Myös lakanani olivat keltaiset vuoden ajan.

Minulla jäi elimistö kuivaksi noiden hoitojen jälkeen. Suu on kuin korppu, 15 min sitten otin hörpyn ja nyt taas on ihan kuiva suu. Sehän on hampaillekin tuhoisaa. Keinosylkeä en halua käyttää, menee jo muutenkin apteekkiin rahaa. Myös alapää on syöpäpotilailla erityisen kuiva ja sitäkin pitää kosteuttaa.

Hoidot jättivät myös äärettömän invalidisoivan hikoilun eli minulla todellakin poistuu nestettä paljon. Silti keho on turvonnut ja se on epämiellyttävää. Lymfaongelmaa on siis myös ja siihenkin vedenjuonti on ihan hyväksi.

Otan taas vettä mukista enkä välitä vaikka se sinua kuinka ärsyttää. Näin se vaan menee.

Vierailija
86/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on mukana.

Ihan vaan siksi että joskus kurkku on yhtäkkiä niin kuiva että yskittää.

Alapeukuttajille tiedoksi että mua ei vois vähempää kiinnostaa se että vesipullo on muka joku trendi.

Te olette niin höperöjä että kuvittelette kaikkien juoksevan trendien perässä, suihkitte siksi liikaa hajuvesiäkin ja juuri siksi saatan saada yskänkohtauksen.

Ja sitten möllötätte minua vaikka itse olette typeriä haisuleita.

Näyttää kiinnostavan, kun piti erikseen pahoittaa mieli alapeukuistakin.

Jokainen normaali ihminen käyttää hajuvettä. Itse taidat haista hieltä ja alapäältä. Yäk.

Hajuvesi on keksitty sitä varten että sillä peitetään nuo mainitsemasi hajut.

Itse osaan peseytyä eikä ole tarve lemuta millekään.

Höpö höpö. Usko tai älä, myös hajuvesiä käyttävät osaavat peseytyä.

Vierailija
87/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Kotona on vesihana, josta saa vettä ja samoin on töissäkin. Tuo 20 min mitä näiden välillä menee, pärjää ilmankin.

Vierailija
88/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa uuden taikamukillisen vettä. Aah miten ihanaa juoda vettä! Miten nautinnollista!

Vierailija
89/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hakemassa uuden taikamukillisen vettä. Aah miten ihanaa juoda vettä! Miten nautinnollista!

Minä juon kuplavettä 2,8 l päivässä. Lisäksi aamukahvi. Se on vaan niin fantastinen tunne kun saa janon tunteen tyydytettyä!

Vierailija
90/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juon kuplavettä 2,8 l päivässä. Lisäksi aamukahvi. Se on vaan niin fantastinen tunne kun saa janon tunteen tyydytettyä!

Häpeä. Et saa juoda noin paljon. Korkeintaan desi aamulla päivällä ja illalla. Terve ihminen ei tarvitse muuta. Paitsi pari litraa kaljaa. Mutta ei vettä. Kaljaakin saa juoda vain tölkistä, ei pullosta, se on huonotapaista.

t. palstamamma

Vierailija
91/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä. Kotona on vesihana, josta saa vettä ja samoin on töissäkin. Tuo 20 min mitä näiden välillä menee, pärjää ilmankin.

Terve ihminen pärjää ilman vesihanaakin. Saat juoda vain silloin kun käyt ravintolassa. Töistä ei saa varastaa vettä.

Vierailija
92/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä. Et saa juoda noin paljon. Korkeintaan desi aamulla päivällä ja illalla. Terve ihminen ei tarvitse muuta. Paitsi pari litraa kaljaa. Mutta ei vettä. Kaljaakin saa juoda vain tölkistä, ei pullosta, se on huonotapaista.

t. palstamamma

Tässä keskustelussa ei ole määrästä puhuttu mitään. Ihan yhtä paljon voi päivän aikana juoda vettä teki sen sitten vähän väliä pullosta hörppimällä tai pari kertaa isomman määrän juomalla.

Mitään järkevää perustetta ei ole olemassa miksi olisi millään tavalla hyödyllistä pyrkiä juomaan vähän kerrallaan jatkuvasti hörppien. Riittää kun päivän aikana saa riittävän määrän nestettä.

Vierailija
93/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. palstamamma

Tässä keskustelussa ei ole määrästä puhuttu mitään. Ihan yhtä paljon voi päivän aikana juoda vettä teki sen sitten vähän väliä pullosta hörppimällä tai pari kertaa isomman määrän juomalla.

Mitään järkevää perustetta ei ole olemassa miksi olisi millään tavalla hyödyllistä pyrkiä juomaan vähän kerrallaan jatkuvasti hörppien. Riittää kun päivän aikana saa riittävän määrän nestettä.

Kannattaisi ehkä päätä tutkituttaa jos on niin fiksoitunut siihen että kuinka paljon tuntemattomat ihmiset saavat ja miten juoda vettä.

Vierailija
94/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostettiin limppari kioskilta tai automaatista. Juotiin vessan hanasta, tai sitten oli sellaisia vesipisteitä mihin voi pysähtyä juomaan. Nykyään on sitten näitä vesipulloja joita kuljetetaan mukana. Ehkä jollekin ei tule huono olo ja pää kipeäksi jos eivät juo pitkin päivää, mutta minulle tulee.

Vierailija
95/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kotona kivennäisvettä jääkaapissa. Saanko juoda sitä? Vai pitäisikö se kaataa kannuun ennen kuin sitä voi juoda? Elikkä ensin kaadan kannuun ja sitten lasiin? 

Entä pahvitölkkimuotoiset juomat, onko ne sallittuja? Olen huomannut että monet ostavat esim. maidon pahvitölkissä, tämäkin lienee joku trendi. Joten ehkäpä näin ei saa tehdä. Kyllähän ihminen ilman maitoakin voi elää. Tai sitten voisi vaikka kukkatätimekko päällä hiukset papiljottikiharoilla huudella maitomiestä ovelle!

Vierailija
96/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ostettiin limppari kioskilta tai automaatista. Juotiin vessan hanasta, tai sitten oli sellaisia vesipisteitä mihin voi pysähtyä juomaan. Nykyään on sitten näitä vesipulloja joita kuljetetaan mukana. Ehkä jollekin ei tule huono olo ja pää kipeäksi jos eivät juo pitkin päivää, mutta minulle tulee.

Meillä oli tällaiset

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/plastex-0-33-l-retkipullo?id=10…

Ja itseasiassa minulla on nytkin pari tällaista, mahtuu pienempään laukkuun. Lisäksi on urheilujuomapulloja 6 kpl ja kaikki ovat käytössä koko ajan.

Vierailija
97/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en koskaa.

Etelä-Euroopassa jos lähden pidemmälle autoreissulle otan 1,5l mukaan. Riittää 2 hengelle ja puolet tuli vielä takaisinkin tänään kun oltiin 7 tuntia reissussa. Lounaalla join erikseen lasillisen vettä

Vierailija
98/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä pyörän korissa on matkannut vichyä, töissä pidän kyllä läpi vuoden juomapulloa

Vierailija
99/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kotona kivennäisvettä jääkaapissa. Saanko juoda sitä? Vai pitäisikö se kaataa kannuun ennen kuin sitä voi juoda? Elikkä ensin kaadan kannuun ja sitten lasiin? 

Entä pahvitölkkimuotoiset juomat, onko ne sallittuja? Olen huomannut että monet ostavat esim. maidon pahvitölkissä, tämäkin lienee joku trendi. Joten ehkäpä näin ei saa tehdä. Kyllähän ihminen ilman maitoakin voi elää. Tai sitten voisi vaikka kukkatätimekko päällä hiukset papiljottikiharoilla huudella maitomiestä ovelle!

Kyllä, noin saat tehdä. Myös kodin ulkopuolella saat tehdä noin. Ota siis mukaan juomasi pullossa, sekä lasi että kannu. Sitten kaadat juoman pullosta kannuun ja sen jälkeen lasiin. Itse teen näin esim. jumpissa. Näin toimiessasi kaikilla on hyvä mieli! Hyvin käyttäytyvä ihminen EI KOSKAAN juo suoraan pullon suusta.

Vierailija
100/104 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kesällä pyörän korissa on matkannut vichyä, töissä pidän kyllä läpi vuoden juomapulloa

Oletpa hieno. Ihan hyvin voit pyörälläsi pysähtyä esim. Vantaanjoen varteen juomaan tai vaikka jonkun vesilätäkön. Tai vaikka jonkun pissapoikapatsaan äärelle. Töissä ei tarvitse juoda. Työaikaa ei saa käyttää juomiseen tai vessassa käymiseen. Opettele hyvät käytössäännöt.