Mitä kertoo ihmisestä, jos valmistaa perunamuusin jauheesta eikä oikeista perunoista?
Ainakin laiskuudesta kertoo, mikään ei ole niin helppoa kuin perunoiden keittäminen
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä perunoita nyt keittää, kuoriminen syö työläin vaihe siinä on. Eikä hyvää perunamuusia saa kuin isoista ja jauhoisista perunoista. Jos niitä ei ole kaapissa niin suosiolla skippaan koko muusin tai teen sen pussimuusin.
Maailman paras itse tehty muussi tuleee, kun keittää jauhoiset perunat ja kuorii ne vasta kypsinä muussiin. Lumivalkoista herkulista muussia-
Tuolla tavalla tehtiin pienessä talossa preerialla. ehkä se on niin hyvää ja valkoista, kun keitinvettä ei käytetä vaan maitoa.
Itse syön pussipastaa. Joskus olen ostanut myös pussikastiketta mutta se oli pahaa. Myös pussimuusia olen joskus miettinyt ostavani. Olen varmaan näillä kriteereillä pudonnut yhteiskunnan ulkopuolelle, ainakin av-mammalassa.
Osaan tehdä hyvää muusia itsekin perunoista, mutta vihaan ruuanlaittoa ja siihen käytettävää aikaa, joten pussimuusia aina. Tuunaan yleensä kahdesta eri merkistä ja lisään voita sekaan. Hyvää on niinkin.
Jos täällä nyt on aloittelevia muusin tekijöitä, niin tavallisin tapa mokata on tehdä muussista jollain sauvasekoittimella liisteriä. Vain survin ja varovasti käytettävä vatkain (siis sellainen, jolla vatkataan kakkutaikinaa) on sopiva sähköinen työkalu. Ei haittaa, jos sekaan jää pieni perunan paloja.
Vierailija kirjoitti:
peruna (> 92 %), suola (3,9 %) (suola, jodi), rypsiöljy (osittain kovetettu), emulgointiaine (E471), maltodekstriini, stabilointiaine (E450), hiivauute, hapettumisenestoaine (E300), happamuudensäätöaineet (E331, E330), luontainen sipuliaromi.
Juuri tuon tuotesisällön takia kierrän kaikki muusijauheet kaukaa. Epäterveellistä moskaa.
Hyi helevetti! En tajua mitä ihmisten päässä liikkuu, että syö tuollaista moskaa.
Esim karrageeni ärsyttää vatsaa ja suolistoa ja sadattuhannet suomalaiset ovat jo passkavaivaisia. Tärkeintä näille on, että missä on lähin vessa. Kivaa elämää, mutta silti kohtelevat elimistöään ja suolistoaan kuin viemäriä.
Vain Suomessa. Melkein kaikissa muissa maissa on sentään jotain itsekunnioitusta jäljellä, ruokaa kunnioitetaan ja siitä nautitaan. Täällä mitkä tahansa markkinointimiesten korkeakatteiset, surkeimmista aineksistä väsätyt höttökemikaalituotteet menee läpi.
Tuon "peruna"muussin makua uskallan vain arvailla, miten kamalanmakuista on.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusijauhe kelpaa ainoastaan tapetin liisteröintiin
Tosi on. Aiva hirveän makuista mössöä tulee valmismuusista. En todella suosita kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Söin tänä vuonna ekan kerran pussimuusia, kun sellainen tuli korona-aikaan varmuusvarastoon hankittua. Oli tosi helppoa ja nopeaa, mutta omaan makuun aivan liian suolaista! Kyseessä Lidlin pussimuusi.
- jossa on kylläkin vain perunahiutaletta ja paakkuuntumisenestoainetta. Suola pitää lisätä itse.
Ap: mikään ei niin helppoa kuin perunoiden keittäminen. - Rouhea muusi tulee, jos ei pese eikä kuori ennen keittämistä! (tietysti kuulostaa helpommalta kun jättää osan pakollisista mainitsematta, mutta sutkia se on)
Oon joskus pakastealtaan ranskalaisista kiepassu muusin, hyvä tuli.
Lidlin muusijauheesta tulee hyvä muusi. Tuo kun löydettiin ei ole muuta enää tehtykään.
Minä teen aina pussimuusia. Olen yksin , olen aina tykännyt pussimuusista. Aiheutin närkästystä naisvaltaisella alalla kun uskalsin sanoa pussimuusin olevan parempaa kuin oikeista potuista tehty : D D
Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa! Myös keittoihin käytän pakkasesta löytyviä peruna+kasvis -pakasteita, kivittäkää minut!! Lapset tykkää pussimuusista (Lidl) ja se riittää minulle. Vkoloppuna on sitten aikaa hifistellä ruuanlaiton kanssa, arkena lähinnä vaan tankataan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa!
Työnnä niille banskut käteen siksi aikaa että keität perunat (20 min). Lapset saa nykyään muutenkin niin paljon lisä aineita että jauhe muussin tarjoaminen on suorastaan rikollista touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa!
Työnnä niille banskut käteen siksi aikaa että keität perunat (20 min). Lapset saa nykyään muutenkin niin paljon lisä aineita että jauhe muussin tarjoaminen on suorastaan rikollista touhua
Sinä oot rikollinen yhdys sana virheinesi...
Retkioloissa tosi kätevää.
Mut kuka nyt moista kotona laittaisi.
Perunamuusijauhe ei puhu. Näin ollen se ei kerro ihmisestä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oot rikollinen yhdys sana virheinesi...
Eikä tuo verbin taivutus näytä sinulta sujuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa! Myös keittoihin käytän pakkasesta löytyviä peruna+kasvis -pakasteita, kivittäkää minut!! Lapset tykkää pussimuusista (Lidl) ja se riittää minulle. Vkoloppuna on sitten aikaa hifistellä ruuanlaiton kanssa, arkena lähinnä vaan tankataan.
Höpöhöpö!
Ai perunamuusin tekeminen on susta hifistelyä. Siinä mene 20 minuuttia. (joo kato ne potut pilkotaan niin ne kiehuu vartissa)
Mistä tommosia avuttomia oikein sikiää?
Kertoo ihmisestä sen, että haluaa syötävänsä nopeasti valmiiksi. Kenties muokkaa sitä jollain muulla lisäaineksella. Syö itsensä kylläiseksi eikä suurempia isoja atmosfäärejä ruuan ympärille kehittele. Elää kenties kokeillen erlaisia asioita ja ruokajuttuja.
Söin tänä vuonna ekan kerran pussimuusia, kun sellainen tuli korona-aikaan varmuusvarastoon hankittua. Oli tosi helppoa ja nopeaa, mutta omaan makuun aivan liian suolaista! Kyseessä Lidlin pussimuusi.