Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo ihmisestä, jos valmistaa perunamuusin jauheesta eikä oikeista perunoista?

Vierailija
04.08.2023 |

Ainakin laiskuudesta kertoo, mikään ei ole niin helppoa kuin perunoiden keittäminen

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussista saa ihan kelvollista muusia kun sen tekee maitoon ja laittaa voita tai tilkan kermaa, suolaa jos tarvitsee.

Alusta saakka itse tehty muusi on tietenkin parasta kunhan se on tehty vanhan sadon perunoista ja perunat keitetty hajoavan kypsiksi ja survottu survimella ja seassa maitoa ja tilkka kermaa, suolaa ja voita.

Ne veteen tehdyt ja suolalla maustetut sähkövatkaimella liisteriksi ajetut perunat ei ole muusia nähneetkään vaikka olisi miten itse kuorittuja ja keitettyjä.

Vierailija
82/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ja muille hifisteille sanoisin, että syö pääs!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perunamuusi homma ei kerro ihmisestä yhtään mitään... Kysästä kertoo, että on tosi moukka kyselijä.

Vierailija
84/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ainakin kuvitella että se pussimuusi säilyy kaapissa pitkään. Voi olla siellä varalta, jos joskus ei satu olemaan perunoita ja tekis mieli muussia. En ole kyllä itse koskaan ostanut, mutta en oo muutenkaan tainnut tehdä perunamuussia kuin kerran.

Vierailija
85/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tupakoitsija eikä maista paljon mitään muutenkaan.

Vierailija
86/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI HELVATA kirjoitti:

Ja jälkkärinä ohukaisjauhe pussi

tai vanukasjauhepussi,  vanilijan tahi suklaan makuisena, edukasta herkuttelua.

Vierailija
87/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja puoliso.

Ollaan liikkuvia, mukavuudenhaluisia, spontaaneja. Joka aterian ei meillectartte olla gourmet, eli sapuska voi olla jtn vaan nopeesti.

Kysy toki lisää!

Vierailija
88/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu valmismuusi on ihan jees. Nopeampikin kuin perunoiden kuoriminen.

Vierailija
89/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tätä aina ennen, ja nyt mulla on tähän vastaus! Je suis pakasteperunamuusimutsi!

Oon pienen lapsen töissäkäyvä yksinhuoltaja, ja kaiken muun päälle pyrin katsomaan, että meillä on keskimäärin jotain järkevää ruokaa pöydässä, esim. kesälomalla 5 kertaa päivässä. Jossain on pakko pistää mutkat suoriksi, ja meillä se on perunamuusi. Teen ruokia valmiiksi parhaani mukaan viikonloppuisin, mutta loppuviikosta pitäisi äkkiä saada kiukkuiselle taaperolle ruoka pöytään, ja siinä ei todellakaan aleta perunoita keittelemään.  Pari kertaa kuussa meillä siis syödään pakasteperunamuusia. Viimeksi tänään. Pystyin sen takia laittamaan pyykit ja siivoilemaan vähän, kun koko ilta ei mennyt uhmataaperon tunnelmia tasaillessa, kun hän sai nopeasti ruokaa, eikä homma lähtenyt aivan sekoiluksi. Sitten pystyin myös leikkimään yhdessä lapsen kanssa, ja luettiin kirjoja, ja hän oppi siinä pari sanaakin. Kiitos valmismuusi!

Tiedättekö, kun kaikkea ei vain voi tehdä täydellisesti? Ihmisten elämän kokonaispaletti voi olla aikamoinen, ja joskus se valmisruoka on se, mikä pitää sen homman kasassa. Toisena päivänä ja toisena ajankohtana voi sitten olla enemmän aikaa ruoanlaittoon.

En lue tätä ketjua enempää, koska tiedän, että täällä on tarkoitus vain haastaa riitaa. Heippa kaikille!

Vierailija
90/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu säästää sähköä ja aikaa. Joskus on hyvä saada valmista nopeasti.

Vierailija
91/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunoiden pesu ja keittäminen vaatii resursseja joita minulla ei ole.

Vesi olisi näppärä saada, nyt olen vettä tankannut kanistereihin pari viikkoa sitten. Ei ole muuta elintarvikekelpoista vettä...

Keittämiseen on polttoainetta sen verran että vettä saa kyllä kuumennettua perunamuusijauhoon mutta perunoiden keittämiseen en kyllä voi energiaa tuhlata.

Sinulla on ikävä tilanne. Toivon että saat asiaan helpotusta.

Vierailija
92/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yh myös ja meillä syödään välillä tuota pussimuusia ja nakkeja ja valmislihapullia, joskus nugetteja, einesmaksalaatikkoa ja pinaattilettuja. Lapsen suuri herkku on Saarioisten roiskeläppäpizza.

Samoilla eväillä ja myös kotiruoalla olen itsekin kasvanut. Pidän ruoanlaitosta mutta en todellakaan ala viikonloppuja käyttämään tulevan viikon ruokien tekemiseen vaan arkena syödään helppoja ja nopeasti valmistuvia ruokia. Välillä ne tosiaan on puolivalmiita ja välillä ei. Kukaan ei ole vielä satunnaisiin eikä edes jatkuviin valmisruokiin kuollut.

Vierailija
93/211 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen perunamuussin aina valmisjauheesta. Olen keski-ikäinen korkeakoulutettu Helsingistä. En ymmärrä, miksi joku viitsii nähdä vaivaa tekemällä sen itse alusta asti. En ylipäänsä ymmärrä niitä,jotka käyttävät ailaa ja vaivaa ruokien väkertämiseen tai jopa leipomiseen. Leipominen on tosiaankin ihan vihoviimeinen puuha, mihin tulisi itselläni ikinä mieleen ryhtyä. Ap kuulostaa ihan leipojalta, sellaiselta, joka elää muinaisten vuosikymmenien kotitaloustöiden mukaisesti.

Ehkä ap on kotoisin maalta tai työväenluokkaisesta taustasta, jossa on keskitytty kotitöihin? Tuli mieleen, kun Sanna Marin kertoi siivoavansa paljon, niin joku täällå kertoi, että kodin puhtaus on työväenluokkainen arvo. Luultavasti tuo ruuan tekeminen alusta lähtien itsekin on. Ainakin tiedetään tutkimuksista, että eineksiä ostavat miehistä huonoimmin pärjäävät, mutta naisista taas kaikkein kovatuloisimmat ja menestyneimmät. Pienituloiset ja vähänkoulutetut naiset tekevät ruuan alusta alkaen itse.

Vierailija
94/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen perunamuussin aina valmisjauheesta. Olen keski-ikäinen korkeakoulutettu Helsingistä.. Pienituloiset ja vähänkoulutetut naiset tekevät ruuan alusta alkaen itse.

huh huh nyt on korkeasti koulutetulla naikkosella mennyt koulutus ihan hukkaan, kirjoittelee nimittäin sellaista potaskaa!

Vierailija
95/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En tunne ketään, joka käyttäisi muusijauhetta.

Sama täällä. Viimeksi käytin kiljua leivinhiivalla.

Lidlin perunamuusijauhe on suolaton tai hyvin vähäsuolainen. Tunnustaudun laiskaksi. Menee ihan hyvin kurkusta alas ja vieläpä hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
96/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syyllistynyt joskus valmiiseen kun lapsi oli pieni

Vierailija
97/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tämä aloitus kertoo aloittaja sta.

Vierailija
98/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä perunoita nyt keittää, kuoriminen syö työläin vaihe siinä on. Eikä hyvää perunamuusia saa kuin isoista ja jauhoisista perunoista. Jos niitä ei ole kaapissa niin suosiolla skippaan koko muusin tai teen sen pussimuusin.

Maailman paras itse tehty muussi tuleee, kun keittää jauhoiset perunat ja kuorii ne vasta kypsinä muussiin. Lumivalkoista herkulista muussia-

Vierailija
99/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään.

Vierailija
100/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä ihminen syö ja miten perunansa tai muusinsa.Kuule paina dunia 8h ja työ matkat pälle 1h.Yksin huoltaja äitinä hae lapset tarhasta.Ihan oikesti sitä kotin viellä 30 minuttia.Lasilla 2 klp nälkä kun kotona.Teet sen pika ruuan ja todella jauheesta mussia.Jos et pakastealtaasta peruna mussia kerkii sulataa.Hätä keinot keksii ja nälkä kurjet tulee syötettyä.Kerkii ruan jälkeen viellä viedä ne ulos.Purkaa päiväkodin melusaastetta ja hälinää.Josta ulkoa satelakin kotia.Ilta pesut, ilta palat ,ilta satu ja nukuvat todella jo kello 2o.Herätäkseen aamu 6. revi sitä humoria.Terv. huono äiti .Jolla nykyisin apset aikuisia ja asuvat omine perheinee muualla.Mutta onkin yksin asuvana varaa ostaa kaupasta itselle lihatiskiltä valmista perunamussia.On lämintä viellä kotiin tulessa ja maistuu hyvältä.Aika on rahaa.sori luki häiröni näkyy tekstissäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä