Miten mulle käy?
5.8 (eilen) lopetin kaikki lääkkeet (Olanzapin 5mg ja Opamox 15mg).
Nyt pelottaa, että monenkohan päivän kuluttua nukahdan ilman lääkkeitä (valvoin jo viime yön). Voiko siinä mennä yli 10 päivää. Joskus jostain luin, että jollain olisi mennyt 3 vk:kin.🙃.
Onko AV:lla kokemusta tai tietoa?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetitko sä lääkkeet ominpäin, ihan yht'äkkiä, yhdellä kertaa? Jos, niin en ihmettele, että olet vaikeuksissa. Olantsapiini(kin) on lääke, jota ei määrätä ihan kevein perustein.
Mulla määrättiin Olantsapiiniä unettomuuteen.
Kun kysyin lääkäriltä Olantsapiinin lopettamisesta, niin lääkäri sanoi, että voin ottaa Olantsapiinin 5mg joka toinen päivä viikon pari ajan, ja sitten lopettaa. Olin hieman epäuskoinen, joten puolitin veitsellä Olantsapiini 5 mg vielä puoliksi, ja otin puolikasta vielä muutaman viikon.Vähensin hiljalleen annostuksia. Ennen lopettamista kokeilin ottaa lääkkeitä joka toinen päivä, ja silloin valvoin kaikki lääkkeettömät päivät ja osan lääkkeellisistäkin.
Nyt sitten päätin lopettaa kaikki lääkkeet, ja pohdin kuinka kauan saattaa kestää, että ylipäätään kykenen nukkumaan ilman lääkkeitä.
No kokeile nyt pari päivää, jos se menee ihan noin niin hyvä. Mutta voihan sitä sitten ottaa murusen, jos tuntuu, ettei muuten tule unta. Ei kai sitä ole pakko lopettaa nyt heti, vaan voi lopettaa myös pikku hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetitko sä lääkkeet ominpäin, ihan yht'äkkiä, yhdellä kertaa? Jos, niin en ihmettele, että olet vaikeuksissa. Olantsapiini(kin) on lääke, jota ei määrätä ihan kevein perustein.
Kun kysyin lääkäriltä Olantsapiinin lopettamisesta, niin lääkäri sanoi, että voin ottaa Olantsapiinin 5mg joka toinen päivä viikon pari ajan, ja sitten lopettaa. Olin hieman epäuskoinen, joten puolitin veitsellä Olantsapiini 5 mg vielä puoliksi, ja otin puolikasta vielä muutaman viikon.Vähensin hiljalleen annostuksia. Ennen lopettamista kokeilin ottaa lääkkeitä joka toinen päivä, ja silloin valvoin kaikki lääkkeettömät päivät ja osan lääkkeellisistäkin.
Nyt sitten päätin lopettaa kaikki lääkkeet, ja pohdin kuinka kauan saattaa kestää, että ylipäätään kykenen nukkumaan ilman lääkkeitä.No kokeile nyt pari päivää, jos se menee ihan noin niin hyvä. Mutta voihan sitä sitten ottaa murusen, jos tuntuu, ettei muuten tule unta. Ei kai sitä ole pakko lopettaa nyt heti, vaan voi lopettaa myös pikku hiljaa.
Mä olen jo lopettanut niin pikku hiljaa kuin vain voi 😭. Ja silti musta tuntuu tältä. Ehkä mä sitten kokeilen 5-6 päivään saakka, ja sitten joudun luovuttamaan. 😞.
Ahdistaa Opamoxin ja Olantsapiinin toleranssin kasvu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten päätin lopettaa kaikki lääkkeet, ja pohdin kuinka kauan saattaa kestää, että ylipäätään kykenen nukkumaan ilman lääkkeitä.No kokeile nyt pari päivää, jos se menee ihan noin niin hyvä. Mutta voihan sitä sitten ottaa murusen, jos tuntuu, ettei muuten tule unta. Ei kai sitä ole pakko lopettaa nyt heti, vaan voi lopettaa myös pikku hiljaa.
