Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa miehistä on anteliaita kavereilleen, mutta pihejä tyttöystäviään kohtaan?

04.08.2023 |

Tällainen aloitus oli perustettu alkuviikolla, mutta se poistettiin nopeasti. Ilmeisesti joku herkkähipiäinen loukkaantui siitä.

Siinä ap siis oli lukenut ketjua "poikaystävän käyttäytyminen rahaa ja ruokaa kohtaan" ja siitä alkanut pohtimaan, että miksi on varsin yleistä se, että miehet ovat anteliaita ja reiluja omia miespuolisia kavereitaan kohtaan, mutta se ei tule kuuloonkaan, että joskus tarjoaisi vaikka ilmaisen aterian tai jäätelön seurustelukumppanille? ELi jos vaikka mies pitää kotonaan grilli-illan kavereilleen, niin heille tarjotaan kaikki ruuat ja juomat, mutta jos tyttöystävä tulee kylään, niin silloin ei tarjita mitään tai otetaan maksu tarjoiluista.

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen käytiin mieheni kanssa ulkona lounaalla ja minä maksoin. Meillä ei katsota sukupuolen mukaan kumpi maksaa.

Vierailija
122/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen käytiin mieheni kanssa ulkona lounaalla ja minä maksoin. Meillä ei katsota sukupuolen mukaan kumpi maksaa.

Just haettiin muutama päivä sitten nepalilaista ja mies maksoi. Tosin yhteiseltä tililtämme. Meilläkään ei katsota sukupuolen mukaan, kumpi maksaa. Yhteiselle tilille talletamme 50/50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi eli olette aviossa?

Mies maksoi kaiken seurusteluaikana, nyt onkin siitä kyse.

Vierailija
124/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä tasa-arvoa.

Vierailija
125/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Olen huomannut, että ylipäätään ihmiset ovat tosi pihejä. Esimerkiksi kun minun tyälaverini järjesti kotonaan isot 30-v synttärijuhlat, oli hän kutsunut kotiinsa jotain 10-12 työkaveria minut mukaanlukien. Kun me porukalla mietittiin, että mikä yhteislahja me ostetaan hänelle ja kuinka paljon kukin siihen laittaa rahaa, moni oli sitä mieltä, että kyllä 5€/hlö on riittävä summa. Enpä itse kehtaisi sijoittaa yhteislahjaan 5€ ja mennä toisen kotiin syömään ja juomaan.

En tarjoa kenellekään, en edes itselleni enkä odota muiden tarjoavan minulle mitään. Mielummin skippaan koko jutun ja ostan vastaavalla rahalla kaupasta hyödykkeitä. Mietin aina esimerkiksi jos kahvilaan kuluisi 20€, niin mitä sillä samalla rahalla saisi ostettua kaupasta. Paljon mielummin ostaisin K-kaupasta 20 eurolla K-menu lonkeroa ja siideriä.

Vierailija
126/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on raaka totuus, mutta miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon se investoi suhteeseen ja kumppaniinsa.

Ja investoimisella tarkoitan SEKÄ rahallista/materiaalista ETTÄ henkistä/emotionaalista investoimista.

Mies jolla nainen on lähinnä hyödyn saamisen vuoksi, ei tietenkään investoi koska häntä ei kiinnosta suhde kumppanutena, vaan ainoastaan hyötyelementtinä. Usein tämä miestyyppi myös kaasuvalottaa ihan häikäilemättömästi vedoten siihen, että osoittaa rakkauttaa muilla tavoin, vaikka totuus on että kukaan aidosti rakastunut ei osoita tunteitaan ja sitoutumistaan vain yhdellä valitukla tavalla, vaan enempivähempi kaikilla tavoilla.

"Miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon mies investoi suhteeseen ja kumppaniinsa"

Siinä meillä oikein kunnon gold digger 🤣

Eli sinä investoit vain itseesi? Selvä. Et ole parisuhde- etkä isämateriaalia.

Vierailija
127/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan aika 50/50. Ei meillä ole mitään perinteistä "mies maksaa" -tapaa. Ei ole ikinä ollutkaan. Kyllähän sitä kumpi vaan olisi hyvinkin pöyristynyt, jos toinen ei koskaan maksaisi mitään parisuhteen sisällä, mutta kavereille kyllä sitä ja tätä.

Vierailija
128/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa oli tuollaista, olin tottunut maksamaan aina omat juomani jne jos oltiin jossain porukalla iltaa istumassa. Saattoi siis ostaa jopa jollekin kaverinsa puolisolle juoman mutta minulle ei.

Kerran baaritiskillä juomaa ostaessani eräs exän kaveri siinä ihan suu auki kysyi, eikö se "P" sulle ostanut mitään? "P" oli siis jo mennyt pöytään muun porukan kanssa juomineen. En muista mitä vastasin, varmaan jotain että "eiii...mutta saan kyllä itsekin juomani ostettua" Mutta sen muistan vielä vuosienkin jälkeen mikä häpeän tunne minulle tuli, jouduin sitä aikani nieleksimään ennenkuin menin pöytään istumaan. Ei kai siinä minun olisi tarvinnut hävetä mutta niin vain kävi.

Tämä exä vielä usein puhui eräästäkin porukan naisesta, että miten aina ja joka paikassa lokittaa juomaa ja ruokaa. Toki tämä oli yksi syy miksi olin itsekin tarkka, etten vaan lokkeile hänen kukkarollaan. Mutta mietin myös sitä, että jos puoliso on rakas niin kyllä hänelle voi joskus jotain tarjota, olipa tarjoaja nainen tai mies. En itse esim kotioloissa ikinä laskenut miten paljon ruokaa ostin yhteiseen hyvään, tein kaikki ruuat itse, leivoin jne. Varmasti jäin rahallisesti häviölle jos olisin laskemaan alkanut. Kaiken lisäksi tuloni olivat noin yksi kolmas osa miehen tuloista. 

Kerran sitten oltiin syömässä ravintolassa porukalla, useampi pariskunta. En tiedä mikä tälle exälle siinä iski kun laskun maksun aikaan sanoi, että samasta hänen ja minun. Siinä hetkessä älysin sanoa, että ei kun erikseen, maksan omat ruokani niinkuin ennenkin. Muut pariskunnat siis maksoivat samasta, miehet näin ilmoittivat. Ehkä exää hävetti sitten siinä tilanteessa, en tiedä. Mutta joo, se oli semmoinen suhde ja päättyi ja hyvä niin.

Tunnen kymmenittäin samanlaisia naisia.

Vierailija
129/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä tasa-arvoa.

Jos nyt mietitään, mistä siinä alkuperäisessä ketjussa oli kyse, niin siinähän oli mies, joka halusi, että kulut kirjataan sovellukseen ja laitetaan sen avulla puoliksi, ja kirjasi sinne tosiaan ihan mikroskooppisetkin panostukset. Sitten houni suuhunsa suurimman osan yhteisistä ruoista ja jakoi kysymättä tyttöystävän omat eväät hövelisti kavereille. Siis sanalla sanoen veti kotiinpäin joka välissä, vaikka oli niin tasa-arvoista, että.

Vierailija
130/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Olen huomannut, että ylipäätään ihmiset ovat tosi pihejä. Esimerkiksi kun minun tyälaverini järjesti kotonaan isot 30-v synttärijuhlat, oli hän kutsunut kotiinsa jotain 10-12 työkaveria minut mukaanlukien. Kun me porukalla mietittiin, että mikä yhteislahja me ostetaan hänelle ja kuinka paljon kukin siihen laittaa rahaa, moni oli sitä mieltä, että kyllä 5€/hlö on riittävä summa. Enpä itse kehtaisi sijoittaa yhteislahjaan 5€ ja mennä toisen kotiin syömään ja juomaan.

En tarjoa kenellekään, en edes itselleni enkä odota muiden tarjoavan minulle mitään. Mielummin skippaan koko jutun ja ostan vastaavalla rahalla kaupasta hyödykkeitä. Mietin aina esimerkiksi jos kahvilaan kuluisi 20€, niin mitä sillä samalla rahalla saisi ostettua kaupasta. Paljon mielummin ostaisin K-kaupasta 20 eurolla K-menu lonkeroa ja siideriä.

Alkkiksella on viina aina mielessä.

Vierailija
131/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi eli olette aviossa?

Mies maksoi kaiken seurusteluaikana, nyt onkin siitä kyse.

Kyllä ollaan aviossa. Ei meillä ole ikinä ollut mitään "mies maksaa" -tapaa. Yhden tällaisen kommentin jo kirjoitinkin. Älä yleistä.

Vierailija
132/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on raaka totuus, mutta miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon se investoi suhteeseen ja kumppaniinsa.

Ja investoimisella tarkoitan SEKÄ rahallista/materiaalista ETTÄ henkistä/emotionaalista investoimista.

Mies jolla nainen on lähinnä hyödyn saamisen vuoksi, ei tietenkään investoi koska häntä ei kiinnosta suhde kumppanutena, vaan ainoastaan hyötyelementtinä. Usein tämä miestyyppi myös kaasuvalottaa ihan häikäilemättömästi vedoten siihen, että osoittaa rakkauttaa muilla tavoin, vaikka totuus on että kukaan aidosti rakastunut ei osoita tunteitaan ja sitoutumistaan vain yhdellä valitukla tavalla, vaan enempivähempi kaikilla tavoilla.

"Miehen tunteiden aitouden mittari on se, miten paljon mies investoi suhteeseen ja kumppaniinsa"

Siinä meillä on oikein "Einstein" kun ei ymmärrä että tuo kommentti ei tarkoita pelkästään rahaa. Se tarkoittaa myös aikaa ja vaivaa mm.

Vierailija
133/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harva nainen on sen investoinnin arvoinen.

Mitä taas isämateriaaliin tulee niin tuo on naisten tapa ajatella... ei miehet halua isäksi. Harvoin se muutenkaan oma on, koska naiset ajattelevat "isä on se joka on kotona maksamassa laskut ja jakamassa arjen, ei se jonka siemenestä se syntyy"

Vierailija
134/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Mies voi investoida rahaa ja aikaakin jotta pitää naisen tyytyväisenä jotta mies taas saa parisuhteen tuoman statuksen ja säännöllistä seksiä. Investoiminenkaan ei ole 100 % takuu että miehellä on sen kummempia tunteita saati rakkautta, hän vain saa sillä tavalla mikä häntä hyödyttää. Uuden naisen etsiminen voisi olla työläämpää kuin koittaa miellyttää nykyistä. En yleistä, mutta itse olen ollut miehen kanssa, joka ei kai syvemmin tuntenut juuri minua kohtaan, halusipa vain että on seuraa, seksiä ja joku pelastamassa työnarkomanialta koska hän ei itse kyennyt ilman parisuhdetta mielekästä elämää järjestämään.

Vierailija
135/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan nuo tekee ulkolaisille vaimoilleen, että ostetaan tekokynnet ja huulet ja tissit. Maksetaan kaikki, mitä ulkomaan nainen vaatii. Suomalaiselle naiselle ei mitään.

Vierailija
136/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää naiset! Jotkut teistä on valmiita suorastaan näännyttämään itseään ja urheilemaan itsensä painoindeksiin 16-18 miesten tähden, vaikka he eivät pysty teille tarjoamaan mitään! Hahah. Ootte te typeriä. Hankkikaa ulkomailta miehet. Ne ei vaadi itsensä näännyttämistä ja tarjoaa teille tavaraa ja sapuskaa.

Joo mut muistakaa sit varautua siihen, et teiltä naisina odotetaan perinteisempää roolia

Molempia ei voi saada.

Vierailija
137/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaahan nuo tekee ulkolaisille vaimoilleen, että ostetaan tekokynnet ja huulet ja tissit. Maksetaan kaikki, mitä ulkomaan nainen vaatii. Suomalaiselle naiselle ei mitään.

Tasa-arvoahan te halusitte. Nyt saatte sitä

Vierailija
138/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vastavuoroisuudesta. 

Mies kun tarjoaa toiselle miehelle, hän tietää saavansa vastaavaa kohtelua jossain vaiheessa takaisinpäin. Mikäli näin ei tapahdu vaan se toimii aina vain toiseen suuntaan, se tarjoaminen loppuu kyllä.

Naiset harvemmin tarjoavat miehille mitään joten....

Naisten tarjoamiset on miehille itsestäänselvyyksiä, ne kuuluvat asiaan. Useamman miehen kansaa tapahtunut samaa, eli miehet tulleet kylään, minä tehnyt ja tarjonnut ruuat ja juomat, useamman kerran. Miehet eivät koskaan ole tarjonneet mitään, missään. Yksi oli vielä niin törppö, että ei edes kiittänyt ruuasta. Tämähän sitten jatkuu parisuhteessa- nainen tekee enemmistön kotitöistä ja yleensä kustantaa myös ne ruuat. Miesten mielestä se on itsestäänselvyys.

Vierailija
139/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harva nainen on sen investoinnin arvoinen.

Mitä taas isämateriaaliin tulee niin tuo on naisten tapa ajatella... ei miehet halua isäksi. Harvoin se muutenkaan oma on, koska naiset ajattelevat "isä on se joka on kotona maksamassa laskut ja jakamassa arjen, ei se jonka siemenestä se syntyy"

Sulla taitaa ihan oikeasti viirata päässä pahasti. Ihanko kyttäät näitä ketjuja, joihin pääset oksentamaan naisvihaasi oikein urakalla ja vääristelemään ihan jokaisen naiseksi olettamasi kommentteja? Mahtaa olla raskasta elää tuollainen painekattila pään tilalla.

Kyllä. Tämä palstajannu viettää aikansa tällä palstalla oksentaen naisvihaansa.

Ja te ruokitte häntä. Minkä ihmeen takia ette voi vain ilmoittaa asiattomaksi ja ignoorata? Vastailla niille, jotka kirjoittavat asiallisesti ja olla huomioimatta tuota huutelijaa? Totta halvatussa hän viettää aikaansa täällä niin pitkään kuin hänelle täällä annetaan huomiota!

Vierailija
140/177 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En investoi vain itseeni. Mutta en myöskään investoi sellaiseen ihmiseen jonka mielestä tunteiden mittari on paljonko käytän rahaa häneen. Ja onneksi en ole parisuhde materiaalia kaltaisesi materialistin mielestä, ehkä siksi olen ollut onnellisessa parisuhteessa kohta 20v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi