Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa miehistä on anteliaita kavereilleen, mutta pihejä tyttöystäviään kohtaan?

04.08.2023 |

Tällainen aloitus oli perustettu alkuviikolla, mutta se poistettiin nopeasti. Ilmeisesti joku herkkähipiäinen loukkaantui siitä.

Siinä ap siis oli lukenut ketjua "poikaystävän käyttäytyminen rahaa ja ruokaa kohtaan" ja siitä alkanut pohtimaan, että miksi on varsin yleistä se, että miehet ovat anteliaita ja reiluja omia miespuolisia kavereitaan kohtaan, mutta se ei tule kuuloonkaan, että joskus tarjoaisi vaikka ilmaisen aterian tai jäätelön seurustelukumppanille? ELi jos vaikka mies pitää kotonaan grilli-illan kavereilleen, niin heille tarjotaan kaikki ruuat ja juomat, mutta jos tyttöystävä tulee kylään, niin silloin ei tarjita mitään tai otetaan maksu tarjoiluista.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on raaka totuus, mutta miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon se investoi suhteeseen ja kumppaniinsa.

Ja investoimisella tarkoitan SEKÄ rahallista/materiaalista ETTÄ henkistä/emotionaalista investoimista.

Mies jolla nainen on lähinnä hyödyn saamisen vuoksi, ei tietenkään investoi koska häntä ei kiinnosta suhde kumppanutena, vaan ainoastaan hyötyelementtinä. Usein tämä miestyyppi myös kaasuvalottaa ihan häikäilemättömästi vedoten siihen, että osoittaa rakkauttaa muilla tavoin, vaikka totuus on että kukaan aidosti rakastunut ei osoita tunteitaan ja sitoutumistaan vain yhdellä valitukla tavalla, vaan enempivähempi kaikilla tavoilla.

"Miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon mies investoi suhteeseen ja kumppaniinsa"

Siinä meillä oikein kunnon gold digger 🤣

Ei aiempi kommentoija puhunut pelkästä materiasta vaan myös henkisestä investoinnista. En tiedä haluatko tahallaan käsittää tuon väärin vai etkö ymmärtänyt aiemman kommentoijan pointtia. Lisäisin vielä että gold diggerit eivät etsi mitään tavismiehiä, vaan niitä joilla on oikeasti paljon rahaa. Se että mies maksaa ravintolassa laskun, ei tee naisesta mitään gold diggeriä. Kun ei sitä kultaa suurimmalta osalta edes löydy.

Aiempi kommentoija ei puhunut pelkästä materiasta mutta se oli se ensimmäinen niistä kahdesta miehen tunteiden mittarista. En tiedä ymmärrätkö tahallaan väärin mutta kyllä se rahan käyttö siinä oli tärkeänä kriteerinä. Ja kun kirjoitit perään vielä että gold digger tarkoittaa naista joka haluaa kultaa niin taidat ymmärtää tahallaan väärin.

Vierailija
102/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä naisena pystyn hyvin ymmärtämään sen miksi miehille kyse on periaatteista tässä. Joka päivä saa kuulla, miten kauheita riistäjiä valkoiset heteromiehet on ja miten paljon ne on maailmalle kaikesta menneestä velkaa... vaaditaan "tasa-arvoa", mutta kas kummaa, kun se ei ulotukaan naisten toimintaan millään tavalla, edelleen miesten perinteinen rooli onkin nyt vain "hyväksi käytökseksi" naamioitua puhdasta seksismiä. En itsekään pidä kaksoisstandardeista, ei miestenkään tarvitse. Olen kylläkin siitä onnellisessa asemassa, että nykyinen suhde alkoi kauan ennen tätä woketusshittiä ja intersektionaalista feminismiä. Olen autuaan tietämätön tinder-treffailusta ym.

Toivoa ei ole menetetty tälläkään palstalla. Yksi selväjärkinen nainen sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen treffeillä miehen kanssa, joka ei antanut minun maksaa omaa osuuttani, vaikka tarjouduin toistuvasti. Teki sen niin luontevasti ja kohteliaasti, että suostuin. Eikä vaatinut rivien välissä tai jälkeenpäin mitään "vastapalveluksia". Intiimiä toimintaa ei treffeihin sisältynyt.

Takavuosien tapailututtavuus laski jokaisen sentin raivolla, ja kaikki puolitettiin millilleen, kun hän hankki jotain minulle. Itse en piruuttanikaan huolinut takaisinmaksua jostain muutaman euron ostoksesta.

Toinen heistä on elänyt tasapainoisen lapsuuden ydinperheessä, toisen äiti oli tasapainoton alkoholisti. Voitte ehkä päätellä, kumpi oli kumpi.

Laittaisin silti ne omat kulut jonnekin talteen, kun miehet voi esittää pitkäänkin. On tapauksia jossa on oltu jopa vuosia yhdessä ja mies kirjannut joka ikisen sentin mitä on naiseen panostanut ja erotessa vaatinut niistä takaisin maksua. Minusta oli hyvin sanottu eräältä isältä, että miehet on koronkiskureita, mikään ei ole ilmaista vaan lasku tulee perästä ennemmin tai myöhemmin. Mies ei ole ikinä pyyteetön toimissaan kuten nainen.

Nyt oli sellaista miesvihaa taas että huh huh!

Mahtaa elämä olla rankkaa

Vierailija
104/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bros before ho's.

Vierailija
105/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt useaan sellaiseen naiseen joka ostaa jatkuvasti uusia vaatteitta, huonekaluja ym. ja sitten valittaa ettei ole rahaa. Nainen ei kuitenkaan halua säästää tai tehdä enempää töitä saadakaseen rahaa vaan turvautuu miehen lompakkoon. Tällainen käytös on minusta vastuutonta. Oletan automaattisesti, että lähes jokainen nainen Tinderissä on tämäntyyppinen.

Vaatteita en ostele yli tarpeen, mutta lähes joka huonekalu on minun pussistani. Samoin lasten vaatteet. Mieheni ei ole jostain syystä halunnut ostaa tv-tasoa, sohvaa, keittiön kalusteita, säilytysratkaisuja jne.

Ehkä miehesi odotteli huonekaluliikkeen loppuunmyyntiä, jolloin ne olisi saati jopa -90% halvemmalla?

Ei hän seuraile mitään tarjouksia. Jos hänestä olisi kiinni, niin varmaan istuisimme vaan paljaalla lattialla. Uuden pesukoneen kävi ostamassa muutama kuukausi sitten, kun asiasta sanoin ja nimenomaan kerroin mistä ja millaisen.

Vierailija
106/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä naisena pystyn hyvin ymmärtämään sen miksi miehille kyse on periaatteista tässä. Joka päivä saa kuulla, miten kauheita riistäjiä valkoiset heteromiehet on ja miten paljon ne on maailmalle kaikesta menneestä velkaa... vaaditaan "tasa-arvoa", mutta kas kummaa, kun se ei ulotukaan naisten toimintaan millään tavalla, edelleen miesten perinteinen rooli onkin nyt vain "hyväksi käytökseksi" naamioitua puhdasta seksismiä. En itsekään pidä kaksoisstandardeista, ei miestenkään tarvitse. Olen kylläkin siitä onnellisessa asemassa, että nykyinen suhde alkoi kauan ennen tätä woketusshittiä ja intersektionaalista feminismiä. Olen autuaan tietämätön tinder-treffailusta ym.

Pick me -naiseksi muuntautunut mies on palstamiehelle selväjärkinen nainen.

107/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ylipäätään ihmiset ovat tosi pihejä. Esimerkiksi kun minun tyälaverini järjesti kotonaan isot 30-v synttärijuhlat, oli hän kutsunut kotiinsa jotain 10-12 työkaveria minut mukaanlukien. Kun me porukalla mietittiin, että mikä yhteislahja me ostetaan hänelle ja kuinka paljon kukin siihen laittaa rahaa, moni oli sitä mieltä, että kyllä 5€/hlö on riittävä summa. Enpä itse kehtaisi sijoittaa yhteislahjaan 5€ ja mennä toisen kotiin syömään ja juomaan.

Vierailija
108/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samalla tavalla ajattelevia naisia on paljonkin. Äänekkäimmät on vaan yleensä niitä ääripäitä.

Mutta kuten sanoin, en edes tiedä miten hulluksi tämä deittailumaailma on mennyt. Olen ollut miehini kanssa teini-iästä, olemme hieman alle nelikymppisiä. Nyt katson maailmaa myös äitinä, joka kasvattaa lapsia. Millaista maailmaa haluan heille.

Vierailija
109/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Olen huomannut, että ylipäätään ihmiset ovat tosi pihejä. Esimerkiksi kun minun tyälaverini järjesti kotonaan isot 30-v synttärijuhlat, oli hän kutsunut kotiinsa jotain 10-12 työkaveria minut mukaanlukien. Kun me porukalla mietittiin, että mikä yhteislahja me ostetaan hänelle ja kuinka paljon kukin siihen laittaa rahaa, moni oli sitä mieltä, että kyllä 5€/hlö on riittävä summa. Enpä itse kehtaisi sijoittaa yhteislahjaan 5€ ja mennä toisen kotiin syömään ja juomaan.

Näitä on juu tullut kanssa koettua. Ihan ihmeellistä pihistelyä. Eikä kyse ole köyhyydestä.

Vierailija
110/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt kavereille kehtaisikaan vänistä, odotetaan sitä reilun jätkän stamppia.

Vierailija
111/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisen raivottaren kommentti.

Vierailija
112/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun minä olen suuri uhka nyt jollekin taas.

Koita kestää, että minä en ajattele asioista samalla tavalla kuin sinä.

Sinä et minun sukupuoltani muuksi muuta.

Vierailija
113/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ysärillä ollut tälläistä palstakulttuuria olemassakaan, ois voinu jäädä suhde syntymättä! Tapasin mieheni -95, itse oli pätkätyöläinen ja hän yliopisto-opiskelija. Mä tarjosin miehelle ruokaa ja juomaa (myös ravintolassa), joskus ostin vaatteita ja mm. Metallican konserttilipun. Muutimme yhteen -97, mies toi kämppään käytännössä vaatteensa ja muutamia tavaroita, kulmatyöpöydän ja tietokoneen. Minä ihan kaiken muun, kalusteet, matot, verhot, tv:n, stereot, pölynimurin jne. Ja sängyn, miehellä vain patja (oli asunut opiskelijoiden solukämpässä aiemmin). Ja -98 auton. Myöhemmin mies työllistyi, sitten hänkin hankkinut kotiin tavaraa ja tarjonnut kaikkea mahdollista minulle. Ja yhdessä ollaan edelleen 28 vuotta myöhemmin. Ehkäpä mä sitten sisimmässäni tiesin heti, että tämä suhde toimii, koska jos olisimme eronneet ekan kolmen vuoden sisään, olisin jäänyt melkoisesti "pakkaselle"...

Vierailija
114/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vastavuoroisuusselitys on hämmentävä, koska yleensähän naiset nimenomaan on niitä jotka esim mieluusti kokkaa miehelle, siivoaa miehenkin luona jne. Kuten tässäkin aloituksen kuvaamassa tapauksessa oli, että nainen kyllä osteli omilla rahoilla miehellekin juttuja eikä ollut likimainkaan joka asiasta vaatimassa puolikastaan, kun taas mies oli tarkka ettei varmasti yhtään maksa naiselle mitään. Ja tarjoili kavereilleenkin hövelisti naisen ostamia juttuja. Ja sit jos tulee lapsia, niin naiset ostaa omista rahoistaan niille lapsille juttuja huomattavasti useammin kuin miehet.

Mitä sä osaat muka sanoa mitä yleensä tehdään?

Nainen kun ottaa eron niin tietysti se haukkuu miehen ettei mies tee mitään. Seuratkaa vaikka Koivuja. Sellaisia ne naiset ovat. Toista miljoonaa jo mennyt ja nainen selittää kuinka hän ei saa mitään pihiltä mieheltään.

Yleensä kertoo toki vain omasta tuttavapiiristäni, mutta siis, näitä esimerkkejä on lukuisia eikä suurin osa niistä ole mitään eron jälkeisiä tilityksiä. Naiset suostuu vaikka minkälaisen taloudellisen hyväksikäytön kohteeksi kiltteyttään, eikä edes tajua sitä aina itse.

Vierailija
115/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta itse kyllä tarjoan ja kustannan naiselleni mitä milooinkin sen enempää sitä ajattelematta. Ehkä tämä liitty siihen osittain että äärifeminismi on tappanut ritarillisuuden ja naiset haluavat osoittaa että voivat myös pitää housuja.. mutta esimerkkinä Jos yöllä nukut mies kumppanisi kanssa ja joku murtautuu teille kotiin niin eikö se ole se mies joka automaattisesti oletetaan menevät ja tarkastamaan tilanetta ja mahdolliseti turvaamaan naista jos niin tilanne vaatiin.

Jos mies nukkuu yksin, niin eikö se ole ihan sama, pitäähän sitä omaakin pyllyä puolustaa. Voi tietysti ottaa tyttöä kädestä kiinni ja kiivetä yhdessä ikkunasta karkuun.