Mä olen jo lopettanut niin pikku hiljaa kuin vain voi 😭. Ja silti musta tuntuu tältä. Ehkä mä sitten kokeilen 5-6 päivään saakka, ja sitten joudun luovuttamaan. 😞.
Ahdistaa Opamoxin ja Olantsapiinin toleranssin kasvu.
Tosin Olantsapiini ja Opamox ei välttämättä sitten auta 5-6 päivän jälkeen (toleranssi), auttavat enää vain vaihtelevasti.
KYSY SILTÄ "TARVITSEN TUKEA"-TYYPILTÄ!
Sama vaiva, samat hymiöt, samat lauseet!
Haluisin keskustella sen lainaamani tekstin ihmisen kanssa. Hänellä oli samankaltainen tilanne kuin mullakin.😞.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin keskustella sen lainaamani tekstin ihmisen kanssa. Hänellä oli samankaltainen tilanne kuin mullakin.😞.
Lainaus alla:
""Itse olen käyttänyt 3 vuotta unilääkkeitä, zopinox,zolpidem myös kokeillut liutaa erilaisia rauhoittavia/psykoosilääkkeitä ja vaihdellen sitä ennen vuoden nukahtamislääkkeitä.
Olen yrittänyt olla ilman nyt vaikka esim. 3 päivää, eli valvonut 3 yötä liikunta ja miljoonat poppakonstit kokeiltu. Lääkäreiltä ei vastauksia tulevaisuuden unilääkkeiden käytöstä.
Joskus olen päättänyt olla viikonkin ilman jolloin en ole jaksanut enää 4 valvotun yön jälkeen valvoa vaan joutunut käyttämään alkoholia. (Vaikka ennen sitä valvoi viikkojakin, nyt parikin yötä tuntuu).
Olen myös puolitellut annoksia jne jolloin lääkkeet eivät ole enää edes toimineet.
Onko lopettaminen ollut mahdollista onko kellään kokemuksia näin pahasta unettomuudesta, olen kärsinyt univaikeuksista niin kauan kuin muistan, tod.näk alkaneet 6-vuotiaana?
Opiskelu pitäisi aloittaa ja vähän kauhistuttaa, olen kokeillut kaikki mah. lääkkeet kai niitä pitää vain loppuikä vaihdella peräjälkeen, että saa edes jotain vaikutusta?""
Auttakaa, mitä mun kannattaa nyt tehdä?😭
Vierailija kirjoitti:
Mitä te tekisitte, jos olisitte minä?
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittua.
Ja soittaa terveyskeskukseen aamulla. Sieltä saat ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittua.
Ja soittaa terveyskeskukseen aamulla. Sieltä saat ohjeet.
Voinko soittaa psyk. polille? Toisaalta mulla on aika ensi viikon alussa sairaanhoitajalle. Siihen päivään mennessä mä olisin valvonut 4vrk. Ehkä mä voisin siellä kysyä, että kuinka monta vuorokautta voin vielä valvoa, ja mitä mun kannattaisi ylipäätään tehdä? Ja tuleeko uni (edes torkahdus), jos yritän olla luovuttamatta.
Taidatkin olla trolli. Mutta kuitenkin, ylivireyteen auttaa liikunta. Lähde koko päiväksi ulos kävelemään ja liikkumaan ja pois netistä joka vaan virittää aivoja lisää...
Vierailija kirjoitti:
Taidatkin olla trolli. Mutta kuitenkin, ylivireyteen auttaa liikunta. Lähde koko päiväksi ulos kävelemään ja liikkumaan ja pois netistä joka vaan virittää aivoja lisää...
En ole trolli.😭. Huomenna olen koko päivän ulkona.
No suosittelen lähtemään jo tänään esim parin tunnin lenkille niin saa kehosta ylivireyttä pois.
https://www.survivingantidepressants.org/search/?q=zyprexa&quick=1
Täältä löydät paljon muiden kokemuksia ja vinkkejä
Vierailija kirjoitti:
No suosittelen lähtemään jo tänään esim parin tunnin lenkille niin saa kehosta ylivireyttä pois.
Huomenna mä olen koko päivän ulkona.
Up