Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.
Otsikossahan se jo on.
Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.
Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.
Meneekö oikeasti näin?
Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.
Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.
Ai kusipäisyyttä ja pettämistä ei saisi kostaa?
Mikä kehitysvamma sinulla on?
Kusipäistä on kostaa se lapsille.
Kyllä minuakin on joskus harmittanut, et oon ollut kiltti miehelleni, yrittänyt toimia hänen mieltymysten mukaan. Mutta hän ei sit oo tehnyt niin minuunpäin. Antaa työllensä kaiken hyvän, kotona ei sit jaksa hyvistellä. Miksi kostaisin sen lapsilleni?? Hekin kärsivät ikävästä ihmisestä isänä. Ei o heidän syy.
Ei olekkaan, mutta miksi teit lapsia tuollaisen miehen kanssa? Tai ylipäätään menit yhteen tuollaisen miehen kanssa?
Oliko bemari vai audimies?
Ja tietenkin velaksi hankittu, että näytetään niin pirun menestyneeltä ja rikkaalta. Naurattaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lakimiehen avulla selvittää, millainen arvo tekemälläsi työllä on. Eli mitä olisi pitänyt palkatulle työntekijälle maksaa.
Samalla lailla vaimo voi lakimiehen avulla selvittää, mikä on hänen tekemänsä työn arvo, kun on työskennellyt kotona ap:n siivoojana, kokkina ja lastenhoitajana.
Niinpä. Mies on säästänyt paljon rahaa, kun vaimo on hoitanut ruoanlaitot, siivouksen ja lastenhoidon. Aika kalliiksi tulisi jos pitäisi palkata joku erikseen noihin hommiin. Tai toki mies olisi voinut hoitaa kaikki edellämainitut mutta sitten olisi miehen oma ura ja eläkekertymä kärsinyt...
Eikös vaimokim ole säästänyt suuren summan kun ei tarvinnut asuntoa hankkia tai ruokaa ostaa, puhumattakaan vakuut7ksista, kiinteistöverosta, jätemaksuistA, salaojien kaivuusta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheutat "vahingossa" sinne vesivahingon ja mielellään niin ettei sitä heti huomaa.
Sairasta. Omien lasten mahdollinen taloudellinen ahdinko ja köyhyys eron jälkeen ei merkitsisi mitään, kunhan vain saa kostetttua vaimolle? Ei herranen aika.
Mikä pers häiriö sinulla on kun mielestäsi lapsille kostaminen siinä sivussa on ok? Toivottavasti tuollaisella kuvatuksella ei lapsia ole tai jos on niin toivottavasti mitään tapaamisoikeuksia lapsiin ei ole eikä tule.
Olet kyllä harvinaisen sairas päästäsi (tai sitten pelkkä huono trolli)
En minä lapsista ole mitään puhunut. Onhan se niin hienoa kuitenkin, että pettäjähorolla on lapset ihmiskilpenä teoilleen, eli lapset on vaan välikappaleita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?
Niin siis tarkennuksena vielä, että meillä lapset olivat aina päivähoidossa 6-8h joka ikinen arkipäivä, vaikka vaimo oli kotona. Eli maksoin tavallaan kokista tuon ajan. Viikonloppuisin tein ruoan itse, kun vaimo ei ole kaksinen kokki. Ei erota edes raakaa kypsästä.
Mutta menit tuollaisen kanssa tekemään lapsia? Taisi naisen ulkonäkö ja taidot sängyssä viedä miestä?
ihan helvetin yleistä toi munalla "ajattelu" ja on se kyllä myös niin naurettavaa toimintaa oikeestaan kaikki, mikä liittyy pariutumiseen
Jos on ikäviä naisia liikenteessä, on myös miehiä, jotka mahdollistavat kaiken. Tuntevat itsensä sankareiksi, ehkä just oman firman kautta. Siihen sit pitää lisätä näyttävä ja esittelykelppoinen nainen. Vähän kuin se auto. Kavereiden pitää ihailla ja kadehtia. Kotivaimo antaa pienen ylellisen ripauksen siihen kuvaan, jonka ulkopuolisille antaa. Näin on paletti valmis. Naiset ei vaan ain.ymmärrä omaa rooliaan. Kaikki on siis fine, kunhan nainen tekee kaikkensa säilyttääkseen tän näytelmän. Mitään suurempaa sisältöä ei parisuhteeseen tarvita.
Eihän ap ilmeisesti valittanut naisen kotirouvautta ennen eroa. Kodin ja lapset vaimo hoiti tai oli hoitamatta. No prob. Mut sit nainen mokas ja petti. Ehkä jopa rakastu. Ja sillä pilas sit tän rakennelman
Noin typerää elämää monet elää, aivan vajaaälyistä touhua :D
Ei tuossa ole mitään typerää. Hienoahan se on jos mies on saavuttanut sen mitä suurin osa miehistä pitää tavoittelemisen arvoisena, eli korkea varallisuustaso, kaunis ja mukavaluonteinen vaimo, iloiset lapset. Ei minullekaan ole mitään väliä pystyykö vaimo syvällisiä juttelemaan, koska omat jututhan niitä hauskimpia on ja riittää jos vaimo niille naureskelee ja nauttii minun ja lasten kanssa varallisuuden tuomista eduista.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa tuo avioehtovillitys. En ikinä kirkoittaisi ja huonontaisi omia laillisia oikeuksia, mutta kirjoitelkaa toki.
Kovin varakas ei sua varmaan vihille vie. Toisaalta jos sulla reiåpaasti omaa varallisuutta niin naitkö köyhän ilman avioehtoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polta koko paska tai aiheuta tyyliin vesivahinko sinne
Jep! Omiin muroihin kuseminen kannattaa ihan aina! Peukkua!
Josä rakennat hiekkalinnan tai lumiukon, ni sä saat sen rikkooki.
Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.
Sä ostit sen ja sä rikot sen.
Vankilapsykologina kesätöissä tällaista asennetta oli käsittämättömän paljon asiakkailla. Sääliksi kävi.
Entäs mitä tunteita herättää ne, jotka ei osaa olla vittuilematta, eli eivät kunnioita toista ihmistä?
Mitkä on ajatukset näistä kiusaajista?
Arvaan, että sinun mielestä "nalkutus" on vittuilua joka oikeuttaa että mies antaa ns pataan vaimolle...Tiukassa elää edelleen asenne, että vaimo on jotenkin ansainnut sen että häntä lyödään.
Vähän sama kuin että edelleen monien mielestä rais kaus on jotenkin oikeutettu, jos on kulkenut minihameessa ja ollut humalassa. Eli uhrissa on enemmän vikaa kuin tekijässä...
Jos sinä et kestä vittuilua lyömättä niin kannattaa poistua paikalta. Mitään oikeutusta väkivallalle ei ole, ikinä
Nalkutus on henkistä väkivaltaa ja sille on tietenkin teidän päästään sairaitten naisten mielestä oikeutus, jotka ette osaa kommunikoida edes normaalisti.
Teidän mielestä mies on kuin koira, jota pitää "kouluttaa" ja alistaa, vit*u että olette sairasta sakkia
Me rakennettiin miehen kanssa talo. Täytyy tunnustaa että mies teki rakentamisessa isomman osan kuin minä. Koska olin raskaana ja loppuajasta hoidin meidän vauvaa. Ja mies jaksoi nostaa isompia taakkoja ym. Mutta sen verran paljon olen ollut rakentamassa että voin sanoa että talon rakentaminen on iso työ jos se oikeasti tekee itse. Siihen menee helposti kaikki vuoden vapaat ja lomat.
Mutta olen myös hoitanut pieniä lapsia kotona joilla paljon sairauksia. Koskaan rakennuksella ei ollut niin rankkaa kuin lasten kanssa pahimmillaan. Ja tarkoitan tilanteita joissa lapsi ei sairauden takia ole nukkunut 2 tuntia pidempään ja enimmäkseen heräilee puolen tunnin välein. Ja tätä kun on kestänyt useamman kuukauden niin ihminen alkaa olla aika naatti. Rakentamista ei sentään käytetä kidutusvälineenä tosin kuin valvottamista. Ja vaikka lapset olisivat tervettäkin niin ihan se että olet kokoajan vastuussa toisesta avuttomasta olennosta ja koetat huolehtia että lapsi saa kaiken tarvitsemansa eikä loukkaa/sairastu/kuole jne on raskasta. Ja tämäkestää jokaisella lapsella useamman vuoden ja jos perheessä on useita lapsia talo rakennetaan yleensä kuitenkin vain kerran.
Minusta on uskomatonta että talon rakentamista pidetään elämää suurempana saavutuksena. Ja yksin vaan miehen saavutuksena. Lapset on toki yhteinen asia vaikka nainen on raskaana, synnyttää ja usein on heistä vastuussa pääosin 24/7 vuosia.
Apn tapauksessa vaikea sanoa mikä on oikeus ja kohtuus. Nainen on tehnyt tosi väärin pettäessään. Toisaalta mikä vaikutus mielenterveysongelmia asiaan? Mielestäni kummankin vanhemman tulisi miettiä miten lapsille saadaan turvattua hyvä tulevaisuus. Kumpi vanhemmista kykenee ottamaan isomman vastuun lapsista ? Aina töissä oleva hyvin tienaava isä vai kotona oleva ongelmista kärsivä äiti. Kumpikaan ei tällaisenaan kuulosta hyvältä mitä ap on kertonut. Omaisuuden jaossa kannattaisi miettiä sitä että miten lapset voivat jatkossa mahdollisimman hyvin. Molemmille löytyisi lähelle hyvä koti jossa lasten olla.
Kannattaa sit myös järjellä miettiä, mistä lähtee riitelemään, koska ei ne juristit ja niiden käyttämä aikakaan ilmaisia ole. En missään nimessä tarkoita, että pitäis vaan myöntyä kaikkeen, mutta kannattaa pitää myös järki mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tuore tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.
Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.
Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.
Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.
Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.
Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.
Vaimo on vain hyväksikäyttänyt sinua kun on huomannut miten ahkera ja myöntyväinen olet ollut. Usein naiset on tuolleen laiskoja, että luulevat sen riittävän että on synnyttänyt lapset maailmaan, niin se riittää. Sitten komennellaan sohvalta miestä ja syödään itseä huonoon kuntoon. Sitten lihavana ollaan väsyneitä ja kiukkuisia koko ajan ja ei anneta enää seksiäkään. Miestä syytellään kaikesta, oman laiskuuden takia tekemättä jääneistä kotitöistä myös. Pettämiseenkiin löysi sinusta syyn, liikaa poissa kotoa. Itsekäs hyväksikäyttäjä.
Hyvä että pääset eroon.
Jos usein naiset tuolleen, niin yhtä usein miehet sit vähän tyhmiä. Mitäs lähtevät komennettaviksi. Ei onnistuis meillä komentelu kumpaakana suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusipäistä on kostaa se lapsille.
Kyllä minuakin on joskus harmittanut, et oon ollut kiltti miehelleni, yrittänyt toimia hänen mieltymysten mukaan. Mutta hän ei sit oo tehnyt niin minuunpäin. Antaa työllensä kaiken hyvän, kotona ei sit jaksa hyvistellä. Miksi kostaisin sen lapsilleni?? Hekin kärsivät ikävästä ihmisestä isänä. Ei o heidän syy.Ei olekkaan, mutta miksi teit lapsia tuollaisen miehen kanssa? Tai ylipäätään menit yhteen tuollaisen miehen kanssa?
Oliko bemari vai audimies?
Ja tietenkin velaksi hankittu, että näytetään niin pirun menestyneeltä ja rikkaalta. Naurattaa :D
Elämä on. Autoo ei. Mp kyllä ja velaton ja vain minulla. Ihmeellisen kaavamaisia käsityksiä elämästä joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä ihmisiä miksi ei tehdä AVIOEHTOA. Miksi pitää vielä vuosien jälkeen tapahtua ihmisiltä nyhtämistä eikä uskota. Näin ne naiset monesti tekee. Ottaa kaiken irti vielä senkin jälkeen kun revalla revitelty pitkin kyliä. Moni vaimo on aika erikoinen. Katsokaapa esim vauva tilastoja suomessa naimisissa olevilla pariskunnilla, niin pelottavan moni kasvattaa toisen spermalla siitettyä , ja sitten vielä uutisoidaan VOIMAANTUVISTA ENERGISISTÄ voima NAISISTA. Minusta tuollaiselle kuka pettää aviossa ollessaan pitäisi järjestää julkinen häpeä paaluun kytkeminen paikalliselle torille ja alasti. Jokainen voi käydä vähän lykkäsemässä takaapäin.
Sellainen väkivaltafantasia sitten siellä... Tuota pahaa ei kannattaisi kasvattaa mielessään, se myrkyttää lopulta sinut kokonaan, ellei jo ole niin tehnyt.
Vaikuttaa nuo kollektiiviset häpeärangaistukset olevan ainoita jotka tepsii kieroileviin naisiin.
Missäs tällaisesta kokemusta? Auttaisko sama ikäviin miehiin?
Ei. Miehiin ei auta kuin väkivalta. Naisiin sensijaan juuri väkivalta ei auta, häpeä toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaimo teki sillä aikaa kun sä rakensit? Hoisi yksin teidän yhteisiä lapsia?
Päiväkodin lastenhoitajan palkka on 13e/h, eli lastenhoitotyön arvon voi laskea sen perusteella.
Ensin pitäisi tietää, kuinka paljon lastenhoitotunteja perheessä on ollut. Ovatko lapset olleet päiväkodissa tai koulussa?
Jos oletetaan että lapset ovat olleet keskimäärin 4h/vrk muualla hoidossa ja nukkuneet rauhassa 4h per yö, jäljelle jää 16h hoitoaikaa.
Kahden vanhemman perheessä lastenhoito jaetaan puoliksi, eli kummankin vanhemman osuus on tässä tapauksessa 8h/vrk.
Jos vaimo on ollut yksin vastuussa lastenhoidosta, hänelle on kertynyt oman osuutensa lisäksi 8h/vrk ylimääräistä työtä josta hänen pitäisi saada korvaus.
13 x 8 = 104 eli vaimon päiväpalkka olisi ollut 104.
Jos rakennusprojekti kesti vuoden, vaimon tekemän lastenhoitotyön arvo oli 37 960e.
Eli jos ap:n rakentaman talon arvo on yli 75 920e niin vaimo jää voitolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lakimiehen avulla selvittää, millainen arvo tekemälläsi työllä on. Eli mitä olisi pitänyt palkatulle työntekijälle maksaa.
Samalla lailla vaimo voi lakimiehen avulla selvittää, mikä on hänen tekemänsä työn arvo, kun on työskennellyt kotona ap:n siivoojana, kokkina ja lastenhoitajana.
Niinpä. Mies on säästänyt paljon rahaa, kun vaimo on hoitanut ruoanlaitot, siivouksen ja lastenhoidon. Aika kalliiksi tulisi jos pitäisi palkata joku erikseen noihin hommiin. Tai toki mies olisi voinut hoitaa kaikki edellämainitut mutta sitten olisi miehen oma ura ja eläkekertymä kärsinyt...
Eikös vaimokim ole säästänyt suuren summan kun ei tarvinnut asuntoa hankkia tai ruokaa ostaa, puhumattakaan vakuut7ksista, kiinteistöverosta, jätemaksuistA, salaojien kaivuusta ym.
Eniten olisi säästänyt sinkkuna. Mikään miehen elinaikanaan tekemä liiketoimi ei ole taloudellisesti yhtäsuuri katastrofi kuin nainen.
Jos olet maksanut kaikki talon tarvikkeet itse, omissa nimissäsi, ja tehnyt kaikki työt, miten se nainen voi olla omistaja, jos on avioehto. Tosin se sanamuoto määrittää, miten avioehtoa tulkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pers häiriö sinulla on kun mielestäsi lapsille kostaminen siinä sivussa on ok? Toivottavasti tuollaisella kuvatuksella ei lapsia ole tai jos on niin toivottavasti mitään tapaamisoikeuksia lapsiin ei ole eikä tule.
Olet kyllä harvinaisen sairas päästäsi (tai sitten pelkkä huono trolli)
En minä lapsista ole mitään puhunut. Onhan se niin hienoa kuitenkin, että pettäjähorolla on lapset ihmiskilpenä teoilleen, eli lapset on vaan välikappaleita
Et puhunut etkä ajatellut, että ne lapset kärsivät joka tapauksessa, jos vaimolle lähtee kostamaan.
Millaisia lehmiä nykyajan naiset ovat.
Nainen ja aviopuoliso kirjoitti:
Millaisia lehmiä nykyajan naiset ovat.
Feministisiä.
Työtä löytyy, jos työhön haluaa. Se nainen on vain maksullinen, mukamas laillisesti.
Eli kun lapsia jompakumpa hoitaa, maksaa se toinen sit kotiin jäävälle palkkaa? J joa mies rakentaa talon, pitää vaimon pysyä siitä kaukana. Jos meinaan nainen osallistuu siihen mitenkään, on ne työtunteja sit taas. Miten tuo avioehto oikeesti ratkaisee yhtään mitään?