Vierailija
116/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa oli tuollaista, olin tottunut maksamaan aina omat juomani jne jos oltiin jossain porukalla iltaa istumassa. Saattoi siis ostaa jopa jollekin kaverinsa puolisolle juoman mutta minulle ei.

Kerran baaritiskillä juomaa ostaessani eräs exän kaveri siinä ihan suu auki kysyi, eikö se "P" sulle ostanut mitään? "P" oli siis jo mennyt pöytään muun porukan kanssa juomineen. En muista mitä vastasin, varmaan jotain että "eiii...mutta saan kyllä itsekin juomani ostettua" Mutta sen muistan vielä vuosienkin jälkeen mikä häpeän tunne minulle tuli, jouduin sitä aikani nieleksimään ennenkuin menin pöytään istumaan. Ei kai siinä minun olisi tarvinnut hävetä mutta niin vain kävi.

Tämä exä vielä usein puhui eräästäkin porukan naisesta, että miten aina ja joka paikassa lokittaa juomaa ja ruokaa. Toki tämä oli yksi syy miksi olin itsekin tarkka, etten vaan lokkeile hänen kukkarollaan. Mutta mietin myös sitä, että jos puoliso on rakas niin kyllä hänelle voi joskus jotain tarjota, olipa tarjoaja nainen tai mies. En itse esim kotioloissa ikinä laskenut miten paljon ruokaa ostin yhteiseen hyvään, tein kaikki ruuat itse, leivoin jne. Varmasti jäin rahallisesti häviölle jos olisin laskemaan alkanut. Kaiken lisäksi tuloni olivat noin yksi kolmas osa miehen tuloista. 

Kerran sitten oltiin syömässä ravintolassa porukalla, useampi pariskunta. En tiedä mikä tälle exälle siinä iski kun laskun maksun aikaan sanoi, että samasta hänen ja minun. Siinä hetkessä älysin sanoa, että ei kun erikseen, maksan omat ruokani niinkuin ennenkin. Muut pariskunnat siis maksoivat samasta, miehet näin ilmoittivat. Ehkä exää hävetti sitten siinä tilanteessa, en tiedä. Mutta joo, se oli semmoinen suhde ja päättyi ja hyvä niin.

Vierailija
117/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihipaskamiehet itkemässä täällä kuorossa 🤣

Pihit miehet harvemmin oikeasti välittävät kumppanistaan muutenkaan. Pyrkivät elämässä hyötymään aina muiden kustannuksella. Jos nainen vaikka sairastuu niin eivät välitä ollenkaan, eihän se miehen ongelma ole...

Vierailija
118/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisen raivottaren kommentti.

En ole ollenkaan raivostunut.

Vierailija
119/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kysytte miehiltä, kun vastaukset ei kiinnosta? Mikä järki on yrittää muka keskustella, kun jo lähtökohtaisesti vihaatte kaikkea, mitä toinen sanoo?

Yläpeukutatte kaikki miesvihakommentit kyllä.

Sairasta sakkia taas täällä

Mä luulen että tässä ei nyt puhuta kaikista miehistä vaan tietystä ihmistyypistä.

Aloituksessa ei puhuta tuosta. Aloituksessa kerrotaan että

---

miksi on varsin yleistä se, että miehet ovat anteliaita ja reiluja omia miespuolisia kavereitaan kohtaan, mutta se ei tule kuuloonkaan, että joskus tarjoaisi vaikka ilmaisen aterian tai jäätelön seurustelukumppanille? ELi jos vaikka mies pitää kotonaan grilli-illan kavereilleen, niin heille tarjotaan kaikki ruuat ja juomat, mutta jos tyttöystävä tulee kylään, niin silloin ei tarjita mitään tai otetaan maksu tarjoiluista.

Otsikko kuitenkin on "Miksi osa miehistä...". Opettele lukemaan.

Vierailija
120/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä, ex jo vuosia, tapasi nuoleskella eli mielistellä vanhempaa mieskaveriaan. Kävivät yhdessä muka työreissuilla, mutta pettämisreissujahan nämä olivat.

Mies lahjoitti minulle kultaisen rannerenkaan, jonka vei pyynnöstä tuolle kaverilleen, joka lahjoitti sen vaimolleen. Tämä oli jäävuoren huippu, mutta montaa kuukautta ei eroon tuosta enää ollut.

Kunnon Brokeback Mountain-meininkiä... ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi