Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.

Vierailija
06.08.2023 |

Otsikossahan se jo on.

Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.

Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.

Meneekö oikeasti näin?

Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.

Kommentit (769)

Vierailija
241/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko muuten edes varma, että olet lasten isä?

Varmaan kannattaa tosiaan tehdä isyystestit - ne ei paljoa tossa konkurssissa maksa - saat ainakin jonkinverran kättä pidempää riitelyyn jos käenpoikia oot elättänyt tietämättäsi

Mä varmaan lopuksi leipoisin exän siihen kuntoon ettei vierasta munaa niin helposti löytäis eron jälkeen

Kannattaisiko sinun hankkia apua tuohon väkivaltaisuuteesi?

Tuo kirjoittaja taitaa olla sama, joka jankkaa usein näissä av:n ketjussa "suurin osa lapsista on käenpoikasia". Eli tuttavallisemmin käenpoikashullu :D

Palstahulluja on joka lähtöön

Vierailija
242/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lakimiehen avulla selvittää, millainen arvo tekemälläsi työllä on. Eli mitä olisi pitänyt palkatulle työntekijälle maksaa.

Samalla lailla vaimo voi lakimiehen avulla selvittää, mikä on hänen tekemänsä työn arvo, kun on työskennellyt kotona ap:n siivoojana, kokkina ja lastenhoitajana.

Jos työtunnit ois samat, vaimo jää velkaa. Raksatöistä tuntipalkka on 1,5-1,7 kertainen verrattuna kodinhoitajan palkkaan. Jos mies itse myös suunnitteli talon, sittenhän mennään jo arkkitehtipalkkoihin.

Mutta tosiaan työaikaa ei tasingon laskennassa huomioida.

Kannattaa myös laskea, kuinka kalliiksi tulisi hoidattaa lapset lastenhoitajalla sekä maksaa kokille ruoanlaitosta ja siivoojalle siivoamisesta. Miksi aina oletetaan että vaimo hoitaa ilmaiseksi kaiken edellämainitun? Lasten teko ei kannata naisena, kotiäitiyttä ei arvosteta paskaakaan ja siitä jää rahallisesti tappiolle. Miehet laskevat vain oman työnsä arvon mutta naisen ilmaista työtä kodin ja perheen eteen ei arvosteta eikä oteta huomioon

Onneksi olen sinkku ja lapseton, ei kukaan mies pääse hoidattamaan minulla lapsiaan ilmaiseksi

Yleensä ihmiset kokkaa ja siivoaa kotinsa ihan itse. Lapset voi hoitaa myös päiväkodissa. Kotiäitiydestä jää tosiaankin rahallisesti tappiolle, koska se  ei Suomessa ole sellainen ammatti, josta kertyisi esimerkiksi eläkettä tai työhistoriaa. Esimerkiksi Saksassa ja Sveitsissä kotiäidille kertyy eläkettä miehen tulojen mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa tosiaan tehdä isyystestit - ne ei paljoa tossa konkurssissa maksa - saat ainakin jonkinverran kättä pidempää riitelyyn jos käenpoikia oot elättänyt tietämättäsi

Mä varmaan lopuksi leipoisin exän siihen kuntoon ettei vierasta munaa niin helposti löytäis eron jälkeen

Mutta herranjesta, miten kukaan ikinä voisi edes ajatella pettävänsä näin ihanaa miestä, joka jo etukäteen miettii puolisonsa vakavaa pahoinpitelyä?

Kyllä mä ainakin naisena ihan tuen tätä. Pettäjien - naisten tai miesten- tulisi saada mitä ansaitsevat 

Siis tuet ajatusmaailmaa, jossa ennen kuin puoliso on edes tehnyt mitään, kuvitellaan, kuinka hänet vakavasti pahoinpidellään?

Toisin sanoen: kannatat sitä, että puolisoiden välillä asiat selvitellään väkivallalla? OK. Ethän sitten valita, kun löydät vakkaasi kannen.

Siis mitä ihmeen "ennen kuin puoliso on edes tehnyt  mitään". Kyse oli siitä että hyväksyn väkivallan pettäjiä kohtaan 

Selvä. Ja jos joku hyväksyy väkivallan nalkuttajaa kohtaan, on hän siis oikeutettu leipomaan nalkuttajan semmoiseen kuntoon, että ei vähään aikaan nalkuta?

No, onneksi sinä et valitse sitä, ketä kohtaan saa olla väkivaltainen, vaan siitä on olemassa ihan laki: ei ketään.

Vierailija
244/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain sairas ihminen hakkaa toisen, hae hoitoa noihin väkivaltafantasioihisi

Mikset kehoita pettäjiä hakemaan apua? - sivusta 

Pettäminen ei ei ole rikos eikä siihen kuole. Pahoinpitely sen sijaan on rikos ja hak kaamiseen voi oikeasti kuolla esim jos toinen lyö päänsä lattiaan...

Sietääkin kuolla. Itse ainakin löisin veitsellä pettävää puolisoa.

Toivottavasti kaltaisesi skitso vaimonhak.kaaja kuolee yksin

Olen nainen ja enkä todellakaan kuole yksin. Älä tule neuvomaan muita, miten asioita käsitellään 

Vierailija
245/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettämistä ole olemassakaan. Se on vain naisen voimaantumista ja vahvistumista!

Vierailija
246/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lakimiehen avulla selvittää, millainen arvo tekemälläsi työllä on. Eli mitä olisi pitänyt palkatulle työntekijälle maksaa.

Samalla lailla vaimo voi lakimiehen avulla selvittää, mikä on hänen tekemänsä työn arvo, kun on työskennellyt kotona ap:n siivoojana, kokkina ja lastenhoitajana.

Niinpä. Mies on säästänyt paljon rahaa, kun vaimo on hoitanut ruoanlaitot, siivouksen ja lastenhoidon. Aika kalliiksi tulisi jos pitäisi palkata joku erikseen noihin hommiin. Tai toki mies olisi voinut hoitaa kaikki edellämainitut mutta sitten olisi miehen oma ura ja eläkekertymä kärsinyt...

Kivempaa on että vaimo ja lasten äiti uhraa eläkekertymänsä ja uransa lasten takia niin miehen ei tarvitse?

Ei ihme että yhä harvempi nainen haluaa lapsia

Ketjun paras kommentti

Vierailija
247/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia talo pitäisi antaa naiselle? Kyllä se riittää, että nainen saa erossa jonkin sellaisen rahasumman, että voi sitä käyttää omarahoitusosuutena asuntolainaan ja uuden asunnon hankkimiseen. Puille paljaille ei kuulu jättää, jos on hoitanut lapsia ja yhteistä kotia. 

Olisi tasapuolista, että jos mies lahjoittaa ennen ositusta lapsille osan talosta niin myös vaimo tekee vastaavan suuruisen lahjoituksen lapsille. 

Ei sillä vaimolla ole rahaa, mitä lahjoittaa.

Tosiaan ei ole pakko antaa erossa juuri taloa, voi sen sijaan tulla joku muukin omaisuuserä kuten rahaa.

Luultavasti se käytännössä on talo siksi, että vaimosta tulee luultavasti lasten lähihuoltaja, kun on hoitanut lapset tähän astikin yksin, ja se talo on lasten koti. Eli jos joku osa omaisuutta avioehdossa kohtuullistetaan, niin voi olla loogista, että se on se talo, jotta lapsilla säilyy vanha tuttu asunto kotina.

Vierailija
248/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kertaa varten muista avioehto. Muuten lähtee se yrityskin alta.

Vierailija
249/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ei ole rikos eikä siihen kuole. Pahoinpitely sen sijaan on rikos ja hak kaamiseen voi oikeasti kuolla esim jos toinen lyö päänsä lattiaan...

Olen nainen ja enkä todellakaan kuole yksin. Älä tule neuvomaan muita, miten asioita käsitellään 

Juu juu, ihan varmasti olet nainen, uskotaan uskotaan :D

not

Vierailija
250/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ihan jokaisen miehen ei pidä tätä kantapään kautta oppia.

Naisen tärkein motiivi avioliitolle on resurssit.

Vierailija
251/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työtunnit ois samat, vaimo jää velkaa. Raksatöistä tuntipalkka on 1,5-1,7 kertainen verrattuna kodinhoitajan palkkaan. Jos mies itse myös suunnitteli talon, sittenhän mennään jo arkkitehtipalkkoihin.

Kannattaa myös laskea, kuinka kalliiksi tulisi hoidattaa lapset lastenhoitajalla sekä maksaa kokille ruoanlaitosta ja siivoojalle siivoamisesta. Miksi aina oletetaan että vaimo hoitaa ilmaiseksi kaiken edellämainitun? Lasten teko ei kannata naisena, kotiäitiyttä ei arvosteta paskaakaan ja siitä jää rahallisesti tappiolle. Miehet laskevat vain oman työnsä arvon mutta naisen ilmaista työtä kodin ja perheen eteen ei arvosteta eikä oteta huomioon

Onneksi olen sinkku ja lapseton, ei kukaan mies pääse hoidattamaan minulla lapsiaan ilmaiseksi

Yleensä ihmiset kokkaa ja siivoaa kotinsa ihan itse. Lapset voi hoitaa myös päiväkodissa. Kotiäitiydestä jää tosiaankin rahallisesti tappiolle, koska se  ei Suomessa ole sellainen ammatti, josta kertyisi esimerkiksi eläkettä tai työhistoriaa. Esimerkiksi Saksassa ja Sveitsissä kotiäidille kertyy eläkettä miehen tulojen mukaan. 

Mutta miten perhellinen mies voisi omin käsin rakentaa talon, jos ei joku hänen puolestaan hoitaisi lapsia ja kotia? Onhan päiväkoti toki olemassa mutta sekin maksaa. Aika moni äiti hoitaa alle 3-vuotiasta kotihoidontuella. Jonkun ne lapset joka tapauksessa pitää hoitaa sillä aikaa kun mies rakentaa taloa. Tai muuten talo jää rakentamatta...

Vierailija
252/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia talo pitäisi antaa naiselle? Kyllä se riittää, että nainen saa erossa jonkin sellaisen rahasumman, että voi sitä käyttää omarahoitusosuutena asuntolainaan ja uuden asunnon hankkimiseen. Puille paljaille ei kuulu jättää, jos on hoitanut lapsia ja yhteistä kotia. 

Olisi tasapuolista, että jos mies lahjoittaa ennen ositusta lapsille osan talosta niin myös vaimo tekee vastaavan suuruisen lahjoituksen lapsille. 

Ei sillä vaimolla ole rahaa, mitä lahjoittaa.

Tosiaan ei ole pakko antaa erossa juuri taloa, voi sen sijaan tulla joku muukin omaisuuserä kuten rahaa.

Luultavasti se käytännössä on talo siksi, että vaimosta tulee luultavasti lasten lähihuoltaja, kun on hoitanut lapset tähän astikin yksin, ja se talo on lasten koti. Eli jos joku osa omaisuutta avioehdossa kohtuullistetaan, niin voi olla loogista, että se on se talo, jotta lapsilla säilyy vanha tuttu asunto kotina.

Huomautan, että, se, joka ottaa erossa itselleen talon, ottaa myös lainat. Miten nainen hoitaa yksin kaikki lainat, jos ei käy töissä? Miten nainen hoitaa taloa yksin, jos mies on tähänkin asti tehnyt huollot ja remontit? Minusta tuo ei ole realistinen vaihtoehto.

Vierailija
253/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta herranjesta, miten kukaan ikinä voisi edes ajatella pettävänsä näin ihanaa miestä, joka jo etukäteen miettii puolisonsa vakavaa pahoinpitelyä?

Kyllä mä ainakin naisena ihan tuen tätä. Pettäjien - naisten tai miesten- tulisi saada mitä ansaitsevat 

Siis tuet ajatusmaailmaa, jossa ennen kuin puoliso on edes tehnyt mitään, kuvitellaan, kuinka hänet vakavasti pahoinpidellään?

Toisin sanoen: kannatat sitä, että puolisoiden välillä asiat selvitellään väkivallalla? OK. Ethän sitten valita, kun löydät vakkaasi kannen.

Siis mitä ihmeen "ennen kuin puoliso on edes tehnyt  mitään". Kyse oli siitä että hyväksyn väkivallan pettäjiä kohtaan 

Selvä. Ja jos joku hyväksyy väkivallan nalkuttajaa kohtaan, on hän siis oikeutettu leipomaan nalkuttajan semmoiseen kuntoon, että ei vähään aikaan nalkuta?

No, onneksi sinä et valitse sitä, ketä kohtaan saa olla väkivaltainen, vaan siitä on olemassa ihan laki: ei ketään.

Juuri näin. LIsäksi voimme ajatella, että joku voi myös hyväksyä väkivallan mustasukkaisia kohtaan, eli on oikeutettu leipomaan mustasukkaisen puolison siihen kuntoon, että ei vähään aikaan epäile.

Mutta luulen, että juuri tämä vaihtoehto ehdottomasti ei sovi tälle veitsenheiluttajalle...

Vierailija
254/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Tarhatäti, mää en jaksanu kun piti päivystää somessa ja P-I-L-L-U halus M-U-L-U-K-K-U-A

Vierailija
255/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ihan jokaisen miehen ei pidä tätä kantapään kautta oppia.

Naisen tärkein motiivi avioliitolle on resurssit.

Ei vaan miesten. Moni mies tyytyy, narraa naisen kanssaan naimisiin ja tekee lapsia, vain jotta saisi seksiä. Ei moni mies edes rakasta vaimoaan, vaan haluaa ilmaisen kodinhoitajan, ilmaisen lastenhoitajan ja jonkun joka antaa seksiä.

Eli voi kysyä, kumman sukupuolen motiivina ne resurssit on useammin? Tutkitusti nainen on onnellisempi yksin mutta mies onnettomampi...

Vierailija
256/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ihan varmasti olet nainen, uskotaan uskotaan :D

not

Usko mitä haluat. Naisvankilakin on susta varmaan joku ompelukerho 

Vierailija
257/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen LEPAKKO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Tarhatäti, mää en jaksanu kun piti päivystää somessa ja P-I-L-L-U halus M-U-L-U-K-K-U-A

Palstau l i l l a  menee taas tunteisiin...

Kuinkas paljon miehet on historian saatossa pettäneet niitä kilttivaimojaan? Mies on aina ollut se petollisempi sukupuoli

Vierailija
258/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten perhellinen mies voisi omin käsin rakentaa talon, jos ei joku hänen puolestaan hoitaisi lapsia ja kotia? Onhan päiväkoti toki olemassa mutta sekin maksaa. Aika moni äiti hoitaa alle 3-vuotiasta kotihoidontuella. Jonkun ne lapset joka tapauksessa pitää hoitaa sillä aikaa kun mies rakentaa taloa. Tai muuten talo jää rakentamatta...

Niin, monet rakentaa yhdessä. Meillä oli rakennusaikana asuntovaunu pihassa, lapset nukkui siinä ja me miehen kanssa rakennettiin. Heti kun saatiin katto ja seinät tehtyä, rakennettiin taloon lastenhuone, että lapset pääsivät sisälle nukkumaan. Ei silti, mielellään nukkuivat kesällä asuntovaunussa. 

Vierailija
259/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunaiset ovat miehiä onnellisempia, koska parisuhteessa oleminen käy raskaammaksi naisille

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/201711132200528903

Heteronaiset ovat heteromiehiä tyytyväisempiä sinkkuuteensa, tuore tutkimus kertoo. 61 prosenttia vastanneista naisista ilmoitti olevansa onnellinen sinkkuna; miesvastaajilla vastaava luku oli 49 prosenttia.

Essexin yliopiston professori Emily Grundy uskoo, että ero saattaa selittyä ainakin osittain sukupuolirooleilla parisuhteessa.

Naiset tekevät todennäköisemmin enemmän kodinhoitoon liittyviä askareita. He joutuvat usein myös vastaamaan enemmän niin sanotusta tunnepuolen työstä (engl. emotional labour): parisuhteen ylläpitämisestä, riitojen ratkaisemisesta, yhteisten ystävyyssuhteiden ylläpitämisestä ja muista vastaavista asioista.

Vierailija
260/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaatinut vaimosi käymään töissä ja maksamaan puolet laskuista. Vai olisiko se niin, että sinä vaadit vaimon jäämään kotiin hoitamaan lapsia, niin pääset pois lapsien hoidosta ja tienaat rahan, ja sitten kun eroatte. Voit valittaa kuinka vaimo ei tehnyt perheen eteen mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi