Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten hankkiminen on naiselle todella huono diili

Vierailija
02.08.2023 |

En yhtään ihmettele miksi niin moni nainen ei nykyään enää tuohon lähde. Iso osa miehistä edelleen ulkoistaa itsensä perhe-elämästä ja poimii rusinat pullasta, käy silloin tällöin vähän harrastelemassa lapsen kanssa ja ottaa kivoja kuvia someen. Edelleen 2020-luvulla liian iso osa miehistä ei tunnu ymmärtävän sitä, että vastuu lapsista ja perheestä kuuluu tasapuolisesti molemmille. Nainen joutuu useimmiten tekemään ne isoimmat uhraukset. Ei ihme miksi niin moni valitsee elää toisin nykyään kun vaihtoehtoja on.

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jo lähtökohtaisesti aivan hiton epäreilu diili, etenkin jos raskaus on vaikea. 9kk raskautta joka päättyy synnytykseen joka väistämättä sattuu tai pahimmillaan voi viedä äidin ja vauvan hengen, ja josta toipuminen voi viedä pitkänkin aikaa.

Maailmanlaajuisesti naisten yleisen kuolinsyy on raskaus ja synnytys.

Voisin haluta vaikka 10 lasta jos raskauden ja synnytyksen voisin ulkoistaa miehelle.

Onko lähdettä tuolle että naisten yleisin kuolinsyy on raskaus ja synnytys.

Voit muuten ulkoistaa sen synnytyksen toiselle naiselle. Miksi se ei kelpaa?

Vierailija
162/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minulle lapsi on ollut elämäni ehdottomasti paras asia.

Ei harmita kuin se, etten tehnyt toistakin.

Mun paras ystävä ja aujrinko tässä paskamaailmassa, ilopilleri. Yksinäinen olen kun se lensi jo pesästä. Onneksi nään muruni huomenna, eikä asu kovin kaukana.

Hirveä vastuu lapsella kun on tuollainen riippa äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytätte nyt miehiä omasta haluttomuudestanne tehdä lapsia. 

Nainen ei päätä miesten vastuista eikä miehille ole ongelma etteivät naiset tee lapsia.

Hmm kyllä minä ainakin koen, että se johtuu paljon siitä, että pelkään että kotijutut ja lastenhoito jäävät pääosin minun vastuulleni, että en ole uskaltautunut vielä lapsia tekemään.

No en tiedä että onko se miehille ongelma, mutta tälle yhteiskunnalle kokonaisuudessaan on. Tai siksihän tästä lapsiasiasta nyt keskustellaankin paljon, kun alkaa syntyvyyden suhteen näyttää siltä, että melko apokalyptinen tilanne tulevaisuudessa hoitosuhdetta jne ajatellen. No, onhan toki maahanmuutto. Mutta sekään ei ole ongelmaton ratkaisu.

Vierailija
164/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se jo lähtökohtaisesti aivan hiton epäreilu diili, etenkin jos raskaus on vaikea. 9kk raskautta joka päättyy synnytykseen joka väistämättä sattuu tai pahimmillaan voi viedä äidin ja vauvan hengen, ja josta toipuminen voi viedä pitkänkin aikaa.

Voisin haluta vaikka 10 lasta jos raskauden ja synnytyksen voisin ulkoistaa miehelle.

Lähteet löytyy Googlella.

Miksi ulkoistaisin sen jollekin toiselle naiselle? Se että itse en joudu olemaan raskaana ja synnyttämään niin joku muu nainen sen joutuisi kuitenkin tekemään jos lapsen vielä haluaisin. Mielestäni aika itsekästä kun kyse on siitä että lasten hankkiminen on naiselle huono diili.

Vierailija
165/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuosta "diilistä" huomioidaan vain se, mitä se maksaa, eikä sitä mitä siitä saa, niin onhan se huono homma, vaikka se isä osallistuisi miten.

Mitä tulee siihen isän osallistumiseen, eiköhän jokainen ole ihan vastuussa itse, millaisen puolison itselleen valitsee ja millaiset pelisäännöt parisuhteeseensa hyväksyy.

Entä onko jokainen vastuussa itse, huolehtiiko omasta, vapaaehtoisesti alulle pannusta jälkikasvustaan oman osuutensa verran, vai poistuuko vastuu, jos jalkojen välissä on penis?

Vierailija
166/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa kuolee vuosittain 585 000 naista raskauden ja synnytyksen aiheuttamiin komplikaatioihin (World

Health Organization/UNICEF 1996).

Sydänsairauksiin kuolee joku 15 miljoonaa.

Vierailija
167/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ulkoistaisin sen jollekin toiselle naiselle? Se että itse en joudu olemaan raskaana ja synnyttämään niin joku muu nainen sen joutuisi kuitenkin tekemään jos lapsen vielä haluaisin. Mielestäni aika itsekästä kun kyse on siitä että lasten hankkiminen on naiselle huono diili.

Löysin, kiitos. Puhuit paskaa

Vierailija
168/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan naisia jotka ovat noin tehneet. Ymmärtääkseni ratkaisu johtuu toisen naisen kyvyttömyydestä saada lapsia. Kumppanuusvanhemmuus lähinnä vaatii molemmin puolista luottamusta.

Vierailija
169/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen into sulla on painaa toisia alas?

Vierailija
170/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytätte nyt miehiä omasta haluttomuudestanne tehdä lapsia. 

Nainen ei päätä miesten vastuista eikä miehille ole ongelma etteivät naiset tee lapsia.

Hmm kyllä minä ainakin koen, että se johtuu paljon siitä, että pelkään että kotijutut ja lastenhoito jäävät pääosin minun vastuulleni, että en ole uskaltautunut vielä lapsia tekemään.

No en tiedä että onko se miehille ongelma, mutta tälle yhteiskunnalle kokonaisuudessaan on. Tai siksihän tästä lapsiasiasta nyt keskustellaankin paljon, kun alkaa syntyvyyden suhteen näyttää siltä, että melko apokalyptinen tilanne tulevaisuudessa hoitosuhdetta jne ajatellen. No, onhan toki maahanmuutto. Mutta sekään ei ole ongelmaton ratkaisu.

Naisten haluttomuus lasten tekoon voi johtua tuosta, mutta naisilla ei ole oikeutta kertoa mikä miesten homma on maailmassa.

Eihän miehetkään saa kertoa naisille että niiden paikka on kotona nyrkin ja hellan välissä, kuten vielä 50-luvulla.

Vierailija
171/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa kuolee vuosittain 585 000 naista raskauden ja synnytyksen aiheuttamiin komplikaatioihin (World

ja missä päin maailmaa nuo 585 000 naista on? Afrikassa vai Intiassa?

Vierailija
172/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minulle lapsi on ollut elämäni ehdottomasti paras asia.

Ei harmita kuin se, etten tehnyt toistakin.

Mun paras ystävä ja aujrinko tässä paskamaailmassa, ilopilleri. Yksinäinen olen kun se lensi jo pesästä. Onneksi nään muruni huomenna, eikä asu kovin kaukana.

Aivan, mutta joillakin ihmisillä on muita tärkeitä ja merkityksellisiä asioita elämässä eivätkä he kaipaa lasta.

Ja joitain lapsia ahdistaa roikkuvat ja vaativat vanhemmat.

Vierailija
173/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen into sulla on painaa toisia alas?

Jos esittää jotain väitteitä, kuten sen että naisten yleisin kuolinsyy on raskaus ja synnytys niin sitä voisi tukea jotenkin.

Lähdettä kysyttäessä kun antaa vastauksen "kato googlesta" niin se kertoo kaiken väitteen esittäjän asenteesta.

Painanko alas jos totean valehtelijan valehteliaksi? Motivaatio tuolle vain on epäselvä. Miesviha? Hybridivaikuttaminen? Perussetti eli nainen uhriutumassa?

Vierailija
174/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja missä päin maailmaa nuo 585 000 naista on? Afrikassa vai Intiassa?

Sinänsä sillä ei ole väliä. Tuossa väitettiin vain että se on maailmalla yleisin kuolinsyy. No ei ole.

Vierailija
175/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näissäkin kommenteissa näkee että äitien kokemukset mitätöidään ja huudetaan ettei se niin ole. Ihan yleisesti on tehty tutkimuksiakin joissa selviää että naiset huolehtivat edelleen eniten kotitöistä ja lapsiin liittyvistä metatöistä. Esim minä tienaan miestä 2000 e kk vähemmän ja hoidan lapsia iltapäivät ja illat ja usein viikonloput yksin mies harrastaa ja käy työmatkoilla. Maksan silti puolet kaikesta ja kuljen rääsyissä. Suunnittelen ja varaan lomamatkat ja lasten hankinnat. Siivoan kaapit jotta tilaa uusille vaatteille ( yllätys että lapset kasvavat) hankkiudun eroon vanhasta tavarasta. Hoidan harrastukset ja synttärit jne. Siivoan yksin ja pyykkään lasten pyykit mies pesee omansa. Mies on tavallinen akateeminen ja asui vuosia itsekseen siistissä kodissa ennen yhternmuuttoa. Kaikki muuttui kun erikoinen syntyi. mutta ilmeisesti se on minun syyni kun olen ulkoistanut miehen perheestä eikä miehellä ole mitään tekemistä asian kanssa? Hän ei ole kertaakaan esim.joutunut olemaan sairasta lasta hoitamassa tai valvonut öitä lasten kanssa. Tässä välissä on valmistunut tohtoriksi ha edennyt urallaan ja tietysti palkka noussut. Arvaatte varmaan onko minulle käynyt samoin?

Vierailija
176/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuosta "diilistä" huomioidaan vain se, mitä se maksaa, eikä sitä mitä siitä saa, niin onhan se huono homma, vaikka se isä osallistuisi miten.

Mitä tulee siihen isän osallistumiseen, eiköhän jokainen ole ihan vastuussa itse, millaisen puolison itselleen valitsee ja millaiset pelisäännöt parisuhteeseensa hyväksyy.

Entä onko jokainen vastuussa itse, huolehtiiko omasta, vapaaehtoisesti alulle pannusta jälkikasvustaan oman osuutensa verran, vai poistuuko vastuu, jos jalkojen välissä on penis?

Kuka tuon osuuden päättääkään? Nainen?

Vierailija
177/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi useat naiset ovat riittävän fiksuja ja haluavat elämältä enemmän.

Mitä tarkoitat? Enemmän? Mikä asia voisi olla suurempi kuin äitiys?

Heh, no aika moni asia.

Eikä ole se että voit edes muodostaa kyseisen mielipiteen on koska joku oli sun äiti.

Onpa taas argumentti. Se että joku on halunnut toteuttaa viettiään / ei ole osannut käyttää ehkäisyä / on halunnut kuulua niiden "kunnollisten" lisääntyjien joukkoon ja saanut tuloksena esimerkiksi minut ei kyllä vaadi minulta tiettyä mielipidettä asiaa kohtaan. En minä pyytänyt syntyä.

-eri

Vierailija
178/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen näissäkin kommenteissa näkee että äitien kokemukset mitätöidään ja huudetaan ettei se niin ole. Ihan yleisesti on tehty tutkimuksiakin joissa selviää että naiset huolehtivat edelleen eniten kotitöistä ja lapsiin liittyvistä metatöistä. Esim minä tienaan miestä 2000 e kk vähemmän ja hoidan lapsia iltapäivät ja illat ja usein viikonloput yksin mies harrastaa ja käy työmatkoilla. Maksan silti puolet kaikesta ja kuljen rääsyissä. Suunnittelen ja varaan lomamatkat ja lasten hankinnat. Siivoan kaapit jotta tilaa uusille vaatteille ( yllätys että lapset kasvavat) hankkiudun eroon vanhasta tavarasta. Hoidan harrastukset ja synttärit jne. Siivoan yksin ja pyykkään lasten pyykit mies pesee omansa. Mies on tavallinen akateeminen ja asui vuosia itsekseen siistissä kodissa ennen yhternmuuttoa. Kaikki muuttui kun erikoinen syntyi. mutta ilmeisesti se on minun syyni kun olen ulkoistanut miehen perheestä eikä miehellä ole mitään tekemistä asian kanssa? Hän ei ole kertaakaan esim.joutunut olemaan sairasta lasta hoitamassa tai valvonut öitä lasten kanssa. Tässä välissä on valmistunut tohtoriksi ha edennyt urallaan ja tietysti palkka noussut. Arvaatte varmaan onko minulle käynyt samoin?

AHAHAHAHA

Kaikki kliseet samassa viestissä.

Vierailija
179/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa se puhelin käteen ja soittakaa teidän äidillenne ja jos on vielä sielun ja ruumiin voimissa niin kertokaa äidillenne että kuinka oli huono diili synnyttää teidät tähän maailmaan!

Voi että kun äiti tulee iloiseksi siitä.

tai säästäkää se äitienpäivään kuinka on pskdiili kun synnytti sut ja heittäkää siihen viel jotain tilastoja niin kyllä jo lämmittää äidin sydäntä.

Tsiisus kun jotkut ihmispolot voivat ajatella niin harhaisesti.

Harhaisesti? Kyllä äitini on tehnyt selväksi jo aikaa sitten että hän itse ajattelee lasten olleen paska diili. Mun ei tarttee miettiä lämmittääkö sanani äitini sydäntä, kun ei häntäkään kiinnostanut vittuakaan minun hyvinvointi.

Tuohon ei muuta sanoa kuin että surullista.

Ei sun tarvitse siellä surkutella. Jätä vaan romukoppaan se äitimyytti että äidit olisi automaattisesti ihania pyhimyksiä joille pitää aina olla kiitollinen kaikesta.

Vierailija
180/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että miksi et ole lähtenyt suhteesta?

En halua sinua enkä muitakaan huonoihin suhteisiin jääneitä syyllistää, kun en kokonaistilannetta tiedä, mutta jotkut naiset antavat lapsilleen huonoa esimerkkiä jäämällä suhteeseen, jossa äiti kärsii. Tytöt joko oppivat, että äitiä ja puolisoa saa kohdella noin ja tulevat itsekin hyväksymään tuollaista käytöstä aikuisina tai sitten eivät halua itse koskaan perhettä ja pojat samaten oppivat malliin, että tuo on ok käytöstä isältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä