Pidättekö vesipulloa mukana nyt kesällä vai läpi vuoden?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen tarvitse koko ajan juoda vettä.
Ei ehkä varsinaisesti juoda, mutta kostuttaa suuta tai kurkkua.
Mikä tässäkin nyt on väärin?
Hohhoijaa tätä palstaa, aina menee riitelyksi aloitus kuin aloitus :) ettekö osaa elää sovussa? Ja vastaus kysymykseen, otan vettä monen tunnin reissulle jossa tiedän myös syöväni enkä halua tuhlata rahaa juomaan. Mutta en juo muuten kuin janoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin joku tavallinen toimistotyöntekijä tarvitsee litran vesipulloa, josta sitten hörppii jatkuvasti? Eihän raskasta/likaista tehdastyötä, tietöitä tai muuta sellaista tekevät ole jatkuvasti hörppimässä vettä, vaikka heiltä se olisi ymmärrettävämpää.
Juon vettä kaksi litraa päivässä ja kyllä tulee toimistollakin juotua sitten.
Mitä tapahtuu, jos et juokaan tasan kahta litraa päivän aikana? Tai jos hitsi sentään juotiin yli kaksi litraa? :) Mitä muita tapoja noudatat orjallisesti? Mikä dg sinulla on?
Sitten tulee jano. Olen aina juonut noin pari litraa vettä päivässä tai enemmän. En siis mieti, että nyt pitää juoda pari litraa vaan sitä tulee juotua vaan, kun keho vaatii vettä.
Vai niin.
Minulla on aina vettä mukana missä sitten liikunkin. Aamulla en pääse edes sängystä ylös ilman että hörppään puolen litran tuopillisen vettä. 2-3 litraa menee päivässä, nyt saattaa mennä enemmänkin kun olen ulkomailla helteessä.
Pitääkö avaaja vesipulloa aina mukanaan? Häneltä jäi tämä avaushuumassaan mainitsematta. Me emme pidä koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin joku tavallinen toimistotyöntekijä tarvitsee litran vesipulloa, josta sitten hörppii jatkuvasti? Eihän raskasta/likaista tehdastyötä, tietöitä tai muuta sellaista tekevät ole jatkuvasti hörppimässä vettä, vaikka heiltä se olisi ymmärrettävämpää.
Mitä tapahtuu, jos et juokaan tasan kahta litraa päivän aikana? Tai jos hitsi sentään juotiin yli kaksi litraa? :) Mitä muita tapoja noudatat orjallisesti? Mikä dg sinulla on?
Sitten tulee jano. Olen aina juonut noin pari litraa vettä päivässä tai enemmän. En siis mieti, että nyt pitää juoda pari litraa vaan sitä tulee juotua vaan, kun keho vaatii vettä.
Vai niin.
Näin on. Muista jo nuoruudesta kun kaverit sanoivat, että juonpa aika paljon vettä.
Kyllähän sitä suositellaan juoda 1,5 litraa vettä päivässä ja loput nesteet saa sitten ruoasta. Jos on päivän liikenteessä, niin mieluummin pitää vettä mukana kuin ostaa kallista pullovettä kaupasta.
Veden lipittäjät ravaavat myös vessassa koko ajan. Rasittavaa olla sellaisen kanssa reissussa kun koko ajan saa vessaa etsiä. En pidä sellaista normaalina. Myöskin lääkäreiden mielestä jano on hyvä mittari veden tarpeelle. Etukäteen juon vain jos on edessä runsasta hikoilua joko saunan tai fyysisen suorituksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juot 2 litraa, miksi raahaat juomapulloa? Jos itse pitäisi juoda tuo määrä, helposti se onnistuisi sillä, että 0,5 litraa ennen töitä, 0,5 litraa taukojen aikana ja sitten työpäivän jälkeen litran. Noh, ehkä en ymmärrä tätä juomapullotrendiä, koska en ole toimistossa vaan ulkotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Veden lipittäjät ravaavat myös vessassa koko ajan. Rasittavaa olla sellaisen kanssa reissussa kun koko ajan saa vessaa etsiä. En pidä sellaista normaalina. Myöskin lääkäreiden mielestä jano on hyvä mittari veden tarpeelle. Etukäteen juon vain jos on edessä runsasta hikoilua joko saunan tai fyysisen suorituksen vuoksi.
Aamulla käyn vessassa, lounasaikaan, iltapäivällä, illalla ja ennen nukkumaan menoa. Tuo on ihan normaalia vessassa käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
En pidä vesipulloa mukana kuin pitemmillä kävelyillä. En todellakaan tarvitse lurputtaa vettä koko aikaa, vaan juon lähtiessä ja pärjään sillä hyvin. On typerän näköistä hilata jotain pulloa mukanaan koko ajan ja kaikkialla.
Kaikki eivät ole niin huonoitsetuntoisia, että miettisivät näyttääkö jokin typerältä. Pullon pitäminen kädessä tai kassissa ei myöskään ole sen enempää HILAAMISTA kuin minkään muunkaan tavaran. Minulla on natriumin krooninen vaje, joten urheilujuomapullo kulkee mukana, näyttipä se sinun mielestäsi typerältä tai ei. Surkeaa, että joku vielä aikuisiällä miettii tuollaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juot 2 litraa, miksi raahaat juomapulloa? Jos itse pitäisi juoda tuo määrä, helposti se onnistuisi sillä, että 0,5 litraa ennen töitä, 0,5 litraa taukojen aikana ja sitten työpäivän jälkeen litran. Noh, ehkä en ymmärrä tätä juomapullotrendiä, koska en ole toimistossa vaan ulkotöissä.
No raahaan sen pullon töihin työpöydälleni, josta juon sitten silloin kun on tarve. Miksi ihmeessä joisin puoli litraa kerralla varastoon, jos ei ole tarvetta noin paljon juoda kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitäisi juoda pikemmin siemauksia (noin puoli desiä kerralla) pitkin päivää kuin isoja määriä (useampi desi) kerralla. Ne isot määrät vain menee läpi ja laimentaa elimistön suoloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuo ole todella typerää alkaa juoda aikatalulun mukaan?
Huvittaa nämä massatrendihöpötykset; mitä muuta luulette maidon tai kahvin litkimisen olevan kuin massatrendi? Se on vain (trendikäs) tapa mihin olette tottuneet, ja uudet tavat ovat liian jänniä, ja siksi niitä vastustetaan.
Äidilläni on identtinen kaksossisko, arvatkaa kumpi heistä näyttää terveemmältä, kahvia ja maitoa juova, vai vettä juova?
Minä en ota välttämättä vettä mukaan edes monen tunnin retkelle. Tai jos otan niin käsien pesuun sekin menee. Kahvia saatan ottaa. Lapselle laitan vettä mukaan, kun lähtee ulos. Se menee sellaista rallia, että jano tulee. Minä liikun rauhallisesti ja tutkailen. Rahaa pidän mukana ja voin ostaa matkalta juotavaa, jos niin näännyksissä olisin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ravaan vessassa vaikken juokaan juuri mitään. Saakelin kusivaivat, kun mikään jumppa eikä juomisen säätely auta.
Munuaisarvoni olivat todella huonot joskus, koska join niin vähän. Juon edelleen vähän, mutta pidän pidemmillä reissuilla kodin ulkopuolelle vesipulloa mukana, jotta voin hörpätä vähät siitä, kun muistan. Talvipakkasella lämmin vesi pitää lämpimänä...
Jokaisella on oma syynsä, tuskin trendin takia suurin osa sitä tekee.
Vesi auttaa lymfakiertoa puhdistamaan kehoa ja tämä auttaa pysymään terveenä. Jotkus syövän sairastaneet auttavat kehoa pysymään terveenä näin.
"Vesi vanhin voitehista..."
En. Juon muutenkin liikaa vettä.