Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mulle käy?

Vierailija
06.08.2023 |

5.8 (eilen) lopetin kaikki lääkkeet (Olanzapin 5mg ja Opamox 15mg).
Nyt pelottaa, että monenkohan päivän kuluttua nukahdan ilman lääkkeitä (valvoin jo viime yön). Voiko siinä mennä yli 10 päivää. Joskus jostain luin, että jollain olisi mennyt 3 vk:kin.🙃.
Onko AV:lla kokemusta tai tietoa?

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite käytin 4v. Ketipinoria nukahtamiseen. Lopetin ilman lääkärin apua pienentämällä annosta. Koskaan ei puhuttu lopettamisesta, vain annoksen nostamisesta kun aloitin. Sain avun nukahtamiseen aromaterapiasta. Suosittelen kaikille. Auttoi myös ahdistukseen. Nykyään nukun ihan normaalisti ja hyvin.👍

Täytyy laittaa ylös tuo aromaterapiakin. <3

Ei sen laitto ylös auta. Se täytyy kokeillakin. Kuten muutkin täällä annetut maaallikkojen omat, hyviksi havaitut keinot.

Vierailija
142/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko ollenkaan, että olet koko ajan lietsomassa itseäsi hyvin levottomaksi, kohti paniikkia ja epätoivoa. Ajatuksesi kiertävät kehää ja ruokit vain stressitasojasi.

Ei tämä sinulle unta tuo.

Sinuna olisin nyt heti yhteyksissä hoitotahoosi. Tarvitset selvästi ulkopuolista apua. Omat keinosi ja voimasi eivät nyt riitä.

Näinköhän mua osaa enää kukaan auttaa?😞.

No oletko aktiivisesti hakenut ongelmiisi apua. Muualta kuin av:ltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu toivottomalta. 😭. Olenko mä se toivoton tapaus, jonka kohdalla vain levitellään käsiä. Olenko matkalla kohti henk. koht. helvettiä.

Montako vuorokautta olet nyt tällä hetkellä ollut nukkumatta?

2 vrk, mua ihmetyttää, miksi mua ei edes väsytä yhtään.😞.

Ei varmaan nukutakaan, kun hoet koko ajan, ettet nuku. Repäise vaikka väkisin itsesi tuosta negatiivisesta itsesuggestiosta, vaikka sitten virkkaisit ketjusilmukkaa tai rakentelisit legoilla...mene ulos, torille, kampaajalle, kirjastoon...

Vierailija
144/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu toivottomalta. 😭. Olenko mä se toivoton tapaus, jonka kohdalla vain levitellään käsiä. Olenko matkalla kohti henk. koht. helvettiä.

Montako vuorokautta olet nyt tällä hetkellä ollut nukkumatta?

2 vrk, mua ihmetyttää, miksi mua ei edes väsytä yhtään.😞.

Siitä yksinkertaisesta syystä, että sun hermosto on ylikierroksilla. Lääkkeiden lopettaminen lisää niitä kierroksia.

Netin älytön selaaminen lisää myös hermoston ylikierroksia: sieltä kun löytyy jopa kaksipäisiä ihmsiä.

Vierailija
145/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait jo hyvän vinkin että lopeta ensin vain olantsapiini, johon vastasit että kokeilet tätä joten miksi edelleen panikoit?

Vierailija
146/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko ollenkaan, että olet koko ajan lietsomassa itseäsi hyvin levottomaksi, kohti paniikkia ja epätoivoa. Ajatuksesi kiertävät kehää ja ruokit vain stressitasojasi.

Sinuna olisin nyt heti yhteyksissä hoitotahoosi. Tarvitset selvästi ulkopuolista apua. Omat keinosi ja voimasi eivät nyt riitä.

No eiköhän hän ole, kun on lääkitys ollut pitkään ja nyt lopetettu asteittain. Tällainen vaatii hoitosuhteen.

T: toinen

Vierailija
147/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa tämä vireystila. Olen kuitenkin valvonut 2 vrk. 😞. Kuinkakohan monta päivää menee, että edes torkahdan? Pelottaa, että olen hajonnut lopullisesti.

Vierailija
148/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiku paljon aamupäivällä, syö terveellisesti ja jatka elämääsi ilman lääkkeitä. 

Onneksi ihmiset reagoivat hyvin eri tavoin lääkityksen lopettamiseen - ehkä sinä pääset helpolla? 

Ei oikein siltä tunnu (että pääsen helpolla), ainakaan tällä hetkellä. Makaan yöllä sängyssä jäykkänä, kykenemättä edes torkahtamaan.

Lopeta se "torkahtamisen" metsästys. Sitä saalista et tule saamaan, jos höpötät koko ajan, ettet torkahda. Eikö se sun hoitsu ole yhtään huolestunut psyykkisistä ongelmistasi??????

Vierailija
149/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän hän ole, kun on lääkitys ollut pitkään ja nyt lopetettu asteittain. Tällainen vaatii hoitosuhteen.

T: toinen

Hoitosuhde täytyy sitten siirtää erikoissairaanhoitoon, vai onko AP jo sellaisessa? Psykiatriseen sairaalaan lepäämään?

Vierailija
150/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on varmaan tänäänkään turha mennä nukkumaan, sillä vireystila on senverran korkea. 😞. Miten mä voin olla näin vireä, vaikka olen valvonut jo 2vrk. Mun unikeskus on varmaan tuhoutunut.

Vierailija
151/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
152/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on varmaan tänäänkään turha mennä nukkumaan, sillä vireystila on senverran korkea. 😞. Miten mä voin olla näin vireä, vaikka olen valvonut jo 2vrk. Mun unikeskus on varmaan tuhoutunut.

Miksi alapeukku?

Vierailija
153/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa tämä vireystila. Olen kuitenkin valvonut 2 vrk. 😞. Kuinkakohan monta päivää menee, että edes torkahdan? Pelottaa, että olen hajonnut lopullisesti.

Et voi nyt hyvin. Juuri nyt sun täytyy hyväksyä se, että voit huonosti, koska sun hermosto käy ylikierroksilla. Se on ihan fyysinen tila sun elimistössä.

Asennoidu niin, että olet nyt kipeä ja älä edes odota, että paranisit parissa päivässä.

Hyväksyttyäsi tämän tee se mitä voit, rauhoita kaikki ylimääräiset stressin aiheet pois, syö hyvin, rauhoita illat, käy ulkona päivällä. Ja kun tunnet olosi huonoksi, muistuta itseäsi, että elimistösi on nyt vain kipeä, koska hermostosi on sekaisin. Sille ei voi mitään nyt. Välittäjäaineet hermostossa ei toimi nyt normaalisti. Mutta ne palautuu ja kuinka pian sitä ei tiedä kukaan. Voit varautua ainakin muutaman viikon vaikeampaan ajanjaksoon.

Ole itsellesi ja olotilallesi hyväksyvä tänä ajanjaksona. Se ei jatku loppuelämääsi. Se muuttuu, mutta ei heti nyt, vaan pikkuhiljaa.

Vierailija
154/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi nyt hyvin. Juuri nyt sun täytyy hyväksyä se, että voit huonosti, koska sun hermosto käy ylikierroksilla. Se on ihan fyysinen tila sun elimistössä.

Asennoidu niin, että olet nyt kipeä ja älä edes odota, että paranisit parissa päivässä.

Hyväksyttyäsi tämän tee se mitä voit, rauhoita kaikki ylimääräiset stressin aiheet pois, syö hyvin, rauhoita illat, käy ulkona päivällä. Ja kun tunnet olosi huonoksi, muistuta itseäsi, että elimistösi on nyt vain kipeä, koska hermostosi on sekaisin. Sille ei voi mitään nyt. Välittäjäaineet hermostossa ei toimi nyt normaalisti. Mutta ne palautuu ja kuinka pian sitä ei tiedä kukaan. Voit varautua ainakin muutaman viikon vaikeampaan ajanjaksoon.

Ole itsellesi ja olotilallesi hyväksyvä tänä ajanjaksona. Se ei jatku loppuelämääsi. Se muuttuu, mutta ei heti nyt, vaan pikkuhiljaa.

Kiitän viisaasta viestistäsi. Vähän kyllä hirvittää nukunko edes kerran viikossa. 🙃. Olen varautunut ainakin 3vk:n vaikeampaan ajanjaksoon. Jossain aiemmassa viestissä joku sanoi, että oireiden helpottumiseen menee 1kk-3kk.

Vierailija
155/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
156/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa.🙃. On sellainen olo, että en tarvitse unta ollenkaan.

Vierailija
157/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
158/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tyytyväinen, jos saisin edes kerran viikossa nukuttua.

Vierailija
159/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
160/191 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin tyytyväinen, jos saisin edes kerran viikossa nukuttua.

Mistähän tuo ylivireys johtuu?😭